✌🏻 مثل آب خوردن گوشیت رو عوض کن، اونم قسطی!
بررسی آیفون ایکس کارکرده

فروشگاه اینترنتی موبایلکده در این مقاله ، به بررسی آیفون ایکس کارکرده پرداخته و از قیمت گوشی آیفون ایکس کارکرده تا مقایسه سری های گوناگون سری ایکس گفته است پس تا آخر مقاله بررسی تخصصی آیفون ایکس کارکرده با موبایلکده بمانید!

طبق اعلام شرکت اپل باید این گوشی رو آیفون 10 صدا کنیم نه آیفون ایکس! ولی در ایران جا افتاده است که اسم این گوشی آیفون را IPhone x کارکرده خطاب می‌نمایند؛ آیفون ایکس تحولی عظیم در تلفن های همراه ایجاد کرد و باعث شد که طبق معمول فناوری کمی حرکت کند و پیشرفت هایی حاصل شود.

آیفون ۱۰ که کمپانی اپل بانام آیفون ایکس آن را معرفی کرد، در سالگرد ده سالگی آیفون  با قیمت پیش خرید ۹۹۹ دلار رونمایی شد. آیفون ایکس کارکرده همچون سایر محصولات اپل دارای ویژگی های منحصر به فرد است. به نظر می رسد پرچم‌دار جدید اپل با مشخصات خارق العاده  گوی سبقت را از رقبا خواهد ربود. در این قسمت به ذکر برخی از مشخصات آیفون ایکس کارکرده می پردازیم.

آیفون ایکس کارکرده با طرحی استوانه‌ای و سقفی از جنس فیبر کربن نگاه هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌سازد. این سقف به گفته اپل بزرگ‌ترین نمونه بدون ستون در نوع خود در سطح جهان است.این محصول در دهمین سالگرد تولید آیفون در این مجموعه رونمایی گردیده است . این محصول آیفون ایکس کارکرده یا آنگونه که اپل به آن اشاره می‌کند آیفون x نام گرفته است.

فیلیپ شیلر معاونت ارشد بخش بازاریابی جهانی شرکت اپل نیز در رابطه با این گوشی این گونه می‌گوید : «آیفون ایکس کارکرده آینده اسمارت ‌فون است. این مدل مملو از فناوری ‌های جدید شگفت ‌انگیزی نظیر سیستم دوربین نوآورانه TrueDepth ، صفحه‌نمایش Super Retina زیبا و چیپ فوق‌سریع A11 Bionic با موتور عصبی است. آیفون X تجربه کاربری جدید روانی را از باز کردن قفل آیفون شما با Face ID تا انجام بازی‌های فراگیر AR و تا اشتراک  Animoji در پیام‌ها ارائه می‌کند. این آغاز ده سالی دیگر برای آیفون است.»

اگر از طرفداران گوشی های iphone هستید و یا قصد خرید گوشی IPhone x کارکرده دارید، ادامه مطلب را مطالعه کنید و نظر خود را در رابطه با اینکه که ” آیا علاقه دارید با این ویژگی ها ، گوشی IPhone x را تهیه کنید؟ “، با ما در میان بگذارید؟

 

برخی از مزایای خرید آیفون ایکس کارکرده :

  • بهره مندی از نمایشگر اولد بدون حاشیه
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • بهره مندی از تراشه ی جدید A11
  • دوربین قدرتمند
  • نمایشگر اولد با رزولوشن بالا
  • نسخه ۱۱ از iOS
  • حذف کلید هوم
  • اتصال به شبکه های ۴G با سرعت دانلود تا یک گیگابیت بر ثانیه
  • بهره مندی از اپل فیس آیدی (سیستم امنیتی جدید اپل)

بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ قیمت و زمان عرضه آن :

با استناد به آخرین اخبار کمپانی اپل ، در ارتباط با قیمت آیفون ایکس کارکرده و زمان عرضه آن باید گفت : نسخه ۶۴ گیگابایتی این گوشی از روز ۲۷ اکتبر با قیمت ۹۹۹ دلار برای پیش‌خرید در دسترس خواهد بود و عرضه‌ی آن از سوم نوامبر سال جاری آغاز خواهد شد. نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ایکس کارکرده با قیمت ۱۱۴۹ دلار عرضه خواهد شد. آیفون ایکس جدید تنها در دو رنگ مشکی و سفید ارائه می شود.

بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ نقاط قوت

  • نمایشگر ۵٫۸ اینچی با فناوری سوپر رتینا
  • حسگر تشخیص چهره
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • بدنه‌ای لوکس و ضد آب

ظاهر گوشی IPhone x کارکرده و طراحی آن نسبت به نسل های قبلی آن خاص است. این طراحی که پیش از این نمونه‌ های آن را در گوشی‌های اندرویدی از جمله S8 و S8+ دیده‌ایم . نسبت تصویر صفحه‌نمایش را از ۱۶:۹ معمول به حوالی ۱۸:۹ افزایش داده و با حذف یا به حداقل رساندن حاشیه ‌های بالایی و پایینی گوشی، فضای روی دستگاه را تقریبا به طور کامل به صفحه‌ نمایش اختصاص می‌دهد.

همان ‌طور که پیش‌تر در بررسی آیفون ۸ و ۸ پلاس اشاره کردیم. می توانید مقاله های آن را در سایت موبایلکده مطالعه نمایید.یکی از مهم‌ترین تغییراتی که اپل در طراحی آیفون‌ های سال ۲۰۱۷ پیاده کرده است. کنار گذاشتن طراحی یکپارچه ‌ی فلزی و جایگزینی آن با طراحی مبتنی بر ترکیب فلز و شیشه است. اپل پوشش شیشه‌ ای به‌کار رفته در پنل جلو و پشت آیفون ۱۰ را مقاوم‌ترین نمونه‌ی موجود در بین گوشی ‌های هوشمند می‌داند و مدعی است که این پنل‌ها ، فریمی را فرا گرفته‌اند که با استیل ضد ‌زنگ به‌کار رفته در صنایع پزشکی هم‌ تراز است.

طراحی شیشه‌ ای آیفون x باعث شده تا این گوشی همانند آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به قابلیتی مجهز شود . آیفون ایکس کارکرده از ماژول شارژ بی‌سیم بهره می‌برد و خوشبختانه اپل استانداردی انحصاری برای این قابلیت توسعه نداده و استاندارد بی‌سیم Qi را ترجیح داده است.


بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ نقد و بررسی اجمالی

IPhone x کارکرده پس از ماه ها انتظار معرفی شد. از آنجایی که این گوشی که با نسل های قبلی خود تفاوت های بسیار زیادی دارد، طرفداران زیادتر نیز دارد. جالب است بدانید که اپل برای صفحه نمایش آیفون ایکس کارکرده (آیفون 10) از فناوری نمایشگر آمولد استفاده نموده است و اندازه آن 5.8 اینچ به همراه رزولوشن 2436×1125 پیکسل بر اینچ می باشد.ناگفته نماند که این نمایشگر از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند و تماشای محتواهای موجود در این زمینه (HDR) بسیار لذت بخش خواهد بود چرا که تصاویر ذکر شده بسیار شفاف بوده و از دامنه ی پویایی بسیار بالایی برخوردار هستند.جالب است که کاربران آیفون انتقاداتی را به شارژ های این محصول وارد می کردند. زیرا که بسیاری از کابل های این شارژر آسیب پذیر هستند و همچنین از قابلیت شارژ وایرلس بی بهره می باشند. در این راستا اپل در آخرین پرچمدار خود یعنی آیفون ایکس، از بدنه ای شیشه ای برای پشتیبانی از شارژ وایرلس استفاده نموده که یکی از ویژگی های بسیار مهم و ارزشمند می باشد.گوشی آیفون ایکس کارکرده همچون آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از پردازنده‌ی A11 بهره می‌برد. این پردازنده به واحد پردازش گرافیکی اختصاصی خود اپل مجهز شده و دارای 4 هسته‌ی پردازشی بهینه و 2 هسته‌ی پردازشی قدرتمند است.آیفون 10 با قیمت پایه‌ی 999 دلار برای نسخه‌ی 64 گیگابایت عرضه می‌شود و نسخه‌ی 256 گیگابایت با قیمت 1149 دلار ارائه خواهد شد. هر دو گوشی از 27 اکتبر پیش‌فروش می‌شوند و 3 نوامبر به مشتریان تحویل داده خواهند شد.

ویژگی های آیفون ایکس کارکرده عبارتند از:

  • صفحه نمایش 5.5 اینچی
  • دوربین 12 مگاپیکسل
  • حافظه رم 3 گیگابایت
  • باتری

بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ مزایای خرید آيفون ایکس کارکرده :

  • نمایشگر OLED باکیفیت
  • دوربین قدرتمند
  • کیفیت ساخت عالی

بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ معایب خرید آيفون ایکس کارکرده

  • نبود شارژر Fast Charge همراه گوشی
  • برجای ماندن اثر انگشت روی بدنه‌ی شیشه‌ای

در قسمت پشت و جلوی آیفون ایکس کارکرده از شیشه استفاده شده است و در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای وارد بازار می‌شود.
آیفون ایکس کارکرده نیز ضد آب و ضد گرد و غبار است.

اپل در آیفون ایکس کارکرده از یک نمایشگر جدید سوپر رتینا استفاده کرده است که به ادعای این شرکت سطح جدید از کیفیت تصویر را ارائه می‌کند. رزولوشن این نمایشگر ۵.۸ اینچی ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل است. تراکم پیکسلی در این نمایشگر ۴۵۸ پیکسل در اینچ است. همانطور که شایعه شده بود، نمایشگر آیفون ایکس کارکرده از نوع OLED است و به ادعای اپل بهترین سطح کنتراست، شدت روشنایی و طیف رنگی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. این نمایشگر همچنین قادر به پخش تصاویر HDR10  است و البته از فناوری 3D Touch اپل نیز پشتیبانی می‌کند.

اپل در آیفون ایکس کارکرده برای نخستین بار در تاریخ آیفون، دکمه آشنای هوم را به طور کامل از دستگاه حذف کرده و آن را جایگزین یک سوایپ از پایین صفحه به سمت بالا نموده است. با این اوصاف و حذف دکمه فیزیکی هوم، حسگر اثر انگشت Touch ID هم در آیفون X حذف شده و فناوری جدیدی به نام Face ID جایگزین آن گشته است.

اپل امسال در دهمین سالگرد تولد آیفون تصمیم گرفت که گوشی هوشمند جدید iphone X ایکس کارکرده (به صورت آیفون تن خوانده می شود) را به همراه دو نسل بعدی سری گوشی های آیفون (8 و 8  پلاس) ارائه دهد.

دو سری 8 و 8 پلاس نسبت به نسل های قبلی شان تغییرات چندان چشمگیری نداشته اند. از جمله ویژگی های سری 8 آیفون می توان به بهبود پردازنده و تغییر جنس بدنه اشاره کرد.

اما آیفون X دارای ویژگی های بسیار جالبی است که آن را از سایر محصولات ساخت کمپانی اپل متمایز می کند. در اینجا پنج مورد از مهم ترین ویژگی های نوین این تلفن همراه را شرح داده و سایر مشخصات این محصول که توسط خود کمپانی اپل عنوان شده اند را بیان می نماییم.


بررسی کلی گوشی آیفون ایکس کارکرده :

امسال کمپانی اپل علاوه بر گوشی موبایل آیفون 8 و گوشی موبایل آیفون 8 پلاس از متفاوت ترین محصول خود یعنی آیفون 10 یا X رونمایی کرد. گوشی IPhone x کارکرده با طراحی و ظاهری کاملا متفاوت با دیگر گوشی های سری آیفون ظاهر شده است. با توجه به اینکه نمایشگر بدون حاشیه 5.8 اینچی OLED این گوشی تمامی پنل جلویی را پوشانده، اپل مجبور به حذف کلید معروف هوم شده و کارکرد دکمه هوم با سوایپ کردن روی صفحه جایگزین شده است. استفاده از شیشه در پنل پشتی گوشی، ظاهری چشم نواز به آن بخشیده است. اپل فناوری به کار رفته در ساخت نمایشگر آیفون ایکس کارکرده را سوپر رتینا نامگذاری کرده که از قابلیت هایی مثل True Tone، تاچ سه بعدی و رزولوشن 2436 × 1125 پیکسل بهره می برد. قسمتی از بالای گوشی برای قرار دادن دوربین جلو و سنسورهای مختلف، پوشانده شده است. نکته جالب در مورد IPhone x کارکرده استفاده از تکنولوژی Face ID به جای اثر انگشت و رمز عبور، برای باز کردن قفل گوشی است. در این تکنولوژی گوشی موبایل آیفون X چهره شما را بررسی می کند تا گوشی را آنلاک کند. چیپست به کار رفته در iPhone X، چیپست 64 بیتی A11 Bionic ساخت خود اپل می باشد. در کنار این چیپست، حافظه رم 3 گیگابایت نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است. قدرت پردازشی آیفون ایکس کارکرده را در مجموع می توان بسیار عالی ارزیابی کرد. گوشی آیفون ایکس کارکرده دارای دو نسخه با حافظه های داخلی 256 گیگابایت و 64 گیگابایت می باشد که هر دو نسخه در رنگ های خاکستری و نقره ای عرضه شده است. این گوشی در قاب پشت دارای دوربین دوتایی 12 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال در هر دو لنز و دیافراگم f/1.8 و f/2.4 است و دوربین سلفی آیفون 10 گوشی نیز رزولوشن 7MP دارد. از قابلیت های دیگر آیفون X می توان به پشتیبانی از بلوتوث 5، وجود اسپیکرهای استریو، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، پشتیبانی از شارژ بی سیم و شارژ سریع اشاره کرد. IPhone x کارکرده رقیب گوشی موبایل گلکسی اس 8، گوشی موبایل ال جی G6 و گوشی موبایل هواوی میت 10 است.


آیفون ایکس دست دوم یا کارکرده و استوک :

جالب است بدانید شاید برای شما هم سوال باشد تفاوت آیفون دست دوم و آیفون استوک در چیست ؟ اگر بخواهیم به طور ساده به این سوال پاسخ دهیم در لغت به آیفون هایی در ایران مصرف می‌شوند و صحبان گوشی آن را مجددا می فروشند آیفون کارکرده یا همان دست دو میگویند ولی آیفون هایی که از خارجی از ایران اکثرا از دبی وارد می شود و خرید آیفون از دبی حساب می شود آیفون استوک گفته می شود.


آیفون ایکس دست دوم :

شرکت آیفون از مدت‌ها قبل تاکنون به دنبال ساخت مدلی از گوشی‌های هوشمند خود بوده است که تماما صفحه نمایش باشد. این شرکت به دنبال محصولی بود تا بتواند به صورت هوشمند به صدا، حرکت و یا نگاه سریع و آنی شما پاسخ دهد. حال این رویا و تفکر به واقعیت تبدیل شده است و این شرکت اخیرا از یکی از محصولات خود به نام ایفون ایکس رونمایی کرده است که در واقع آیفون ایکس کارکرده است و ویژگی‌های هوشمند منحصر به فردی دارد. آيفون ایکس کارکرده جهش بزرگیست که کمپانی اپل به آن نیاز داشت و حتی به لطف ارتقاء سیستم عامل iOS 14 و افزودن مداوم ویژگی‌های جدید به آیفون ایکس کارکرده در سال 2021، شاهد عملکرد بهتری از آن هستیم. مشخصات ايفون ایکس کارکرده گواه این حقیقت است که این گوشی بیشترین تأثیر را روی تغییر جهت زبان طراحی گوشی‌های آیفون داشته و حتی با وجود اینکه قیمت آیفون ایکس کارکرده با سایر نسخه‌ها تفاوت دارد، جدیدترین مدل‌های اپل تغییرات زیادی در طراحی به ارث برده از این موبایل نداشته‌اند.

