✌🏻 مثل آب خوردن گوشیت رو عوض کن، اونم قسطی!
زمان مطالعه: 28

مقایسه قیمت و تاریخ عرضه مدل های آیفون ۱۱

سال گذشته، اپل با معرفی آیفون XR تلاش کرد که توجه کاربران طرفدار گوشی‌های نسبتا ارزان‌تر را جلب کند و حالا در رابطه با خانواده آیفون ۱۱ شاهد عمیق‌تر شدن این شکاف قیمتی هستیم. آیفون ۱۱ با قیمت پایه ۶۹۹ دلاری روانه‌ی عرضه می‌شود این یعنی اختلاف قیمت این گوشی باآیفون ۱۱ پرو ۳۰۰ دلار است. باید خاطرنشان کنیم که قیمت مدل پایه آیفون ۱۱ پرو مکس هم ۱۰۹۹ دلار است.

علی‌رغم اتفاقات دو سال گذشته در رابطه با تاریخ عرضه آیفون‌ها، این بار تمام مدل‌های آیفون ۱۱ همزمان روانه‌ی بازار می‌شود. به گفته اپل، پیش‌فروش این گوشی‌ها از تاریخ ۱۳ سپتامبر آغاز می‌شود و کاربران از ۲۰ سپتامبر می‌توانند این گوشی‌ها را در دست بگیرند.

بدنه آیفون ۱۱ از رنگ‌های شاد و جذابی بهره می‌برد و همین موضوع منجر به شاخص‌تر شدن این گوشی شده است. در این میان، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس مبتنی بر رنگ‌های سنگین‌تر و رسمی‌تر هستند. البته در کنار رنگ‌های همیشگی خاکستری، نقره‌ای و طلایی، این بار شاهد رنگ سبز تیره هم هستیم.

اپل هنگام معرفی دو مدل آیفون ۱۱ پرو، بر دوام بدنه آن‌ها تا حد زیادی تاکید کرد که البته این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد. هر سه آیفون برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار از استاندارد IP68 بهره می‌برند که البته بین آن‌ها کمی تفاوت وجود دارد. آیفون ۱۱ به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۲ متری می‌تواند در برابر نفوذ آب مقاومت کند ولی مدل‌های پرو می‌توانند تا عمق ۴ متری هم قرار بگیرند.

فارغ از مدلی که خریداری می‌کنید، تمام مدل‌ها از ماژول دوربین برجسته‌ای بهره می‌برند. اندازه این مدل‌های جدید هم مشابه نسل قبلی آن‌ها است. در این بین آیفون ۱۱ پرو مکس بلندترین و عریض‌ترین گوشی است و در ضمن بیشترین وزن را هم دارد. عنوان جمع‌وجورترین مدل هم به آیفون ۱۱ پرو می‌رسد.

مقایسه طراحی و اندازه مدل‌های مختلف آیفون ۱۱

👈🏻اگر قصد خرید آیفون ۱۱ پرومکس دسته دوم را دارید حتما قبل انتخاب و خرید، این مقاله را که تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده را بررسی می‌کند مطالعه کنید…

آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس به‌لطف دوربین توانمند، پردازنده‌ی بی‌نظیر، شارژدهی فوق‌العاده و نمایشگر ارتقایافته‌شان، شایسته‌ی بدل شدن به نخستین عضو «پرو» در خانواده‌ی آیفون هستند.
گوشی‌های اپل که با دوربین سه‌گانه واید، تله‌فوتو و اولتراواید می‌توانید عکس‌های متنوع و زیبایی بگیرید. در کنار تمام این قابلیت‌ها از دوربین ارتقا یافته، طول عمر 4 یا 5 ساعت بیشتر باتری، توان‌پردازشی بسیار بالا A13 Bionic، تمام این ویژگی‌های منحصربه‌فرد هست که این گوشی‌ها را شایسته مقام پرو کرده است.

همانطور که می دانید آیفون‌های سه گانه در سال 2019 رسما رونمایی شدند. در این مطلب قصد داریم از تفاوت های آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس بگوییم و ببینیم کمپانی سازنده چگونه آن‌ها را از هم متمایز ساخته است. این غول کوپرتینویی امسال قصد دارد برای اولین بار هرسه مدل آیفون جدیدش را به طور همزمان عرضه کند.

حالا دیگر اپل از پسوند s برای معرفی نسخه‌های تازه آیفون‌های خود استفاده نمی‌کند و روند نام گذاری این محصولات محبوب خود را به کلی دستخوش تغییر کرده است. از طرفی ماهیت کلی روند توسعه این محصولات همچنان بدون تغییر باقی مانده است و شاهد اعامل تغییرات و به روزرسانی‌های چشمگیر در آن‌ها نیستیم؛ البته منظور صرفا طراحی ظاهری بدون تغییر چشمگیر است زیرا پردازنده پرقدرت تازه و دوربین توانمند جدید در هر سه مدل آیفون 11 تعبیه شده است تا آن‌ها را از آیفون‌های 2018 به خوبی متمایز سازد.

این آیفون‌های در مقایسه با نسل قبلی خود با دوربین به روزرسانی شده و افزایش در میزان ظرفیت حافظه داخلی همراه هستند و همچنین از پردازنده پرسرعت‌تر قدرت می‌گیرند. در کنار موارد مذکور، کیت Face ID  در هر سه مدل بهبود پیدا کرده است. اما اپل چگونه این سه مدل آیفون 11 کارکرده، آیفون 11 پرو کارکرده و آیفون 11 پرو مکس کارکرده را هم متمایز ساخته است؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به همین موضوع بپردازیم.


قیمت دلاری آیفون ۱۱ کارکرده، آیفون ۱۱ پرو کارکرده و آیفون ۱۱ پرو مکس

در سال 2018، اپل با معرفی آیفون XR تلاش کرد که توجه کاربران طرفدار گوشی‌های نسبتا ارزان‌تر را جلب کند و حالا در رابطه با خانواده آیفون ۱۱ کارکرده شاهد عمیق‌تر شدن این شکاف قیمتی هستیم. آیفون ۱۱ با قیمت پایه ۶۹۹ دلاری روانه‌ی عرضه می‌شود این یعنی اختلاف قیمت این گوشی باآیفون ۱۱ پرو ۳۰۰ دلار است. باید خاطرنشان کنیم که قیمت مدل پایه آیفون ۱۱ پرو مکس هم ۱۰۹۹ دلار است.


نگاه اجمالی به تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس

سپتامبر یکی از جذاب‌ترین ماه‌های سال برای علاقه‌مندان دنیای فناوری به‌شمار می‌آید. مدیران اپل همه‌ساله برای پرده‌برداری از نسل جدید گوشی هوشمند محبوب خود ماه سپتامبر را برمی‌گزینند. در سال 2019 سران کوپرتینو با اعتمادبه‌نفس همیشگی‌شان باری دیگر در سالن همایش‌های استیو جابز به‌روی صحنه آمدند و آیفون‌های سری 11 را به‌نمایش گذاشتند.
برای نخستین‌بار در تاریخ آیفون، پرچم‌دار جدید اپل از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد؛ دوربینی که با سه لنز متفاوت واید، تله‌فوتو و اولتراواید، امکان عکاسی در سناریو‌های متنوعی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. درکنار دوربین ارتقاع یافته، افزایش ۴ تا ۵ ساعته‌ی عمر باتری، روشنایی بیشینه‌ی ۱۲۰۰ نیتی نمایشگر و توان پردازشی فوق‌العاده‌ی A13 Bionic، همگی ویژگی‌هایی هستند که به‌زعم اپل، آیفون ۲۰۱۹ را شایسته‌ی پسوند «پرو» می‌کنند.

آیا گوشی آیفون ۱۱ پرو می‌تواند شایسته‌ی نامش باشد؟ آیا این گوشی هوشمند ارتقا چشمگیری را نسبت به نسل گذشته تجربه می‌کند؟ برای یافتن پاسخ به چنین سؤالاتی، در ادامه با بررسی تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس

همراه سایت موبایلکده (MobileCadeh) باشید.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت آیفون ۱۱ کارکرده ، قیمت آیفون ۱۱ پرو کارکرده و قیمت آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده از بخش محصولات سایت موبایلکده استفاده نمایید؛ در این بخش علاوه بر قیمت موبایل، مشخصات فنی دقیق، گالری تصاویر رسمی و دیدگاه کاربران در مورد محصولات دردسترس شما است.


تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس

تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده از نظر طراحی

در بررسی آیفون ایکس اس کارکرده از آن به‌عنوان نخستین قطعه از پازلی یاد کردیم که آینده‌ی گوشی‌های هوشمند اپل را به‌تصویر می‌کشد؛ محصولی که برای شرکت‌های دیگر نیز الهام‌بخش بود. حال پس از گذشت چند سال، این گزاره بیش‌ازپیش منطقی می‌کند؛

با قرار دادن آیفون ۱۱ پرو کارکرده و آیفون سری ایکس اس کارکرده کنار هم، به‌سختی می‌توان متوجه تفاوتی بین آن‌ها شد؛

با تمام ویژگی‌های منحصربه‌فرد این گوشی، به سختی می‌شود متوجه تفاوت بین گوشی آیفون 11 پرو و آیفون X شد زیرا هر دو این گوشی‌ها با نمایشگر 5.8 اینچی با گوشه‌های گرد و حاشیه نازک و لبه‌ی بالا با بریدگی نسبتا عریضی محدود شده است که در آن دوربین سلفی، اسپیکر و ماژول میزبانی می‌کند.

با نگاهی به نمای پشتی گوشی، تفاوت‌های آیفون ۱۱ پرو کارکرده با گذشته نمایان می‌شود. آیفون‌های اپل برای نخستین‌بار به دوربین سه‌گانه مجهز شده‌اند؛ دوربینی که با چینش منحصربه‌فرد و بحث‌برانگیزی در گوشه‌ی سمت چپ دستگاه قرار دارد و به‌نوعی امضای خانواده‌ی آیفون ۱۱ پرو کارکرده به‌حساب می‌آید.

