✌🏻 مثل آب خوردن گوشیت رو عوض کن، اونم قسطی!
زمان مطالعه: ۱۹ دقیقه
آیفون ریپک

آیفون ریپک چیست و با آیفون پک اصلی چه تفاوتی دارد؟

اگر از طریق جست‌و‌جوی کلماتی مانند آیفون ریپک ، آیفون رفرش ، آیفون ریپک بخرم یا آیفون پک اصلی ، ارزش خرید آیفون ریپک ، تفاوت آیفون دست دوم با آیفون ریپک و… به این صفحه هدایت شده‌اید این مقاله ( آیفون ریپک و نحوه تشخیص آن ) برای شما نوشته شده است؛ اگر شما هم‌ قصد خرید آیفون دست دوم و یا آیفون آکبند را دارید اما هنوز تفاوت آیفون ریپک با آیفون پک اصلی و آیفون کارکرده را نمی‌دانید بعد‌از خواندن این مقاله تبدیل به‌فرد متخصصی خواهید شد که‌براحتی آیفون ریپک را از آیفون کارکرده و آیفون پک اصلی تشخیص می‌دهد و‌حتی از میزان اختلاف قیمت آیفون ریپک و آیفون پک اصلی در‌بازار موبایل اطلاع پیدا می‌کنید و‌با خیال راحت خرید خود را انجام خواهید داد.

همانطور که می‌دانید، هنگامی که محصولی بر خلاف ارزش ذاتی‌خود ، به کالایی جهت سرمایه‌گذاری تبدیل می‌گردد ، خرید و فروش آن دچار ماجرا‌های خاص خود خواهد شد، مانند خرید و فروش گوشی آیفون در بازار موبایل ایران که از این قاعده مستثنی نبوده ونمی‌باشد.

آیفون رفرش و آیفون ریپک و آیفون اکتیو و نات اکتیو و … همه اینها واژه‌ها و اصطلاحاتی هستند که هنگام خرید آیفون باید به‌انها توجه کنید و درباره آنها و نحوه تشخیص‌شان اطلاعات کافی داشته باشید تا خدایی نکرده به دام سودجویان در بازار موبایل گرفتار نشوید و بتوانید با خیالی آسوده به خرید آیفون کارکرده و یا گوشی آیفون آکبند بپردازید، ما اینجا ، در سایت موبایلکده در کنار شما خواهیم بود و شما را با انواع آیفون از آیفون کارکرده و آکبند گرفته تا آیفون ریپک و پک اصلی آشنا خواهیم کرد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم در این مقاله راجع به آیفون‌های ریپک و ریفربیش و تفاوت آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو صحبت خواهیم نمود، همراه موبایلکده باشید. با توجه به قیمت محصولات برند آیفون و قیمت دلار در کشورمان، تهیه محصولات این برند برای هر کسی میسر نیست. از طرفی افراد و شرکت هایی نیز هستند که سعی می کنند با ساخت کپی هایی ضعیف از محصولات این برند معروف یعنی اپل، سودهای کلان به دست آورند. اما آیا هر آیفون ریپک شده از تولیدات سودجویان است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. شرکت اپل با  گرفتن کالاهای مرجوعی از مشتریان و تعویض قطعات مشکل دار، آن ها را همراه لوازم جانبی نو و البته با قیمت بسیار کمتر به بازار عرضه می کند. البته همه آیفون های ریپک بازتولید رسمی آیفون نیستند و شرکت های شخص ثالث هم این کار را انجام می دهند.

در حال حاضر، بازار تلفن‌های هوشمند با گسترده‌ترین تنوع و تنوع بالا از دستگاه‌های مختلف پرشده است. در این میان، ایفون ریپک به‌عنوان یک گزینه جدید و جذاب در دسته‌بندی تلفن‌های هوشمند ظاهر می‌شود. آیفون ریپک، به‌عنوان نسخه بازسازی‌شده و با بهره‌گیری از طراحی کلاسیک آیفون گذشته، قدرت و عملکرد مدرن را با ظاهری آشنا و خاص ترکیب می‌کند. این مقاله از سایت موبایلکده باهدف بررسی و بررسی عملکرد و ویژگی‌های ایفون ریپک، به بررسی عمیق‌تر این دستگاه پرداخته است. این مقاله به تشریح و توضیح قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آیفون Repack می‌پردازد و همچنین به بررسی تجربه کاربری و عملکرد عمومی آن می‌پردازد. درنهایت، با ارائه نتیجه‌گیری جامع، به خوانندگان ارائه می‌دهد که آیفون ریپک آیا به‌عنوان یک گزینه جذاب و قابل‌توجه در بازار تلفن‌های هوشمند قرار دارد یا خیر.

آیفون ریپک

آیفون ریپک چیست؟

گوشی آیفون ریپک (Repacked iPhone) یا آیفون دست‌ دوم، گوشی هوشمندی است که قبلاً توسط یک کاربر خریداری و استفاده‌شده است و سپس به دلایل مختلف مانند خرابی، بازگردانده شده و توسط فروشنده یا تولیدکننده تعمیر و بازسازی‌شده است.