آیفون ایکس کارکرده که به آیفون ۱۰ نیز معروف است در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۷ در سالن استیو جابز واقع در اپل پارک توسط مدیر عامل این شرکت رونمایی شد . اپل آیفون ایکس را با یک طراحی کاملا جدید و ویژگی و قابلیت های منحصر به فردی ساخته است که موجب شده این گوشی هوشمند به یکی از بهترین ها تبدیل شود . عزیزان در ادامه این مبحث با ما همراه شوید تا شما را به صورت کامل و دقیق با آیفون استوک و دست دوم ایکس به علاوه اینکه آیفون استوک چیست و به چه گوشی هایی آیفون استوک گفته میشود آشنا کنیم .


گوشی استوک چیست و به چه موبایل هایی استوک گفته می‌شود ؟ 

اگر بخواهیم در حالت کلی بررسی کنیم کلمه استوک در زبان لاتین به کالاهایی گفته می شود که در انبار ذخیره شده و آماده برای فروش هستند ، این کالا ها در واقع هیچ گونه مشکلی ندارند و به دلایلی نظیر اینکه کالای مورد نظر توسط مشتری به فروشگاه بازگردانده شده که در این صورت فروشنده آن کالا را به عنوان محصولی استوک به فروش میرساند ، و یا اینکه بعضی از کالاها از تاریخ تولیدشان یک سال گذشته و هنوز به فروش نرسیده اند نیز باعث می شود عنوان کالای استوک به آنها داده شود . البته مواردی که گفته شد برای کشورهای خارجی است و در ایران واژه استوک معنای کاملا متفاوتی دارد . کلمه استوک در ایران به محصولاتی که لقب دست دوم و یا کارکرده به آنها داده شده اما در حد یک محصول نو و آکبند می باشند گفته میشود ، البته ناگفته نماند که لزوما یک کالای استوک دست دوم نیست و مهمتر از همه در مورد گوشی های استوک باید گفت که انواع مختلفی دارند که در ادامه هر کدام از آنها را جداگانه بررسی می کنیم .


خرید آیفون استوک دست دوم : 

عزیزان همانطور که میدانید وقتی که کالایی مدتی توسط یک فرد مورد استفاده قرار میگیرد و سپس به فروش میرسد دیگر به عنوان کالایی نو و آکبند در نظر گرفته نمی شود در مورد گوشی استوک نیز به این شیوه است و در دنیای گوشی های آیفون هنگامی که آن گوشی روشن شده و برای مدت زمان نه چندان زیادی حتی برای یک روز استفاده شود قیمت آن پایین آمده و به عنوان آیفونی استوک و در حد نو به فروش می رسد . به نظر من که اگه میخواین هم پول زیادی خرج نکنید و هم اینکه صاحب آیفون بشوید با خریدن گوشی استوک با یه تیر هر دو تا نشون را میزنید.


خرید آیفون استوک ویترینی : 

این دسته از گوشی های استوک اصلا هیچ گونه مشکلی از هیچ لحاظی ندارند و فقط برای نمایش دادن به مشتری و اینکه مشتری گوشی را از نزدیک ببیند در ویترین مغازه گذاشته میشوند که این یکی از سیاست های فروشنده ها برای جلب توجه مشتری و جذب آنان هست . آیفون های ویترینی بسیار عالی هستند و جزء بهترین ها از انواع استوک ها محسوب می‌شوند .


خرید آیفون استوک باتری تعویض :  

گوشی باتری تعویض همانطور که از نامش پیداست به گوشی هایی که به دلایلی نظیر کارکرد ضعیف باتری و پایین آمدن درصد آن توسط افراد ماهر تعویض شده و قطعه ای حتی بهتر از باتری اصلی بر روی آن گذاشته شده گفته می‌شود . عزیزان اگر وقتی می‌شنوید که میگویند گوشی باتری اش تعویض شده فورا احساس می‌کنید که آن گوشی به درد نخور است و دیگر کارکرد خوبی ندارد سخت در اشتباهید زیرا باتری جدیدی که بر روی گوشی تعبیه شده بسیار عالی است و به یقین میتوان گفت همان کاری را که باتری اصلی انجام میداد میکند در نتیجه بدون هیچ گونه نگرانی می‌توانید این نوع از گوشی را خریداری کنید .

آیفون ایکس کارکرده با مدلهای قبل از خود تفاوت بسیاری دارد و به عنوان دهمین دستاورد اپل شناخته می‌شود ، در این مدل از آیفون خبری از دکمه هوم نیست و شما با یک نمایشگر تمام صفحه و جذاب طرف هستید . اپل همچنین در مورد طراحی و ظاهر آیفون استوک ایکس سنگ تمام گذاشته و در ساخت آن از شیشه ای ضد زنگ استفاده نموده که به جذابیت های آن افزوده است . در مورد ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری نیز باید گفت پیشرفت هایی کرده و نسبت به نسل های پیشین بسیار بهبود یافته است . عزیزان اگر قصد دارید به اطلاعات بیشتر و دقیقتری درباره آیفون استوک و دست دوم ایکس دست یابید در ادامه با ما همراه شوید .

در ساخت آیفون ایکس کارکرده از یک صفحه نمایش ۵.۸ اینچی که از نوع سوپر رتینا ایکس دی آر اولد ( Super Retina XDR OLED ) استفاده شده ، رزولوشن این نمایشگر ۱۱۲۵ در ۲۴۳۶ پیکسل و تراکم پیکسلی آن ۴۵۸ پیکسل در اینچ گزارش شده است . صفحه نمایش آیفون ایکس کارکرده ویژگی های بسیاری دارد که از جمله آنها میتوان به وجود محافظی ضد ضربه و خط و خراش اشاره نمود . در حالت کلی صفحه نمایش این گوشی استوک هیچ مشکل خاصی ندارد و بدون عیب می باشد .

یکی از جذابترین و برجسته ترین ویژگی ها در آیفون استوک ایکس دوربین های به کار رفته در آن می باشد . در این گوشی از دوربینی دوگانه و ۱۲ مگاپیکسلی در قسمت پشتی استفاده شده که قابلیت ها و ویژگی های بسیاری نیز دارد که از جمله آنها میتوان به لرزشگیر اپتیکال ، قابلیت جدید فیس آیدی ، حسگر تشخیص عمق و … اشاره نمود . دوربین سلفی آیفون استوک ایکس نیز ۷ مگاپیکسلی بوده و شما می‌توانید با استفاده از آن عکسهای سلفی زیبایی از خود بگیرید .


نقد و بررسی آیفون ایکس کارکرده :

شرکت اپل دهمین سری از گوشی های آیفون را با نام آیفون ایکس به بازار عرضه کرد که از نظر کیفیت و کارایی نسبت به نسل های قبل از خود پیشرفت چشمگیری داشته است به طوری که دارای صفحه نمایشی با رزولوشن بالا نسبت به سری های قبلی آیفون می باشند و همچنین دیگر تغییرات مثبت و بزرگی که در ادامه بیشتر به آن ها می پردازیم.

اما خیلی از افراد هستند که بودجه ی کمی را نسبت به قیمت اصلی برای خرید آیفون ایکس کارکرده در نظر گرفته اند یا به دلیل شرایط بد اقتصادی و قیمت های نجومی و بالای گوشی خیلی از افراد نمی توانند این مدل از گوشی ها را تهیه کنند از این رو بهترین راه برای این افراد که بتوانند دارای گوشی های باکیفیت و اورجینال باشند خرید گوشی های آیفون ایکس دست دوم و کارکرده است البته به شرطی که این گوشی ها کم کارکرد باشند و سلامت فیزیکی و سخت افزاری داشته باشند.

حالا سوالی که شاید برای خیلی ها به وجود بیاید این است که از کجا می توانند گوشی آيفون ایکس کارکرده را خریداری کنند؟

شما عزیزان می توانید گوشی های دست دوم و کارکرده آیفون از جمله آیفون ایکس کارکرده را از سایت معتبر موبایلکده (MoileCadeh) خریداری نمایید.

سوال دومی که ممکن است به وجود بیاید این است که چرا با وجود آیفون ایکس نو و آکبند خیلی از افراد به خریدن گوشی های دست دوم و کارکرده روی می آورند؟

همانطور که گفتیم به دلیل شرایط بد اقتصادی و وجود تحریم ها در ایران خیلی از افراد بودجه کافی برای خریدن آیفون ایکس نو و کارنکرده را ندارند به همین دلیل بهترین گزینه برای این افراد خریدن گوشی های دست دوم باکیفیت می باشد که هم کارایی بالایی در حد همان نسخه های کارنکرده خود دارند و هم قیمت مناسب تری دارند.


نکات مهم قبل از خرید آیفون ایکس کارکرده :

  • در ابتدا باید سلامت فیزیکی و ظاهری آیفون را بررسی کنید تا دارای خط و خش نباشد و ظاهری نو داشته باشد.
  • دومین نکته چک کردن شماره سریال گوشی است برای این که مطمئن شوید گوشی دزدی نیست باید شماره سریال گوشی با شماره سریالی که بر روی جعبه است یکسان باشد و برای چک کردن شماره سریال می توانید این مراحل را طی کنید = Setteings>General>About
  • دوربین گوشی را چک کنید برای این کار کافی است چند بار عکس و ویدئو بگیرید تا از کیفیت دوربین مطمئن شوید.
  • باتری را چک کنید برای این کار می توانید از فروشنده درخواست کنید یک روز به صورت آزمایشی گوشی را به منزل ببرید و باتری را چک کنید تا از سلامت باتری مطمئن شوید ولی اگر باتری زود به زود داغ کرد و شارژ خالی کرد از خریدن آن صرف نظر کنید.
  • وای فای و بلوتوث گوشی را چک کنید که به درستی کار کنند.
  • جک هدفون و پورت شارژ را چک کنید.
  • از سلامت دکمه ها مطمئن شوید.
  • از سلامت صفحه نمایش و نمایشگر مطمئن شوید تا پیکسل های سوخته نداشته باشد.
  • تمام لوازم جانبی درون جعبه را چک کنید تا چیزی کم و کسر نداشته باشد.
  • لوازمی که معمولا درون جعبه قرار دارد کابل یو اس بی لایتینگ شارژ/ شارژر/ هندزفری/کاتالوگ و پین خروج سیم کارت می باشد.
بررسی آیفون ایکس کارکرده

بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ مشخصات بدنه

ترکیب پنل شیشه ‌ای پشت آیفون ایکس کارکرده و فریم استیل در کنار ابعاد مناسب آن باعث شده است تا به‌راحتی از دست سُر نخورد. پوشش استیل براقی که برای فریم فلزی گوشی آیفون ایکس کارکرده در نظر گرفته شده است در نسخه ‌ی خاکستری ، به رنگ مشکی و در نسخه‌ی نقره‌ای به رنگ کروم است. در گوشی آیفون ایکس کارکرده مانند آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، دیگر خبری از عبارت «Designed by Apple in California» در پشت آیفون ایکس کارکرده نیست و این بخش از گوشی تنها میزبان دوربین دوگانه ‌، عبارت «iPhone» و لوگوی درخشان اپل است که برخلاف گذشته، داخل پوشش شیشه ‌ای گوشی نقش بسته و ظاهری مینیمال و جذاب به گوشی بخشیده است.

مانند تمام گوشی‌ های شیشه ‌ای، آیفون x نیز به‌سادگی لک می‌پذیرد و اثر انگشت را به‌خود می‌گیرد. 

اگر جزو کسانی هستید که وجود آثار انگشت روی بدنه ‌ی گوشی را مسئله ‌‌ی آزار دهنده‌ای می‌دانید، بهتر است همواره دستمال میکرو فایبر به همراه داشته باشید.


بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ قابلیت True Tone 

در زمان فعال بودن قابلیت True Tone ، گوشی با دریافت شدت و دمای نور محیط بهترین تنظیمات را به‌صورت خودکار برای نمایشگر انتخاب خواهد کرد.

گوشی با کمک حسگر اندازه‌گیری نور محیط، شرایط نوری را تشخیص می‌دهد.

برای مثال در محیطی که در آن از لامپ‌‌های آفتابی که دمای رنگ گرم‌تری دارند از آیفون x استفاده کنید، True Tone رنگ ‌های نمایشگر را کمی گرم‌تر از حالت عادی به شما نمایش می‌دهد. این مسئله برای محیط‌ هایی با نور سرد‌تر و آسمان ابری برعکس است. به لطف این قابلیت، چشمان کاربر به‌راحتی خود را با نمایشگر وفق می‌‌دهند و کمتر خسته می‌‌شوند؛ توصیه می‌کنیم حتما با مراجعه به تنظیمات نمایشگر، این قابلیت را فعال کنید.


بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ Face ID

به لطف Face ID، کاربران می توانند تنها با نگاه کردن به آیفون قفل آن را بازگشایی کنند. کاربران برای این کار لازم است که به شکاف کوچک تعبیه شده در قسمت بالای دستگاه نگاه کنند.

در فناوری تشخیص چهره‌ی اپل، یک دوربین و فرستنده‌ی مادون‌قرمز در بالای نمایشگر قرار داده ‌شده‌ است؛ هنگامی‌که آیفون می‌خواهد چهره‌ی شما را تشخیص دهد، فرستنده‌ی نوری نامرئی را به ‌صورت شما می‌تاباند. دوربین مادون‌قرمز، این نور را تشخیص داده و با الگویی که قبلا از صورت شما ثبت کرده، مطابقت می‌دهد و در صورت یکی‌بودن، قفل گوشی را باز می‌کند. اپل ادعا کرده، الگوی صورت را با استفاده از سی هزار نقطه ذخیره می‌کند که دورزدن آن اصلا کار ساده‌ای نیست. استفاده از ماسک، عکس یا موارد مشابه نمی‌تواند امنیت اطلاعات شما را به خطر اندازد؛ اما اگر برادر یا خواهر دوقلو دارید، باید برای امنیت اطلاعاتتان نگران باشید.

حسگر چهره در هر شرایطی کار می‌کند: هنگامی‌که در تختخواب هستید، هنگامی‌که عینک آفتابی زده‌اید، هنگامی‌که آرایشتان را عوض می‌کنید، ریش می‌گذارید یا صورتتان را اصلاح می‌کنید، وقتی از کلاه استفاده می‌کنید یا حتی اگر در تاریکی مطلق باشید. شاید فکر کنید، استفاده از آن ساده‌تر از اثرانگشت نیست؛ اما سخت در اشتباه‌اید؛ چراکه استفاده از آن بی‌دردسرتر از اثرانگشت است و فقط باید به آن عادت کنید که این اتفاق حتما در چند روز ابتدایی استفاده از آیفون ایکس کارکرده رخ خواهد داد. می‌توانید تنها با نگاه به آیفون ایکس کارکرده ، قفل گوشی را بازکنید، از پرداخت اپل استفاده کنید، از فروشگاه اپل، برنامه و بازی بخرید، پسورد‌هایتان را در سفاری وارد کنید یا حتی برای بازکردن برنامه‌هایی که قبلا نیاز به اثرانگشتتان داشتند، حالا از صورتتان برای باز شدنشان استفاده کنید.