برخلاف آنچه در نگاه نخست به‌نظر می‌رسد، برآمدگی دوربین آیفون ۱۱ پرو کارکرده به‌صورت یکپارچه از دل پنل پشتی تراش خورده است و برعکس سایر نقاط بدنه، سطحی براق دارد. سه ماژول دوربین پشتی در قالب چینشی مثلثی به‌همراه فلش LED روی برآمدگی بدنه سوار شده‌اند. این برآمدگی دوگانه برخلاف آنچه در عکس‌های تبلیغاتی اپل به‌نظر می‌رسد، چندان ضخیم نیست؛ اما از زیبایی کلی دستگاه می‌کاهد.

فریم فولادی آیفون از همان ترکیب آشنای کلید کناری (Side Button) در لبه‌ی سمت راست به‌همراه اسلایدر اعلانات و کلیدهای کنترل صدا در لبه‌ی سمت چپ میزبانی می‌‌کند؛ با این تفاوت که کلیدها اندکی پایین‌تر از قبل قرار گرفته‌اند و همین موضوع دسترسی به آن‌ها را کمی ساده‌تر خواهد کرد. همانند گذشته، فشردن کلیدهای فلزی آیفون بازخورد فوق‌العاده‌ای به‌همراه دارد.

درگاه سیمکارت گوشی اندکی پایین‌تر از کلید کناری در لبه‌ی سمت راست قرار جای گرفته است و در لبه‌ی پایین گوشی به‌همراه کانال اصلی اسپیکر، متأسفانه بازهم پورت قدیمی لایتنینگ به‌چشم می‌خورد؛ انتظار داشتیم که کوپرتینونشین‌ها گوشی «پرو» خود را با پورت کارآمد USB-C روانه‌ی بازار کنند.
صرف‌نظر از ماژول نه‌چندان زیبای دوربین سه‌گانه، تغییر دیگر نمای پشتی به حذف واژه‌ی iPhone و انتقال لوگوی دوست‌داشتنی اپل به ب در حالت کلی برخلاف آنچه در عکس‌ها به‌نظر می‌رسد، عادت‌کردن به چینش عجیب دوربین آیفون کارکرده کارکرده ۱۱ پرو کار چندان دشواری نیست، ضمن اینکه پوشش مات جذاب بدنه‌ی گوشی به کنار آمدن با چنین چینشی کمک بسیاری خواهد کرد. البته خریدار آیفون چند ۱۰ میلیون تومانی، با تهیه‌ی کاوری همراه گوشی، پشت آن را نیز خواهد پوشاند!

بدنه آیفون ۱۱ کارکرده از رنگ‌های شاد و جذابی بهره می‌برد و همین موضوع منجر به شاخص‌تر شدن این گوشی شده است. در این میان، آیفون ۱۱ پرو کارکرده و آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده مبتنی بر رنگ‌های سنگین‌تر و رسمی‌تر هستند. البته در کنار رنگ‌های همیشگی خاکستری، نقره‌ای و طلایی، این بار شاهد رنگ سبز تیره هم هستیم.

شایان ذکر است که برخلاف گوشی‌های گذشته که بدنه‌ای براق داشتند گوشی آیفون 11 پرو کارکرده بدنه‌ای مات و مقاوم در برابر لکه‌ی اثر انگشت ساخته شده که دارای پوشش Optical PVD می‌باشد. تفاوت آیفون 11 پرو کارکرده با سایر گوشی‌های گذشته آیفون معلوم می‌شود زیرا این گوشی با دوربین سه‌گانه و طراحی منحصربه‌فرد خود که نوعی مشخصه برای این سری گوشی هست به حساب می‌آید. البته به غیر از این شرکت آیفون واژه‌ی iPhone را از پشت گوشی حذف کرده است. این محصول به دلیل افزایش ظرفیت باتری و بهره‌گیری از دوربین‌های سه‌گانه کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از گوشی‌های دیگر است ولی چنین بهایی برای شارژدهی بهتر کاملا منطقی است.

اپل هنگام معرفی دو مدل آیفون ۱۱ پرو کارکرده ، بر دوام بدنه آن‌ها تا حد زیادی تاکید کرد که البته این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد. هر سه آیفون برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار از استاندارد IP68 بهره می‌برند که البته بین آن‌ها کمی تفاوت وجود دارد. آیفون کارکرده ۱۱ کارکرده به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۲ متری می‌تواند در برابر نفوذ آب مقاومت کند ولی مدل‌های پرو می‌توانند تا عمق ۴ متری هم قرار بگیرند.

فارغ از مدلی که خریداری می‌کنید، تمام مدل‌ها از ماژول دوربین برجسته‌ای بهره می‌برند. اندازه این مدل‌های جدید هم مشابه نسل قبلی آن‌ها است. در این بین آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده بلندترین و عریض‌ترین گوشی است و در ضمن بیشترین وزن را هم دارد. عنوان جمع‌وجورترین مدل هم به آیفون ۱۱ پرو کارکرده می‌رسد.


تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده از نظر اندازه

جالب است بداید اصلی ترین تفاوت آیفون 11 پرو کارکرده و آیفون ۱۱ پرو مکس در اندازه آن هاست . ابعاد آیفون 11 پرو کارکرده 71.4 در 144 در 8.1 میلی متر است اما اندازه آیفون 11 پرو مکس کارکرده 77.8 در 158 در 8.1 میلی متر می باشد. 

آیفون 11 پرو کارکرده حدود 188 گرم وزن دارد و آیفون 11 پرو مکس کارکرده حدود 226 گرم .


تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس از نظر صفحه نمایش

شاید مهاجرت کوپرتیونی‌ها به نمایشگرهای OLED دیرتر از برخی رقبا و با آیفون ۱۰ آغاز شده باشد اما همواره گوشی‌های اپل، محصولاتی شاخص در بخش نمایشگر بوده‌اند.

آیفون ۱۱ کارکرده که جانشین آیفون XR کارکرده است، همچنان از پنل LCD بهره می‌برد و دو مدل دیگر هم مجهز به نمایشگر اولد هستند. اگرچه نمایشگر آیفون ۱۱ کارکرده فرق چندانی با نسل قبلی ندارد، ولی در مورد مدل‌های پرو شاهد ارتقای قابل توجهی هستیم.

اپل از نمایشگر مدل‌های پرو به‌عنوان سوپر رتینا XDR یاد کرده و نسبت کنتراست آن ۲ میلیون به ۱ است و حداکثر روشنایی نمایشگر این دو گوشی به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. در ضمن باید به حذف قابلیت لمس سه‌بعدی هم اشاره کنیم. در نهایت باید به اندازه نمایشگرها اشاره کنیم که مانند سال گذشته است. این یعنی آیفون ۱۱ کارکرده از نمایشگر ۶.۱ اینچی بهره می‌برد.

بزرگی ابعاد آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده بخاطر بزرگ تر بودن صفحه نمایش آن می باشد . نمایشگر آیفون 11 پرو مکس کارکرده 6.5 اینچ و نمایشگر آیفون 11 پرو 5.8 کارکرده اینچ است . همانطور که می‌داید از نظر ابعاد و اندازه ، تفاوت زیادی بین آیفون 11 پرو مکس کارکرده و آیفون 11 پرو کارکرده دیده نمی‌شود.

رزلوشون آیفون 11 پرو کارکرده و 2436 در 1125 پیکسل است و رزولوشن آیفون 11 پرو و مکس کارکرده 2688 در 1242 پیکسل.

 اما از نظر کیفیت تصویر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد چون تراکم پیکسلی هر دوی آن ها برابر است !

جدای از بحث نام طولانی «Super Retina XDR»، شاهد روشن‌ترین نمایشگر استفاده شده در آیفون‌ها و با شرایط خاصی روشن‌ترین نمایشگر در بین گوشی‌های هوشمند هستیم. همچنین هر دو گوشی از استانداردهای HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنند. متأسفانه اپل برخلاف انتظارات از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده نکرده است و تنها باید به دریافت لمس ۱۲۰ هرتزی (همانند آیفون‌ها دو سال گذشته) اکتفا کرد؛ این مسئله علاوه بر القای حس تعامل سریع‌تر به کاربر، تجربه‌ی گیمینگ را تا حدی بهبود داده است. وداع با 3D Touch دیگر موردی است که اعلام آن در زمان معرفی آیفون‌های جدید پیش‌بینی می‌شد.

در تست روشنایی ما که با الگوی ۵۰ درصدی انجام می‌شود آیفون ۱۱ پرو کارکرده و آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده به ترتیب ۱۰۲۴ و ۱۱۳۰ نیت را ثبت کردند؛ کاهش ۸۰ نیتی روشنایی در تست الگوی ۱۰۰ درصدی نیز کاملاً قابل قبول است. بدین‌ترتیب، آیفون‌های جدید روشن‌ترین نمایشگرهای دنیای موبایل در حالت تنظیم دستی هستند؛ برخلاف پرچمداران سامسونگ خبری از افزایش روشنایی در حالت تنظیم خودکار نیست. اپل مدعی است که نمایشگرهای آیفون‌های جدید در زمان نمایش محتوای HDR تا ۴۰۰ نیت بیشتر از حالت عادی نیز روشنایی تولید می‌کنند؛ روشنایی‌های ۱۴۲۸ و ۱۵۶۲ نیتی به‌دست آمده در تست‌هایی که با الگوهای HDR انجام شد به نوعی گواه این موضوع است.

خوانایی نمایشگر آیفون‌های جدید زیر نور خورشید عالی است و زاویه‌ی دید نیز به لطف پنل OLED بسیار خوب ارزیابی می‌شود. علاوه بر تم تاریک اضافه شده به iOS، قابلیت Night Shift برای فیلتر کردن نور آبی نمایشگر، استفاده از آیفون‌ها در فضای تاریک را راحت‌تر از گذشته کرده است. روشنایی حداقل ۲.۱ نیتی نمایشگر هر دو گوشی نیز با وجود بهترین نبودن، هنوز در کلاس‌ پرچمداران قرار دارد. True Tone نیز با کمک حسگر ۶ کاناله‌ی نور به تجربه‌ی بهتر دیداری (البته خطای رنگ‌ها افزایش می‌یابد) کمک می‌کند؛ اپل با دریافت اطلاعات لحظه‌ای حسگر، تجربه‌ای شبیه به کاغذ را هدف قرار داده است.

