✌🏻 مثل آب خوردن گوشیت رو عوض کن، اونم قسطی!
مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس

مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده و ۱۵ پرومکس

اگر با جست و‌جوی کلماتی مانند مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با ۱۵ پرومکس ، مقایسه آیفون ۱۵ پرومکس با ۱۴ پرومکس کارکرده ، مقایسه آیفون ۱۴ پرو کارکرده و آیفون ۱۵ پرو به این مقاله رسیدید جای درستی را انتخاب کرده‌اید.

در این مقاله به مقایسه آیفون ۱۴ پرو کارکرده و آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرو پرداخته‌ایم.جالب است بدانید اپل در آیفون‌های سری ۱۵ بیش‌تر بر روی بهبود قابلیت‌های قبلی تمرکز کرد اما ویژگی‌های جدید و کارآمدی نیز به آیفون‌های جدید اضافه شده است که در این مقاله با آنها آشنا می‌شوید.

همانطور که می‌دانید سری جدید آیفون‌ اپل در روز ۲۲ سپتامبر به بازارهای جهانی عرضه شده است. سری چهارگانه گوشی های آیفون به‌روزرسانی‌های بسیاری را با خود به همراه دارند که نه‌ تنها توجه طرفداران این برند پرآوازه، بلکه رقبا و دوستداران سایر برندها را نیز بیش از پیش به خود جلب کرد.

گوشی آیفون 15 پرومکس که یکی از قدرتمندترین مدل های سری جدید آیفون محسوب می‌شود، نگاه بسیاری از افراد را در سراسر جهان به خود خیره کرده است.‌ محصول جدید کمپانی اپل، یعنی iPhone 15 Pro Max که نسل جدید  آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده و پرچمدار این سری از گوشی‌های آیفون است، توانسته به یکی از پر ویژگی‌ترین گوشی‌های آیفون تبدیل شود.

در حال حاضر افراد بسیاری در سراسر جهان قصد خرید آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده و آيفون ۱۵ پرومکس را دارند اما بین انتخاب انها تردید دارند. اگر شما هم از طرفداران گوشی های آیفون هستید و نمی‌دانید کدام یکی از این دو محصول را خریداری نمایید، می‌توانید با مقایسه آیفون 15 پرومکس با آیفون 14 پرومکس کارکرده با ویژگی‌های آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

اپل در رویداد Wonderlust خود، آیفون 15 پرو مکس خود را معرفی کرد. امسال، این شرکت تعدادی ارتقاء سخت افزاری و طراحی را برای آیفون رده بالا ارائه کرده است. این دستگاه بر روی تراشه A17 Bionic اپل اجرا می شود که اپل می گوید 10 درصد سریعتر از A16 Bionic SoC آیفون کارکرده 14 است. آیفون 15 پرو مکس محصول برتر گوشی های هوشمند اپل است که فریم تیتانیوم و دوربین کاملاً جدید آن پیشرفت های اصلی نسبت به آیفون 14 پرومکس کارکرده می باشد.

 با موبایل کده همراه باشید تا آیفون 15 پرومکس را در مقابل آیفون 14 پرومکس کارکرده قرار دهیم و تفاوت ها و شباهت های کلیدی بین این دو گوشی هوشمند را برای شما بازگو کنیم.

مقایسه آیفون ۱۴ پرو کارکرده و ۱۵ پرو ؛ طراحی

شاید یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین دو گوشی آیفون ۱۴ پرو کارکرده و آیفون ۱۵ پرو در بخش این باشد که اپل در آیفون ۱۵ پرو از فریم تیانیومی به‌جای فریم استیل استفاده کرده است. این کار باعث شده است تا وزن آیفون ۱۵ پرو به ۱۸۷ گرم برسد که به‌مراتب سبک‌تر از وزن ۲۰۶ گرمی آیفون ۱۴ پرو کارکرده است. همانطور که دیدید در بخش طراحی می‌توان به انحنای بیش‌تر در لبه‌های گوشی اشاره کرد که باعث شده‌اند آیفون ۱۵ پرو یکی از بهترین و زیباترین گوشی‌های خوش‌دست باشد. اگرچه آیفون جدید از نظر طول و عرض کاهش داشته است اما ضخامت آن چند دهم میلی‌متر (۸.۳ میلی‌متر در برابر ۷.۹ میلی‌متر) بیش‌تر گردیده است که البته به‌لطف سیقلی شدن و انحنای بیش‌تر لبه‌ها، بر روی خوش‌دستی گوشی تاثیر منفی نگذاشته است. یک تغییر بزرگ دیگر که پس از سال‌ها اپل تصمیم به انجام ان گرفت ، اضافه شدن دکمه اکشن به نسخه‌های پرو و پرومکس آیفون ۱۵ است که امکان دسترسی سریع به یک سری میانبرها را فراهم مینماید که در نوبه‌ي خود گوشی ‌های ایفون جدید را جذاب‌تر از قبل کرده است.

در خصوص آیفون ۱۴ پرو مکس کارکرده و آیفون ۱۵ پرو مکس نیز تغییرات مشابهی را شاهد هستیم. استفاده از فریم تیتانیومی در آیفون جدید باعث شده است تا گوشی آيفون ۱۵ پرومکس سبک‌تر (۲۲۱ گرم در برابر ۲۴۰ گرم) احساس شود. انحنای لبه‌ها در آیفون ۱۵ پرو مکس نیز به چشم می‌خورد که به خوش‌دستی گوشی کمک شایانی کرده است.

و اما همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم سال، ساله تغییر‌های بزرگ و اساسی در این گوشی زیباست.باورش سخت است اما بالاخره اپل بعد از این همه سال، در آیفون‌های جدید خود از رابط استاندارد USB-C استفاده کرده که یکی دیگر از تغییرات بسیار مهم در آیفون‌های سری ۱۵ به حساب می‌آید. این رابط هم در آیفون ۱۵ پرو و هم آیفون ۱۵ پرو مکس از نوع USB Type-C 3.0 است که یک استاندارد جدید و کارآمد در بین گوشی‌های پرچم دار به‌حساب می‌آید.

مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس

مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده و ۱۵ پرومکس ؛ طراحی

همانطور که شاهد بودید در سال گذشته شرکت بزرگ اپل گوشی آیفون 14 پرو مکس کارکرده خود را به بازار جهانی گوشی‌های هوشمند عرضه نمود. با توجه به طراحی جنجالی گوشی‌های آیفون در سال‌های اخیرو شباهت‌های ظاهری این محصولات به یکدیگر، تمامی دوستداران و رقبای این برند پرآوازه منتظر رونمایی از این محصول و مشاهده طراحی آن بودند. می‌توان گفت طراحی ظاهری اولین نکته‌ای بود که می‌توانست افراد مشتاق و منتظر را غافلگیر یا مایوس کند.

با ورود پرچمدار جدید آیفون در سال 2023 کمپانی اپل به بازار جهانی، شاهد طراحی برگرفته از نسل قبل بودیم. البته این اتفاق قابل حدس بود، چرا که اپل به ندرت طراحی محصولات خود را تغییر می‌دهد و معمولا از یک الگوی ثابت پیروی می‌کند. البته با توجه به اینکه اپل همواره درصدد رفع ایرادات خود است، می‌توان گفت این الگوی طراحی نیز یک سیر تکاملی داشته و نمی‌توان آن را نکته‌ای منفی درنظر گرفت. با مشاهده آیفون 14 پرومکس کارکرده متوجه خواهید شد که از نظر ابعاد چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند.

آیفون 14 پرومکس کارکرده با طول 6.33 اینچ در 3.05 اینچ با 0.31 اینچ ضخامت تولید و روانه بازار شد. آیفون 15 پرومکس نیز با داشتن طول 6.29 اینچ و عرض 3.02 اینچ کمی کوتاه‌تر از نسل قبل خود است و به عنوان آخرین پرچمدار آیفون در سال 2023 شناخته می‌شود.

در قسمت طراحی بدنه می‌بینیم که اپل به سراغ تیتانیوم رفته و با حذف قاب فولادی از 14 پرومکس کارکرده وزن پرچمدار خود را کاهش داده و از وزن 240 گرم به 221 گرم در گوشی آیفون 15 پرو مکس رسیده است. دلیلی که کمپانی اپل برای این تصمیم عنوان کرده این است که تیتانیوم استحکام بسیار بالایی دارد.

شاید دلیل به کارگیری تیتانیوم این باشد که در بین فلزات گوناگون، این آلیاژ نسبت به وزن کم خود از استحکام و مقاومت قابل‌توجهی برخوردار است. بدنه فولادی و براق آیفون 14 پرومکس کارکرده معمولا سریع دچار لک می‌شد که در مدل جدید 15 پرومکس این مشکل با بدنه تیتانیومی برطرف شده است.

لبه‌های آیفون 14 پرومکس کارکرده نیز تیزتر و مربعی‌شکل بودند که باعث می‌شد چندان در دست راحت نباشد؛ اما این مشکل در آیفون 15 پرومکس برطرف شده و می‌بینیم که اپل حاشیه‌ها را گردتر کرده تا راحت‌تر در دست گرفته شود و در اثر استفاده طولانی مدت دست را خسته نکند.

آیفون 14 پرومکس د کارکرده ر رنگ‌های مشکی، طلایی، نقره‌ای و بنفش عرضه شده و آیفون 15 پرومکس نیز با رنگ‌های مشکی تیتانیومی، سفید تیتانیومی، ابی تیتانیومی و تیتانیومی طبیعی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس ؛ ابعاد فیزیکی

آیفون 14 پرومکس کارکرده با طول 6.33 اینچ و عرض 3.05 اینچ بزرگترین آیفون ساخته شده توسط اپل در سال 2022 بود. اما آیفون 15 پرو با طول 6.29 اینچ و عرض 3.02 اینچ کمی کوتاهتر از مدل قبلی خود و البته کمی ضخیم تر از آن با 0.32 اینچ است. آیفون 15 پرو مکس با 7.81 اونس بسیار سبک تر است و درست مانند آیفون 14 پرو کارکرده ، پرو مکس از زیبایی استاندارد آیفون اپل که لبه های صاف و گوشه های گرد می باشد بهره برده و با یک محفظه فولادی ضد زنگ همراه با پشت شیشه ای و یک پانل شیشه ای جلویی با لایه محافظ سرامیک ارائه شده است.

 گوشی آیفون 15 پرومکس از تیتانیوم درجه 5 برای قاب قوی و ظاهری چشمگیر بهره برده و این تغییر به اپل این امکان را داده که در وزن خود صرفه جویی کند و همچنین اندازه نمایشگر را بدون آسیب رساندن به صفحه نمایش کاهش دهد و در نتیجه حاشیه های نازک تری به وجود آورد. این گوشی همچنین به یک دکمه Action قابل برنامه ریزی جدید مجهز شده است که جایگزین سوئیچ Mute می شود و یک پورت شارژ USB نوع C را پشتیبانی می کند. از این دکمه می توان برای خاموش کردن زنگ آیفون و انجام بسیاری از اقدامات مختلف استفاده کرد.

مقایسه آیفون ۱۴ پرو کارکرده با آیفون ۱۵ پرو ؛ نمایشگر

در بخش نمایشگر، تفاوت بین آیفون ۱۴ پرو کارکرده و آیفون ۱۵ پرو تقریبا نامحسوس است. در واقع همه‌چیز مشابه قبل است، اما با این تفاوت که این‌بار حاشیه صفحه نمایش باریک‌تر شده است و بخش بیش‌تری از نمای جلویی گوشی توسط نمایشگر (۸۸.۲ درصد نسبت به ۸۷ درصد) پوشش داده شده است. این موضوع به همراه انحنای لبه‌ها باعث شده است تا آیفون ۱۵ پرو یک گوشی بسیار خوش‌دست باشد.