اپل برای این که کار تشخیص چهره ها در حالت ریل تایم به طور کامل و بدون نقص پردازش شود، از یک موتور عصبی اختصاصی که بر مبنای یک چیپ دو هسته ای کار می کند کمک گرفته است.

به ادعای اپل، Face ID به میزان قابلیت توجهی از تاچ آیدی امن است تر است، چرا که احتمال دارد فقط یک نفر در میان یک میلیون نفر بتواند آیفون ایکس کارکرده شما را توسط آن بازگشایی کند. اپل اعلام کرده که تکنولوژی جدید تشخیص چهره اش کاملات با Apple Pay و تمام اپلیکیشن های شخص ثالث پشتیبانی کننده از تاچ آیدی سازگاری خواهد داشت.

مالتی تسکینگ در آیفون ایکس کارکرده چیزی است که عادت کردن به آن کمی زمان می برد، چرا که نسبت به آیفون های قبلی تغییرات زیادی به خود دیده. حالا در آیفون ایکس کارکرده برای باز کردن کنترل سنتر iOS، می بایست انگشت تان را از گوشه بالا و سمت راست دستگاه به سمت پایین بکشید، کاری که در نسل های قبلی آیفون همیشه بر عکس آن را انجام می دادید.

تنظیم کردن فیس آی دی کار بسیار راحتی است و حتی از تنظیم کردن تاچ آی دی ساده تر است. زمانی که بخواهید چهره خودتان را به گوشی بشناسانید گوشی یک دایره نقطه نقطه به شما نشان می دهد و از شما می خواهد صورت خودتان را در این دایره بچرخانید تا بتواند تمام چهره شما را تشخیص دهد. با چرخاندن صورت در این دایره ها و پیشرفت کردن پروسه تشخیص خط هایی که اطراف این دایره قرار دارند به مرور سبز می شوند؛ اینکار باید دو بار انجام شود تا پروسه تشخیص کامل شود. به گفته اپل با یک بار انجام صحیح این اسکن امکان شناسایی چهره در هر شرایط نوری در شب یا روز و حتی در تاریکی وجود داشته و تغییرات ظاهری افراد مثل عینک زدن، تغییر آرایش موی سر و صورت و مواردی از این دست تأثیری در دقت و سرعت انجام آن ندارد. جالب این است که این سیستم به گفته اپل توسط عکس و تصویر نیز قابل گول زدن نخواهد بود.


فقط یک نکته‌ی مثبت در مورد Face ID وجود ندارد؛ بلکه موارد زیادی هستند که دانستن آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد. آیفون ایکس کارکرده فقط چهره‌ی یک نفر را می‌شناسد و نمی‌توانید مثل اثرانگشت، چند چهره را به آیفون معرفی کنید تا از آن‌ها برای بازکردنش استفاده کنید. اگر آیفون در تلاش اول، صورت شما را نشناسد، باید نمایشگر را برای شناختن مجدد خاموش و روشن کنید یا اینکه آن را پایین ببرید و دوباره روبه‌روی صورتتان قرار دهید. این تمام ماجرا نیست؛ اگر آیفون ایکس کارکرده بین افراد زیادی که چهره‌شان را نمی‌شناسد دست‌به‌دست شود، دیگر به شناخت چهره عکس‌العمل نشان نمی‌دهد و حتما باید از پین یا پسوورد برای بازکردن آن استفاده کنید تا دوباره صورتتان را بشناسد.

اپل سعی کرده نهایت استفاده را از این فناوری جدید بکند؛ استفاده از آن برای ثبت تصاویر پرتره با دوربین سلفی، استفاده برای ساختن شکلک‌های بامزه که آن‌ها را Animoji نامیده است و همچنین استفاده برای روشن نگه‌داشتن گوشی زمانی که کاربر به آن نگاه می‌کند، مواردی هستند که ایکس کارکرده به کمک حسگر اینفرارد، بدون نقص آن‌ها را انجام می‌دهد.

چهره شما اکنون رمز عبور شماست. این رمز عبور یک روش با امنیت بالا برای اطلاعات شخصی شما، تایید اعتبار و پرداخت های شما می باشد. این شناسه بیش از 000/30 نقطه نامرئی را برای ایجاد نقشه دقیق چهره شما دنبال می کند.


بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ نمایش‌گر

نمایشگرOLED اولین صفحه نمایشی است که به منظور رسیدن به استانداردهای آیفون ارتقاء پیدا کرده است.

شاید بتوان نمایشگر این گوشی را یکی از خاص‌ترین چیزهایی دانست که وجود دارد. اپل با وجه تمایز در نمایشگر این گوشی توانست غوغایی به پا کند و این گوشی را به یک گوشی خاص بدل کند. در این آیفون دیگر خبری از نسبت نمایشگر به بدنه نیست و با یک گوشی متمایز رو به رو هستیم که سامسونگ با همکاری اپل این نمایشگر را طراحی کرده‌اند که خداروشکر شاهد یک همکاری خوب بودیم.

اولین تجربه‌ی استفاده از پنل‌های اولد سامسونگ روی گوشی‌های اپل، نتیجه‌ای جذاب برای همه به همراه آورده است. مهندسی افزوده‌ی اپل روی این پنل‌ها باعث شده تا غلظت رنگ‌ها کاملا متعادل باشد، نه مثل آیفون 8 کم باشد و نه مثل گلکسی S8 اشباع باشد تا از حد تعادل خارج شود. اپل این نمایشگر را Super Retina نامیده تا ثابت کند، بهترین نمایشگر موجود در دنیا را طراحی کرده و از آن روی ایکس کارکرده استفاده کرده است.
اگر بخواهیم به سایر ویژگی‌های برجسته نمایشگر ايفون ايكس اشاره کنیم می‌توان از پوشش شیشه‌ای ضد خش ، پوشش اولئوفوبیک ، طیف رنگی گسترده، لمس سه بعدی و تنالیته رنگ‌های واقعی نام برد. صفحه نمایش گوشی آیفون x یکی از بهترین پنل‌های اپل است که شارپنس و وضوح عالی، تولید رنگ مطلوب و پوشش کل قسمت جلوی گوشی با توجه به قيمت ايفون ايکس را فراهم می‌کند.
نمایشگر ايفون x همچنین ویژگی جدیدی را برای پخش اپل به نمایش می‌گذارد. ایفون x می تواند فیلم‌های رمزگذاری شده در قالب های HDR10 و Dolby Vision را نشان دهد و همراه با نمایشگر OLED تصاویر بسیار عمیق تر و با تولید واقعی رنگ را ارائه می‌دهند.

آیفون ایکس کارکرده از نمایشگری با نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ بهره می‌برد که تقریبا حدود ۸۳ درصد پنل جلویی را نمایشگر تشکیل داده که این موضوع خیلی خوب است و شاهد یک نمایشگر دلچسب هستیم. همچنین آیفون x دارای رزولوشن ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ است که با این رزولوشن شاهد رقیب جدیدی به نام آیفون ایکس کارکرده با رقبای اندرویدی هستیم. این رزولوشن تراکم ۴۵۸ پیکسل اینچ را به شما هدیه می‌دهد.

باتوجه به همکاری سامسونگ و اپل در بخش ساخت نمایشگر این گوشی پرچمدار،‌ شاهد استفاده از پنل OLED با رنگ‌های طبیعی و وضوح بالا هستیم که طبیعی بودن رنگ‌ها در این نمایشگر به وضوح مشخص است.

روشنایی صفحه نمایش آیفون 10 به رقم بسیار خوب 640 نیت می رسد که در سطح بهترین پنل های LCD قرار دارد و حتی از پنل های OLED کهکشانی های اخیر سامسونگ هم بیشتر است. این روشنایی بالا به شما کمک می کند تا خوانایی محتوا و کنتراست تصویر در محیط های پرنور هم حفظ شود. ابعاد این گوشی حتی از گوشی آیفون 8 پلاس نیز بزرگتر است و نسبت ابعاد نمایشگر آن برابر با 19.5:9 عنوان شده و این در حالیست که گوشی موبایل گلگسی نوت 8 از نسبت ابعاد 18.5:9 و پرچمداران ال جی و شیائومی نیز از نسبت ابعاد 18:9 بهره می برند.

ایکس کارکرده به فناوری های معمول اپل همچون تاچ سه بعدی (3D Touch) و سیستم کالیبراسیون خودکار (True Ton) مجهز است. این سیستم زمانی که فعال شود دمای رنگ های صفحه نمایش با توجه به نور محیط تنظیم می شود تا چشمان کاربر کمترین چالش را برای مشاهده صفحه نمایش داشته باشد. اپل می گوید حسگر نور 10 کاناله را در آیفون X استفاده کرده که نسبت به حسگر 4 کاناله آیفون 8 و مدل پلاس آن عملکرد دقیق تری در ارزیابی نور محیط دارد. همچنین این صفحه نمایش قادر به پخش تصاویر HDR10 است.

نمایشگر آیفون ایکس کارکرده از نظر کیفیت و وضوح تصاویر در بین تمامی آیفون ها حرف اول را می زند و بهترین کیفیت را دارد و علی رغم بهره گیری از پنل OLED رنگ ها را بسیار واقعی تر از کهکشانی های 2017 سامسونگ نشان می دهد.

این نمایشگر در مقایسه با پنل‌های معمولی، مصرف انرژی کمتری دارد و این به خاطر استفاده از پنل‌های اولد است؛ اما این مشخصه باعث نشده تا نور نمایشگر مثل محصولات دیگری که پنل اولد دارند کم باشد؛ بلکه این پنل در هر شرایطی بهترین بازده‌ی ممکن را دارد. استفاده زیر نور شدید خورشید یا تاریکی مطلق فرقی ندارد، آیفون ایکس کارکرده خود را با شرایط تطبیق می‌دهد. این تمام ماجرا نیست. در نمایشگر آیفون ایکس کارکرده نقطه‌ی حساس به تراز سفیدی نور محیط قرار داده ‌شده‌اند تا آیفون ایکس کارکرده را با شرایط نوری محیطی که از آن استفاده می‌کنید، هماهنگ کند و تراز سفیدی نمایشگر را به‌صورت خودکار تغییر دهد. این فناوری که با نام True-Tone نام‌گذاری شده، کمک می‌کند رنگ‌های نمایشگر در هر نوری نزدیک‌ترین غلظت و تراز سفیدی ممکن را به رنگ‌های طبیعی داشته باشد.

بریدگی بالای نمایشگر شاید تنها نقطه‌ی منفی در نمایشگر آیفون ایکس کارکرده باشد. این قسمت به‌خصوص زمانی که قصد دارید از تمام نمایشگر برای دیدن فیلم و عکس، بازی‌کردن یا وبگردی استفاده کنید، ناخوشایند به نظر می‌رسد

تعبیه فناوری های نوآورانه (دوربین، سنسورFace id و …) بر روی مقاوم ترین نمایشگر گوشی های هوشمند در برابر آب و گرد و غبار.

آیفون جدید در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای راهی بازار شده که در هر دو مدل قاب جلویی به رنگ مشکی است و این بابت استفاده از سنسورهای متعدد در بخش بالایی نمایشگر است. برخلاف تمام آیفون‌های فلزی که تا امروز ساخته‌ شده‌اند، قاب اصلی از فلزی براق ساخته ‌شده تا زیر نور خودنمایی کند.


طراحی بدون حاشیه آیفون ایکس کارکرده

زمانی که گوشی موبایل آیفون ایکس کارکرده را خریداری می‌کنید و جعبه آن را باز می‌کنید، شاهد یک گوشی بسیار خاص و باکیفیت هستید. گوشی موبایلی با نمایشگر بزرگ و حاشیه‌های کم که حس و حال بروز بودن را می‌دهد. دیگر خبری از حاشیه‌های زیاد نیست و کلید هوم نیز به چشم نمی‌خورد و تنها چیزی که به چشم می‌خورد،‌ یک نمایشگر بزرگ و زیباست که کیفیت خاصی دارد. با اینکه وب سایت اپل آیفون ایکس کارکرده را بدون حاشیه می‌نامد اما همانطور که مشاهده می‌کنید با اینکه شاهد حاشیه کم هستیم، اما این حاشیه همچنان وجود دارد و حذف نشده و تنها بسیار کم شده و توانسته احساس خوبی به کاربر دهد.

مطمئنا جذاب ترین نکته در مورد آیفون ایکس کارکرده و آنچه این مدل را از تمام آیفون های دیگر جدا می کند ظاهر این گوشی و طراحی خاص آن است. با در دست گرفتن این گوشی، اولین حسی که به شما منتقل خواهد شد خوش دست بودن فوق العاده زیاد آن است. در قاب جلویی دستگاه شاهد حضور صفحه نمایشی هستیم که تماما از صفحه نمایش ساخته شده و اپل برخلاف سامسونگ از کناره های خمیده برای صفحه نمایش و حذف حاشیه هایش استفاده نکرده است و کمی حاشیه مشکی رنگ در لبه های گوشی دیده می شود و در بخش بالایی یک لبه تیره قرار دارد در این بخش جدا از المان های قابل انتظاری مثل دوربین دوم، اسپیکر تماس، میکروفون و سنسورهای Proximity و تنظیم نور چند گزینه تازه همچون Dot projector ،Flood illuminator و دوربین اینفرارد نیز قرار دارند که مکانیزم جدید تعیین هویت این گوشی بر پایه آنها شکل گرفته و در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. ایکس کارکرده اولین آیفونی است که بر خلاف نسل های قبل کلید فیزیکی Home را در قاب جلویی ندارد.

اپل، آیفون ایکس کارکرده با حافظه داخلی 64 گیگابایت به بازار ارائه کرده و پوشش استیل براقی را برای فریم فلزی گوشی در نظر گرفته که در نسخه خاکستری، به رنگ مشکی و در نسخه نقره ای به رنگ کروم است و مدعی است که این فریم فلزی با استیل ضد زنگ به کار رفته در صنایع پزشکی هم تراز است.

اپل برای ساخت گوشی موبایل آیفون ایکس کارکرده از ترکیب فلز و شیشه استفاده کرده و آن را مقاوم‌ترین نمونه‌ی موجود حال حاضر در بین گوشی‌های موجود می‌داند. همچنین اپل فریمی که در این گوشی استفاده کرده را با استیل ضدزنگ به کاررفته در صنایع پزشکی هم تراز می‌داند. همچنین در این گوشی شاهد ماژول شارژ بی‌سیم هستیم که از استاندارد Qi پشتیبانی می‌کند.

طراحی شیشه ای ایکس کارکرده علاوه بر افزایش زیبایی باعث امکان پذیر شدن استفاده از قابلیت شارژ بی سیم نیز شده است.