نمایشگرهای ۱۹.۵ به ۹ هر دو گوشی از فضای گسترده‌ی رنگی مانند DCI-P3 پشتیبانی می‌کند؛ البته همچون گذشته خبری از تغییر دستی پروفایل‌های رنگ نیست و این کار به‌صورت خودکار توسط گوشی انجام می‌گیرد. شناخته نشدن اپلیکیشن تولید الگوهای رنگی به‌عنوان یک محتوای DCI-P3 مانع از انجام برخی تست‌ها شد بااین‌حال خطای میانگین ۱.۲ و حداکثر ۳.۲ در آیفون ۱۱ پرو و ۱.۲ و ۲.۷ در آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده بدون شک نتایجی شایسته برای یک گوشی محسوب می‌شوند؛ فعال بودن True Tone خطای میانگین را تا ۶ افزایش می‌دهد.

در مجموع باید گفت این نمایشگر چه در بحث روشنایی و چه در بحث دقت یکی از بهترین‌‌هایی بود که تا به امروز در سایت موبایلکده مورد بررسی قرار داده‌ایم؛ جای خالی نرخ‌ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی حس می‌شود .

دلیل اینکه تعداد پیکسل های iphone 11 پرو و مکس کارکرده بیشتراست این می‌باشد که نمایشگر بزرگتری دارد ، همین ! قبلا در مورد تراکم پیکسلی گوشی توضیح داده‌ایم .


تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس از نظر اسپیکر

آیفون ۱۱ پرو کارکرده برای ارائه‌ی تجربه‌ی چندرسانه‌ای تمام‌عیار، به سیستم صوتی توانمندی نیاز دارد و خوشبختانه اپل کاملاً به این موضوع واقف است. پرچم‌دار اپل از اسپیکر دوکاناله‌ای بهره می‌برد که کانال اصلی آن در لبه‌ی پایین فریم و کانال دوم داخل بریدگی نمایشگر جای دارد. شدت صدای خروجی از هر دو کانال تقریباً برابر به‌گوش می‌رسد. به‌گفته‌ی اپل،‌ آیفون‌های ۲۰۱۹ از صدای فراگیر محیطی (spatial audio) پشتیبانی می‌کنند؛ بدین مفهوم که صدا به‌جای آنکه در جهت خاصی منتشر شود، کل فضای اطراف گوشی را دربرمی‌گیرد و به‌نوعی کاربر را در صدا غوطه‌ور می‌سازد. ما از شدت، وضوح، شفافیت و نویز پایین صدای اسپیکرها رضایت کامل داریم.
متأسفانه اپل دیگر به‌همراه گوشی‌های خود تبدیل لایتنینگ به جک ۳/۵ ارائه نمی‌دهد؛ اما هدفون سیمی مبتنی بر پورت لایتنینگ کماکان درون جعبه‌ی آیفون‌های ۲۰۱۹ وجود دارد. در‌حالی‌که کیفیت صدای خروجی از هدفون همراه گوشی بسیار خوب و در سطح بهترین‌ها ارزیابی می‌شود؛ اما شدت صدای هدفون اندکی کم‌تر از پرچم‌داران دیگر است.

به گفته‌ی شرکت اپل این گوشی‌ها مجهز به صدای فراگیر محیطی هستند که در واقع صدای کل فضای اطراف را در بر می‌گیرد، می‌شود گفت همه کاربران از شدت، وضوح، شفافیت و نویز پایین صدای اسپیکرها رضایت کامل دارند.


تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس از نظر نرم‌افزار و رابط کاربری

آیفون ۱۱ پرو کارکرده به‌صورت پیش‌فرض با iOS 13، به‌عنوان جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل موبایل محبوب اپل روانه‌ی بازار شده است. iOS 13 تغییرات بزرگی نسبت به نسخه‌ی قبل به‌همراه دارد که از جمله‌ی مهم‌ترین موارد آن‌ها می‌توان به مواردی همچون تم تیره در سطح سیستمی با قابلیت برنامه‌ریزی، اضافه‌شدن ابزار مدیریت دانلود به سافاری، اپلیکیشن‌های بهبودیافته‌ی Photos و Maps، قابلیت لاگین با اپل آیدی، اضافه‌شدن قابلیت کنترل نورپردازی و جلوه‌ی High Key Mono به نرم‌افزار دوربین، بهبود شارژدهی گوشی و بهبود عملکرد سیری اشاره کرد.

آیفون ۱۱ پرو کارکرده مانند نسل قبل برای احراز هویت کاربر، قابلیت بیومتریک فیس‌ آیدی را ارائه می‌دهد. روند ثبت چهره برای نخستین‌بار تفاوتی با آیفون کارکرده ۱۰ ندارد و همانند قبل طی ۲ مرحله با چرخاندن سر طی چند ۱۰ ثانیه به‌سادگی انجام می‌شود؛ اما به‌مدد توان پردازشی فوق‌العاده‌ی A13 Bionic اکنون فیس آیدی اندکی سریع‌تر از گذشته کاربر را شناسایی می‌کند. با توجه به عریض‌تر شدن زاویه‌ی دید دوربین سلفی، اپل مدعی است که فیس آیدی در آیفون‌های ۲۰۱۹ در زوایای گسترده‌تری نیز امکان احراز هویت دارد؛ اما ما تفاوت چشمگیری را نسبت به نسل قبل تجربه نکردیم. ضمن اینکه برخلاف آیپد پرو ۲۰۱۸، فیس آیدی آیفون‌های جدید امکان شناسایی کاربر در حالت افقی را ندارند.


تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس

بهترین گوشی آیفون دسته دوم

تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس از نظر دوربین

شاخص‌ترین ویژگی نسل جدید آیفون‌ها، دوربین آن‌ها است. آیفون ۱۱ کارکرده از دوربین دوگانه متشکل از دو دوربین واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این دوربین دوگانه، زوم دو برابری اپتیکال و زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

این دو دوربین در پنل پشتی دو مدل آیفون ۱۱ پرو کارکرده هم حضور دارند ولی در کنار آن‌ها، یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی هم تعبیه شده که به لطف دیافراگم F/2.0 نسبت به نسل قبلی ۴۰ درصد نور بیشتری دریافت می‌کند.

با وجود اینکه مدل‌های پرو مبتنی بر دوربین سه‌گانه هستند، ولی قابلیت‌های دوربین هر سه گوشی تا حد زیادی مشابه یکدیگر است. به عنوان مثال می‌توانیم به ارائه‌ی قابلیت حالت شب اشاره کنیم که به کاربران اجازه می‌دهد در محیط‌های کم‌نور عکس‌های باکیفیتی بگیرند. هر سه گوشی، از قابلیت QuickTake بهره می‌برند که با فشردن طولانی مدت بر دکمه شاتر، می‌توانید حین عکاسی، از مناظر فیلمبرداری کنید. حتی قابلیت Deep Fusion که برای عکاسی، ۹ تصویر مختلف ثبت و سپس آن‌ها را ترکیب می‌کند، در هر سه مدل وجود دارد.

هر سه مدل آیفون ۱۱ کارکرده هم از دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند که قادر به ضبط ویدیوهای اسلوموشن است. از دیگر امکانات دوربین سلفی، ضبط ویدیوهای ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه است که تمام دوربین‌های اصلی هم دارای این توانایی هستند.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید آیفون ۱۱ پرو کارکرده ، به‌عنوان عضو جدید دوربین پشتی در گوشی‌های هوشمند اپل از لرزش‌گیر اپتیکال بهره نمی‌برد و مانند بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی، فاقد فناوری فوکوس خودکار است. کوپرتینونشین‌ها دوربین سلفی را نیز ارتقا داده‌اند. درکنار افزایش وضوح حسگر از ۷ به ۱۲ مگاپیکسل، حسگر دوربین سلفی اکنون در پس لنزی عریض‌تر با فاصله‌ی کانونی معادل ۲۳ میلی‌متری قرار دارد.

یکی از ضعف‌های موجود در نرم‌افزار دوربین پرچم‌داران اندرویدی به جابه‌جایی نه‌چندان نرم بین دوربین‌ها باز‌می‌گردد. فیل شیلر، قائم‌مقام ارشد واحد سخت‌افزار اپل می‌گوید که این شرکت برای ارائه‌ی تجربه‌ای پایدار در ثبت تصویر با هر سه دوربین آیفون ۱۱ پرو کارکرده ، آن‌ها را به‌صورت پیش‌فرض به‌لحاظ رنگ و نوردهی کالیبره می‌کند. از سویی دیگر، حین عکاسی یا فیلم‌برداری کاربر با یکی از دوربین‌ها، دو دوربین دیگر با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌‌‌شده، به‌صورت خودکار، نوردهی، فوکوس و دمای رنگ خود را با آن دوربین منطبق می‌سازند تا جابه‌جایی بین سه دوربین بسیار نرم صورت بگیرد و ناپیوستگی در آن‌ها کمینه باشد.

چینش خاص دوربین‌های پشتی و کالیبراسیون اپل در نهایت به جابه‌جایی بسیار نرم بین سه زاویه‌ی دید اولتراواید، واید و تله‌فوتو می‌انجامد. مهندسان اپل با بهره‌گیری از این موضوع، رابط کاربری نرم‌افزار دوربین را نیز دستخوش تغییر کرده‌اند؛ اکنون کاربر می‌تواند آنچه را که بیرون از منظره‌یاب از دست می‌دهد، به‌صورت آنی ببیند. به‌موجب قابلیتی موسوم به Photos / Videos CaptureOutside the Frame آیفون ۱۱ پرو کارکرده به‌‌صورت خودکار و به‌کمک دوربین اولتراواید از سوژه‌ی خارج از فریم دوربین واید (استاندارد) و تله‌فوتو عکاسی/فیلم‌برداری می‌کند؛ سپس در صورت وجود فردی خارج از فریم، اپلیکیشن Photos به‌صورت خودکار پیشنهاد می‌دهد که عکس/فیلم را با داده‌های ذخیره‌شده بازسازی کند، البته داده‌های جمع‌آوری‌شده، پس از ۳۰ روز حذف می‌شوند.