افزایش نسبت نمایشگر به بدنه در آیفون ۱۵ پرومکس نیز قابل مشاهده است. آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده نسبت ۸۸.۳ درصدی را ارائه می‌داد، اما این نسبت در آیفون جدید ۸۹.۸ درصد است.

مقایسه صفحه نمایش آیفون 14 پرومکس کارکرده با آیفون 15 پرومکس

در مقایسه آیفون 14 پرومکس کارکرده با آیفون 15 پرومکس به صفحه نمایش این دو محصول پرطرفدار می‌رسیم. اپل در این قسمت رویه یکسانی را در پیش گرفته و در محصول جدید خود نیز مانند نسل قبل، از صفحه نمایش OLED ساخت سامسونگ استفاده کرده است. در قسمت بالای این پنل‌ها داینامیک آیلند قرار دارد در آیفون 15 پرومکس می‌بینیم که این جزیره پویا به نوعی تبدیل به نمایشگر اعلان‌ها نیز شده است.

اپل برای آیفون 14 پرو مکس کارکرده از صفحه نمایش همیشه روشن استفاده کرده است که در حالت خواب دستگاه، صفحه آماده به کار را نمایش می دهد تا کاربران بتوانند برخی از اطلاعات مهم را در یک نگاه ببینند. کاربران می‌توانند با ضربه زدن روی جزیره پویا، عملیات مورد نظر خود مانند پاسخگویی به تماس را انجام بدهند. نرخ نوسازی در هر دو دستگاه 120 هرتز و حداکثر روشنایی نیز 2000 نیت است که تاثیر بسیار بالایی در تجربه کاربری افراد در مشاهده و استفاده از صفحه نمایش این گوشی می‌گذارد.

به این ترتیب کاربران می‌توانند تصاویر HDR‌ و فیلم‌های خود را بدون توجه به شرایط نوری و حتی در نور مستقیم خورشید نیز به راحتی و با وضوح بالا تماشا کنند. نرخ نوسازی 120 هرتز نیز این دو محصول پرچمدار را تبدیل به یک گزینه مناسب برای افراد علاقه‌مند به بازی‌های موبایل می‌کند.

نمایشگر گوشی آیفون 15 پرو مکس هم همین مشخصات را دارد و صفحه نمایش OLED در هر دو دستگاه دارای نسبت کنتراست 2 میلیون به یک، و همچنین هزار نیت روشنایی در شرایط معمولی، 1600 نیت در ارائه محتوای HDR و حداکثر روشنایی 2000 نیت می باشد.

پشتیبانی از رنگ گسترده (P3)، پشتیبانی از True Tone، پشتیبانی از HDR و پوشش اولئوفوبیک مقاوم در برابر اثر انگشت نیز در نمایشگرهای iPhone 14 Pro Max و iPhone 15 Pro Max گنجانده شده است.

مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس

مقایسه آیفون ۱۴ پرو کارکرده با آیفون ۱۵ پرو ؛ عملکرد پردازشی

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس معرفی نمودند، چیپست جدید اپل است. به‌ این ترتیب، گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به چیپست ۳ نانومتری A17 Pro مجهز هستند. این چیپست از نظر معماری کاملا با A16 Bionic به‌کار رفته در آیفون ۱۴ پرو کارکرده و آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده متفاوت است.

قدرت پردازشی پردازنده شش هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی شش هسته‌ای این چیپست بسیار بالاست. اپل برای نمایش قدرت این چیپست، چند عنوان بازی کنسولی را مستقیما بر روی آیفون‌های جدید خود اجرا کرد که قابل تحسین است. به‌غیر از این، میزان حافظه رم در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از ۶ به ۸ گیگابایت ارتقا یافته است که عملکرد روان‌تری را در استفاده‌های سنگین فراهم می‌کند.

درگوشی آیفون ۱۵ پرو مکس نیز دقیقا همین چیپست A17 Pro و ۸ گیگابایت رم استفاده شده است. تفاوت دیگر بین موبایل آیفون ۱۵ پرو مکس و گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس کارکرده در حافظه داخلی گوشی است. در سری ۱۴ اپل آیفون ۱۴ پرو مکس کارکرده را با حداقل حافظه ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه کرد، اما در آیفون جدید حداقل حافظه قابل انتخاب ۲۵۶ گیگابایت می‌باشد.


مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس ؛ عملکرد پردازشی

در ادامه مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس  می‌رسیم به بخش عملکرد پردازش این دو گوشی پرچم دار

گوشی موبایل آیفون 15 پرومکس از تراشه شش هسته‌ای A17 Pro بهره می‌برد و در گزینه‌های حافظه 256، 512 و 1 ترابایتی به بازار موبایل عرضه می‌گردد. در مقابل، مدل قدیمی دارای یک تراشه شش هسته‌ای A16 Bionic است و در گزینه‌های 128، 256 و 512 گیگابایتی در کنار یک نوع حافظه داخلی 1 ترابایتی ارائه می‌شود. اپل در ابتدا A16 را معرفی کرد که GPU 50٪ پهنای باند حافظه بیشتری دارد و Neural Engine قادر به انجام نزدیک به 17 تریلیون عملیات در ثانیه بود. 

A17 Pro اولین تراشه موبایل 3 نانومتری است که دارای همان تنظیمات CPU شش هسته ای A16 است. به جز اینکه به لطف پیشرفت های ریزمعماری و طراحی، 10 درصد سریعتر است. پردازنده گرافیکی 6 هسته ای نیز جدید است، 20 درصد سریعتر از A16 است و حتی شامل ردیابی پرتوهای شتاب دهنده سخت افزاری است. رمزگشای AV1 داخلی به بهبود پخش ویدیو برای آن جلسات نتفلیکس اواخر شب کمک می نماید.


مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس ؛ قابلیت اتصال

گوشی آیفون ۱۵ پرومکس دارای اتصال 5G  است که از هر دو باند زیر 6 گیگاهرتز و میلی‌متر ویو پشتیبانی می‌کند. 

آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده ازApple Pay  بهره می برد. آیفون 15 پرو مکس با پشتیبانی از Wi-Fi 6E، نسل دوم تراشه Ultra Wideband که ویژگی های موقعیت مکانی بیشتری را فعال می کند و پشتیبانی صریح از Thread متفاوت است. اتصال فیزیکی گوشی آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده شامل یک پورت لایتنینگ در پایه است.

که هم برای انتقال داده و هم برای شارژ استفاده می شود. برای سال 2023، به عنوان بخشی از تغییر اپل از لایتنینگ، سرانجام آیفون 15 پرو مکس را به USB-C منتقل کرد. این تغییر پیامدهای زیادی برای شارژ دارد، اما مهمتر از آن سرعت انتقال داده را تغییر می دهد. USB-C در مدل های Pro به جای سرعت انتقال 480 مگابیت در ثانیه، با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه کار می کند که باعث می شود فایل ها در آیفون سریعتر جابجا شوند.


مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس ؛ سخت افزار

کمپانی اپل مجموعه‌ای از تراشه را برای محصول جدید خود طراحی کرده است. این تراشه که در زبان انگلیسی SoC (System On Chip) نامیده می‌شود، عمدتا از معماری ARM استفاده می‌کنند. درحال حاضر گوشی های هوشمند 15 پرو و آیفون ۱۵ پرومکس به این تراشه مجهز هستند. درحقیقت می‌توان گفت اپل به همراه محصول جدید خود، یک پردازنده جدید را نیز عرضه کرده است که با نام Apple A17 Pro شناخته می‌شود.

باید گفت که آیفون 14 پرومکس کارکرده نیز با داشتن تراشه A16 Bionic یکی از پرقدرت‌ترین و سریع‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار جهانی است؛ با این حال چیپست جدید آیفون 15 پرومکس می‌تواند جهشی چشمگیر در عملکرد و سرعت پرچمدار جدید آیفون داشته باشد. به طورکلی می‌توان گفت هر دو گوشی دارای عملکرد بسیار روان و گرافیک بالایی هستند که برنامه‌های مختلف را بدون هیچ مشکلی اجرا می‌کنند.


مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس ؛ نرم افزار

در ادامه مقایسه مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس به بخش نرم افزار می‌رسیم. نرم افزار آیفون یک ویژگی کلیدی در گوشی‌های آیفون است که همواره توانسته است توجه کاربران را به خود جلب کند. معمولا اپل هرسال هم‌زمان با عرضه محصولات جدید آیفون، نسخه جدیدی از سیستم عامل خود را نیز معرفی می‌کند. امسال نیز آیفون 15 پرومکس همراه با iOS  17 رونمایی و به بازار عرضه شد. نسخه جدید iOS شامل یک سری قابلیت‌های جدید برای شخصی‌سازی گوشی موبایل است و همانطور که انتظار می‌رفت موفق شد تا کاربران را غافلگیر کند.

آیفون 14 پرومکس کارکرده نیز با iOS 16 ‌ارائه شد که که شامل تغییراتی مانند اضافه کردن ویجت روی لاک اسکرین بود. داینامیک آیلند در این محصول نیز دیده می‌شود که با یک سری از اپلیکیشن‌ها سازگار است؛ به عنوان مثال می‌توانید هنگام استفاده از اسپاتیفای، پخش موسیقی را کنترل کنید.

همچنین آیفون 14 پرومکس کارکرده برخی قابلیت‌ها مانند صفحه نمایش همیشه روشن، قابلیت اتصال ماهواره‌ای برای ارسال پیام اضطراری و قابلیت تشخیص تصادف را با خود به همراه داشت که این موارد در آیفون 15 پرو مکس نیز در دسترس کاربران قرار دارد. هر دو محصول به بلوتوث 5.3 مجهز هستند و نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی 5G را پشتیبانی می‌کنند. آیفون 14 پرومکس کارکرده از طریق وای فای 6 و آیفون 15 پرومکس از طریق 6E امکان اتصال به اینترنت را دارد.


مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس ؛ دوربین

به طورکلی دوربین‌های آیفون همیشه از عملکرد چشمگیری برخوردارند که این نکته را در آیفون 14 پرومکس کارکرده نیز شاهد بودیم. در قسمت ماژول آیفون 14 پرومکس کارکرده دوربین‌های سه‌گانه را شاهد هستیم که در کنار حسگرها قرار گرفته‌اند.

گوشی آیفون ۱۵ پرومکس و آیفون 14 پرومکس کارکرده دارای دوربین سه گانه پشتی هستند که شامل یک سنسور زاویه باز 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.78 و پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)، یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو در آیفون 15 پرو مکس دارای لنز پریسکوپ است. هر دو گوشی از فیلمبرداری HDR تا 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) با پشتیبانی از Dolby Vision پشتیبانی می کنند.

آیفون 15 پرو مکس گزینه های زوم اپتیکال 0.5x، 1x، 2x، 5x را ارائه می دهد، در حالی که آیفون 14 پرومکس کارکرده دارای گزینه های زوم اپتیکال 0.5x، 1x، 2x و 3x است. برای سلفی و چت ویدیویی، هر دو به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth با دیافراگم f/1.9 مجهز هستند. یک لنز تله فوتو در آیفون 15 پرو مکس است که می تواند زوم اپتیکال 5 برابری را ارائه دهد. اگرچه این میزان به اندازه آنچه که شایعه شده بود نیست، اما مطمئناً یک پله بیشتر از زوم 3 برابری آیفون 14 پرومکس کارکرده است. پیشرفت های دوربین 15 پرومکس به همین جا ختم نمی شود.