بدنه پشتی آیفون ایکس کارکرده میزبان دوربین دوگانه در لبه سمت چپ، عبارت «iPhone» و لوگوی درخشان اپل است که برخلاف گذشته، داخل پوشش شیشه ای گوشی نقش بسته و ظاهری مینیمال و جذاب به گوشی بخشیده است دوربین دوگانه آیفون ایکس کارکرده چینشی عمودی دارد و فلش LED چهارگانه نیز بین دو دوربین قرار گرفته است قاب دوربین ها کمی بیرون زدگی دارد و به همین سبب گوشی کاملا روی سطح صاف قرار نمی گیرد.

چیدمان کلیدها تفاوتی نکرده است. کلیدی سمت راست بدنه دستگاه قرار دارد که اندازه اش بسیار بزرگ تر از کلیدهای پاور آیفون های قبلی می باشد. این کلید دیگر نه اسمش کلید پاور است و نه کارایی کلید پاور را دارد و اپل نام آن را کلید کناری (Side Button) گذاشته و درگاه سیم کارت پایین این کلید قرار گرفته است. در سمت چپ شاهد حضور کلیدهای ولوم (تنظیم صدا) و سایلنت (Mute) کردن هستیم. حذف کلید Home باعث شده تا کاربری کلیدهای ولوم و کناری به طور کامل تغییر کند. از این به بعد کلید پاور را باید کلید روشن و خاموش کردن صفحه نمایش بنامیم زیرا این کلید به تنهایی قابلیت خاموش و روشن کردن گوشی را ندارد. برای خاموش و روشن کردن آیفون ایکس کارکرده باید کلید پاور را به همراه هر کدام از کلیدهای ولوم که دوست دارید نگه دارید تا منوی خاموش شدن روی صفحه نمایش ظاهر شود. برای اسکرین شات گرفتن از صفحه نمایش باید کلید پاور را به همراه کلید ولوم بالا نگه دارید. با نگه داشتن کلید کناری سیری فعال می شود. کلیدهای فیزیکی و درگاه سیم کارت از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده اند؛ بنابراین فشردن کلیدها لذت مضاعفی را به همراه دارد.

در لبه پایینی گوشی ایکس کارکرده ورودی پورت لایتینگ قرار دارد در کنار این پورت دو دریچه وجود دارد که در یکی از آن ها اسپیکر گوشی و در دیگری میکروفون قرار دارد؛ البته آیفون ایکس کارکرده از دو اسپیکر بهره می برد و نمونه دوم با اسپیکر مکالمه در لبه بالای نمایشگر یکپارچه شده است. مانند نسل قبلی جک 3.5 میلی متری هدفون هم در آیفون ایکس کارکرده حذف شده است. در لبه بالایی هیچ گونه پورت یا المانی مشاهده نمی شود.

درست مانند آیفون 8 و 8 پلاس، آیفون ایکس کارکرده نیز موفق به دریافت گواهی IP67 از مؤسسه IEC شده است؛ بنابراین، گوشی جدید اپل مقاومت خوبی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دارد و می تواند به مدت 30 دقیقه فشار آب را در عمق یک متری تحمل کند.

توجه داشته باشید که با وجود مقاومت آیفون جدید در برابر آب، گارانتی این محصول صدمات وارد شده در اثر رطوبت را شامل نمی شود و به همین دلیل بهتر است تا جای ممکن از خیس شدن دستگاه پرهیز کنید.

معمولا کاربرانی که از گوشی هایی با این ابعاد استفاده می کنند همیشه از خطر سقوط آن یا راحت نبودن قرار دادن دستگاه در جیب لباس شکایت دارند؛ اما در ایکس کارکرده ، ترکیب پنل شیشه ای پشت آن و فریم استیل در کنار ابعاد مناسب باعث شده است آیفون X هیچ کدام از این مشکلات را نداشته باشد.

بررسی آیفون ایکس کارکرده

بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ خوش‌دست بودن

شاید سوال باشد برای شماهم که آیا آیفون ایکس کارکرده از دست سر می‌خورد یا نه؟ باید بگویم که با این ترکیب خارق‌العاده شیشه و فلز اصلا گوشی از دست سر نمی‌خورد. خب حال به سراغ پشت گوشی اپل برویم که دیگر خبری از Designed by Apple in California نیست و جای خود را به iPhone داده است. لازم به ذکر است که به راحتی اثرانگشت برروی گوشی می‌ماند و ممکن شما را آزار دهد. همچنین در قسمت بالایی گوشی نیز شاهد دوربین هستیم که در بین دو دوربین شاهد فلش LED می‌باشیم. چیز خاص دیگری در قسمت پشتی گوشی به چشم نمی‌خورد و درکل شاهد طراحی شیکی می‌باشیم.

در آیفون ایکس کارکرده شاهد حذف شدن جک ۳.۵ میلی متری هستیم که از آیفون ۷ حذف شد. در لبه‌ی سمت چپ گوشی شاهد دو کلید کنترل صدا و سوئیچ نوتیفیکیشن می‌باشیم. در سمت راست نیز شاهد دکمه پاور و درگاه سیم کارت هستیم. لازم به ذکر است که این دکمه‌ها از استیل ضدزنگ ساخته شده‌اند و زمانی که آن‌ها را فشار می‌دهید حس خوبی به شما منتقل می‌شود.


بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ نرم افزار:

در حالی که آیفون ایکس کارکرده با سیستم عامل iOS 11 در سال 2017 راهی بازار شد، در حال حاضر قابل ارتقاء به سیستم عامل نسخه‌ی iOS 14.5.1 است. با آپدیت نرم افزاری آیفون ایکس کارکرده ویژگی‌های متفاوتی برای القای کاربری‌ آسان‌تر و حس ملموس آشنایی با محیط نرم افزاری گوشی برای دوستداران آیفون فراهم می‌شود. ویژگی‌های سفارشی و شخصی سازی گوناگونی مربوط به میانبرها، ژست‌های حرکتی، هوم اسکرین و اجرای اپلیکیشن‌ها به گوشی آیفون ایکس کارکرده اضافه شده که کار با آن را با سهولت و سرعت بیشتری انجام می‌شود. اینکه برای ایفون ایکس کارکرده امکان بروزرسانی و ارتقای سیستم عامل وجود دارد بسیار ارزشمند است زیرا بسیاری از اختلالات نرم افزاری مشخصات آیفون ر برطرف می‌شود و دیگر شاهد کندی و لگ در انجام امور مربوط به ایفون ایکس کارکرده نخواهیم بود.

اپل در سالگرد ده‌سالگی آیفون، از آیفونی سخن به میان­ آورد که آن را با نام آیفون ایکس کارکرده یا آیفون ایکس صدا می‌­زد. با اپل سرویس همراه باشید بسیاری از قسمت­‌های آیفون جدید، دست‌خوش تغییرات بزرگی شده‌­اند که طرف­‌داران اپل را هیجان­‌زده کرده است و آیفون ایکس کارکرده را به محصولی متفاوت تبدیل کرده­‌اند.

نمایشگری که این بار با پنل­ اولد ساخته‌شده و اپل نام فناوری به‌کاررفته در آن را سوپر رتینا گذاشته است تابه‌حال در هیچ آیفون دیگری استفاده‌نشده بود. این نمایشگر رزولوشن بالایی در مقایسه با آیفون­‌های قبلی دارد به‌طوری‌که در اندازه­‌ی 5.8 اینچ‌­اش در حدود 458 پیکسل را در هر اینچ جا داده است. این اولین بار است که این حجم از پیکسل در اینچ و همچنین ابعاد در نمایشگر آیفون­‌ها استفاده شده است. همچنین این نمایشگر تقریبا تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده؛ این مورد در کنار لبه­‌های براق قاب اصلی جلوه­‌ای لوکس به آیفون ایکس کارکرده داده است. قاب پشتی هم از جنس شیشه ساخته‌شده تا هم گوشی مشکل آنتن­‌دهی نداشته باشد و هم امکان شارژ بی­سیم باتری هم در این گوشی وجود داشته باشد. این بدنه­‌ی زیبا در مقابل خط‌­وخش مقاومت بالایی دارد و می­‌توانید از اینکه آب و گردوغبار به‌­راحتی روی آیفون ایکس تاثیر نمی­‌گذارد، خیال­‌تان راحت باشد. مورد دیگر مجهز شدن آیفون ایکس کارکرده به حسگر تشخیص چهره است. این فناوری چهره­‌ی شما را با استفاده از فناوری جدید شناسایی می­‌کند؛ حتی اگر تغییری در چهره­‌ی شما ایجاد شود، آن را شناخته و تنها با صورت شما قفل گوشی را باز می­‌کند. به لطف این فناوری جدید دیگر خبری از حسگر اثرانگشت در آیفون ایکس کارکرده نیست.

آیفون ایکس کارکرده با سیستم عامل iOS 11 عرضه شده است. اپل برای دستیابی به طراحی بدون حاشیه، کلید هوم را حذف کرده و برخی از مسئولیت های آن را به کلیدی به نام دکمه ساید (Side Button) و برخی دیگر را به ژست های لمسی سپرده است.
iOS 11 دارای برخی قابلیت های بسیار کلیدی در مالتی تسکینگ است. از جمله امکانات اضافه شده می توان به تایپ به کمک سیری، ایجاد تغییرات در صفحه قفل، پشتیبانی از کدهای QR، بهینه شدن حالت کار کردن با یک دست، امکان ضبط محتوای صفحه نمایش، بروزرسانی بخش اسکرین شات، امکان ویرایش تصاویر گرفته شده از صفحه و امکان استفاده از تکنولوژی تاچ سه بعدی برای حرکت کردن بین تب ها در مرورگر سافاری اشاره کرد. برای روشن کردن صفحه نمایش تنها کافیست روی آن یک ضربه (tap) زد و یا با برداشتن گوشی صفحه نمایش خود به خود روشن می شود. برای بازگشت به صفحه اصلی یا باز کردن قفل دستگاه پس از شناسایی چهره، تنها کافی است که از پایین گوشی و خط افقی خاکستری، به بالا بکشید. پس از باز کردن صفحه قفل، صفحه خانگی با طراحی همیشگی خود ظاهر می شود.

فداکردن کلید خانه که ایکس کارکرده سال روی آیفون وجود داشت و بریدن نمایشگر از بالا کافی نبود؛ بلکه آیفون ایکس کارکرده آن‌قدر برای اپل اهمیت دارد که حتی iOS را هم به خاطر آن تغییر داده است. چیزی که کمتر شاهد آن بودیم؛ اما iOS تا جای ممکن برای رساندن آیفون جدید به هدفی که مدنظر اپل بوده تغییر کرده است. این تغییر از تعویض مکان آیکون‌های ارتباطی، ساعت و گردکردن لبه‌ی کلید‌های مجازی شروع ‌شده و تا اضافه‌کردن ژست‌های حرکتی جدید بعد از ایکس کارکرده سال به iOS پیش رفته است.

اگر ده سال به استفاده از کلید خانه عادت کرده‌اید، باید با حذف این کلید و استفاده از ژست‌های حرکتی جدید کنار بیایید. البته به‌کاربردن این ژست‌ها خیلی ساده‌تر از استفاده از کلید خانه است. اطمینان داشته باشید مثل Face ID در طی چند روز، به استفاده از آن عادت خواهید کرد. تنها موردی که فکر زیادی روی آن نشده و اپل آن را به بدترین حالت ممکن طراحی کرده، بستن برنامه‌های باز است. اگر قبلا تنها با حرکت‌دادن صفحه‌ی برنامه به سمت بالا آن برنامه را می‌بستید، حالا باید به روش iOS 4.0 عمل کنید.

مورد دیگری که آزاردهنده است، هماهنگ‌نشدن برنامه‌های سازنده‌ها با اندازه و بریدگی نمایشگر است؛ هنوز بسیاری از برنامه‌های معروف و کاربردی که هر روز با آن‌ها سروکار داریم، با این نمایشگر هماهنگ نشده‌اند. بسیاری از برنامه‌ها باحالتی شبیه به آیفون 8پلاس نمایش داده می‌شوند، برنامه‌هایی هم هستند که تمام صفحه‌نمایش را پر می‌کنند؛ اما آن‌طورکه باید کامل نیستند و از لبه‌ها استفاده‌ی لازم را نکرده‌اند؛ البته لیست برنامه‌ها و بازی‌هایی که با آیفون ایکس کارکرده هماهنگی دارند، در فروشگاه اپل قابل‌دیدن است. اپل قول داده است این مشکل به‌زودی حل شود.

درعوض سرعت حرکت بین برنامه‌های باز یا فراخوانی برنامه‌هایی که باز هستند، دقت در تشخیص منظور کاربر از هر لمس روی نمایشگر، سرعت بوت‌شدن آیفون ایکس کارکرده و حتی پردازش‌های سنگین هنگام استفاده از Animoji مواردی هستند که در iOS جدید به‌خوبی مدیریت ‌شده‌اند.

یک گوشی فناورانه که همه چیز آن بر روی نمایشگر آن است. شما دارای یک مترجم دائمی (سیری) هستید. می توانید موسیقی های جدید را در موسیقی اپل دنبال کنید. همچنین می توانید بازی ها و برنامه های AR  را در بزرگترین پلت فرم جهان تجربه کنید. .همچنین آیفون ایکس کارکرده ، عمر باتری آن دو ساعت بیشتر از آیفون 7 می باشد.


بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ رابط کاربری :

با سوایپ کردن پایین صفحه به سمت راست، فوراً به اپلیکیشن قبلی که در حافظه باز کرده بودید منتقل می شوید و با سوایپ به سمت چپ به اپلیکیشن بعدی باز می گردید. می توانید با تکرار این کار هر تعداد که می خواهید به اپلیکیشن های قبل یا بعد باز گردید. در نبود دکمه هوم برای مشاهده تمام اپلیکیشن هایی که باز کرده بودید باید از پایین صفحه به سمت بالا سوایپ کنید و همانجا انگشت خود را روی نمایشگر نگه دارید (بخش موسوم به اپ سوییچر). در این بخش برای بستن اپلیکیشن ها کافی است انگشت خود را روی آن ها نگه دارید تا دکمه ای برای بستن هریک در بالای پنجره آنها نمایان شود.
با دو بار تپ کردن روی دکمه هوم حالت Reachability فعال می شد، یعنی تمام آیکون ها به نیمه پایینی صفحه نمایش می آمد تا در حالی که موبایل را با یک دست گرفته اید به آنها دسترسی داشته باشید. در آیفون ایکس کارکرده برای فعال کردن این حالت کافی است از کمی بالاتر از پایین صفحه نمایش به سمت پایین سوایپ کنید. دکمه هوم از هر جا شما را به صفحه خانگی بازمی گرداند؛ حالا برای این کار به راحتی از پایین صفحه به سمت بالا سوایپ کنید.
همان طور که گفته شد بخشی از وظایف کلید هوم به کلیدی با نام Side Button در سمت راست دستگاه سپرده شده است. با یک بار فشردن این کلید، نمایشگر روشن شده و گوشی آماده استفاده می شود. خاموش کردن و قفل کردن گوشی نیز با یک بار فشردن این کلید انجام می شود. فشردن و نگه داشتن Side Button سیری را اجرا خواهد کرد و دو بار فشردن آن نیز اپل پی را فعال می کند. برای سه بار فشردن این کلید نیز می توان وظیفه دلخواه خود را در نظر بگیرید. برای خاموش کردن گوشی نیز کافی است Side Button را فشار داده و نگه دارید و پس از آن یکی از کلیدهای تغییر حجم صدا را فشار دهید؛ برای این کار می توان هر سه کلید را با هم فشار داده و نگه داشت تا اسلایدر خاموش کردن دستگاه ظاهر شود. برای راه اندازی دوباره دستگاه نیز ابتدا کلید افزایش حجم صدا و سپس کلید کاهش صدا را فشار داده و پس از آن Side Button را فشار دهید و تا زمانی که نمایشگر سیاه و لوگوی اپل ظاهر شود آن را نگه دارید. برای گرفتن اسکرین شات همزمان دکمه کناری (سمت راست) و دکمه زیاد کردن صدا را فشار دهید. در ضمن در iOS 11 پس از اسکرین شات گرفتن می توانید بلافاصله آن را ویرایش یا به اشتراک بگذارید.
جدای از موارد فوق و دیگر موارد مشابه، ویژگی های دیگر و طراحی رابط کاربری این سیستم عامل مشابه دیگر گوشی های آیفون است و آیکون ها، تم ها و اپلیکیشن های آشنای گوشی آیفون را می توانید در آیفون ایکس کارکرده ببینید. از دیگر ویژگی های قابل ذکر iOS 11 می توان به طراحی جدید اپ استور، پشتیبانی از تکنولوژی های پیشرفته ای همچون واقعیت افزوده و اپلیکیشن های ارتقا یافته ای مثل Pages ،Numbers ،Keynote ،Photos iMovies و GarageBand اشاره کرد.
سیستم پرداخت Apple Pay نیز نسبت به گذشته متفاوت شده است و در آن به جای گرفتن گوشی رو به دستگاه کارتخوان و استفاده از سنسور اثر انگشت، ابتدا باید دکمه بزرگ سمت راست گوشی را دوبار پشت هم فشار داد و سپس با Face ID تاییدیه چهره را به دست آورد و در آخر گوشی را رو به سمت کارت خوان گرفت.
یکی از ویژگی های منحصر به فرد آیفون ایکس کارکرده ، انیموجی نام دارد که به صورت پیش فرض در دل iMessage (پیغام رسان) قرار دارد. انیموجی از سیستم دوربین TrueDepth آیفون ایکس کارکرده استفاده می کند تا حالات چهره کاربر را بر روی کاراکترهای سه بعدی جذاب پیاده کند. بدین ترتیب این کاراکترها می توانند حالت چهره کاربر را تقلید و صحنه های جالبی را خلق کنند. البته این امکان برای کاربران فراهم شده تا این ویدیوهای فان را ذخیره کرده و در سرویس های مختلف به اشتراک بگذارند.


قابلیت انیموجی (Animoji) در آیفون ایکس کارکرده :

در بخش نرم افزار، همیشه شاهد درخشانی اپل نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار بودیم و هستیم. سیستم عامل منحصر به فرد این محصول، باعث شده تا تفاوت این گوشی با محصولات اندرویدی بیش از پیش افزایش یابد. نسبت به دیگر نسخه‌ها، نسخه‌ی جدید سیستم عامل دستگاه‌های اپل، یک پله بهینه‌تر شده‌اند و کار با آن‌ها جذاب‌تر به نظر می‌رسد. سیستم عامل iOS همیشه با دستگاه‌های این شرکت هماهنگی خاصی داشته‌اند و همین موضوع باعث شده تا در بخش‌های دیگر نیز شاهد عملکرد بهتری باشیم.

یکی از ویژگی های جدید، خاص و سرگرم کننده گوشی آیفون ایکس کارکرده مربوط به انیموجی (Animoji) می شود که به صورت پیش فرض در دل iMessage (پیغام رسان) قرار دارد. کاربران آیفون ایکس کارکرده می توانند در حین استفاده از برنامه iMessage و رد و بدل پیام با دوستان خود به جای انتخاب یک انیموجی ساده به منظور بیان احساساتشان آن انیموجی را انتخاب و سپس با ایجاد حالت احساس مورد نظرشان بر روی صورت خود دقیقا آن حالت را در انیموجی هم پیاده سازی کنند و یا به جای انیموجی صحبت کنند و سپس آن را به صورت یک تصور متحرک برای دوستان خود ارسال نمایند. تعداد این انیموجی ها در حال حاضر به 12 نمونه می رسد.
این عمل از طریق دوربین سلفی TrueDepth و پروژکتور نقطه ای گوشی آیفون ایکس کارکرده امکانپذیر می شود. شاید جالب باشد که بدانید دوربین TrueDepth آیفون X اپل می تواند حرکات 50 عضله صورت را به طور دقیق ردیابی نماید و به این صورت دقیقا حالتی که بر روی چهره کاربر نمایان شده را بر روی انیموجی مورد نظرش شبیه سازی کند. در واقع دوربین TrueDepth این گوشی مواردی مانند حرکت سر کاربر، وضعیت چهره و صدای وی را رهگیری کرده و روی انیموجی های پویای موجود پیاده می کند.

قابلیت Animoji هم یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد و سرگرم کننده ای محسوب می شود که برای اولین بار در صنعت موبایل در گوشی آیفون X ارائه شده است.


بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ سخت‌افزار:

آخرین پردازنده ساخت اپل به نام Apple A11 Bionic برای گوشی آیفون ایکس کارکرده استفاده شده است. به گفته اپل این پردازنده قدرتمندترین و هوشمندترین چیپ موبایلی ساخته شده تا به امروز برای یک اسمارت فون است که دارای شش هسته در فرکانس 2.3 گیگاهرتز بوده و با معماری 10 نانومتری ساخته شده است.

انجام بازی‌های سنگین یا برنامه‌هایی که برای اجرا نیاز به پردازش بالایی دارند، برای آیفون ایکس کارکرده در حد شوخی هستند. اصلا فکرش را هم نکنید که هنگام کارکردن با این گوشی مکثی احساس کنید. این مورد حتی در انجام پردازش‌های سنگین هنگام استفاده از دوربین برای افزودن واقعیت مجازی، هنگام استفاده از اطلاعات بیومتریک صورت شما هنگام بازکردن قفل گوشی، ساختن Animoji یا خروجی‌گرفتن از عکس‌های پرتره که درجه‌یک هستند، دیده نمی‌شود، چه برسد به آنکه هنگام بازی‌کردن یا بازکردن چند برنامه کنار هم، دیده شوند.

2 هسته از این پردازنده 25 درصد و 4 هسته دیگر پردازنده A11 Bionic حدود 70 درصد سرعت بیشتری نسبت به نسل پیشین پردازنده یعنی A10 Fusion دارند و با کمک یک کنترلر جدید امکان فعال بودن همزمان تمامی این 6 هسته در یک لحظه وجود دارد.

همانطور که می‌دانید اپل زیاد علاقه‌ای به مشخصات سخت افزاری گوشی‌هایش ندارد و در تبلیغات نیز در این باره زیاد حرفی زده نمی‌شود. البته دلیل اینکه برروی این بخش تمرکزی ندارد این نیست که سخت افزار ضعیفی را استفاده می‌کند. اتفاقا برعکس، اپل همیشه سعی کرده تا بهترین سخت افزار را برروی دستگاه‌های خود استفاده کند تا بهترین ترکیب با سیستم عامل باشد. اما طبق کالبدشکافی‌هایی که صورت گرفته است، آیفون X دارای تراشه قدرتمند A11 Bionic با ۳ گیگابایت رم از نوع LPDDR4x ساخت شرکت کره‌ای SK Hynix است. همچنین حافظه‌ی ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایتی NAND توشیبا نیز در این گوشی استفاده شده.

جالب است بدانید که تراشه‌ی A11 Bionic توسط شرکت تایوانی TSMC و با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری FinFET تولید شده که ۴.۳ میلیارد ترانزیستور را در خود جای داده است. A11 Bionic از شش هسته‌ی پردازشی ۶۴ بیتی با ریزمعماری ARMv8-A بهره می‌برد. این تراشه دارای قدرتی باورنکردنی است که می‌تواند تمامی نیازهای شما را برطرف کند. این پردازنده آنقدر قدرتمند بوده که با آن می‌توان جدیدترین بازی‌های روز را بازی کرد و از آن لذت برد. همچنین به لطف A11 Bionic پردازش‌ها خیلی سریعتر و با انرژی کمتری انجام می‌شود که می‌تواند باعث شارژدهی بیشتر باتری شود.

این تراشه دارای قدرتمندترین و فناورانه ترین تراشه در گوشی هوشمند با توانایی انجام 600 میلیارد عملیات در ثانیه می باشد. GPU جدید سه هسته ای طراحی شده است که 30 درصد سریع تر از A10 Fusion عمل کند. این هوش فوق العاده قدرت تجربه واقعیت در بازی ها و برنامه ها را دارد.

همچنین پردازنده گرافیکی 3 هسته ای با بهره مندی از آخرین تکنولوژی ها توانایی پردازش تصاویر 3D و AR را در آیفون ایکس کارکرده فراهم کرده و سرعت آن نسبت به نسل پیشینش 30 درصد افزایش داشته است. در کنار این پردازنده، یک موتور عصبی (Neural Engine) دو هسته ای نیز فعالیت می کند که عهده دار پردازش های مربوط به دوربین، Face ID و Animoji است. حافظه رم این دستگاه 3 گیگابایت است اما بهینه سازی های انجام شده توسط اپل باعث شده سرعت پردازش آن با گوشی های مجهز به 6 گیگابایت رم نیز قابل مقایسه باشد. با این سخت افزار قدرتمند ایکس کارکرده برنامه ها با سرعت بسیار بالایی اجرا می شوند و جا به جایی بین آنها نیز بدون تاخیر و کندی صورت می پذیرد.

اجرای سریع اپلیکیشن ها، پاسخ آنی به لمس صفحه، افکت های زیبا و جابجایی بسیار سریع بین برنامه های در حال اجرا همگی حکایت از سخت افزار قدرتمند و نرم افزار بهینه دارند و تجربه کار کردن با آیفون 10 را لذت بخش می کنند.

در تست های صورت گرفته شده توسط سایت موبایلکده (MobileCadeh) آیفون ایکس کارکرده در هیچ زمینه ای کوچکترین ضعفی از خودش نشون نداد و همه پردازش هارو با دقت و سرعت بالا انجام داد. با این پردازنده می‌توانید کیفیت عکاسی و فیلم برداری بالایی رو تجربه نمایید چراکه سرعت و دقت پردازش تصاویر توسط این CPU بالاست.

گوشی آیفون ایکس کارکرده عملکرد بسیار خوبی را در اجرای انواع بازی نشان می‌دهد که آن را به یک گزینه‌ی مناسب برای گیمینگ تبدیل می‌کند. تمایل به بازی‌های AR که برای مدتی کاربر را از دنیای واقعی بیرون می‌برد یک قسمت اصلی از استراتژی جدید اپل است. نکته دیگر این است که اجرای بازی‌ها در صفحه نمایش اولد، روشن و رنگارنگ به نظر می‌رسد، بنابراین در کل گوشی ایفون ایکس یک گزینه برتر برای بازی بوده و تنها نکته منفی اینست که به نظر می رسد هنگام بازی خیلی سریع باتری کم می‌شود، که امر جدیدی در مورد اپل نیست. قطعاً قيمت ايفون ايکس برای چنین عملکرد فوق العاده‌ای کاملاً به صرفه است.

بررسی آیفون ایکس کارکرده

بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ اسپیکر

استفاده از اسپیکرهای استریویی برای اولین بار از آیفون ۷ شروع شد و کماکان ادامه دارد و شاهد صدایی رسا در این گوشی می‌باشیم.

این روند در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس و در نهایت در آیفون ایکس کارکرده نیز ادامه یافته است. اسپیکرهای استریوی آیفون ایکس کارکرده دوتایی هستند و در لبه پایین فریم گوشی و حاشیه بالای نمایشگر (یکپارچه شده با اسپیکر مکالمه) قرار دارند و اکنون بنا به ادعای اپل، صدای باس عمیق تر و غنی تری ارائه می دهند و حجم صدای خروجی آن ها نیز 25 درصد افزایش یافته است.
کیفیت صدای خروجی اسپیکر دوتایی آیفون بسیار مطلوب است به طوری که در بالاترین حجم صدا هیچ افت کیفیتی در صدا مشاهده نمی شود و صدایی واضح، عاری از نویز و شفاف دارند. آیفون ایکس کارکرده حین اتصال هدفون نیز عملکردی مثال زدنی و لذت بخش را از خود به نمایش می گذارد.

 اسپیکرهای آیفون ایکس کارکرده در فریم پایینی گوشی قرار داده شده‌اند که طبق ادعای اپل دارای باس بهتر و عمیق‌تری هستیم. نسبت به آیفون ۷ شاهد صدایی بیشتر می‌باشیم که توانسته به خوبی نیازهای کاربران را برطرف سازد.

پورت 3.5 میلیمتری اولین بار توسط خود اپل حذف شد و در مدل آیفون ایکس کارکرده نیز تکرار شده است. در بسته بندی این گوشی یک ایرپاد لایتنینگ و یک دانگل تبدیل لایتنینگ به جک 3.5 میلیمتری قرار داده شده تا بتوانید با استفاده از این دانگل از هدفون های دیگر خود به راحتی استفاده کنید.


بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ دوربین

اگر تمایل به خرید گوشی آیفون ایکس کارکرده را دارید بهتر است قبل از نهایی کردن خرید خود ، از تمامی ویژگی های جذاب این گوشی با اطلاع شوید ؛ ۲ عدد دوربین 12 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 28 و 52 میلی متر وظیفه عکاسی در حالت Wide و Telephoto رو برای آیفون ایکس به عهده دارند. این دوربین ها با ظرافت اپل طراحی و اجرا شده است و امکان تصویر برداری با حالت Portrait رو برای شما میسر می‌نمایند. ویژگی های همچون OIS و Dual Pixel PDAF لذت عکاسی و فیلم برداری را در این گوشی دوچندان کرده است. همچنین فیلم برداری 4K با نرخ 60 فریم و FullHD با نرخ 240 فریم برثانیه، می‌تواند به همه کسایی که آیفون ایکس دارند، کاملاترین تجهیزات برای انواع فیلمبرداری رو بصورت حرفه ای ارائه نماید.

در تست های انجام شده توسط سایت موبایلکده دوربین آیفون آیفون ایکس امتیاز بالایی دریافت کرد؛ بنابراین اگر دنبال یه گوشی با کیفیت عکس و فیلم خوب هستید، حتما آیفون ایکس کارکرده رو توی لیست خریدتون نگه دارید.

اپل همیشه تمرکز زیادی برروی توسعه‌ی دوربین گوشی‌های خود داشته است و حال نیز در آیفون آیفون ایکس شاهد یک دوربین بسیار خوب هستیم که آیفون آیفون ایکس می‌تواند یکی از گوشی‌های خوب برای فیلم برداری و عکس‌برداری باشد. اپل در بخش دوربین توانسته ویژگی‌های متعددی را اضافه کند که در خور یک گوشی پرچمدار باشد و این گوشی را برای خریداران که دوربین برای آن‌ها یک گزینه‌ی حساس است مناسب کند. درکل می‌توان دوربین آیفون آیفون ایکس را بسیار نزدیک به دوربین آیفون ۸ دانست منتهی با ویژگی‌های بیشتر و کیفیتی بالاتر.