اپل سرانجام قابلیت موردانتظار Night Mode را نیز برای ثبت عکس‌های بهتر در محیط‌های تاریک به نرم‌افزار دوربین آیفون اضافه کرد. برخلاف رقبای اندرویدی، حالت Night‌ در دوربین آیفون‌های ۲۰۱۹ مستقل نیست؛ بلکه به‌صورت خودکار در شرایط نوری نامساعد برای دوربین استاندارد و تله‌فوتو فعال می‌شود و عکس‌هایی با نوردهی طولانی می‌گیرد. در حالت Night، دوربین مدت‌زمان پیشنهادی را کنار آیکون Night Mode نشان می‌دهد؛ اما کاربر می‌تواند با لمس آیکون، زمان پیشنهادی را در بازه‌ی پیشنهادی تغییر دهد یا حالت عکاسی شب را غیرفعال کند. دوربین آیفون زمان نوردهی را عموما بین یک تا ۳ ثانیه پیشنهاد می‌دهد؛ اما ظاهراً بسته به میزان تاریکی محیط، کاربر می‌تواند تا ۳۰ ثانیه نیز پیش برود؛ ما در بررسی‌های خود نوردهی ۷ ثانیه‌ای را نیز تجربه کردیم.


حالت Night دربرابر حالت Photo

Deep Fusion نام ویژگی نرم‌افزاری جذاب دیگر آیفون ۱۱ پرو کارکرده به‌حساب می‌آید. این ویژگی‌ که به‌زودی در قالب یک بسته‌ی به‌روزرسانی دراختیار کاربران آیفون‌های ۲۰۱۹ قرار خواهد گرفت، الگوریتم پردازش تصویر جدید اپل برای ثبت عکس‌هایی با جزئیات بیشتر در شرایط نوری متوسط محسوب می‌شود؛ الگوریتمی که فیلر شیلر آن را «دانش دیوانه‌وار عکاسی رایانشی» می‌نامد. دیپ‌فیوژن هم‌اکنون در نسخه‌ی بتای عمومی iOS 13.2.1 دردسترس علاقه‌مندان قرار دارد، ما در بررسی پیش‌رو آیفون ۱۱ پرو کارکرده را به این نسخه ارتقا دادیم تا عملکرد دیپ‌فیوژن را به‌تصویر بکشیم.


سازوکار دیپ‌فیوژن از زبان اپل به‌شرح زیر است:

  • پیش از آنکه کلید شاتر را لمس کنید، دوربین برای حفظ حرکت در عکس، ۴ فریم با سرعت شاتر زیاد و ۴ فریم استاندارد می‌گیرد. پس از لمس شاتر، دوربین یک فریم دیگر با نوردهی طولانی‌تر خواهد گرفت تا جزئیات را ثبت کند.
  • فریم‌های استاندارد یادشده به‌همراه فریم با نوردهی طولانی در قالب آنچه اپل «Synthetic Long» می‌نامد، با یکدیگر ادغام می‌شوند؛ سازوکاری که تفاوت فاحشی با Smart HDR دارد.
  • دیپ‌فیوژن فریم نوردهی کوتاه با بیشترین جزئیات را انتخاب و با فریم Synthetic Long ادغام می‌کند. برخلاف Smart HDR، دیپ‌فیوژن تنها این دوم فریم را برای ادغام برمی‌گزیند؛ درحالی‌که فریم Synthetic به‌خودی خود حاصل ترکیبی از ۴ فریم پیشین است. تمامی اجزای فریم‌ها با سازکاری متفاوت نسبت به Smart HDR برای کاهش نویز پردازش می‌شوند.
  • این تصاویر، پیکسل‌به‌پیکسل تحت ۴ گام پردازش جزئیات برای بالا بردن سطح جزئیات؛ آسمان و دیوارها در پایین‌ترین سطح و پوست‌های روشن، مو، البسه و مورادی از این دست در سطح بالا، قرار می‌گیرند. بدین ترتیب بسته به‌شرایط، جزئیات از یک تصویر و رنگ، روشنایی و تون از تصویر دیگر گرفته می‌شود.

تأثیر دیپ‌فیوژن بر وضوح عکس‌های خروجی

ما برای ارزیابی حالت دیپ‌فیوژن، یکی از آیفون‌ها را به نسخه‌ی بتای عمومی iOS 13.2.1 ارتقا دادیم. برخلاف حالت Night، هیچ نشانی از دیپ‌فیوژن در سراسر رابط کاربری دوربین یا اطلاعات EXIF عکس‌ها نیست. اپل باور دارد که خود عکس نشان‌دهنده‌ی عملکرد دیپ‌فیوژن باشد. در هر صورت ما دو عکس فوق را با آیفون به‌روزشده و به‌روزنشده ثبت کردیم و همان‌طور که مشاهده می‌کنید، خروجی با حالت دیپ‌فیوژن اندکی جزئیات بیشتری در بافت‌ها دارد.

به‌لطف دیپ‌فیوژن، حالت بهبودیافته‌ی Smart HDR که با هر چهار دوربین کار می‌کند و حالت Night، آیفون ۱۱ کارکرده و آیفون ۱۱ پرو کارکرده اکنون برای هر سطحی از نور محیطی، یک حالت عکاسی دارد که عکس خروجی را ارتقا می‌دهد:

دوربین استاندارد با لنز واید در شرایط نوری روشن تا متوسط از حالت بهبودیافته‌ی Smart HDR، در شرایط نوری متوسط تا تاریک از حالت Deep Fusion و در محیط‌های تاریک از حالت عکاسی Night استفاده می‌کند.

دوربین تله‌فوتو عموما به دیپ‌فیوژن اتکا دارد و حالت Smart HDR تنها در محیط‌های بسیار روشن فعال می‌شود؛ آیفون در حالت Night همواره از دوربین استاندارد تله‌فوتو بهره می‌برد، حتی اگر روی حالت 2X باشید.

دوربین اولتراواید همواره از Smart HDR بهره می‌برد؛ چراکه از هیچ‌یک از دو حالت Night یا دیپ‌فیوژن پشتیبانی نمی‌کند.

دوربین اصلی آیفون ۱۱ کارکرده در روشنایی روز عملکرد کم‌نظیری دارد و عکس‌هایی بسیار شارپ با جزئیات بسیار زیاد، نویز فوق‌العاده پایین و گستره‌ی دینامیکی وسیع می‌گیرد. دوربین استاندارد رنگ‌ها را بسیار دقیق و نزدیک به واقعیت تولید می‌کند؛ بنابراین طراوت رنگ‌ها به اندازه‌ی رقیبی همچون گلکسی نوت ۱۰ پلاس با رنگ‌های اشباع نیست.

عکس‌های دوربین تله‌فوتو در طول روز از حیث جزئیات و سطح نویز با دوربین اصلی برابری می‌کند؛ اما میزان شارپ‌بودن عکس‌ها اندکی کمتر از دوربین اصلی به‌نظر می‌رسد. از سویی دیگر دوربین اولتراواید در زمینه‌ی رنگ‌ها و گستره‌ی دینامیکی عملکردی نزدیک به دوربین اصلی دارد؛ هرچند که اصلاح اعوجاج گوشه‌های عکس، در نهایت به افت اندک جزئیات و بالارفتن سطح نویز می‌انجامد.

حالت Night در آیفون ۱۱ پرو کارکرده عملکرد بسیار سریعی دارد و خروجی آن در اغلب مواقع عکس‌هایی با جزئیات بسیار زیاد، کنتراست عالی، رنگ‌های چشم‌نواز و نوردهی مناسب در بخش‌های مختلف عکس است؛ اما نکته‌ای که در مورد سوژه‌هایی با منابع نور مصنوعی دیده می‌شود، به وجود هاله‌ای از این منابع در عکس‌ها بازمی‌گردد؛ البته ظاهراً مشکل یادشده محدود به آیفون‌های ۲۰۱۹ نیست و پرچم‌داران قبلی اپل نیز با چنین مشکلی مواجه بوده‌اند.

همان‌طور که اشاره کردیم، Night Mode اپل تنها با دوربین‌های اصلی و تله‌فوتوی آیفون ۱۱ پرو کارکرده دردسترس قرار دارد؛ بنابراین مایه‌ی تعجب نیست که عکس‌های اولتراواید در محیط‌های کم‌نور و تاریک بسیار بد و غیرقابل استفاده باشند. ناگفته نماند که چنانچه روشنایی محیط بسیار کم باشد، آیفون به‌صورت خودکار، عکس‌های تله‌فوتو را با دوربین اصلی می‌گیرد و سپس برای تولید عکس نهایی، از زوم ۲ برابری دیجیتال استفاده می‌کند.

آیفون ۱۱ پرو کارکرده برای ثبت عکس‌های پرتره از دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابری کمک می‌گیرد؛ اما اکنون امکان عکاسی پرتره با دوربین اصلی واید نیز وجود دارد. موتور پردازش عصبی قدرتمند A13 Bionic برای تفکیک هرچه بهتر سوژه از پس‌زمینه به کمک دوربین تله‌فوتو می‌آید و درنتیجه عکس‌هایی با جلوه‌ی بوکه‌ی مناسب تولید می‌شود؛ البته اگر نور محیطی کافی نباشد، جزئیات عکس به‌شدت افت خواهد کرد. عکس‌های پرتره‌ی دوربین اصلی به‌دلیل اتکای صِرف به موتور پردازش عصبی، تفکیک ایده‌آلی بین سوژه و پس‌زمینه ندارند.