در بخش دوربین، به جرات می‌توان گفت به‌غیر از بهبودهای نرم‌افزاری، تغییر خاصی در سخت‌افزار آیفون ۱۵ پرو اتفاق نیفتاده است. بنابراین، فقط می‌توان انتظار داشت کیفیت تصاویر و فیلم‌های آیفون ۱۵ پرو به‌دلیل بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری افزایش یافته باشد اما دوربین اصلی آیفون 14 پرومکس کارکرده قابلیت بزرگنمایی تا سه برابر را دارد که در نسل بعدی ارتقا یافته است.

سنسور اصلی آیفون 15 پرومکس نسبت به قبل بزرگتر است که به آن اجازه می دهد تا نور بیشتری را در تنظیمات پیچیده جذب کند. در حالی که می توانید به گرفتن تصاویر با وضوح کامل 48 مگاپیکسلی خود ادامه دهید، هر دو مدل آیفون 15 پرو به طور پیش فرض تصاویر را با رزولوشن 24 مگاپیکسل می گیرند و به کاربران اجازه می دهند فوکوس های مختلف (24 میلی متر، 28 میلی متر و 35 میلی متر) را انتخاب کنند.

برای دوربین اصلی آیفون 14 پرومکس کارکرده ، وضوح بالا به اپل این امکان را می‌دهد تا تصویر را برش دهد تا یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی مجازی ایجاد کند. به طور کلی، آیفون 14 پرو دارای زوم اپتیکال 2 برابر و زوم اپتیکال 3 برابر است، با زوم دیجیتال تا 15 برابر. آیفون 15 پرو مکس نیز از سه دوربین استفاده می کند که یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.78 و تغییر سنسور نسل دوم در صدر فهرست قرار دارد. آن دوربین اصلی یک تصویر پیش‌فرض 24 مگاپیکسلی جدید به دست می‌آورد و به کاربران اجازه می‌دهد بین فواصل کانونی مؤثر 24، 28 و 35 میلی‌متری جابجا شوند.

اما در خصوص آیفون ۱۵ پرومکس اوضاع کمی متفاوت است. دوربین اصلی از سنسور بزرگتری برخوردار است و دوربین تله‌فتوی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۷۷ میلی‌متری در آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده ، حالا به یک لنز پریسکوپی با فاصله کانونی ۱۲۰ میلی‌متری ارتقا یافته است که قابلیت بزرگ‌نمایی تا ۵ برابر را فراهم می‌کند. علاوه بر این، ابعاد پیکسل‌های ثبت شده توسط این دوربین از ۱.۰ میکرومتر در آیفون ۱۴ پرو مکس به ۱.۱۲ میکرومتر افزایش یافته است که انتظار می‌رود در شرایط نوری نامساعد عملکرد بهتری را از خود نشان دهد.

دوربین اصلی 15 پرومکس نیز 48 مگاپیکسل است ولی اندازه لنز سنسور اصلی آن تا حدودی بزرگتر از سنسور اصلی 14 پرومکس کارکرده است و همین نکته باعث جذب نور بیشتر در 15 پرومکس می‌شود. نکته جالب توجه در تصاویر پرتره است که با تشخیص یک سوژه در تصویر به صورت خودکار روی آن فوکوس می‌کند و نیازی به تغییر حالت به پرتره ندارید.

همه دوربین ها دارای پوشش 100٪ Focus Pixel هستند تا به فوکوس روی سوژه ها کمک کنند. خط Pro همچنین از گنجاندن سنسور LiDAR بهره می‌برد که به فوکوس کمک می‌کند و می‌تواند تصاویر در شب را تا حد زیادی بهبود بخشد. عکاسی محاسباتی Photonic Engine و Deep Fusion اپل به بهبود عکس های گرفته شده با دوربین های عقب کمک می کند. همچنین از حالت پرتره با نورپردازی پرتره شش جلوه، حالت شب، HDR هوشمند 4 و 5، بسته به نوع دستگاه و سایر عملکردهای معمول پشتیبانی می‌شود.


تغییر دیگری که در دوربین آیفون ۱۵ پرومکس می‌توان به آن اشاره کرد در خصوص فیلم‌برداری است. آیفون جدید حالا قابلیت فیلم‌برداری ویدیوهای ۳ (spatial) را دارد که برای کاربرانی که به هدست واقعیت مجازی Vision Pro اپل علاقه‌مندند خبر خوبی محسوب می‌شود.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرومکس کارکرده با جذب بیشتر نور، عکس‌هایی با رزولوشن 12 مگاپکسل را ثبت می‌کند. در حقیقت این دوربین با بهبودهایی در قسمت عکاسی در نور کم ارائه شده است. در مقابل آیفون 15 پرومکس با لنز جدید تتراپریسم زوم توانست یک‌بار دیگر دنبال‌کنندگان خود را غافلگیر کند.

مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس

نکته دیگر که محصول جدید اپل را از نسل قبلی خود متمایز می‌کند حالت شب است که می تواند جزییات بیشتری را از تصاویر در نور کم ثبت کند. گزینه Smart HDR‌ نیز کمک می‌کند تا رنگ پوست افراد به صورت دقیق‌تر و همراه با هایلایت‌های روشن‌تر ثبت شوند.