آیفون X به یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی در پشت دستگاه مجهز شده که هر دو دارای لرزشگیر اپتیکال هستند. این دو لنز مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال هستند که لنز تله فوتو نیز دارای دیافراگم f/2.4 است و می‌تواند تصاویر پرتره را با نویز کمتری ثبت کند. استفاده اپل از لنز تله فوتو باعث شده تا آیفون x بتواند به خوبی تصاویر پرتره را ثبت کند و با درک سوژه و فضای پشتی اقدام به مات کردن آن کند. تمامی این موارد باعث شده تا دوربین آیفون آیفون ایکس به یک دوربین حرفه‌ای تبدیل شود.

سنسورهای دوربین نسبت به نسل های قبلی بزرگتر و سریع تر شده اند، و دوربین اصلی دارای ضریب گشودگی دهانه لنز  f/1.8 و لنز تله فوتو دارای ضریب گشودگی f/2.4 است. در میان دو لنز دوربین آیفون ایکس کارکرده هم یک فلش True Tone کواد LED قرار گرفته تا یکپارچگی نور تابیده شده را دوچندان نماید.

در میان تمام نکات گفته شده دربالا در آیفون ایکس کارکرده نیز برای اولین بار از 4 فلش LED با نورهای متفاوت استفاده شده است. فلش LED جدید آیفون ایکس کارکرده با فناوری Slow Sync به شما کمک می کند تا در محیط هایی با نور کم و زمانی که می خواهید سوژه پیش زمینه تصویر روشن تر از پس زمینه باشد، تصاویر باکیفیت تری ثبت کنید. فلش چهارگانه آیفون ایکس نیز اکنون روشنایی بیشتری ارائه می دهد و به کاهش نقاط تند تصویر کمک می کند.

جدای از خود دوربین، نرم افزار دوربین محصولات اپل یکی از بهترین نرم افزارها هستند که کار کردن با آن‌ها واقعا جذاب است و می‌توان به صورت حرفه‌ای از آن‌‌ها استفاده کرد. برای مثال در این گوشی شاهد امکان شبیه سازی شرایط نوری استودیویی هستیم که گزینه‌ی بسیار جذابی می‌تواند برای اکثر فیلم‌برداران باشد. در بخش سلفی نیز آیفون ایکس کارکرده توانسته عملکرد عالی از خود نشان دهد و به لطف حسگر‌های عمق‌سنج شاهد ثبت تصاویر خوبی هستیم. حسگر ۷ مگاپیکسلی آیفون ایکس کارکرده قادر خواهد بود تا جزئیات را به خوبی به تصویر بکشد و شاهد نویز کمتری نیز هستیم.

دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال دست یا OIS باعث می شوند بزرگنمایی اپتیکال 2 برابری در iPhone X  کارکرده نسبت به آیفون 7 پلاس یا آیفون 8 پلاس در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری کیفیت بهتری داشته باشد. همه اینها را در کنار پردازشگر تصویر اختصاصی و جدید اپل بگذارید که عناصر صحنه را با هوشمندی کامل تشخیص داده و بهترین خروجی ممکن را در اختیارتان قرار می دهد. در محیط تاریک هم با توجه به قابلیت های کاهش نویز پیشرفته و پیکسل های عمیق سنسور جدید، نویز کمتری را می بینیم، به خصوص در حالت زوم اپتیکال با لنز تله فوتو که قدرت جذب نور بیشتری پیدا کرده است.
آیفون X به یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی جدید هم مجهز شده که برای پشتیبانی از قابلیت FaceID، یک اسکنر سه بعدی در آن به کار رفته است. این اسکنر سه بعدی اجازه می دهد قابلیت هایی مانند حالت پرتره (محو کردن پس زمینه) و نورپردازی پرتره (portrait lighting) را برای عکس های سلفی هم استفاده کنید.

گشودگی دیافراگم این دوربین f/2.2 است و با وضوح p1080 فیلم برداری می کند که مانند همیشه تصاویر باکیفیتی را ثبت می کند. منوی دوربین دوم بسیار شبیه به منوی دوربین اصلی است. در این منو عکاسی پرتره هم دیده می شود که اگرچه سخت افزاری نیست اما عکس های خوبی با پس زمینه مات می گیرد. عکس های گرفته شده در حالت پرتره توسط دوربین دوم بسیار خوب است.

به طور حتم یکی از جذاب ترین کارایی های دوربین دوم این گوشی Animoji است. این ویژگی که توسط آن گوشی حرکت 50 ماهیچه صورت شما را دنبال و این حرکت را به چند ایموجی خاص القا می کند؛ از دوربین TrueDepth IR و پروژکتور نقطه ای استفاده می کند. این ویژگی در گوشی آیفون ایکس کارکرده بسیار خوب عمل می کند.

در مجموع می توان گفت آیفون ایکس کارکرده یکی از کامل ترین پکیج های تصویربرداری را در اختیار شما قرار می دهد و بدون اینکه به دانش فنی و تنظیمات دست و پا گیر نیاز داشته باشید می توانید تصاویر بسیار زیبایی را ثبت کنید. دوربین اصلی آیفون ایکس کارکرده در یک کلام “بی نظیر” است.

یکی دیگر از ویژگی های کاملا جدید و برتری که دوربین آیفون ایکس کارکرده ارائه کرده است مربوط به توانایی آن در ضبط ویدیو های 4k با نرخ 60 فریم در هر ثانیه می باشد. ویژگی بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به توانایی ضبط ویدئو های اسلوموشن با وضوح تصویر فول اچ دی و نرخ 240 فریم در هر ثانیه توسط دوربین اصلی گوشی iPhone X کارکرده می شود. تا پیش از این امکان ضبط ویدیو های اسلوموشن فول اچ دی با حداکثر نرخ 120 فریم در هر ثانیه توسط آیفون 7 اپل محقق شده بود اما هم اکنون این نرخ فریمی دو برابر شده و به 240 فریم در هر ثانیه می رسد این ویدیوها زمانی که با سرعت معمول 30 فریم بر ثانیه پخش شوند، هشت برابر آهسته تر به نظر می رسند. بدین صورت تجربه بی نظیر از ضبط ویدئو های اسلوموشن خواهید داشت. گوشی آیفون ایکس کارکرده اولین اسمارت فونی محسوب می شود که این ویژگی را در خود جای داده است. در مقایسه، برای مثال گلکسی نوت 8 تنها می تواند با رزولوشن 720p ویدیوهایی به این آهستگی ضبط کند.

به گفته اپل این دوربین ها در زمینه واقعیت افزوده یا AR نیز توانایی بالایی از خود نشان می دهند و به زودی با ارائه بازی های مبتنی بر این فناوری دنیای جدیدی از سرگرمی را پیش روی کاربران خواهند گشود.


دوربین سلفی‌ آیفون ایکس کارکرده :

چیزی که باعث تفاوت آیفون ایکس کارکرده با سایر آیفون‌ها و از مهم‌تر آیفون 8پلاس شده، دوربین سلفی آن است. دوربین سلفی در آیفون ایکس کارکرده معجزه می‌کند و تصور اینکه چقدر می‌توانید از سلفی‌های آن لذت ببرید، غیرممکن است. دوربین سلفی تا جای ممکن پیشرفت کرده و ترکیب آن با دوربین اینفرارد قاب جلویی، تصاویری به شما تحویل می‌دهد که از دیدنش شگفت‌زده می‌شوید. این پیشرفت فقط سخت‌افزاری نیست؛ بلکه اپل با دقت بالایی از سیستم‌عامل استفاده می‌کند تا خروجی‌های پرتره را در حالت‌های نوردهی مختلف به شما تحویل بدهد. در حالت پرتره سلفی می‌توانید با چند نوردهی مختلف و با استفاده از دوربین سلفی تصاویری پرتره‌ی عجیب‌و‌غریب بگیرید. کیفیت و دقت این تصاویر آن‌قدر بالا هستند که گویی در یک استودیو و با تنظیم نور، بسیار با دقت ثبت ‌شده‌اند.

دوربین‌های روی قاب پشتی تفاوت زیادی با دوربین‌های استفاده‌شده در آیفون 8 ندارند؛ اما در مقایسه با سایر گوشی‌های آیفون به‌قدری بهترند که ارزش هزینه‌کردن برای خرید آیفون ایکس کارکرده را داشته باشند. در آیفون ایکس کارکرده علاوه‌بر دوربین اصلی، دوربین تله‌فتو هم به لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده است و این مورد هنگامی‌که در حال ضبط ویدئوی درحرکت هستید، تفاوت چشمگیری با آیفون 8 پلاس دارد.

برای آیفون ایکس کارکرده دو دوربین اصلی در نظر گرفته‌ شده تا آیفون جدید با استفاده از این دو دوربین، علاوه‌بر زوم اپتیکال دو برابر و دیجیتال ده برابر، بتواند تصاویر پرتره‌ی زیبایی هم ثبت کند؛ البته این نوع ثبت تصویر و زوم در آیفون 7 پلاس هم وجود داشت و جدید نیست؛ اما اپل کمی به این موضوع شاخ و برگ داده و حالا شما می‌توانید در پنج حالت نوری مختلف، پرتره بگیرید. این نوع عکاسی به شما امکان می‌دهد از هر جسم یا شخصی در فاصله‌ی دو متری تصویری با افکت‌های جذاب ثبت کنید. دو دوربین آیفون ایکس کارکرده مشخصات متفاوتی دارند. یکی از آن‌ها لنز عریض و دیگری لنز تله‌فتو دارد؛ البته این دو دوربین فقط در نوع لنز متفاوت نیستند؛ بلکه عدد دیافراگم آن‌ها هم متفاوت است و تنها در عدد سنسور که آن‌هم 12 مگاپیکسل است، شبیه به هم هستند.

اپل ادعا کرده که دوربین‌های آیفون ایکس کارکرده در مقایسه با دوربین‌های آیفون 7 پلاس، سنسور‌های بزرگ‌تر و البته سریع‌تری دارد که درنتیجه می‌تواند تصاویر مطلوب‌تری هم ثبت کنند؛ همچنین این دوربین‌ها می‌توانند با استفاده از فناوری کاهش نویز، فیلتر جدید رنگ و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر، تصاویری به‌مراتب بهتر از هر آیفون دیگری ارائه دهند. در کنار تمام این قابلیت‌ها، آیفون ایکس کارکرده می‌تواند تصاویر پانارومای 63مگاپیکسلی ثبت کند، با استفاده از فناوری “پیکسل فوکوس” روی سوژه‌های شما فوکوس کند، علاوه‌بر صورت، بدن انسان را هم تشخیص دهد و از همه مهم‌تر با فرمت‌ جدید HEIF تصویر ثبت کند تا در حجم کمتری، جزئیات بیشتر را جا دهد. کیفیت عمومی تصاویر ثبت‌شده با آیفون آیفون ایکس عالی است. این گوشی می‌تواند عناصر صحنه‌ای را که می‌خواهید از آن عکاسی کنید، تشخیص دهد تا بهترین بازده‌ی ممکن را هنگام ثبت تصویر داشته باشد؛ همچنین دوربین‌های جدید می‌توانند ویدئوهای 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کنند که کیفیت آن‌ها در مقایسه با هر گوشی دیگری شما را به وجد می‌آورد.

یکی از ویژگی‌های برجسته ایفون ایکس کارکرده دوربین‌های به کار رفته در آن و کاربردهای منحصر به فرد آنها است. اولین قابلیت سیستم دوربین TrueDepth است که در‌واقع فضای کوچکی دربالای صفحه نمایش قرار گرفته است و یکی از پیشرفته‌ترین فن آوری‌هایی را که تاکنون در ساخت موبایل به کار رفته است، شامل دوربین‌ها و سنسور‌هایی که استفاده از Face ID را ممکن می‌سازند را در خود جایی داده است. آیفون ایکس در شناسایی و تشخیص چهره نیز انقلابی را به وجود آورده و جهت تأیید هویت حال می‌توان گفت که صورت شما پسوورد شما خواهد بود.

قابلیت Face ID یک راه امنیتی جدید جهت باز کردن قفل، سندیت دادن و یا رسمیت دادن و پرداختی ایمن را ارائه داده است. Face ID توسط دوربین TrueDepth فعال شده و به راحتی راه اندازی می شود و بیش از 30،000 نقطه نامرعی را جهت ایجاد یک نقشه بسیار دقیق با جزئیات کامل از صورت شما را ترسیم می‌کند. دوربین آیفون ایکس کارکرده همچنین بیش از 50 حرکت مختلف ماهیچه را برای منعکس کردن حالات مختلف چهره شما در 12 ایموجی زنده را تجزیه و تحلیل می‌کند. این ایموجی‌ها حرکات صورت شما را تقلید می‌کنند.


عکاسی پرتره با دوربین آیفون ایکس کارکرده :

قابلیت عکس پرتره که در این حالت، بک گراند تصویر مات و سوژه با دقت بسیار از این بک گراند جدا می شود و در نهایت، عکس هایی کم نظیر و به اصطلاح هنری ثبت می شود در نسخه قبلی گوشی های آیفون برای اولین بار معرفی شده بود در آیفون ایکس کارکرده نیز حضور داشته و اینک گزینه جدیدی نیز به آن افزوده شده است. این ویژگی جدید Portrait Lighting نام دارد و با کمک آن می توان پس از گرفتن یک عکس پرتره، چهره برداشت شده را کاملا از پس زمینه جدا کرد و افکت های نوری مختلف که به گفته اپل مشابه عملکرد استودیوهای مجهز عکاسی است به تصویر اعمال نمود. این ویژگی در آیفون جدید نه تنها توسط دوربین های بخش پشتی بلکه توسط دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی دستگاه نیز قابل انجام است.
منوی دوربین iphone X  کارکرده همانند نسل های قبلی است با این تفاوت که ویژگی ای به نام پرتره که در آن قرار دارد تغییراتی پیدا کرده است. با فعال کردن حالت پرتره یک مکعب بالای این منو قرار می گیرد که می توان چند حالت مختلف پرتره را در اینجا انتخاب کرد. این افکت ها شامل نور طبیعی، نور استودیو، نور صحنه، نور کانتور و نور صحنه سیاه وسفید است. تصویر زیر هم چهار حالت مختلف نورپردازی استودیویی در آیفون ایکس کارکرده را نشان می دهد.


بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ باتری

در کالبدشکافی‌هایی که صورت گرفته، اپل در این گوشی از دو باتری با فرم L مانند استفاده کرده است تا بتواند باتری بهتری در اختیار کاربر قرار دهد.

باز هم تصمیم جدید از اپل، افزایش ظرفیت باتری!

اگر از محصولات اپل استفاده کرده باشید متوجه می‌شوید که گوشی های آیفون در بهترین حالت 1 روز کامل شارژدهی دارند و در پایان روز با استفاده معمولی، حتما باید دستگاه خودتون رو به شارژر متصل کنید.