آیفون ریپک معمولاً باقیمتی کمتر از آیفون جدید و آیفون پک اصلی به فروش می‌رسد و می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که به دنبال یک گوشی باکیفیت و عملکرد خوب هستند، اما تمایلی به خرید یک دستگاه جدید باقیمت بالا ندارند. آیفون ریپک که توسط خود کمپانی اپل تعمیر و بازسازی می‌شود، بانام آیفون Refurbished شناخته می‌شود. این گوشی‌ها دارای گواهی اپل هستند و ازنظر عملکرد و کیفیت کاملا مشابه آیفون‌های جدید هستند.

آیفون ریپک که توسط فروشندگان شخص ثالث تعمیر و بازسازی می‌شود، بانام آیفون ریپک شناخته می‌شود. این گوشی‌ها ممکن است ازنظر کیفیت و عملکرد با آیفون‌های Refurbished اپل متفاوت باشند.

در این پاراگراف نکاتی را بیان می‌نماییم که هنگام خرید آیفون ریپک ، توجه به این نکات ضروری است:

  • از اصالت و کیفیت گوشی آیفون اطمینان حاصل کنید.
  • گارانتی گوشی آیفون را بررسی کنید.
  • از شرایط بازگشت و تعویض گوشی آیفون مطلع شوید.

آیفون ریپک می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال یک گوشی باکیفیت و‌عملکرد خوب هستند، اما تمایلی به‌خرید یک دستگاه جدید باقیمت بالا ندارند. بااین‌حال، در‌هنگام خرید آیفون  ریپک ، توجه به نکات ایمنی و اطمینان از کیفیت و اصالت گوشی ضروری است.

گوشی‌های آیفون ریپک چه مشخصاتی دارند؟

اگر هنوز آیفون مورد نظر خود را خریداری نکرده‌اید حتما به نکته‌ای که در زیر آن را شرح داده‌ایم توجه نمایید، اگر هم گوشی آیفون مورد نظر خود را خریداری نموده‌اید و به تازگی متوجه وجود آیفون‌های ریپک در بازار موبایل شده اید ؛
برای اینکه متوجه شوید آیفون شما اصل، ریپک مورد تایید اپل یا ریپک شرکت های شخص ثالث است مراحل زیر را طی کنید:

  • از قسمت تنظیمات وارد قسمت General شوید و سپس گزینه about را لمس کنید.
  • با لمس عبارت Model number اطلاعاتی به شما نمایش داده می شود. اطلاعات مربوط به قطعه را در ادامه عبارت Part number مشاهده کنید.
  • اگر اولین حرف از حروف رو به روی این عبارت N بود، به این معنی است که تلفن شما آیفون ریپک دارای تایید اپل است.

اپل پس از مرجوع کردن کالا، قطعات آسیب دیده و باتری آیفون را تعویض می کند. در ادامه آن را در جعبه های سفید ساده که شامل همه لوازم جانبی نو هستند عرضه می کند. نکته اینجاست که برخی معتقدند اپل این محصولات را شخصا تعمیر نمی‌کند و به شرکت های دیگری می فروشد که اعتباری به آنها نمی‌باشد!

فاصله این شرکت با ایران و شرایط خاص کشور ما نیز این احتمال را تقویت می کند. اگر توانستید یک آیفون ریپک مورد تایید اپل پیدا کنید، با توجه به گارانتی یک ساله، امکان تهیه طرح Apple care و قیمت اقتصادی آن، خرید این محصول خالی از لطف نیست. با این حال بیایید کمی با آیفون ریپک شده توسط شرکت های دیگر نیز آشنا شویم تا بتوانیم انتخاب بهتری داشته باشیم.

تفاوت آیفون ریپک با آیفون کارکرده و دست دوم در چیست؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اصلا چرا گوشی‌های آیفون ریپک می‌گردند؟اصلا واژه و اصطلاح ریپک (Repack) یعنی چه؟

اگر بخواهیم پاسخ این سوال را به صورت خلاصه بدهیم ، آیفون ریپک به معنای آیفون دوباره بسته‌بندی شده و یا مجددا پک شده است. حال که معنای آیفون ریپک را متوجه شدیم باید بدانی چرا این اتفاق می‌افتد و چرا گوشی‌های آیفون مجددا پک و بسته‌بندی می‌گردند؟ اما چرا باید پلمپ بسته‌بندی گوشی آیفون باز گردد که نیاز باشد مجددا بسته بندی و یا به اصطلاح ریپک گردد؟

دلیلش اینه که در هیچ جای دنیا برخلاف کشور عزیزمان ایران جعبه گوشی کوچکترین اهمیتی ندارد، یعنی آدمها هنگامی که گوشی آیفون را خریداری می‌نمایند کمترین اهمیتی به جعبه گوشی آیفون نمی‌دهند و حتی جعبه گوشی را به دور می‌اندازند. به طور مثال در سایر کشور‌ها که کمپانی اپل بر خلاف کشور ایران، نمایندگی رسمی دارد، هنگامی که شما گوشی آیفون خود را که دچار مشکل شده است به اپل استور برده و تحویل نمایندگی اپل می‌دهید ، آنها بدون معطلی گوشی آیفون آکبند و جدیدی را در عوض آن گوشی مشکل دار به شما تحویل می‌دهند، با ‌این تفاوت که دیگر آن گوشی جعبه ندارد و اپل استور، گوشی جدیدی را‌ که برای شما تعویض کرده است بدون باکس و جعبه به شما تحویل می‌دهد و همانطور که گفته شد در سایر کشور‌های اروپایی و امریکایی ، علاقه‌مندان به گوشی‌های آیفون ، بعد از خرید گوشی مورد نظر اکثرا باکس و یا جعبه آن گوشی را به دور انداخته و بر خلاف کشور‌هایی مانند ایران جعبه‌ گوشی‌ برای آنها اهمیتی ندارد.