کاربران آیفون ۱۱ پرو کارکرده و آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده ، اکنون امکان کنترل عمق ازطریق تغییر نرم‌افزاری دیافراگم را دارند. همانند گذشته امکان کنترل نوع نورپردازی نیز وجود دارد؛ اما اکنون جلوه‌ی جدیدی موسوم به High Key Mono نیز امکان خلق عکس‌های پرتره‌ی سیاه‌وسفید با پس‌زمینه‌ی کاملاً سفید را از سوژه در محیط‌های عادی فراهم می‌کند که گاهی اوقات به ثبت عکس‌هایی هنری و جذاب می‌انجامد.

دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۱ پرو کارکرده به‌صورت پیش‌فرض عکس‌هایی ۷ مگاپیکسلی ثبت می‌‌کند. با تغییر وضعیت گوشی به حالت افقی برای گرفتن عکس‌های دسته‌جمعی، عکس ۱۲ مگاپیکسلی عریضی ثبت می‌شود؛ البته امکان تغییر دستی حالت عکاسی نیز وجود دارد. عکس‌های سلفی در روشنایی روز، جزئیات زیاد، رنگ‌های طبیعی و گستره‌ی دینامیکی بسیار وسیعی دارند. اگرچه در محیط‌های تاریک نویز بسیار زیادی به عکس‌های اضافه شده و از وضوح کاسته می‌شود، بازهم خروجی حاصل، بسیار بهتر از عکس‌های گلکسی نوت ۱۰ است. حالت پرتره با دوربین سلفی نیز با همان قابلیت‌های نورپردازی و کنترل عمق دردسترس قرار دارد و به‌لطف بهره‌گیری از ماژول ToF فیس‌آیدی، جلوه‌ی بوکه به‌خوبی در عکس‌ها پیاده می‌شود.

اپل بهترین تجربه‌ی فیلم‌برداری در بین تمام گوشی‌های هوشمند را به آیفون‌های ۲۰۱۹ نسبت می‌دهد. آیفون ۱۱ پرو کارکرده با هر چهار دوربین خود (پشتی و سلفی) می‌تواند فیلم‌هایی با وضوح 4K، نرخی بالغ بر ۶۰ فریم‌برثانیه و گستره‌ی دینامیکی بسیار وسیع ضبط کند. این گوشی هوشمند با دوربین‌های پشتی امکان فیلم‌برداری صحنه‌آهسته‌ی Full HD با نرخ ۲۴۰ فریم‌برثانیه و برای نخستین‌بار در صنعت موبایل، ویدئوهای سلفی صحنه‌آهسته‌ی Full HD با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.


تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس

تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس

عملکرد پردازنده‌ اپل در برابر دیگر رقبا

پارامترها/ پردازنده

اپل A13 Bionic

اپل A12

اکسینوس 9825

اسنپدراگون 855

کرین 980

CPU

۲ هسته Lightning با فرکانس ۲/۶۵ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی Thunder با فرکانس ۱/۸ گیگاهرتز

۲ هسته‌ی Vortex با فرکانس ۲/۵ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی Tempest با فرکانس ۱/۵۹ گیگاهرتز

۲ هسته‌ی اکسینوس M4 با فرکانس ۲/۷۳ گیگاهرتز
۲ هسته‌ی Cortex A75 با فرکانس ۲/۴ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی Cortex A55 با فرکانس ۱/۹۵ گیگاهرتز

یک هسته‌ی Kryo 485 Gold Prime با فرکانس ۲/۸۴ گیگاهرتز
۳ هسته‌ی Kryo 485 Gold با فرکانس ۲/۴۲ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی Kryo 485 Silver با فرکانس ۱/۸ گیگاهرتز

۲ هسته‌ی A76 با فرکانس ۲/۶۰ گیگاهرتز
۲ هسته‌ی A76 با فرکانس ۱/۹۲ گیگاهرتز
۴ هسته‌ی A55 با فرکانس ۱/۸۰ گیگاهرتز

حافظه‌ی کش L2

؟

۱۲۸ کیلوبایت L1
۸ مگابایت L2

هسته‌های M4 کش ۵۱۲ کیلوبایتی
هسته‌های A75 کش ۲۵۶ کیلوبایتی
هسته‌های A55 بدون کش

هسته‌ی Gold Prime کش ۵۱۲ کیلوبایتی
هسته‌های Gold هرکدام ۲۵۶ کیلوبایت
هسته‌های Silver هرکدام ۱۲۸ کیلوبایت

هسته‌های A76 هرکدام ۵۱۲ کیلوبایت
هسته‌های A55 هرکدام ۱۲۸ کیلوبایت

حافظه‌ی کش L3

؟

۴ مگابایت L3 مشترک

۲ مگابایت L3 مشترک در قالب DSU
۳ مگابایت کش سطح سیستم 

۴ مگابایت مشترک در قالب DSU

GPU

چهار هسته‌ای با طراحی اختصاصی اپل

هفت هسته‌ای با طراحی اختصاصی اپل

Mali G76MP12
فرکانس نامشخص

Adreno 640

آرم Mali-G76MP10
با فرکانس ۷۲۰ مگاهرتز

حافظه‌ی رم

LPDDR4X

LPDDR4X

۴ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X
فرکانس ۲۰۹۳ مگاهرتز

۴ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X
فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز
پهنای باند ۳۴/۱ گیگابایت‌برثانیه

۴ کانال ۱۶ بیتی LPDDR4X
فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز
پهنای باند ۳۴/۱ گیگابایت‌برثانیه

رابط حافظه‌ی ذخیره‌سازی

UFS 3.0

UFS 3.0

UFS 2.1

پردازنده‌ی سیگنال تصویر

ISP اختصاصی

ISP اختصاصی با فوکوس خودکار سریع‌تر در محیط‌ تاریک

ISP دوگانه

Spectra 380

ISP‌ دوگانه‌ی جدید با ۴۶ درصد سرعت بیشتر
پایپ‌لاین ۱۰ بیتی

ان‌کُد / دی‌کُد

8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه
2160p با نرخ ۱۵۰ فریم‌برثانیه
۱۰ بیتی H.265

2160p با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه
۱۰ بیتی H.265

ان‌کُد 2160p با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه
دی‌کُد 2160p با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه

مودم

LTE

LTE

Shannon 5000 LTECat.20/13
دانلود ۲۰۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۳۱۶ مگابیت‌برثانیه

Snapdragon X24 LTE
Cat.20
دانلود ۲۰۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۳۱۶ مگابیت‌برثانیه

LTE Cat.21/18
دانلود ۱۴۰۰ مگابیت‌برثانیه
آپلود ۲۰۰ مگابیت‌برثانیه

NPU

بله

بله

بله

بله

فرایند ساخت

N7 Pro

۷ نانومتری FinFET

۷ نانومتری LPP سامسونگ

۷ نانومتری TSMC

۷ نانومتری TSMC

 

پردازنده‌ی مرکزی A13 Bionic چینشی 6 هسته‌ای شامل 2 هسته‌ی قدرتمند Lightning با فرکانس 2.65 گیگاهرتزی و 4 هسته‌ی کم‌مصرف با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارد. هسته‌های قدرتمند Lightning نسبت به نسل قبل 20 درصد سریع‌تر شده و این درحالی است که هسته‌های کم‌مصرف بالغ بر 20 درصد بهبود سرعت داشته است و یا 40 درصد کاهش مصرف انرژی را تجربه می‌کنند.

تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس از نظر  بازده و عملکرد

هر سه مدل سری آیفون ۱۱ دسته دوم از تراشه قدرتمند A13 Bionic بهره می‌برند و به همین خاطر از لحاظ عملکردی تا حد زیادی مشابه یکدیگر هستند. با توجه به اینکه تراشه A12 توانسته نسبت به گوشی‌های اندرویدی جدید هم عملکرد بهتری داشته باشد، پس با معرفی نسل جدید این تراشه، فاصله بین آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی بیشتر از گذشته می‌شود.

چندین سال است که اپل بر قلمرو پردازنده‌‌های مبتنی بر معماری آرم حکمرانی می‌کند؛ پرچم‌داران اندرویدی با وجود انبوه قابلیت‌های پر زرق‌وبرقشان، عموما به‌لحاظ توان پردازشی، رقیبی برای آیفون‌های نسل قبل به‌حساب می‌آیند. حال به‌نظر می‌رسد که ۲۰۱۹ نیز به‌کام شرکت‌های دیگر نخواهد بود، چراکه A13 Bionic، قلب تپنده‌ی آیفون‌های امسال، ارتقا چشمگیری را نسبت به پردازنده‌ی بسیار قدرتمند A12 Bionic‌ تجربه می‌کند.

A13 Bionic محوریت تمام امور را در آیفون‌های ۲۰۱۹ برعهده دارد. پردازنده‌ی جدید به‌گفته‌ی اپل بر مبنای لیتوگرافی «۷ نانومتری نسل دومی» یا N7 Pro تولید می‌شود و به‌لحاظ ابعادی نیز تراشه‌ی نسبتاً بزرگی به‌شمار می‌آید. A13 Bionic با افزایش ۲۳ درصدی نسبت به A12 Bionic با ۶.۹ میلیارد ترانزیستور، اکنون ۸.۵ میلیارد ترانزیستور را در بطن خود دارد. اپل می‌گوید تقریباً تمام بلوک‌های پردازنده‌ی جدید را به‌لحاظ عملکرد، کارایی و بهره‌وری بهبود داده است.

سریبلان سانتانم، قائم‌مقام واحد نیمه‌هادی اپل مهم‌ترین تغییرات A13 Bionic را به طراحی ‌بهینه‌تر و کاربری آن در زمینه‌ی یادگیری ماشین (ML) مربوط می‌داند. او می‌گوید هر سه واحد پردازنده‌ی مرکزی، واحد پردازش گرافیکی و موتور پردازش عصبی A13 برای کاربری‌های‌ مختلف ML بهینه شده‌اند. پردازنده‌ی مرکزی اکنون از شتاب‌دهنده‌‌های ML‌ اختصاصی بهره می‌برد که توان محاسباتی آن در زمینه‌ی ضرب ماتریسی (یکی از محاسبات پرکاربرد یادگیری ماشین) را ۶ برابر کرده‌اند؛ به‌طوری که CPU اکنون در هر ثانیه یک تریلیون عملیات محسباتی انجام می‌دهد.