اپل در طراحی آیفون ایکس کارکرده از دو باتری استفاده کرده است که به فُرم L در داخل گوشی قرار گرفته اند. باتری آیفون ایکس کارکرده در قالب دو پک 4.93 و 5.52 وات ساعتی، در مجموع ظرفیتی معادل 2716 میلی آمپر ساعت را ارائه می دهد.
اپل مدعی است که به لطف بهینه سازی های صورت گرفته روی تراشه A11 Bionic، باتری آیفون ایکس کارکرده دو ساعت دوام بیشتری در مقایسه با آیفون 7 دارد. زمان های رسمی اپل برای کارکرد این باتری شامل 21 ساعت مکالمه، 12 ساعت استفاده از اینترنت، 13 ساعت نمایش ویدئو و 60 ساعت پخش موسیقی است.

به لطف برد کوچکتر، شاهد باتری بهتری هستیم که ظرفیتی معادل ۲۷۱۶ میلی‌آمپر ساعت دارد که تنها ۲۵ میلی‌آمپر ساعت از باتری آیفون ۸ ظرفیت بیشتری دارد. اپل مدعی شده است بدلیل بهینه سازی پردازنده این گوشی یعنی پردازنده A11 Bionic و مصرف کم این پردازنده شاهد شارژدهی خوبی از این باتری هستیم. اپل گزارش داده که این گوشی می‌تواند حدود ۱۲ الی ۱۳ ساعت شارژدهی کند که تقریبا برای یک روز کامل مناسب است.

اضافه شدن شارژ سریع یا فست شارژ این امکان را به خریداران آیفون ایکس کارکرده می‌دهد تا بتوانند این باتری رو سریعتر هم شارژ کنند. باید گفت در بررسی های انجام شده ، شارژدهی دستگاه نمره مناسبی رو دریافت می‌نماید ولی هممچنان در پایان روز باید گوشی رو به شارژر متصل کنید!!

چون پنل صفحه نمایش در این گوشی LED می‌باشد، باتری بیشتری رو برای نمایش تصاویر مصرف می‌کند و در نتیجه افزایش ظرفیت باتری زیاد در این گوشی آنچنان هم مشهود نیست.

در حالت عادی و با شارژر معمولی موجود در جعبه آیفون ایکس کارکرده ، شارژ کامل این موبایل نزدیک به سه ساعت طول می کشد.

آیفون ایکس کارکرده همانند آیفون 8 و 8 پلاس از شارژ سریع و شارژ وایرلس هم پشتیبانی می کند، اما هیچ کدام از این شارژرها همراه دستگاه عرضه نشده اند و در جعبه این گوشی یک شارژر 5 واتی عادی وجود دارد. بنابراین برای استفاده از شارژ سریع ناچار به خرید جداگانه شارژر 29 واتی اپل هستید.
اپل مدعی است که در صورت استفاده از چنین شارژری، باتری آیفون ایکس کارکرده طی 30 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ خواهد شد. این شرکت در زمینه شارژ بی سیم از همان استاندارد معمول رایج Qi استفاده کرده است.
توجه داشته باشید در حالت شارژ بی سیم برای فول شارژ شدن باتری این گوشی بیش از 3 ساعت زمان لازم دارید.

با اینکه ایفون ایکس کارکرده ، اولین آیفونی نیست که می‌تواند از شارژ بی سیم پشتیبانی کند، اما ویژگیQi wireless charging بسیار مفید و کاربردیست. همان طور که در بالا گفته شد تراشه A11 Fusion درون گوشی ایفون ایکس کارکرده یکی از دلایل احتمالی بهبود عمر باتری با هسته‌های کارآمدتر و فرایند تولید 10 نانومتری است، در واقع اپل سخت کار کرده است تا هم قدرت و هم کارآیی را برای کاربران خود در قبال قيمت ايفون ایکس کارکرده به ارمغان بیاورد.


شارژ بیسیم آیفون ایکس کارکرده :

آیفون ایکس کارکرده طبیعتا برای آینده طراحی شده است. برای شارژ از طریق مات Air Power (ایستگاه شارژ بیسیم) کافیست آیفون، ساعت اپل و Airpods خود را بر روی مات قرار دهید.


محتویات جعبه آیفون ایکس کارکرده :

دفترچه راهنما، شارژر، هندزفری، کابل Lightning، تبدیل Lightning به جک 3.5 میلیمتری صدا


بررسی آیفون ایکس کارکرده ؛ جمع‌بندی

آیفون ایکس مناسب افرادی می‌باشد که دوست دارند گوشی قدرتمند از خانواده اپل داشته باشند و همچنین برای آنها مهم است که بجای کلیک با انگشت، قفل گوشی خود را با چهره باز نمایند. سایت فروشگاهی موبایلکده خرید آیفون ایکس کارکرده را به همراهان خود پیشنهاد میکند .

درست است که آیفون ایکس کارکرده قیمت بالاتری در مقایسه با سایر آیفون‌ها دارد؛ اما ارزش خرید آن هم در مقایسه با بقیه‌ بالاتر است. دوربین‌هایی که با تصاویر شما جادو می‌کنند و بهترین خروجی ممکن را تحویلتان می‌دهند، شکل‌وشمایل از نو طراحی‌شده، حذف کلید خانه، نمایشگری که تمام قاب جلویی را پوشانده و با فناوری‌هایی جدید به بهترین نمایشگر این روزها تبدیل‌شده و از همه مهم‌تر حسگر تشخیص چهره که فقط در این آیفون ایکس کارکرده شاهدش هستیم که با کمک آن و فناوری‌های جدیدش، روزبه‌روز قابلیت‌های جدیدی به آیفون ایکس کارکرده اضافه خواهند شد، ارزش خرید این آیفون را بالا برده‌اند.

سخن آخر: آیفون ایکس کارکرده یا آیفون X کارکرده از استانداردهای LTE Advanced و بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می کند، و قرار است که با قیمت پایه 999 دلار برای مدل 64 گیگابایتی به دست مشتریان برسد. نسخه ای از آیفون X با 256 گیگابایت حافظه هم در دستور کار اپل خواهد بود. در نهایت باید بدانید که پیش فروش آیفون X از تاریخ 27 اکتبر آغاز می شود و اپل آن را از سوم نوامبر روانه بازار می کند.


خرید آیفون ایکس کارکرده :

یک حقیقت وجود دارد که خرید ایفون ایکس کارکرده برای طرفداران اندرویدی پیشنهاد نمی‌شود. این گوشی مناسب افرادیست که در اکوسیستم آیفون جای گرفته و نمی‌خواهند آن را ترک کند، اما از طراحی قدیمی چهار سال گذشته اپل خسته شده‌اند.

خرید آیفون ایکس کارکرده برای دوستداران آیفون بسیار شور و هیجان دارد زیرا با یک گوشی متفاوت از همان برند خوشنام روبرو می‌شوند. اپل تقریباً همه چیز را با آیفون ایکس کارکرده درست کرده است، تمام آنچه را از گوشی‌های پیشین خود داشته را با هم ادغام کرده تا نسخه‌ای عرضه کند که شبیه چیزی نیست که این برند تاکنون تولید کرده است. ویژگی‌های منحصر به فرد این گوشی و قیمت گوشی آیفون باعث می‌شود ارزش خرید بالایی داشته باشد و خرید گوشی ایفون ایکس کارکرده را به فن‌های اپل پیشنهاد کنیم.

با مطالعه این مقاله نتیجه می گیریم که شرکت اپل سری دهم از گوشی های آیفون خود را که آیفون های ایکس کارکرده نام دارند نسبت به سری های قبلی خود از کیفیت و ویژگی های بی نظیری برخوردار کرده است که در این مقاله مشخصات فنی و ظاهری آیفون های ایکس کارکرده را بیان کردیم همچنین گفتیم که به دلیل شرایط بد اقتصادی خیلی از افراد توان پرداخت هزینه های بالای گوشی های آیفون را ندارند اما از طرفی هم به دنبال گوشی های باکیفیت با برند خوبی مثل اپل هستند به همین دلیل بهترین روش برای دسترسی داشتن به چنین گوشی هایی با مزایا و کارایی بالا خرید گوشی های آیفون به صورت دست دوم و کارکرده می باشد که دارای کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب تری هم نسبت به نسخه های کارنکرده خود دارند.

همچنین می توانید برای تهیه و سفارش گوشی آیفون ایکس کارکرده به سایت ما مراجعه کنید و از سلامت فیزیکی و باطنی و اصل بودن گوشی اطمینان کامل داشته باشید چرا که تمام گوشی های دست دومی که در سایت موبایلکده وجود دارند زیر نظر کارشناسان چک می شوند و بعد از آن در کمترین زمان برایتان ارسال می شود.

قیمت و خرید گوشی آیفون ایکس کارکرده اپل :

بدون شک گوشی آیفون ایکس کارکرده یکی از بهترین گوشی‌‌های حال حاضر اپل و بازار می‌باشد که دارای ارزش خرید بالایی است. این گوشی دارای طراحی خارق‌العاده در کنار سخت افزاری قوی و سیستم عاملی بهینه و یکپارچه توانسته نظر بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب کند. همچنین اسپیکرهای استریویی عالی در کنار باتری خوب و دوربین کم نظیر این گوشی را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید گوشی موبایل بدل کرده است. اگر قصد خرید گوشی اپل را دارید و با قیمت گوشی موبایل آن مشکلی ندارید، آیفون ایکس کارکرده یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست، پس آن را از دست ندهید. 

اگر قصد خرید گوشی آیفون ایکس کارکرده را دارید و می خواهید این گوشی را با مناسب ترین و بهترین قیمت موجود در بازار خریداری نمایید و برایتان مهم است گوشی کارکرده و دسته دوم سالم و بدون خط و خشی داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که از فروشگاه اینترنتی موبایلکده خرید کنید. این فروشگاه انواع مدل آيفون کارکرده و دسته دوم ریجیستر شده را با قیمت مناسب به فروش می رساند. شما می توانید در بخش گوشی های دسته دوم سایت موبایلکده انواع مدل های آیفون کارکرده را مشاهده کنید و به صورت کامل با قابلیت های آن ها آشنا شده و لیست قیمت گوشی آیفون کارکرده  را مشاهده نمایید. همچنین اگر تجربه خرید گوشی آیفون ایکس کارکرده را دارید می توانید در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید و یا سوالات خود را در مورد خرید گوشی آیفون کارکرده با مشاوران ما در موبایلکده به اشتراک بگذارید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.


دیگر ویژگی های گوشی  iPhone X

باتری گوشی iPhone X کارکرده نسبت به گوشی های آیفون ۷ دوام بیشتری را دارد و می تواند حدود ۲ ساعت بیشتر دوام بیاورد. از دیگر ویژگی های بارز این دستگاه آن است که امکان شارژ بی سیم می باشد که از استاندارد Qi در این زمینه استفاده شده است. iPhone X   کارکرده با دو حافظه داخلی ۶۴ GB و ۲۵۶ GB تولید و در دو رنگ نقره ای و خاکستری به بازار عرضه شده است. قیمت این گوشی های در حال حاضر متغیر می باشد و نمی توان به صورت دقیق قیمتی را برای آن ها تعیین کرد.

مزایا ایفون ایکس :

  • نمایشگر عالی
  • طراحی پریمیوم و محکم
  • پردازنده توانمند
  • دوربین پیشرفته

معایب آیفون ایکس :

  • حافظه داخلی کم
  • عدم برخورداری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون
  • عمر باتری متوسط

نقاط قوت گوشی

  • طراحی جدید و جذاب
  • سخت افزار قدرتمند
  • سرعت و عملکرد سخت افزاری بی نظیر
  • پشتیبانی از شارژ بی سیم
  • کیفیت بالای صفحه نمایش با فناوری سوپر رتینا
  • بدنه لوکس و ضد آب
  • انیموجی های جذاب

نقاط ضعف گوشی

  • حذف جک هدفون 3.5 میلیمتری صدا

سوالات متداول خرید اقساطی آیفون ایکس کارکرده

ارسال خرید های نقدی در تهران کمتر از ۳ ساعت و برای شهرستان های اطراف کمتر از ۲۴ ساعت بعد از مراحل پرداخت می باشد.

بررسی آیفون ایکس کارکرده

  1. ارسال رایگان به سراسر کشور
  2. مهلت تست ۲۰ روزه

امکان خرید اقساطی آیفون ایکس کارکرده –  قیمت آیفون ایکس کارکرده

  1. تنها مدارک مورد نیاز برای خرید اقساطی گوشی آیفون آیفون ایکس کارکرده ارائه چک ، کارت شناسایی می‌باشد.

بررسی آیفون ایکس کارکرده

1- تماس تلفنی برای رزرو زمان خرید

2- حضور شخص صاحب حساب

3- داشتن چک (هر نوع چکی)

4- پرداخت چک به تعداد ماه یا دو ماه یکبار

 

 

بررسی آیفون ایکس کارکرده

خرید گوشی iPhone اپل آکبند و کارکرده با توجه به نوسانات قیمت آیفون کار بسیار دشواری است؛ بنابراین تنها در هنگام خرید آیفون آکبند و کارکرده می‌توان از قیمت گوشی Apple مطلع شد. از این رو مشتریان نمی‌توانند انتخاب گوشی اپل مناسب خود را به خوبی انجام دهند. کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت موبایل کده و رفتن به صفحه خرید انواع گوشی اپل، لیست قیمت گوشی آیفون دسته دوم و آکبند را مشاهده کنند و در آن لیستی از ارزانترین گوشی آیفون آکبند و کارکرده تا گرانترین گوشی ایفون آکبند و کارکرده را مشاهده نمایید.

چالش دیگری که کاربران در هنگام خرید گوشی آیفون با آن مواجه می‌شوند، این است که در بازار گوشی ‌های اپل قلابی و فیک بسیاری وجود دارند که به جای گوشی آیفون اصلی به فروش می‌رسند. برخی از فروشندگان غیرمعتبر ممکن است آیفون با لوازم و جعبه تقلبی بفروشند که حس خوبی به خریدار نمی‌دهد، به همین دلیل بهتر است از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر نظیر موبایل کده گوشی Apple آکبند و کارکرده خود را خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی موبایل کده در تمامی مراحل خرید گوشی آیفون آکبند و کارکرده به شما کمک می‌کند تا بهترین گوشی آیفون آکبند و کارکرده را تهیه کنید. دیگر نیازی نیست هزینه‌های سنگین را متحمل شوید و با نگرانی گوشی آیفون را بخرید چون در موبایل کده با چند کلیک ساده می‌توانید گوشی اپل آکبند و کارکرده خود را بخرید و آن را در کمترین زمان ممکن از پیک تحویل بگیرید. در هر مرحله از خرید گوشی آیفون از موبایل کده پشتیبانان و کارشناسان آماده پاسخگویی به سوالات و نظرات شما در مورد گوشی Apple هستند، پس اگر در هر مرحله به مشاور خرید موبایل و راهنمایی‌هایی تخصصی در رابطه با خرید و قیمت اپل نیاز داشتید حتماً با کارشناسان مطرح کنید تا بهترین تجربه خرید گوشی را در موبایل کده داشته باشید.