خوب تا به اینجا با توجه به توضیحات داده شده ، باید به جواب این سوال که چرا گوشی‌های آیفون ریپک می‌شوند را رسیده باشید و همانطور که همه ما می‌دانیم در ایران اگر گوشی موبایلی دارای جعبه نباشد این گمان داده می‌شود که يا گوشی دزدی می‌باشد و یا به شدت آسیب دیده و صاحب آن از گوشی مورد نظر به درستی نگهداری نکرده است. در صورتی که به هیچ عنوان اینگونه نمی‌باشد.

یکی دیگر از دلایلی که آیفون ها ریپک می‌شوند این است که بعد از خرید از کشور مبدا، نداشتن جعبه در هزینه های جابجایی و حمل و نقل می‌تواند به کارگو‌ها و شیپینگ‌ها کمک کننده باشد ، می‌پرسید چرا؟

 به این دلیل که اگر به طور مثال 1000 عدد گوشی آیفون را که دست دوم و کارکرده است و یا هر اتفاق دیگه ای برایش افتاده است را جابجا نمایند، اگراین حمل و نقل  با جعبه و باکس همان گوشی انجام گردد، مخصوصا در نسل‌های قدیمی‌تر گوشی‌های آیفون که جعبه های آنها بزرگ تر بوده است، هزینه های به شدت بالایی را ایجاد می‌نماید و علاوه بر بحث هزینه ها و شرایط مالی ، گوشی‌هایی که همراه با جعبه جا به جا و حمل و نقل می‌گردند فضای زیادی را اشغال می‌کردند به طوری که اگر با یک کانتینر بتوان تعداد ۱۰ هزار گوشی اپل را بدون جعبه جا به جا کرد و به کشور مقصد رساند، درصورتی که همان گوشی‌ها دارای جعبه باشند تنها ۶ هزار از آن تعداد را می‌توان در کانتینر بارگیری نمود که این موضوع به تنهایی ضرر زیادی را به وارد کنندگان گوشی اپل می‌رساند.

 

آیفون ریپک

آیا امکان تشخیص آیفون ریپک وجود دارد؟

در این قسمت به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه ایفون ریپک را تشخیص دهیم؟ پس اگر قصد خرید آیفون کارکرده و یا خرید آیفون ریپک و آیفون پک اصلی را دارید درادامه این مقاله همراه سایت موبایلکده باشید و به نکاتی که کارشناسان سایت موبایلکده برای تشخیص آیفون ریپک از آیفون پک اصلی بیان می کنند توجه نمایید.

گوشی‌های آیفون ریپک‌ ، ازنظر ظاهری و عمکرد سخت افزاری و نرم افزاری کاملا مشابه آیفون‌های پک اصلی هستند هیچ تفاوتی در کیفیت و کارایی این مدل از گوشی‌های موبایل که به آیفون‌های ریپک معروف می‌باشند وجود ندارد.

 (ناگفته نماند تنها به مدلی از آیفون ریپک اصلی گفته می‌شود که مدل نامبر 5L دارد مانند Iphone 13 5L) باید بدانید این مدل از گوشی های آیفون به اصطلاح نمایشگاهی یا اپل استوری می باشند که جهت تعویض آیفون های مشکل دار در اختیار اپل استور‌های سراسر جهان قرار می گیرند که البته فاقد جعبه می‌باشند.

 اگر بخواهیم تفاوت‌های اصلی آیفون ریپک با پک اصلی را بیان نماییم ، در وحله اول قیمت آیفون های ریپک می‌باشد که به شدت نسبت به قیمت و خرید آیفون پک اصلی به صرفه تر است، به طور مثال اگر قصد خرید آیفون ۱۳ پرومکس را دارید ، با توجه به این نکته که آخرین سری از گوشی‌های آیفون که در ایران ریجیستر می‌گردد سری ۱۳ می‌باشد ، قیمت خرید پک اصلی آیفون ۱۳ پرومکس ۲ سیم‌کارت  (در تاریخ ۱۰ دی ۱۴۰۲) مابین ۱۰۰ الی ۱۲۰ میلیون تومان می‌باشد درحالی که قیمت خرید آیفون ۱۳ پرومکس ۲ سیم کارت ریپک یا به اصطلاح 5L مابین 69 تا 74 میلیون تومان است و آخرین تفاوت این نوع از گوشی‌های آیفون ، جعبه آنها می‌باشد که البته همانطور که از نامشان پیدا‌ست ریپک می‌باشند و جعبه اصلی ندارند.