در این نوع فیلم‌برداری تصاویر به‌گونه‌ای سه‌بعدی ضبط می‌شوند تا وقتی در هدست ویژن پرو آنها را مشاهده می‌کنید احساس حضور در محیطی که آن ویدیو ضبط شده است را داشته باشید

به طورکلی دوربین این دو محصول هر دو دارای رزولوشن‌های یکسان بوده و به قابلیت‌های یکسانی مانند سینماتیک، Action Mode و رزولوشن 4K برای فیلمبرداری مجهز هستند. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی نیز با قابلیت فوکوس خودکار در کنار سنسور تشخیص عمق در هر دو محصول به چشم می‌خورد.

برای فیلمبرداری، و آیفون 14 پرومکس کارکرده می تواند با سرعت 4K 60 فریم در ثانیه Dolby Vision HDR، 4K 30 فریم در ثانیه در حالت سینمایی و 2.8K 60 فریم در ثانیه حالت اکشن را کنترل کند. ویدئو ProRes با حداکثر سرعت 4K 30 فریم در ثانیه و 1080p 240 فریم در ثانیه Slo-Mo نیز موجود است. این ارقام در مورد آیفون 15 پرو مکس تغییر چندانی نکرده است، زیرا این گوشی نیز می تواند Dolby Vision HDR 4K 60fps، حالت سینمایی 4K HDR با سرعت 60fps و 2.8K 60fps حالت اکشن را کنترل کند.

مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس ؛فیلم‌برداری

این بار، اپل با فیلم‌برداری ProRes با حداکثر سرعت 4K و 60 فریم در ثانیه با پشتیبانی از ضبط خارجی، جذابیت بیشتری برای فیلم‌برداران ایجاد می‌کند. و این به اتصال یک درایو خارجی به آیفون و ضبط ویدیو مستقیم روی آن اشاره دارد. این امکان در آیفون 14 پرومکس کارکرده وجود نداشت، زیرا از لایتنینگ استفاده می کرد که سرعت داده 480 مگابیت بر ثانیه پایینی دارد. با استفاده از USB-C، آیفون 15 پرو مکس می تواند اطلاعات را در طول کابل 20 برابر سریعتر انتقال دهد که برای فعال کردن ضبط درایو خارجی کافی است.

Apple iPhone 15 Pro Max برای تولید ویدیو، شامل ضبط ویدیوی لاگ و همچنین پشتیبانی از سیستم رمزگذاری رنگ آکادمی است. در جلو، دوربین TrueDepth آیفون 14 پرومکس کارکرده دارای سنسور 12 مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.9، فوکوس پیکسل و لنز شش عنصری است. همچنین دارای حالت پرتره و افکت های نورپردازی پرتره، فیلمبرداری 4K60fps، حالت سینمایی 4K HDR با سرعت 30fps، Dolby Vision با سرعت 4K60fps و Pro-Res تا 4K30fps است.

در موارد بالا هیچ تغییری برای iPhone 15 Pro Max وجود ندارد، به استثنای فعال کردن فیلم‌های ضبط‌شده خارجی 4K ProRes با سرعت 60 فریم در ثانیه، ضبط ویدیو و سیستم رمزگذاری رنگ آکادمی.


مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس ؛ باتری

در ادامه مقایسه مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس به بخش باتری می‌پردازیم. به طورکلی هر دو محصول با کاربری عادی و روزمره تا حدود 29 ساعت امکان شارژدهی دارند. درنهایت درگاه شارژ تایپ سی نیز آیفون 15 پرومکس را از آیفون 14 پرومکس کارکرده که به درگاه لایتنینگ مجهز بود متمایز کرده و نسبت به قبل سرعت شارژ بالاتری را شاهد خواهیم بود.

باتری آیفون ۱۵ پرو تقریبا ۷۴ میلی‌آمپرساعت ظرفیت بیش‌تری دارد و سایر موارد مانند سرعت شارژ سیمی و بی‌سیم هیچ تفاوتی با آیفون ۱۴ پرو کارکرده ندارد. البته آیفون جدید قابلیت شارژ معکوس ۵ واتی را ارائه می‌دهد تا امکان شارژ باتری دستگاه‌های دیگر (مانند ایرباد) را داشته باشید.

طبق گزارش‌هایی که پیش از رونمایی از این محصول منتشر شده، باتری آیفون 15 پرومکس با بهبود 35 درصدی در بهره‌وری انرژی عرضه شده است. ظرفیت باتری آیفون 15 پرومکس 4852 میلی‌آمپر ساعت است که در کنار بهینه‌سازی نرم‌افزار و تراشه قدرتمند جدید SoC افزایش چشمگیری خواهد داشت. در آیفون ۱۵ پرومکس نیز داستان به همین شکل است و ظرفیت باتری ۱۱۸ میلی‌آمپرساعت افزایش داشته است اما در مجموع شارژدهی باتری مقداری کم‌تر از آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده است.

از نظر عمر باتری، آیفون 15 پرومکس و آیفون 14 پرومکس کارکرده تا 29 ساعت زمان پخش ویدیو و تا 95 ساعت زمان پخش موسیقی را ارائه می دهند. آیفون 15 پرومکس دارای پورت USB Type-C با سرعت USB 3.0 است. از طرفی آیفون 14 پرومکس کارکرده دارای پورت لایتنینگ است و از USB 2 سرعت پشتیبانی می کند. هر دو مدل از شارژ سریع از طریق آداپتور 20 واتی یا شارژ بی‌سیم Qi و شارژ بی‌سیم MagSafe پشتیبانی می‌کنند. باتری لیتیوم یون در هر دو دستگاه را می توان با یک کابل فیزیکی یا با استفاده از شارژ بی سیم، از طریق Qi یا MagSafe شارژ کرد. تا به اینجا می‌توانیم به این نتیجه برسیم که آیفون 14 پرومکس کارکرده یکی از بادوام‌ترین باتری‌ها را در میان گوشی‌های هوشمند موجود در بازار دارد.