آيفون دسته دوم اقساطی

خلاصه ای از ویژگی های آیفون ایکس کارکرده :

ویژگی خاص اول: دیگر دکمه ی Home ای وجود ندارد :

به نظر می رسد که به تازگی اپل تصمیم گرفته است که برخی از فیچر های گوشی های خود را حذف کند و تغییراتی اساسی در طراحی گوشی هایش ایجاد کند.

از این تغییرات می توانیم به حذف جک هدفون و اکنون حذف دکمه ی home در این محصول جدید اشاره کنیم.

ال سی دی آیفون ایکس کارکرده از لبه ی سمت راست تا لبه ی سمت چپ صفحه و نیز از بالا به پایین به صورت یکپارچه کار می کند و کاربران می توانند با یک لمس ساده به صفحه اصلی گوشی باز گردند.

با وجود اینکه آیفون ایکس کارکرده دارای دو دکمه در وجه کناری اش است، حذف دکمه صفحه اصلی، گامی در جهت آینده ای ایده آل برای گوشی های هوشمند کاملا لمسی است.


ویژگی جالب توجه دوم: FaiceID

دکمه Home فقط به شما اجازه رفتن به صفحه اصلی را نمی داد بلکه دارای سنسور اثر انگشت برای باز شدن آسان قفل گوشی نیز بود.

ظاهرا اسکنر اثر انگشت از نظر اپل قدیمی شده است و آیفون ایکس کارکرده به جای آن از یک مجموعه قوی از سنسورها برای اسکن کردن چهره کاربر بهره می برد.

بلافاصله بعد از نگاه کردن کاربر به گوشی همراهش خیلی سریع قفل گوشی از طریق تشخیص چهره باز می شود. اپل ادعا می کند که FaceID حتی با تغییرات چهره ی کاربر سازگار خواهد بود، بنابراین اگر ریش بگذارید یا از یک کلاه استقاده کنید، گوشی شما هنوز هم شما را تشخیص می دهد.


ویژگی منحصر به فرد سوم:

سیستم دوربین عمق واقعی، گرفتن عکس های جذاب را ممکن می کند :

کاربران امروزه از آیفون خود برای عکاسی استفاده می کنند و اپل به طور مداوم دوربین های خود را برای ثبت عکس های زیبا تر و با کیفیت تر به روز کرده است.

سیستم دوربین عمق واقعی نه تنها به شما امکان باز کردن قفل گوشی خود را با یک نگاه می دهد، بلکه برای برخی از کاربردهای اجتماعی جالب نیز می باشد.

دوربین جلو پیشرفته اجازه می دهد تا کاربران از ویژگی نورپردازی Portrait برای ثبت عکس های سلفی خیره کننده استفاده کنند.

کاربران همچنین می توانند از سیستم دوربین برای ایجاد “animoji” استفاده کنند و نیز می توانند با استفاده از حرکات صورت، حتی پیام های صوتی ایجاد کنند.


ویژگی چهارم: عمر باتری طولانی تر

به نظر میرسد همه ی این سخت افزارهای جدید قربانی کننده های عمر باتری باشند، اما اپل ادعا میکند که باتری آیفون ایکس کارکرده واقعا در هر بار شارژ دو ساعت بیشتر از آیفون 7 دوام دارد . این یک مزیت خوب و بسیار مهم محسوب می شود.


ویژگی پنجم: شارژ بی سیم

آیفون ایکس کارکرده می تواند نگرانی پیدا نکردن پریز برق را از طریق فناوری شارژ بی سیم Qi برطرف کند.


یک ایراد ایفون ایکس کارکرده :

صفحه نمایش منحنی تمام  شیشه ی آیفون ایکس کارکرده در جلو و عقب و در حالی که به زیبایی گوشی کمک می کند، می تواند خطر خراش برداشتن و یا شکستن شیشه ی ال سی دی گوشی را چند برابر کند!


آیا FaceID یک مزیت است یا یک خطر؟

فن آوری چهره اسکن آیفون ایکس کارکرده ممکن است راهی مناسب برای باز کردن قفل گوشی باشد، برخی از نگرانی های ناخوشایند مربوط به حریم خصوصی را افزایش می دهد.

در دنیایی که نشت داده های عظیم شایع است چگونه امنیت یک اسکن دقیق و دیجیتالی از چهره که در گوشی شما ذخیره شده است تضمین می شود؟

جهانی را تصور کنید که در آن اسکن چهره بطور عادی اتفاق می افتد، جایی که می توان آن را برای همه چیز از باز کردن درب ورودی و یا ورود به حساب کاربری بانک و … استفاده کرد.

چه اتفاقی می افتد اگر سارقی اطلاعات چهره شما را سرقت کند؟ حتی اگر هکرها هرگز قادر به دریافت داده های اسکن چهره نباشند، همیشه نگرانی آنچه که شرکت ها (مانند خود اپل) با آن انجام می دهند وجود دارد.

 البته شاید هم اعتماد کردن به گزینه ها و ویژگی های امنیتی اپل چندان اشتباه بزرگی نباشد!

سایر خصوصیات کلی این گوشی ناب را در ادامه مشاهده می کنید:

مشخصات آایفون ایکس کارکرده 

تعداد سیم کارت:

تک سیم کارت


توضیحات سیم کارت:

سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)


سال تولید:

2017


رنگ بندی:

خاکستری، نقره ای


ویژگی های خاص:

فبلت، دارای حسگر تشخیص چهره (Face ID)، مناسب عکاسی، مناسب بازی، مقاوم در برابر آب، دوربین اصلی دوگانه، دارای موتور عصبی (Neural Engine)، سیستم پرداخت آسان اپل (Apple Pay)


ابعاد:

7.7 × 70.9 × 143.6 میلیمتر


وزن:

174 گرم


جنس بدنه:

بدنه پشت و جلو شیشه (گوریلا گلس روی بدنه پشت)، دور بدنه استیل ضد زنگ


سایر قابلیت ها:

دارای گواهینامه IP67 (مقاومت در برابر غوطه ور شدن در آب به مدت 30 دقیقه در عمق یک متر و مقاومت کامل در برابر گرد و غبار)


صفحه نمایش لمسی:

خازنی، لمس سه بعدی (3D Touch)، چند لمسی (Multi Touch)

نوع

Super Retina HD / OLED

اندازه:

5.8 اینچ


نسبت ابعاد نمایشگر:

19.5:9


نسبت صفحه نمایش به بدنه:

82.9 درصد

رزولوشن:

2436 × 1125 پیکسل

تراکم پیکسلی:

458 پیکسل در هر اینچ

تعداد رنگ:

16 میلیون رنگ


فناوری محافظت از صفحه نمایش:

شیشه ضد خش (Scratch-Resistant Glass)، پوشش ضد چربی و اثر انگشت (Oleophobic Coating)


سایر قابلیت ها:

قابلیت تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش با توجه به نور محیط (True Tone Display)، پشتیبانی از استاندارد Dolby Vision، پشتیبانی از استاندارد HDR10، قابلیت نمایش طیف رنگی گسترده، قابلیت دریافت 10 لمس همزمان، دارای صفحه نمایش تمام صفحه


دوربین:

دوربین اصلی دوگانه

کیفیت دوربین

12 + 12 مگاپیکسل


فناوری فوکوس

فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection Auto Focus)


فلش

LED چهارگانه / Dual-Tone


دیافراگم

دوگانه: دوربین اول 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 28 میلیمتر – دوربین دوم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 52 میلیمتر


لرزشگیر تصویر

لرزشگیر اپتیکال دوگانه (OIS)


عکاسی پانوراما

دارد


سرعت فیلمبرداری:

رزولوشن (3840 × 2160) 4K با سرعت 24/30/60 فریم بر ثانیه، رزولوشن (1920 × 1080) Full HD با سرعت 30/60/120/240 فریم بر ثانیه


کیفیت فیلمبرداری:

(4K (2160 × 3840), Full HD (1080 × 1920), HD (720 × 1280


سایر قابلیت های دوربین اصلی:

زوم اپتیکال 2 برابر و دیجیتال 10 برابر، لنز واید و تله فوتو، حالت پرتره و نورپردازی پرتره، ثبت موقعیت جغرافیایی تصویر، فوکوس با اشاره بر سوژه، تشخیص چهره، فرم بدن و لبخند، عکاسی HDR خودکار، لرزشگیر خودکار تصویر، عکس برداری پی در پی


دوربین سلفی:

7.0 مگاپیکسل


دیافراگم:

دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 32 میلیمتر


سایر قابلیت های دوربین سلفی:

پانوراما، تشخیص چهره و فرم بدن، حالت پرتره و نورپردازی پرتره، عکاسی خودکار HDR، انیموجی، فلاش Retina، لرزشگیر خودکار تصویر، فیلمبرداری با رزولوشن (1920 × 1080) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه و رزولوشن (1280 × 720) HD با سرعت 240 فریم بر ثانیه


تراشه:

Apple A11 Bionic (تراشه اختصاصی اپل)


پردازنده مرکزی:

6 هسته ای (4 هسته Mistral و 2 هسته Monsoon)


نوع پردازنده:

64 بیتی


فرکانس پردازنده مرکزی:

2.39 گیگاهرتز


پردازنده گرافیکی:

(Apple GPU (Three-Core Graphics


حافظه داخلی:

64 گیگابایت


حافظه رم (RAM):

3 گیگابایت


پشتیبانی از کارت حافظه جانبی:

ندارد


سیستم عامل:

iOS 11


پشتیبانی از زبان فارسی:

دارد


منوی فارسی:

ندارد


قابلیت های نرم افزاری:

MMS، ایمیل، Push Email ،iMessage ،SMS، مرورگر HTML5 (سافاری – Safari)، قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، قابلیت نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس، صدا، فیلم و متن، قابلیت استفاده از سرویس شبکه های اجتماعی


فرمت های پخش موسیقی:

MP3, WAV, AAX+, AIFF, Apple Lossless


فرمت های پخش ویدئو:

MP4, H.264


شبکه های ارتباطی:

2G, 3G, 4G

شبکه 2G

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت

شبکه 3G

HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

شبکه 4G:

LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 29(700), 30(2300), 34(2000), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 66(1700/2100)


سرعت شبکه:

HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه – LTE نوع Cat12 با سرعت دانلود 600 مگابیت بر ثانیه و آپلود 150 مگابیت بر ثانیه


فناوری های ارتباطی:

بلوتوث، WiFi ،GPRS ،EDGE ،NFC


Wi-Fi:

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Dual-Band, Hotspot


بلوتوث:

نسخه 5.0، A2DP ،LE


مادون قرمز:

درگاه مادون قرمز برای تشخیص چهره (Face ID)


رادیو:

ندارد


فناوری مکان یابی:

A-GPS, GLONASS, Galileo, QZSS


درگاه ارتباطی:

پورت لایتنینگ (Lightning)، استاندارد 2.0


بلندگو:

دوگانه (استریو)


خروجی صدا:

پورت لایتنینگ (Lightning)


جک 3.5 میلیمتری صدا:

ندارد


توضیحات تکمیلی صدا:

قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation with Dedicated Mic)، دارای رابط تبدیل لایتنینگ به جک 3.5 میلیمتری صدا


باتری قابل تعویض:

ندارد


مشخصات باتری:

باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 2716 میلی آمپر ساعت

میزان شارژ مکالمه

بیشتر از 21 ساعت

میزان شارژ پخش آهنگ

بیشتر از 60 ساعت


حسگرها:

تشخیص چهره بیومتریک (Face ID)، شتاب سنج (Accelerometer)، ژیروسکوپ سه محور (Three-Axis Gyroscope)، مجاورت (Proximity)، فشارسنج (Barometer)، روشنایی (Ambient Light)


اقلام همراه گوشی

دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر اپل، هندزفری، کابل لایتنینگ (Lightning)، تبدیل Lightning به جک 3.5 میلیمتری صدا


سایر قابلیت ها:

قابلیت شارژ سریع 50 درصد در 30 دقیقه (Fast Battery Charging)، قابلیت شارژ بی سیم (Qi Wireless Charging)، مجهز به دستیار صوتی اپل (Siri)، دارای سرویس ابری اپل (iCloud)

 

قیمت گوشی آیفون ایکس کارکرده:

همان طور که می‌دانید قیمت آیفون ایکس آکبند ، بسیار بالاست که با توجه به این یکی از پیشرفته‌ترین گوشی اپل محسوب می‌شود، با توجه به امکانات و کیفیت ، قیمت آیفون ۱۱ آکبند آنچنان هم دور از انتظار نیست. قیمت آیفون ایکس در بازار جهانی از ۹۹۹ یورو تا ۱۰۰۹ یورو می‌باشد ، به همین دلیل است که علاقه‌مندان به این گوشی روی به خرید آیفون ایکس کارکرده یا ایکس استوک می‌آورند به این دلیل که قیمت آیفون ایکس کارکرده بسیار از مدل آکبند آن به صرفه‌تر است، پس اگر دنبال یک گوشی هوشمند پرچم دار هستید، خرید آیفون ایکس کارکرده گزینه خوبی است!

قیمت روز آیفون ایکس کارکرده در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۴۰۲  بین ۱۵ میلیون تا  ۱۸ میلیون تومان (بسته به سلامت گوشی) متغییر است.


خرید و قیمت آیفون ایکس کارکرده و آکبند از سایت موبایلکده MobileCadeh :

فروشگاه اینترنتی موبایل کده ، ایکس کارکرده را با مناسب ترین قیمت بازار در رنگ های مختلفی عرضه می ‌نماید که خریداران آیفون ایکس کارکرده و آکبند این امکان را دارند که رنگ مورد آیفون ایکس کارکرده مورد‌علاقه خود را انتخاب و نسبت به خرید آیفون ایکس کارکرده و آکبند اقدام نماند. موبایل کده این محصول را با مهلت تست ۲۰ روزه و ارسال رایگان به سراسر ایران ارائه می دهد، علاوه براین تیم پشتیبانی ما در خدمات پس از فروش سایت موبایلکده آماده هرگونه مشاوره ای در مورد خرید و یا قیمت آیفون ایکس کارکرده و دسته دوم یا آکبند است که شما می توانید با تیم پشتیبانی تماس برقرار کنید و یا سوالات خود را در قسمت پرسش و پاسخ با ما به اشتراک بگذارید.  ناگفته نماند سایت موبایلکده برای مشتریان خود امکان خرید اقساطی آیفون ایکس کارکرده را فراهم آورده است.


قیمت روز گوشی آیفون ایکس کارکرده :

با دیدن لیست قیمت گوشی اپل متوجه خواهید شد که نوسان نرخ ارز در ایران تأثیر مستقیمی بر روی انواع قیمت گوشی اپل دارد ، چه قیمت آیفون ایکس کارکرده باشد چه قیمت آیفون ایکس آکبند ، چرا که قیمت گوشی اپل به دلار محاسبه می‌شود، به طوری که قیمت آیفون ایکس آکبند سر به فلک کشیده است. گوشی های آیفون در لیست کالاهای لوکس قرار دارند بنابراین همانطور که انتظار می‌رود طرفداران و علاقه مندان به گوشی‌های شرکت اپل ، به خرید گوشی‌های آیفون دسته دوم و استوک سالم روی آورده اند!

 

بررسی آیفون ایکس کارکرده
نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button