حال اگر می‌خواهید خودتان بتوانید جعبه آیفون ریپک را از آیفون پک اصلی تشخیص دهید در ادامه همراه ما باشید تا شما را با نکاتی آشنا کنیم که حتی با وجود تفاوت‌های ظریفی که بین آن‌ها وجود دارد بتوانید با دقت و توجه آن‌ها را تشخیص دهید. در ادامه به برخی از روش‌های تشخیص ایفون ریپک از اصلی اشاره می‌کنیم:

۱- بررسی جعبه و لوازم جانبی

ساده ترین و مهم‌ترین راه‌ تشخیص آیفون ریپک از پک اصلی ، بررسی جعبه و لوازم جانبی آن می‌باشد. تفاوت آیفون ریپک با آیفون پک اصلی در کیفیت آن است؛ جعبه‌های آیفون ریپک معمولاً از کیفیت پایین‌تری نسبت به جعبه‌های اورجینال کمپانی اپل برخوردار هستند و این امکان وجود دارد دارای نقص‌هایی مانند بریدگی‌ها و پارگی‌ها و خرابی ظاهری باشند. همچنین در بعضی از مواقع دیده شده لوازم جانبی آیفون  ریپک مانند شارژر، کابل ممکن است از کیفیت پایین‌تری نسبت به لوازم جانبی اصلی برخوردار باشند که البته این مورد درمورد آيفون‌های فایو ال و یا 5L به چشم نمیخورد زیرا همانطور که در بالاتر گفته شد این مدل از آیفون ها توسط اپل استور‌های رسمی عرضه می‌گردند.

برای بررسی جعبه و لوازم جانبی آیفون ریپک ، می‌توانید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • کیفیت چاپ جعبه و لوازم جانبی را بررسی کنید.
  • به دنبال نقص‌هایی مانند کیفیت پایین کاغذ چاپی،و پارگی‌ها باشید.
  • لوازم جانبی را با لوازم جانبی اصلی مقایسه نمایید.

۲- بررسی شماره سریال

شماره سریال آیفون یک کد 12 رقمی است که در پشت‌ جعبه آیفون ها حک می‌گردد. شماره سریال آیفون ریپک ممکن است با شماره سریال آیفون اصلی متفاوت باشد و همخوانی نداشته باشد که در صورت مشاهده این مورد به شما پیشنهاد میکنیم از خرید آن آیفون ریپک خودداری نمایید. برای بررسی شماره سریال آیفون، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی گردید.
  • روی گزینه General ضربه بزنید.
  • روی گزینه About ضربه بزنید.
  • شماره سریال گوشی را در قسمت Serial Number مشاهده نمایید.

۳- بررسی مدل گوشی

مدل گوشی آیفون یک کد 4 یا 5 رقمی است که در قسمت پشت‌گوشی و در جعبه آن حک‌شده است. مدل گوشی آیفون Repack ممکن است با مدل گوشی اصلی متفاوت باشد. برای بررسی مدل گوشی، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • روی گزینه General ضربه بزنید.
  • روی گزینه About ضربه بزنید.
  • مدل گوشی را در قسمت Model Number مشاهده کنید.

۴-  بررسی عملکرد گوشی

همانطور که گفتیم آیفون ریپک‌ ازنظر عملکرد و کیفیت ساخت تفاوتی با آیفون‌های پک اصلی ندارد، اما ممکن است در برخی موارد که این آیفون‌های ریپک را از فروشگاه‌های نامعتبرو افراد سودجو خریداری می‌نمایید عملا آیفون کارکرده و تعمیری را که ظاهر سالمی دارد مجددا بسته بندی می‌کنند و‌به اسم آیفون ریپک به شما می‌فروشند که با مشکلاتی مانند کندی ، خرابی دوربین و نقص‌های نرم‌افزاری رو به‌رو خواهید شد. برای بررسی عملکرد گوشی، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی را روشن کنید و به مدت چند دقیقه از آن استفاده کنید.
  • دوربین گوشی را روشن نمایید و چند عکس و فیلم بگیرید.
  • نرم‌افزارهای گوشی را به‌روز کنید.
  • از نرم افزارهای تست سلامت گوشی آیفون استفاده نمایید.

۵-  مراجعه به یک مرکز معتبر

اگر با توجه به تمام نکات گفته شده باز هم در تشخیص آیفون ریپک از اصلی دچار مشکل بودید و در تشخیص این دو شک داشتید، می‌توانید برای اطمینان از اصالت آیفونی که قصد خرید آن را دارید به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید. این مراکز با استفاده از تجهیزات و دانش تخصصی می‌توانند اصالت گوشی آیفون شما و یا هر برند دیگری را تشخیص دهند.

در اینجا چند نکته کلیدی برای تشخیص آیفون ریپک‌ از اصلی آورده شده است:

  • از خرید آیفون از منابع غیر معتبر خودداری کنید.
  • جعبه و لوازم جانبی گوشی را به‌دقت بررسی نمایید.
  • شماره سریال و مدل گوشی را با اطلاعات موجود در وب‌سایت اپل مقایسه نمایید.
  • عملکرد گوشی را قبل از خرید بررسی کنید.