به‌‌‌گفته‌ی قائم‌مقام واحد نیمه‌هادی اپل، در قلب پردازنده‌ی A13 صدها دامنه‌ی ولتاژ وجود دارد که اجازه می‌دهند در هر لحظه تنها بخش‌های موردنیاز تراشه فعال شوند. همچنین به‌لطف صدها هزار دامنه‌ی Clock-gating، در هرلحظه، تنها بخش کوچکی از توان منطقی پردازنده فعال خواهد بود. بدین ترتیب هرکدام از واحد‌های A13 بهبود چشم‌گیری در بهره‌وری انرژی نسبت به نسل گذشته نشان می‌‌دهند. سانتانم با اتکا بر تغییرات پیاده‌شده در A13 Bionic، آن را بهینه‌ترین پردازنده‌ی تاریخ اپل می‌داند.

پردازنده‌ی مرکزی A13 Bionic چینشی ۶ هسته‌ای شامل ۲ هسته‌ی قدرتمند Lightning با فرکانس ۲.۶۵ گیگاهرتزی (۶ درصد بیشتر از نسل قبل) و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف Thunder با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی دارد. هسته‌های قدرتمند Lightning نسبت به‌ هسته‌های نسل قبل ۲۰ درصد سریع‌تر یا ۳۰ درصد بهینه‌تر شده‌اند؛ درحالی‌که هسته‌های کم‌مصرف Thunder بالغ بر ۲۰ درصد بهبود سرعت عملکرد یا ۴۰ درصد کاهش مصرف انرژی را تجربه می‌کنند. GPU مانند گذشته ۴ هسته‌ای است؛ اما از ریزمعماری جدیدی بهره می‌برد و ۲۰ درصد بهبود عملکرد یا ۴۰ درصد بهبود در مصرف انرژی را تجربه می‌کند و بار دیگر اپل را در زمینه‌ی پردازش‌های گرافیکی از رقبا پیش خواهد انداخت.

موتور پردازش عصبی نسل سومی اپل از ۸ هسته بهره می‌برد، ۲۰ درصد سریع‌تر است و ۱۵ درصد بهینگی بیش‌تری دارد. این واحد در رأس امور مبتنی بر پردازش تصویر، همچون حالت عکاسی شب یا قابلیت مورد انتظار دیپ فیوژن خواهد بود. آیفون‌های ۲۰۱۹ از تراشه‌ی جدید U1‌ نیز برای «آگاهی از فضای اطراف» بهره می‌برند. به‌کمک این تراشه، آیفون سایر دستگاه‌های مبتنی بر تراشه‌ی U1 را برای قابلیت‌هایی همچون AirDrop موقعیت‌یابی خواهد کرد. اپل کماکان اعتقادی به پیوستن به موج 5G ندارد و A13 Bionic را به مودم LTE مجهز کرده است. آیفون ۱۱ پرو به‌لطف مودم جدید، از اتصال گیگابیتی تا سقف ۱.۶ گیگابیت‌‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. آیفون‌های ۲۰۱۹ اپل با اتصال WiFi 6 نیز سازگاری دارند.

اپل هیچ‌گاه در مورد میزان حافظه‌ی رم آیفون اطلاعاتی را به‌اشتراک نمی‌گذارد؛ اما کالبدشکافی‌های انجام‌شده نشان از بهره‌گیری آیفون ۱۱ پرو کارکرده و آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده از رم ۴ گیگابایتی دارند. انتظار داشتیم تا حافظه‌ی رم آیفون‌های اپل برای هم‌پا شدن با رقبای اندرویدی اندکی افزایش پیدا کند؛ اما ظاهراً سران اپل با ما هم‌نظر نیستند. آیفون‌های ۲۰۱۹ در زمینه‌ی حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز با گذشته تفاوتی ندارند و در سه نسخه‌ی ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به‌فروش می‌رسند.

شما می‌توانید در جدول فوق به‌صورت تقریبی عملکرد حافظه‌ی آیفون ۱۱ پرو کارکرده (به‌کمک بنچمارک PerformanceTest) را دربرابر پرچم‌داران اندرویدی مشاهده کنید، توجه داشته باشید که سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی گوشی‌های اندرویدی با استفاده از فایل‌ها ۳۲ و ۲ مگابایتی در قالب بلوک‌های ۲۵۶ کیلوبایتی سنجیده می‌شود؛ حال آنکه آزمون یادشده در دستگاه‌های iOS با فایلی ۹۰ مگابایتی و در قالب بلوک‌های ۱۶ کیلوبایتی صورت می‌گیرد؛ بنابراین اعداد حاصل در تست iOS، سخت‌گیرانه‌تر هستند.

برای ارزیابی عملکرد آیفون ۱۱ پرو کارکرده و آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده در ابتدا طبق روال بررسی‌های سایت موبایلکده (MobileCadeh)، بنچمارک‌های نرم‌افزاری نامدار را روی آن‌ها اجرا می‌کنیم، عملکرد گوشی در اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین را می‌سنجیم و در نهایت وضعیت افت عملکرد GPU را با اجرای مداوم تست Sling Shot Extreme آزمایش می‌کنیم. بهره‌‌گیری از پردازنده‌ی یکسان و نمایشگرهایی با تراکم‌ پیکسلی برابر، باعث می‌شود تا عملکرد دو آیفون کارکرده تفاوت اندکی داشته باشد.

اپل به‌لطف پردازنده‌ی فوق‌العاده قدرتمند و پیشرفته‌ی A13 Bionic کماکان به حکم‌رانی بر بازار موبایل ادامه می‌دهد. آیفون ۱۱ پرو کارکرده با اختلافی فاحش چه در تست‌های گرافیکی، چه پردازشی، رقبا را از پیش‌رو برمی‌دارد؛ به‌طوری که نسبت‌دادن عنوان «رقیب» به تراشه‌های دیگر، بسیار مضحک به‌نظر می‌رسد. در حقیقت مهندسان اپل، A13 Bionic را نه برای رقابت با محصولات کنونی، بلکه برای ارائه‌ی تجربه‌ای هم‌سطح با رقبا در ماه‌های پایانی چرخه‌ی پشتیبانی از آیفون ۱۱ پرو طراحی کرده‌اند. اپل با A13 بار دیگر برای فعالان حوزه‌ی نیمه‌هادی؛ به‌خصوص سازندگان تراشه‌های موبایل خط‌ونشان کشید.

ثبت اعداد شگفت‌انگیز در بنچمارک‌ها تنها یک روی سکه است، روی دیگر به ارائه‌ی تجربه‌ای پایدار در استفاده‌های مداوم بازمی‌گردد. علاقه‌مندان بازی‌ موبایل، همچون فورتنایت، معمولا چندین ساعت سرگرم آن‌ها هستند و همین موضوع پیاده‌سازی سیستم خنک‌کننده‌ی کارآمد در گوشی‌های پرچم‌دار را به یک چالش مهم بدل می‌سازد. برای ارزیابی پایداری عملکرد آیفون ۱۱ پرو کارکرده و آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده تحت بار پردازشی سنگین و مداوم، آزمون گرافیکی Sling Shot Extreme را ۱۰ بار متوالی روی هر دو گوشی اجرا می‌کنیم. آزمون یادشده محتوای گرافیکی را با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل رندر می‌کند و با رزولوشن یکسان با صفحه‌نمایش گوشی به‌نمایش می‌گذارد.

ضخامت کم گوشی و خلأ سیستم‌ خنک‌کننده‌ی کارآمد باعث می‌شود تا آیفون ۱۱ پرو دسته دوم و آیفون ۱۱ پرو مکس دسته دوم نیز تحت بارهای پردازشی سنگین رفتاری مشابه آیفون ۱۱ دسته دوم داشته باشند. همان‌طور که مشاهده می‌‌کنید، در پایان مرحله‌ی دهم، آیفون ۱۱ پرو دسته دوم و آیفون ۱۱ پرو مکس دسته دوم به‌ترتیب ۳۸.۶ و ۴۳.۷ درصد نسبت به مرحله‌ی آغازین آزمون، افت عملکرد داشته‌اند؛ البته پس از ۳ یا ۴ مرحله، عملکرد هر دو دستگاه به حالت پایدار رسیده است. ناگفته نماند که وضعیت بهتر آیفون ۱۱ پرو مکس دسته دوم نسبت به برادر کوچک‌ترش را می‌توان در بزرگ‌تر بودن سطح تبادل حرارتی گوشی جست‌وجو کرد.

صرف‌نظر از اعداد و ارقام بالا، آیفون ۱۱ پرو کارکرده به‌لطف ترکیب نرم‌افزار بسیار بهینه و پردازنده‌ی خارق‌العاده‌ی A13 Bionic، استفاده‌ی روزمره از گوشی را به تجربه‌ای لذت‌بخش بدل می‌سازد. در آیفون ۱۱ پرو دسته دوم همه‌‌‌چیز از جابه‌جایی بین محیط‌های مختلف رابط‌کاربری گرفته تا انتقال از یک اپلیکیشن به اپلیکیشن دیگر، به‌ نرم‌ترین حالت ممکن صورت می‌گیرد. بازی سنگین فورتنایت روی آیفون ۱۳ دسته دوم در حالت Epic با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه و در حالت High با نرخی بالغ بر ۶۰ فریم‌برثانیه قابل اجرا است که در هر دو حالت می‌توان بازی را بدون هرگونه افت فریم، به‌نرمی اجرا کرد.