اگر با شبکه 5G به‌طور مداوم به وب‌گردی بپردازید حدود 13 ساعت و 40 دقیقه می‌توانید از شارژدهی این گوشی بهره ببرید. حتما شما هم موافق هستید که این میزان شارژدهی برای گوشی آیفون قابلیتی چشمگیر و کاربرپسند است. اما فکر می‌کنید باتری آیفون 15 پرومکس با داشتن تراشه قدرتمند A17 Pro تا چه حد توانسته قدرتمندتر ظاهر شود؟

شارژ بی‌سیم معمولاً کندتر از سیمی است، زیرا Qi با محدودیت‌های اعمال‌شده توسط اپل تا ۷.۵ وات و MagSafe تا ۱۵ وات کار می‌کند. شارژ سریع از طریق یک اتصال سیمی انجام می شود. برای هر دو آیفون 14 پرومکس کارکرده و آیفون 15 پرومکس، اگر از آداپتور شارژ 20 واتی یا بالاتر استفاده می کنید، می توانید با استفاده از درگاه لایتنینگ یا پورت USB-C می توانید در 35 دقیقه به 50 درصد شارژ برسید.


مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس ؛ رنگ و قیمت

آیفون 14 پرومکس کارکرده دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است که آیفون 14 پرومکس کارکرده نیز از آن برخوردار است. و این بدان معناست که می تواند در عمق حداکثر 6 متری (19.7 فوت) تا نیم ساعت سالم باقی بماند. اپل تشخیص تصادف را در آیفون 14 پرو کارکرده معرفی کرد که از مجموعه ای از سنسورها در آیفون استفاده می کند تا تشخیص دهد که آیا تصادف رانندگی رخ است یا خیر. هنگامی که تصادف شناسایی شود، آیفون به طور خودکار با خدمات اضطراری برای کمک تماس می گیرد.

هر دو گوشی Face ID را از طریق دوربین TrueDepth جلویی خود برای احراز هویت بیومتریک ارائه می کنند. در زمان عرضه، آیفون 14 پرومکس کارکرده 1099 دلار برای مدل 128 گیگابایتی، 256 گیگابایت قیمت 1199 دلار، ظرفیت 512 گیگابایت 1399 دلار و 1 ترابایت با قیمت 1599 دلار در دسترس بود و در چهار رنگ مشکی فضایی، طلایی، نقره ای و بنفش عمیق فروخته می شود. آیفون 15 پرومکس کارکرده همان قیمت را دارد، با این تفاوت که ظرفیت 128 گیگابایتی را حذف می کند و گزینه های 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی را باقی می گذارد.

این گوشی در چهار رنگ تیتانیوم سیاه، تیتانیوم سفید، تیتانیوم آبی، تیتانیوم طبیعی عرضه می شود. شما می توانید برای خرید لوازم جانبی گوشی های آیفون از طریق فروشگاه فارس کالا اقدام کنید و سفارش خود را با کیفیت عالی و قیمت مناسب در اسرع وقت تحویل بگیرید.


جمع‌بندی مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، اپل این بار بیش‌تر بر روی بهبود قابلیت‌های قبلی تمرکز کرد و به‌غیر از چیپست، نوآوری جدیدی را معرفی نکرد. اما این لزوما اتفاق بدی نیست و می‌توان گفت با یک گوشی کامل‌تر مواجه هستیم که قابلیت‌های بیش‌تری را در دسترس کاربر قرار می‌دهد.


خرید آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده و یا خرید آیفون ۱۵ پرومکس؟

با مقایسه آیفون 15 پرومکس با آیفون 14 پرومکس کارکرده می‌توانید نگاه دقیق‌تری به این دو محصول داشته باشید. همانطور که پیشتر ذکر شد، گوشی آیفون 15 پرومکس کارکرده جدیدترین پرچمدار سری 15 آیفون است که پس از رونمایی تمامی نگاه‌ها را به خود خیره کرد.

این محصول با نسخه جدید iOS 17 به بازار عرضه می‌شود و امکانات بیشتری را برای شخصی‌سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کمپانی اپل گوشی جدید آیفون 15 پلاس کارکرده را همراه با چیپست A17 Pro بهینه‌سازی کرده است که تاثیر خیره‌کننده‌ای در عملکرد این محصول خواهد داشت.

پردازنده گرافیکی قدرتمندتر این گوشی در کنار چیپست A17 Pro آیفون 15 پرومکس کارکرده را تبدیل به یک انتخاب مطمئن برای گیمرها خواهد کرد. با توجه به بهبود 35 درصدی در بهره‌وری انرژی و تغییر در جنس بدنه و کاهش وزن آن، این محصول می‌تواند یک انتخاب مناسب برای استفاده روزمره نیز باشد. البته برای انجام کارهای سنگین گرافیکی هم می‌توانید روی آیفون 15 پرومکس کارکرده حساب کنید.


سوالات متداول مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس

آیا موبایل آیفون 15 پرومکس در ایران رجیستر می‌شود؟

با توجه به اینکه آیفون 14 پرومکس کارکرده نیز در ایران امکان رجیستر شدن نداشت، این احتمال وجود دارد که آیفون 15 پرومکس نیز برای رجیستری با مشکل مواجه شود.

دوربین اصلی iPhone 15 Pro Max چند مگاپیکسل است؟

دوربین اصلی آیفون 15 پرومکس 48 مگاپیکسل است و تصاویر بسیار باکیفیتی را ثبت می‌کند.

گوشی آیفون 15 پرومکس از چه تراشه‌ای استفاده می‌کند؟

گوشی آیفون 15 پرومکس از چیپست Apple A17 Pro که کمپانی اپل برای محصولات خود تولید و بهینه‌سازی کرده استفاده می‌کند.