با رعایت این نکات می‌توانید از خرید آیفون ریپک غیر اصل جلوگیری نمایید و اگر هم آیفون ریپکی را تهیه می‌نمایید از صحت و سلامت آن اطمینان داشته باشید و از خرید یک آیفون اورجینال و با قیمتی به شدت کمتر از آیفون پک اصلی لذت ببرید.

آیا خرید آیفون ریپک به صرفه است؟

در پاسخ به این سوال که آیفون ریپک بخرم یا نه ؟ باید بگوییم آیفون ریپک به گوشی‌هایی گفته می‌شود که به دلایل مختلف مانند آسیب‌دیدگی، تعویض قطعات و یا بازگرداندن از سوی مشتری، توسط اپل استور‌ها تعویض ‌شده‌اند. این گوشی‌ها در ظاهر و عملکرد کاملاً شبیه به گوشی‌های نو هستند و از همان قطعات اصلی اپل در ساخت آنها استفاده شده است و از طریفی قیمت به شدت کمتری نسبت به آیفون پک اصلی دارد ، با توجه به تمامی نکات گفته شده ، جواب این سوال که آیفون repack بخرم یا نه را به شما می سپاریم.

آیفون ریپک

آیا خرید گوشی آیفون ریپک ریسک و خطر داره؟

همانطور که گفته شد بعضی از واردکنندگان گوشی‌های هوشمند، به‌جهت واردات به‌داخل کشور برای گوشی‌های موبایل جعبه درست می‌کنند که به این نوع از گوشی‌ها ریپک گفته می‌شود که در ابتدای مقاله درباره آن توضیحات کافی داده شد اما واردات گوشی‌های بدون جعبه از آنجایی ناگوار و درد‌آور می‌شود که بعضی  از افراد سودجو، گوشی هایی که دست‌دوم اما سالم و تمیز به نظر می‌رسند را وارد بازار موبایل کرده و بعد از بسته بندی و پک مجدد به فروش می‌رسانند!

حال این سوال پیش می‌آید که راهی وجود دارد برای فهمیدن این موضوع؟ در پاسخ باید بگوییم تقریبا هیچ راه قطعی وجود ندارد! بنابراین توصیه می‌شود برای خرید آیفون که گوشی گران قیمتی به حساب می‌آید حتما به سراغ فروشگاه ها و یا سایت‌های معتبری بروید که حداقل دارای نماد‌های اطمینان کافی باشند و برای هر خرید به شما مهلت تست داده و یا گارانتی اصل بودن گوشی‌های خود را به شما می‌دهند. همانطور که می‌دانید برای ما در ایران، هنگام خرید گوشی‌هایی مانند آیفون داشتن جعبه اهمیت دارد، داشتن جعبه و لوازم جانبی هم در هنگام خرید و هم فروش اهمیت دارد، یکی از دلایل اهمیت داشتن لوازم جانبی هنگام خرید و فروش گوشی‌های آیفون قیمت بالای آنها می‌باشد، برای مثال قیمت کابل‌های اورجینال آیفون 1 تا ۲ میلیون تومان می‌باشد و یا خرید یک عدد اداپتور ۲۰ واتی اورجینال اپل یک میلیون تومان برای خریداران گوشی‌های آیفون خرج بر‌می‌دارد. شاید بگویید در حال حاضر که دیگر اداپتور‌ها از داخل جعبه‌های گوشی آیفون حذف شده است مثل قبل لوازم جانبی اهمیتی چندانی ندارد، در  پاسخ باید بگوییم موضوع از آنجایی خطرناک می‌شود که تعداد افراد سودجویی که گوشی‌های تمیز اما تعمیری را ریپک  کرده و به فروش می‌رسانند. پس خیلی به مواردی که جهت تشخیص آیفون ریپک از آیفون پک اصلی گفته شد توجه نمایید.

مزایای خرید آیفون ریپک :

  • قیمت به صرفه آیفون ریپک: قیمت آیفون ریپک به‌طور متوسط 30 تا 50 درصد کمتر از قیمت گوشی‌های نو است.
  • کیفیت مشابه آیفون‌های اصلی: آیفون‌های ریپک توسط اپل یا سایر فروشندگان مجاز بازسازی می‌شوند و از همان قطعات اصلی اپل استفاده می‌کنند.
  • گارانتی فروش آیفون ریپک: بسیاری از فروشندگان آیفون ریپک ، گارانتی معتبری برای محصولات خود ارائه می‌دهند.

معایب خرید آیفون ریپک :

  • عمر مفید کمتر: در صورت خرید گوشی‌های آیفون‌ ریپک غیر اصلی از مراکز نامعتبر، ممکن است عمر مفید کمتری نسبت به گوشی‌های نو داشته باشند.
  • مشکلات احتمالی: در برخی موارد، ممکن است آیفون‌های ریپک دارای مشکلات احتمالی مانند خرابی قطعات، مشکلات نرم‌افزاری و یا عدم پشتیبانی از جدیدترین نسخه‌های iOS باشند.
  • خرید آیفون ریپک می‌تواند یک گزینه اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه برای افرادی باشد که به دنبال یک گوشی آیفون باکیفیت و قیمت مناسب هستند. بااین‌حال، قبل از خرید آیفون ریپک ، لازم است از معتبر بودن فروشنده و وجود گارانتی معتبر اطمینان حاصل کنید.