تفاوت در عملکرد مدل‌های مختلف آیفون ۱۱ کارکرده در نهایت به میزان حافظه رم آن‌ها برمی‌گردد. اپل در مراسم معرفی آیفون، هیچ‌وقت به میزان حافظه رم آن‌ها اشاره نمی‌کند ولی سال گذشته، مدل‌های XS و XS مکس حافظه رم بیشتری نسبت به مدل XR داشتند و در سال 2019 هم شاهد تکرار همین رویکرد بودیم. با توجه به این موضوع، انتظار داریم عملکرد مدل‌های پرو، به‌خصوص در زمینه‌ی چند وظیفگی، اندکی بهتر از آیفون ۱۱ کارکرده باشد.


تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس

تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس

تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس از نظر  باتری

 

اپل امسال توجه ویژه‌ای به شارژدهی محصولاتش دارد؛ این شرکت به‌لطف استفاده از پنل OLED با ۱۵ درصد مصرف انرژی کمتر و بهینه‌سازی A13 Bionic درکنار افزایش ۱۴.۶ و ۲۵ درصدی ظرفیت باتری آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس (براساس کالبدشکافی iFixit) اکنون ادعا می‌کند که آیفون‌های جدید ۴ تا ۵ ساعت شارژدهی بیشتری دارند. برای اعتبارسنجی ادعای اپل،‌ آزمون‌های متداول موبایلکده را روی آیفون ۱۱ پرو اجرا می‌کنیم. توجه داشته باشید که آزمون PCMark برای سیستم‌‌عامل iOS دردسترس نیست.

در آزمون پخش ویدیوی معیار موبایلکده با وضوح HD که با غیرفعال‌سازی کلیه‌ی اتصالات بی‌سیم، قطع خروجی اسپیکر و تنظیم روشنایی نمایشگر روی ۲۰۰ نیت صورت می‌گیرد، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس به‌ترتیب با ثبت زمان‌های ۱۴ ساعت و ۳ دقیقه و ۱۶ ساعت و ۲۳ دقیقه عملکرد بسیار خوبی را به‌نمایش گذاشتند. فبلت قدرتمند اپل در این آزمون بهبودی ۲ ساعته را نسبت به نسل قبل تجربه می‌کند و گلکسی نوت ۱۰ پلاس را نیز با اختلافی یک ساعته پشت‌سر می‌گذارد. آیفون‌های ۲۰۱۹ در آزمون سنگین و ۳۰ مرحله‌ای GFXBench چه به‌لحاظ پایداری عملکرد در طولانی‌مدت، چه شارژدهی، بهبود چشم‌گیری داشته‌اند.

در شرایطی که تولیدکنندگان دیگر پرچم‌داران خود را با شارژرهای ۳۰ یا ۴۰ واتی نیز به‌فروش می‌رسانند، اپل سرانجام امسال حاضر شد تا با کنار گذاشتن شارژر ۵ واتی، آیفون‌های «حرفه‌ای» خود را با شارژر سریع ۱۸ واتی دراختیار کاربر قرار دهد؛ شارژری که ظرف مدت ۳۰ دقیقه، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را به‌ترتیب به میزان ۵۸ و ۵۰ درصد شارژ می‌کند، در‌حالی‌که شارژ کامل هر دو دستگاه حدود ۲ ساعت به‌طول خواهد انجامید.

آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس از شارژ بی‌سیم تا سقف ۱۰ وات نیز پشتیانی می‌‌کنند؛ اما برخلاف انتظار خبری از قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس در آن‌ها نیست. گفته می‌شود که مهندسان اپل در آخرین لحظات بر سر مشکلاتی همچون داغ‌شدن بیش از حد، قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس را در پرچم‌داران جدیدشان غیرفعال کرده‌اند.

سال گذشته، ارزان‌ترین مدل آیفون یعنی آیفون XR با داشتن بیشترین عمر باتری توجهات زیادی را جلب کرد. طبق ادعای اپل، آیفون ۱۱ نسبت به نسل قبلی یک ساعت عمر باتری بیشتری دارد و در ضمن عملکرد باتری مدل‌های پرو هم تا حد زیادی بهبود یافته است. اپل در مراسم شب گذشته اعلام کرد باتری آیفون ۱۱ پرو نسبت به نسل قبلی تا ۴ ساعت عمر بیشتری دارد و برای آیفون ۱۱ پرو مکس، این افزایش به ۵ ساعت رسیده است. البته در نهایت باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد تا در مورد صحت و سقم ادعای اپل اظهارنظر کنیم.

بعد از سال‌ها انتظار، دو مدل آیفون‌ ۱۱ پرو همراه با شارژر ۱۸ واتی عرضه می‌شوند که می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه شارژ باتری را به ۵۰ درصد برساند. اگرچه آیفون‌ ۱۱ هم از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کند، ولی کاربران آن باید این شارژر را جداگانه خریداری کنند.

جمع‌بندی تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده

خلأ مواردی همچون نرخ نوسازی ۹۰ تا ۱۲۰ هرتزی نمایشگر، پورت آینده‌نگرانه‌ی USB-C، شارژ بی‌سیم معکوس و باقی‌ماندن منوی تنظیمات دوربین در منوی اصلی آیفون ۱۱ پرو، اندکی ناامیدمان می‌کند؛ اما از سوی دیگر، ارتقا چشم‌گیر شارژدهی، تحقیر هرچه بیشتر رقبا در زمینه‌ی توان پردازشی و البته اضافه‌شدن دوربین اولتراواید درکنار حالت عکاسی موردانتظار و محبوب Night، پرچم‌دار جدید اپل را به یکی از کم‌نقص‌ترین پرچم‌داران حال حاضر بدل می‌سازد و به‌زعم کوپرتینونشین‌ها، آیفون‌های ۲۰۱۹ را شایسته‌ی پسوند «پرو» می‌کند.

با وجود تمام نکات مثبت و خوشایند یادشده، آیفون ۱۱ پرو کماکان محصولی گران‌قیمت به‌حساب می‌آید. نسخه‌ی پایه‌ی آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس در بازارهای جهانی به قیمت حدود ۱۰۰۰ و ۱۱۰۰ دلار و در بازار عجیب‌وغریب کشورمان حدود ۱۷ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد؛ پرداخت چنین مبلغی برای گوشی هوشمندی که نسبت به برادر اقتصادی خود، تنها عکس‌های تله‌فوتوی بهتری می‌گیرند، چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد! بدین ترتیب اگر مانند ما حساسیت عجیبی روی تعداد پیکسل‌های نمایشگر و وضوح عکس‌های پرتره ندارید و به اکوسیستم اپل وابسته هستید، آیفون ۱۱ انتخاب معقول‌تری برایتان خواهد بود.

برای خرید آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس می‌توانید به فروشگاه فروشگاه اینترنتی آی دیجی مراجعه کنید. برای اطلاع از قیمت گوشی آیفون  می‌توانید از بخش محصولات موبایلکده استفاده کنید.


در نهایت برای اظهارنظر دقیق‌تر، باید این گوشی‌ها مورد بررسی گسترده‌ای قرار بگیرند. ولی روی هم رفته، همانطور که انتظار داشتیم اپل رویکرد سال گذشته را بار دیگر تکرار کرده و در کنار دو مدل پرچم‌دار، از یک مدل مقرون به صرفه رونمایی کرده است. در این میان، کاربرانی که به دنبال بهترین ویژگی‌های ارائه شده هستند، می‌توانند مدل‌های آیفون‌ ۱۱ پرو را خریداری کنند.

خلاصه تفاوت آیفون ۱۱ پرو دسته دوم و آیفون ۱۱ پرو مکس دسته دوم

  •  آیفون ۱۱ پرو دسته دوم صفحه نمایش کوچیکتری دارد و میتوان گفت که بیشتر برای خانم ها مناسب است ، البته آقایونی که دست های کوچیکی دارند هم بهتر است آیفون ۱۱ پرو دسته دوم را خریداری نمایند چون iphone 11 پرو مکس دسته دوم ابعاد بزرگی دارد و نمی توان به راحتی با یک دست با آن کار نمود !
  •  عمر باتری آیفون ۱۱ پرو مکس دسته دوم از آیفون ۱۱ پرو دسته دوم بیشترمی باشد و اگر این مسئله برایتان مهم است نسخه مکس رو خریداری نمایید .
  •  قیمت iphone 11 پرو مکس دسته دوم از پرو بیشتراست.
  • وزن iphone 11 پرو مکس دسته دوم بیشتر است .

واقعیت این است که برای بیشتر مردم ، iphone 11  پرو دسته دوم گزینه مناسبتری میباشد اما به هر حال همیشه افرادی هستند که دنبال عمر باتری بیشتر و همینطور صفحه نمایش بزرگتر هستند که موبایلکده به انها خرید iphone 11 پرو مکس دسته دوم را پیشنهاد میدهد.

غیر از مواردی که بالا گفته شد ، در باقی موارد آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس شبیه به هم هستند .

تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس

تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس
نکات مثبت

توان پردازشی خارق‌العاده

عملکرد عالی دوربین در طول روز و شب

شارژدهی بسیار عالی

روشنایی فوق‌العاده‌ی نمایشگر با رنگ‌هایی دقیق


نکات منفی

عملکرد ناامیدکننده‌ی دوربین اولتراواید در تاریکی

قیمت پایه‌ی نسبتاً زیاد برای دستگاهی با حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی

اضافه‌نشدن پورت USB-C برخلاف دستگاه‌های دیگر اکوسیستم اپل


تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس

مقایسه آیفون 11 پرو دسته دوم و 11 پرومکس دسته دوم

 

عرضه:

 

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرومکس

معرفی

2019، سپتامبر

2019، سپتامبر

وضعیت

موجود. عرضه‌شده در سپتامبر 2019

موجود. عرضه‌شده در سپتامبر 2019

 

 

نمایشگر:

 

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرومکس

نوع

سوپر Retina XDR OLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

سوپر Retina XDR OLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

ابعاد

5.8 اینچ (~82.1% نسبت نمایشگر به بدنه)

6.5 اینچ (~83.7% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

1125 در 2436 پیکسل، 19.5:9 (~458 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

1242 در 2688 پیکسل، 19.5:9 (~458 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

محافظ

شیشه ضدخش، پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست

دالبی ویژن – HDR10 – روشنایی 800 نیت – طیف رنگ گسترده – نمایشگر True-tone – نرخ 120 هرتزی دریافت لمس

شیشه ضدخش، پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست

دالبی ویژن – روشنایی 800 نیت – HDR10 – طیف رنگ گسترده – نمایشگر True-tone – نرخ 120 هرتزی دریافت لمس

 

 

بدنه:

 

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرومکس

ابعاد

143.9 در 71.4 در 7.8 میلی‌متر

158 در 77.8 در 8.1 میلی‌متر

وزن

188 گرم

226 گرم

ساخت

پشت و جلو از جنس شیشه، قاب استیل ضدزنگ

– گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 4 متر برای مدت 30 دقیقه) – اپل Pay با پشتیبانی از Visa، مسترکارت و AMEX

پشت و جلو از جنس شیشه، قاب استیل ضدزنگ

– گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 4 متر برای مدت 30 دقیقه) – اپل Pay با پشتیبانی از Visa، مسترکارت و AMEX

سیم‌کارت

تک سیم‌کارته (نانو-سیم یا سیم‌کارت الکترونیکی یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال) – نسخه چین

تک سیم‌کارته (نانو-سیم با سیم‌کارت الکترونیکی) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان فعال) – برای بازار چین

 

 

پلتفرم:

 

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرومکس

سیستم‌عامل در زمان عرضه

iOS 13

iOS 13

تراشه

اپل A13 Bionic (هفت نانومتر+)

اپل A13 Bionic (هفت نانومتر+)

 

 

حافظه:

 

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرومکس

درگاه‌حافظه

خیر

خیر

حافظه‌داخلی

64گیگابایت و 4 گیگابایت رم، 256 گیگابایت و 4 گیگابایت رم، 512 گیگابایت و 4 رم

64گیگابایت و 4 گیگابایت رم، 256 گیگابایت و 4 گیگابایت رم، 512 گیگابایت و 4 رم

 

 

دوربین:

 

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرومکس

اصلی

12 مگاپیکسل (1.4 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر) 12 مگاپیکسل (لنز 52 میلی‌متری، f/2.0، لنز تله‌فوتو، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 2 برابر) 12 مگاپیکسل، (لنز 13 میلی‌متری فوق‌عریض، f/2.4)

12 مگاپیکسل (1.4 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر) 12 مگاپیکسل (لنز 52 میلی‌متری، f/2.0، لنز تله‌فوتو، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 2 برابر) 12 مگاپیکسل، (لنز 13 میلی‌متری فوق‌عریض، f/2.4)

قابلیت‌ها

فلش چهارگانه دورنگ، HDR، پانوراما

فلش چهارگانه دورنگ، HDR، پانوراما

فیلم‌برداری

2160p@24/30/60fps، 1080p@30/60/120/240fps، HDR، ضبط صدای استریو.

2160p@24/30/60fps، 1080p@30/60/120/240fps، HDR، ضبط صدای استریو.

سلفی

– 12 مگاپیگسل (f/2.2) – دوربین مدت‌پرواز سه‌بعدی

12 مگاپیکسل (f/2.2) دوربین مدت‌پرواز سه‌بعدی

فیلم‍‌برداری سلفی

2160p@24/30/60fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS

2160p@24/30/60fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS

 

 

صدا:

 

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرومکس

جک ۳.۵ میلی‌متری

خیر

– لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی – صدای دالبی اتموس – دالبی دیجیتال پلاس

خیر

– لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی – صدای دالبی اتموس – دالبی دیجیتال پلاس

 

 

باتری:

 

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرومکس

باتری

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3190 میلی آمپر ساعت

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3969 میلی آمپر ساعت

شارژ

شارژ سریع باتری 18 واتی(50 درصد در 30 دقیقه) – USB Power Delivery 2.0 – شارژ بی‌سیم

شارژ سریع باتری 18 واتی(50 درصد در 30 دقیقه) – USB Power Delivery 2.0 – شارژ بی‌سیم

 

 

قابلیت‌ها:

 

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرومکس

حسگرها

Face ID، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج

دستیار صوتی سیری با پشتیبانی از زبان محاوره

Face ID، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج

دستیار صوتی سیری با پشتیبانی از زبان محاوره

 

 

شبکه:

 

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرومکس

فناوری

GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE

GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE

 

 

اتصالات:

 

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرومکس

شبکه‌بی‌سیم

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ad، دو بانده، هات‌اسپات

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ad، دو بانده، هات‌اسپات

بلوتوث

5.0، A2DP، LE

5.0، A2DP، LE

GPS

بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSS

بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSS

NFC

بله

بله

رادیو

خیر

خیر

USB

2.0، کانکتور ریورسبل اختصاصی

2.0، کانکتور ریورسبل اختصاصی

 

 

سایر قابلیت‌ها:

 

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرومکس

رنگ‌ها

خاکستری، نقره‌ای، طلایی، سبز

خاکستری، نقره‌ای، طلایی، سبز

مدل‌ها

A2215 (بازار جهانی) A2160 (آمریکا، کانادا، پورتوریکو، جزایر ویرجین) A2217 (چین، هنگ‌کنگ)

A2215 (بازار جهانی) A2160 (آمریکا، کانادا، پورتوریکو، جزایر ویرجین) A2217 (چین، هنگ‌کنگ)

نرخ مخصوص جذب(SAR)

1.18 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.16 وات بر کیلوگرم (بدن)

1.16 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.17 وات بر کیلوگرم (بدن)

نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)

0.99وات بر کیلوگرم (سر)، 0.99 وات بر کیلوگرم (بدن)

0.99 وات بر کیلوگرم (سر)، 0.99 وات بر کیلوگرم (بدن)

حدود قیمت در زمان عرضه

حدود 1089 یورو

حدود 1000 دلار

تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس

قیمت خرید گوشی آیفون یازده پرو دسته دوم

همان طور که می‌دانید قیمت یازده پرو آکبند ، بسیار بالاست که با توجه به این یکی از پیشرفته‌ترین گوشی اپل محسوب می‌شود، با توجه به امکانات و کیفیت ، قیمت آیفون ۱۱ آکبند آنچنان هم دور از انتظار نیست. قیمت آیفون یازده پرو دسته دوم در بازار جهانی از 1039 یورو تا 1799 یورو می‌باشد ، به همین دلیل است که علاقه‌مندان به این گوشی روی به خرید آیفون یازده پرو دسته دوم یا آیفون یازده پرو استوک می‌آورند به این دلیل که قیمت آیفون یازده پرو دسته دوم بسیار از مدل آکبند آن به صرفه‌تر است، پس اگر دنبال یک گوشی هوشمند پرچم دار هستید، خرید آیفون یازده پرو دسته دوم گزینه خوبی است!

قیمت روز آیفون یازده پرو دسته دوم در تاریخ ۱ بهمن ۱۴۰۱ بین  ۲۷ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان (بسته به سلامت گوشی) متغییر است.


خرید و قیمت آیفون ۱۱ دسته دوم از سایت موبایل کده MobileCadeh

فروشگاه اینترنتی موبایل کده ، ۱۱ کارکرده را با مناسب ترین قیمت بازار در رنگ های مختلفی عرضه می ‌نماید که خریداران آیفون ۱۱ کارکرده و آکبند این امکان را دارند که رنگ مورد آیفون ۱۱ دسته دوم مورد‌علاقه خود را انتخاب و نسبت به خرید آیفون ۱۱ کارکرده و آکبند اقدام نماند. موبایل کده این محصول را با مهلت تست ۲۰ روزه و ارسال رایگان به سراسر ایران ارائه می دهد، علاوه براین تیم پشتیبانی ما در خدمات پس از فروش سایت موبایلکده آماده هرگونه مشاوره ای در مورد خرید و یا قیمت آیفون ۱۱ دسته دوم و دسته دوم یا آکبند است که شما می توانید با تیم پشتیبانی تماس برقرار کنید و یا سوالات خود را در قسمت پرسش و پاسخ با ما به اشتراک بگذارید.  ناگفته نماند سایت موبایلکده برای مشتریان خود امکان خرید اقساطی آیفون ۱۱  دسته دوم را فراهم آورده است.

تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس

سؤالات متداول خرید آیفون سری ۱۱ دسته دوم

بله، شما می‌توانید در زمان کمی تنها با پرداخت ۵۰ درصد مبلغ ، خرید قسطی قیمت آیفون ۱۱ دسته دوم را نهایی نمایید و بدون پرداخت هزینه اضافی صاحب این محصول در موبایل کده شوید.

بله، شما می‌توانید در زمان کمی فقط با  پیش پرداخت ۵۰ درصد مبلغ، خرید اقساطی قیمت آیفون ۱۱ پرو دسته دوم را نهایی نمایید بدون پرداخت هزینه اضافی صاحب این محصول در موبایل کده شوید.

در حال حاضر خانواده سری ۱۴ که شامل گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس، آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس هستند جایگاه جدیدترین گوشی های آیفون را به خود اختصاص داده‌اند.


تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس


 

تنها مدارک مورد نیاز برای خرید اقساطی گوشی آیفون ۱۱ پرو دسته دوم ارائه چک ، کارت شناسایی می‌باشد.

  • تماس تلفنی برای رزرو زمان خرید
  • حضور شخص صاحب حساب
  • داشتن چک (هر نوع چکی)
  • پرداخت چک به تعداد ماه یا دو ماه یکبار
  • تماس تلفنی برای رزرو زمان خرید
  • حضور شخص صاحب حساب
  • داشتن چک (هر نوع چکی)
  • پرداخت چک به تعداد ماه یا دو ماه یکبار

تفاوت آیفون ۱۱ پرو کارکرده با آیفون ۱۱ پرو مکس


 

نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button