 

مقایسه آیفون ۱۴ پرومکس کارکرده با آیفون ۱۵ پرومکس ؛ مشخصات فنی

مشخصات

iPhone 15 Pro Max

iPhone 14 Pro Max

صفحه نمایش

6.7 اینچ LTPO Super Retina XDR OLED

نرخ نوسازی 120 هرتز

Dolby Vision

HDR10

میران روشنایی تا 2000 نیت (HBM)

رزولوشن 2796 × 1290 پیکسل

محافظت با شیشه سرامیکی

6.7 اینچ LTPO Super Retina XDR OLED

نرخ نوسازی 120 هرتز

Dolby Vision

HDR10

میران روشنایی تا 2000 نیت (HBM)

رزولوشن 2796 × 1290 پیکسل

محافظت با شیشه سرامیکی

ابعاد و وزن

8.3 × 76.7 × 159.9 میلی‌متر

221 گرم

7.9 × 77.6 × 160.7 میلی‌متر

240 گرم

رم

8 گیگابایت

6 گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

256/512 گیگابایت + 1 ترابایت

128/256/512 گیگابایت + 1 ترابایت

دوربین سلفی

12 مگاپیکسل، دریچه دیافراگم f/1.9، سایز سنسور 1/3.6 اینچ، PDAF، OIS

SL 3D (تشخیص عمق، بیومتریک)

قابلیت‌های دوربین: HDR، حالت سینماتیک (4K با نرخ 24/30 فریم بر ثانیه)، gyro-EIS

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه

12 مگاپیکسل، دریچه دیافراگم f/1.9، سایز سنسور 1/3.6 اینچ، PDAF، OIS

SL 3D (تشخیص عمق، بیومتریک)

قابلیت‌های دوربین: HDR، حالت سینماتیک (4K با نرخ 24/30 فریم بر ثانیه)، gyro-EIS

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه

دوربین اصلی

48 مگاپیکسل دوربین اصلی عریض با f/1.8، فاصله کانونی 24 میلی‌متر، سایز پیکسل 1.22 میکرومتر، سایز سنسور 1/1.28 اینچ، فوکوس خودکار تشخیص فاز دو گانه و لرزش‌گیر اپتیکال sensor-shift

12 مگاپیکسل دوربین اولتراواید با f/2.4، فاصله کانونی 13 میلی‌متری و میدان دید 120 درجه

12 مگاپیکسل دوربین پریسکوپ تله‌فوتو با f/2.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه، لرزشگیر سه بعدی sensor-shift، زوم اپتیکال 5 برابری

اسکنر TOF 3D LiDAR

قابلیت‌های دوربین: HDR، پانوراما، فلش LED دوگانه

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه

48 مگاپیکسل دوربین اصلی عریض با f/1.8، فاصله کانونی 24 میلی‌متر، سایز پیکسل 1.22 میکرومتر، سایز سنسور 1/1.28 اینچ، فوکوس خودکار تشخیص فاز دو گانه و لرزش‌گیر اپتیکال sensor-shift

12 مگاپیکسل دوربین اولتراواید با f/2.4، فاصله کانونی 13 میلی‌متری و میدان دید 120 درجه

12 مگاپیکسل دوربین تله‌فوتو با f/2.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه، لرزشگیر اپتیکال (OIS)، زوم اپتیکال 3 برابری

اسکنر TOF 3D LiDAR

قابلیت‌های دوربین: HDR، پانوراما، فلش LED دوگانه

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه

تراشه

Apple A17 Pro

3 نانومتری

GPU: Apple GPU (5-core graphics)

Apple A16 Bionic

4 نانومتری

GPU: Apple GPU (5-core graphics)

سیستم عامل

iOS 17

iOS 16 (قابل ارتقا به iOS 17)

باتری

4441 میلی‌آمپر ساعت

4323 میلی‌آمپر ساعت

سرعت شارژ

شارژ سریع سیمی 25 وات (50 درصد در 30 دقیقه)

شارژ وایرلس مگ سیف 15 وات

شارژ وایرلس Qi با سرعت 7.5 وات

شارژ باسیم معکوس 4.5 وات

شارژ سریع سیمی 20 وات (50 درصد در 30 دقیقه)

شارژ وایرلس مگ سیف 15 وات

شارژ وایرلس Qi با سرعت 7.5 وات

گواهی IP

IP68

IP68

 


آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس در یک نگاه:

مدل

آیفون 15 پرومکس

آیفون 14 پرومکس

بدنه

جلو شیشه ای (شیشه کورنینگ)، پشت شیشه ای (شیشه کورنینگ)، قاب تیتانیوم (درجه 5)

جلو شیشه ای (شیشه Corning-made)، پشت شیشه ای (Corning-made glass)، قاب فولادی ضد زنگ

صفحه نمایش

6.7 اینچ OLED
نرخ تازه سازی 120 هرتز
1290 در 2796 پیکسل

6.7 اینچ OLED
نرخ تازه سازی 120 هرتز
1290 در 2796 پیکسل

پردازنده

Apple A17 Pro (3 nm)

Apple A16 Bionic (4 nm)

ظرفیت ذخیره سازی

256 گیگابایت
512 گیگابایت
1 ترابایت

128 گیگابایت
256 گیگابایت
512 گیگابایت
1 ترابایت

دوربین

دوربین اصلی 48 مگاپیکسل
اولترا 12 مگاپیکسل
زوم 5 برابری 12 مگاپیکسل

دوربین جلو 12 مگاپیکسل

دوربین اصلی 48 مگاپیکسل
اولترا 12 مگاپیکسل
زوم 5 برابری 12 مگاپیکسل

دوربین جلو 12 مگاپیکسل

باتری

نامشخص

4323 میلی آمپر

پورت شارژ

USB Type
سیمی، 50% در 30 دقیقه
بی سیم 15 وات (MagSafe)
7.5 وات بی سیم (Qi)

لایتنینگ
سیمی، 50% در 30 دقیقه
بی سیم 15 وات (MagSafe)
7.5 وات بی سیم (Qi)

اتصالات

Wi-Fi 6E

Wi-Fi 6

 

نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button