در پاسخ به سوال “آیا ایفون ریپک بخریم یا نه؟”، می‌توان گفت که این سوالی است که پاسخ آن به عوامل مختلفی مانند بودجه، نیازها و انتظارات شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک گوشی آیفون باکیفیت و قیمت مناسب هستید، خرید آیفون ریپک یک گزینه به شدت مناسب برای شما خواهد بود. بااین‌حال، اگر به عمر مفید بالای گوشی و پشتیبانی از جدیدترین نسخه‌های iOS اهمیت می‌دهید، بهتر است یک گوشی آیفون نو خریداری کنید و یا گوشی‌های آیفون ریپکی را خریداری نمایید که مدل نامبر فایو ال دارند که توسط اپل استور‌های مجار ریپک شده اند.

آیفون ریفرش نسبت به آیفون ریپک ارزش خرید دارد؟

جواب این سوال که آیفون ریفربیش یا آیفون رفرش چیست را در پاراگراف‌های بالا به طور مفصل توضیح داده‌ایم اما اگر بخواهیم به طور خلاصه به این سوال پاسخ دهیم باید بگویم آیفون های ریفربیش آیفون هایی هستند که مشتری بعد از خرید آیفون متوجه ایراداتی در گوشی خود شده و با مراجعه به اپل استور گوشی مورد نظر را با قطعات استاندارد و اصلی تعمیر می‌نمایند که این گوشی‌ها به آیفون ریفرش معروف هستند و به طور کلی با آیفون ریپک متفاوت می‌باشند و حتی مدل نامبر آنها با هم یکدیگر تفاوت دارد ، جالب است بدانید اپل استور‌ها به دلیل داشتن طرح تعویض گوشی‌های معیوب با گوشی‌های سالم برای مشتریان خود همیشه تعدادی گوشی آکبند بدون جعبه از هر مدل و سری از آیفون ها در فروشگاه خود موجود دارند و آیفون های ریپک 5L  موجود در بازار از این دسته از آیفون ها می باشند. به طور کلی باید بگوییم آیفون ریپک فایو ال نسبت به آیفون های ریفرش ارزش خرید به شدت بالاتری دارند ، به این دلیل که نه مانند آیفون های ریفرش تعمیری هستند نه مانند آیفون های پک اصلی قیمت بالایی دارند.

همانطور که گقته شد آیفون های ریفرش ، همان گوشی‌هایی هستند که مشکل داشته و با مراجعه به اپل استور، تعمییر گشته و مشکل آنها رفع گردیده و با لیبل ریفربیش دوباره با قیمت پایین تر به فروش گذاشته می‌شوند. نکته‌ای که نباید فراموش شود مدل نامبر این دسته از گوشی‌های آیفون است، برای مثلب در مدل نامبر گوشی که توسط خود اپل ریفربیش و تعمیر شده باشد به جای حرف M اول مدل نامبر حرف F به چشم می‌آید و این یکی از راه های تشخیصش گوشی‌های ریفریش است.

البته باید گفت در حال حاضرتعداد آیفون‌های ریفربیش که توسط اپل استور مجاز تعمیر شده باشند در‌بازار موبایل ایران به شدت کم شده است و از طرف دیگر نکته ای که وجود دارد این است که آیفون های ریفربیشی که توسط اپل استور‌های رسمی تعمیر شده‌اند کم شده است، متاسفانه در حال حاضر آیفون هایی که از کشور دوبی خریداری می‌گردند و ریفرش شده هستند حتی پایشان هم به اپل استور‌های مجاز نرسیده و درتعمیرگاه‌های غیر مجاز تعمیرمی‌شوند و به عنوان آیفون‌های آکبند فروخته می‌شنوند ، حال این سوال پیش می‌آید که کدام بهتر است؟

گوشی تعمیر شده یا قطعه تعویضی که در یک پک زیبا و اورجینال به عنوان آیفون آکبند فروخته می‌شود و یا خرید آیفون سالم و اورجینال ریپک شده و با قیمت به شدت کمتر از یک آیفون پک اصلی؟

تفاوت آیفون ریپک و پک اصلی در چیست؟

تفاوت آیفون ریپک با اصلی در چند مورد اصلی خلاصه می‌گردد:

  • وضعیت ظاهری آیفون ریپک : آیفون‌های ریپک ممکن است ظاهری مشابه آیفون‌های پک اصلی داشته باشند، اما ممکن است در برخی موارد تفاوت‌های جزئی مانند خط و خش، رنگ‌پریدگی، یا خراشیدگی در بدنه یا صفحه‌نمایش وجود داشته باشد. این تفاوت‌ها معمولاً در آیفون‌های ریپک قدیمی‌تر بیشتر دیده می‌شود.
  • قطعات داخلی آیفون ریپک: آیفون‌های ریپک از قطعات اصلی اپل استفاده می‌کنند، اما ممکن است برخی از قطعات مانند باتری، نمایشگر، یا دوربین تعویض شده باشند. این تعویض‌ها معمولاً تحت نظارت اپل انجام می‌شود و قطعات جدید با همان کیفیت قطعات اصلی هستند.
  • گارانتی آیفون ریپک: آیفون‌های ریپک معمولاً دارای گارانتی یک‌ساله از سوی اپل هستند. این گارانتی شامل تعمیر یا تعویض رایگان گوشی در صورت خرابی قطعات است.
  • قیمت آیفون ریپک: آیفون‌های ریپک معمولاً ارزان‌تر از آیفون‌های پک اصلی هستند. این تفاوت قیمت به دلیل استفاده از قطعات تعمیری یا تعویض شده است.

درمجموع، آیفون‌های ریپک گوشی‌های باکیفیتی هستند که ازنظر عملکرد و قابلیت‌ها تفاوت چندانی با آیفون‌های پک اصلی ندارند. بااین‌حال، ممکن است در برخی موارد تفاوت‌های جزئی در ظاهر یا قطعات داخلی وجود داشته باشد.

به‌طورکلی، تفاوت آیفون ریپک و پک اصلی در این است که آیفون‌های ریپک از قطعات تعمیری یا تعویض شده استفاده می‌کنند، اما کیفیت و عملکرد آن‌ها مشابه آیفون‌های پک اصلی است.

تفاوت آیفون اکتیو با نات اکتیو در چیست؟!

علاقه مندان به خرید آیفون باید با انواع گوشی‌های اکتیو و نات اکتیو در هنگام خرید آشنا باشند؛ گوشی های آیفون بعد از فروش باید اکتیو گردند تا امکان استفاده از آنها وجود داشته باشد و شما بتوانید از آنها استفاده نمایید. به مراحل روشن و فعال نمودن گوشی آیفون اکتیو کردن گفته می‌شود و در مقابل به گوشی که تا به حال روشن نشده است نات اکتیو یا نان اکتیو گفته می‌شود، به این معنی که گوشی مستقیم از کمپانی وارد بازار موبایل شده و اولین بار است که توسط خریدار آنباکس می شود و روشن می‌گردد. جالب است بدانید اگر به قیمت فروش آیفون نات اکتیو در بازار ایران دقت کنید احتمالا دو سه میلیون تومانی از آیفون اکتیو شده گران تر است. اما راه تشخیص آیفون اکتیو از آیفون نات اکتیو چیست؟ خریداران گوشی‌های آیفون می‌توانند پس از خرید به سایت رسمی اپلCheckcoverage.apple.com  مراجعه نمایید و سریال نامبر و IMEI را در قسمت مربوطه وارد نمایید تا بدین وسیله به تمام اطلاعات گوشی خود از جمله این‌که آیا این گوشی تا به حال اکتیو شده است یا خیر و حتی زمان فعال سازی آن را مشاهده نمایید.

اما شاید برای شما سوال پیش آید که داستان گوشی های اکتیو شده أیفون که در حال حاضر در بازار ایران زیاد شده است چیست؟  همانطور که قبلا در مفاله‌ی گوشی‌های آیفون اکتیو شده و نات اکتیو به طور کامل توضیح دادیم باید بگوییم به دلیل اینکه واردکنندگان گوشی‌های اپل به این کمپانی تعهد داده‌اند نمی‌توانند گوشی آیفون را مستقیما وارد کشور ایران نمایند به همین دلیل مجبور می‌شوند یک بار گوشی‌های آیفون را در کشور مبدا روشن کرده و به اینترنت متصل نمایند و به اصطاح اکتیو نمایند ، سپس این گوشی‌ها را مجددا بسته بندی کرده و در کشور ایران به فروش برسانند ، ناگفته نماند این نوع از گوشی‌های آیفون که یک بار اکتیو و مجددا بسته‌بندی و پک  شده‌اند را می‌توانید ۲ نا ۴ میلیون تومان نسبت به قیمت آیفون‌های نات اکتیو ارزران‌تر خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید: تشخیص آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو

آیا می‌توان تفاوت آیفون اکتیو، ریپک و ریفربیش رو متوجه شد؟

برای کاربرانی و علاقه‌مندان به خرید آیفون که اطلاعات زیادی درباره انواع گوشی‌های اپل ندارند کمی سخت است تشخیص آیفون اکتیو با آیفون نات اکتیو و یا ریفربیش، حتی اگر هم بتوانند آیفون ریپک را از آیفون ریفربیش تشخیص دهند باز هم تشخیص این مورد که این گوشی تنها به دلیل واردات اکتیو و ریپک شده و یا آیفون دست دوم و کارکرده ای بوده که تمیز شده و ریپک گردیده است!

با وجود تمام این موارد تنها زمانی می‌توانید آیفون مورد نظر خود را با خیال راحت خریداری نمایید که این گوشی را از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر خریداری نمایید. سایت موبایلکده هم گوشی ریپک دارد و هم آیفون پک اصلی و ویژگی مهم خرید آیفون از سایت موبایلکده این است که فروشندگان موبایلکده اطلاعات درستی از ریپک بودن و یا پک اصلی بودن گوشی‌های خود را در اختیار مشتریان می‌گذارد تا شما بتوانید با خیال راحت خرید خود را به انجام برسانید و این امکان هم وجود دارد که خرید آیفون مورد نظر خود را به طور قسطی انجام دهید و علاوه بر همه این‌ها می‌توانید بعد از یکی دو سال همان گوشی را به موبایلکده برده و با آیفون به روزتری تعویض نمایید.

آیفون ریپک

جمع‌بندی خرید آیفون ریپک و پک اصلی

شکی نیست که تصمیم گیری درباره خرید آیفون ریپک و یا خرید آیفون پک اصلی از موبایلکده کاملا با شماست. اما با توجه به تمام توضیحاتی که درباره گوشی‌های ریپک شده در اختیارتان قرار دادیم می‌توان به این نتیجه رسید که خرید آیفون ریپک 5L  مانند آیفون 13 ریپک فایو ال ، کاملا نسبت به خرید آیفون پک اصلی به صرفه تر است ، شما می توانید آیفون ریپک را که تنها تفاوتش با آیفون پک اصلی در جعبه و بسته بندی آن می باشد و خود گوشی آیفون مورد نظر کوچکترین تفاوتی با آیفون پک اصلی و اورجینال ندارد، البته ناگفته نماند با توجه به فعالیت افراد سودجو در بازار موبایل که در بعضی از موارد دیده شده آیفون کارکرده را تمیز کرده و مجددا بسته بندی می کنند و به عنوان آیفون ریپک به فروش می‌رسانند باید توجه زیادی در زمان خرید آیفون ریپک داشته باشید و تا حد امکان این نوع از آیفون‌های ریپک را از افراد متفرقه و یا از سایت‌هایی مانند دیوار خرید نکنید و با مراجعه به فروشگاه‌های معتبری مانند موبایلکده خیال خود را از بابت خرید آیفون ریپک اصلی راحت نمایید. 

همانطور که در بالا گفته شد توصیه می کنیم سعی نمایید آیفون ریپک را از مراکز و فروشگاه‌های معتبری مانند سایت موبایلکده که دارای نماد‌های معتبر و لازم می‌باشند خریداری نمایید که در هنگام فروش هم گارانتی به خریداران خود ارائه می‌نمایند هم در صورت خرید آیفون دست دوم ، ۲۰ روز مهلت تست به مشتریان داده می‌شود تا مشتریان این امکان را داشته باشند از سلامت و صحت خرید خود اطمینان حاصل نمایند. اشتراک گذاری نظرات و تجربیات شما در این رابطه می تواند برای دیگر دوستانی که به‌صفحه آشنایی با آیفون ریپک و نحوه تشخیص آیفون ریپک از آیفون پک اصلی سر می زنند کمک کننده باشد. همچنین با خرید آیفون کارکرده از موبایلکده ، علاوه بر ۲۰ روز مهلت تست و ارسال رایگان به سراسر کشور، از شرایط خرید اقساطی آیفون کارکرده ، همچنین شرایط بازپرداخت بلند مدت خرید قسطی آیفون دست دوم بهره‌مند خواهید شد.

سوالات متداول خرید آیفون ریپک 5L

آیفون ریپک یک نوع گوشی هوشمند است که از قطعات اصلی اپل ساخته‌شده است، اما توسط شرکتی غیر از اپل مونتاژ می‌شود. این گوشی‌ها معمولاً ارزان‌تر از گوشی‌های اصلی اپل هستند، اما کیفیت مشابهی دارند.

آیفون ریپک ازلحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همانند آیفون اصلی است. این گوشی‌ها از همان پردازنده، حافظه، دوربین و سایر قطعات اصلی اپل استفاده می‌کنند. همچنین، از سیستم‌عامل iOS اپل استفاده می‌کنند و به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری را دریافت می‌کنند.

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند باکیفیت و قیمت مناسب هستید، ایفون ریپک یک گزینه عالی است. این گوشی‌ها معمولاً ارزان‌تر از گوشی‌های اصلی اپل هستند، اما کیفیت مشابهی دارند.

خرید ایفون ریپک در ایران قانونی است. این گوشی‌ها به‌صورت قانونی وارد کشور می‌شوند و دارای گارانتی هستند.

آیفون ریپک نیز مانند آیفون اصلی قابل تعمیر است. این گوشی‌ها دارای قطعات اصلی اپل هستند، بنابراین می‌توان آن‌ها را در مراکز مجاز تعمیر اپل تعمیر کرد.

آیفون ریپک 5L  را می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی و فیزیکی معتبر که در لیست فروششان به ریپک بودن و یا پک اصلی بودن گوشی های آیفون خود اشاره می کنند خریداری نمایید.

تست سلامت کالا و مشکلات مربوط به تجارت و قوانین بین المللی مهم‌ترین علت‌های اکتیو کردن گوشی‌های آیفون هستند.

نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button