✌🏻 مثل آب خوردن گوشیت رو عوض کن، اونم قسطی!
مقایسه آیفون 11 پرو دسته دوم

مقایسه آیفون 11 پرو دسته دوم و آیفون 12 ، کدام برای خرید مناسب‌تر است؟


قبل از تصمیم‌گیری درباره خرید آیفون 11 پرو دسته دوم و آیفون 12 باید به مقایسه این دو بپردازید و ببینید محصولی که کمپانی اپل در سال ۲۰۲۰ روانه بازار گوشی‌های هوشمند کرده است از نظر کیفیت ساخت و عملکرد بهتر است یا همان نسل قبلی که سری آیفون های ۱۱ بود؟ و کدام یک ارزش خرید بالاتری دارند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال در ادامه مطلب مقایسه آیفون 11 پرو دسته دوم و آیفون 12 با ما همراه باشید.

همیشه زمانی که گوشی آیفون های جدید به بازار عرضه می شوند ، برای علاقه‌مندان به گوشی‌های اپل، سوال های زیادی پیش می‌آید: آیا خرید نسخه استاندارد سری جدید بهتر است یا نسخه پرو/ پرو مکس آیفون های نسل قدیمی؟

از انجایی که هر ساله گوشی‌های هوشمند آیفون با مشخصات و امکانات متفاوتی تولید و روانه بازار می‌شود، پاسخ به این سوالات شاید کمی سخت باشد! به همین دلیل است که طرفداران اپل مرتباً سوال می کنند؛ امسال بهتر است آیفون 12 را انتخاب کنیم یا آیفون 11 پرو دسته دوم؟ البته باید بدانید پاسخ در واقع به نیاز کاربر بستگی دارد: از طریق این مقایسه بین آیفون 11 پرو دسته دوم و آیفون 12 ، می توانید انتخاب کنید  که بین این دو گوشی کدام محصول برای شما مناسب است یا باید کدام گوشی را بخریم.


مقایسه طراحی آیفون 11 پرو دسته دوم و آیفون 12:


در مقایسه گوشی آیفون 11 پرو دسته دوم و آیفون 12 ، هر دو آیفون 12 و آیفون 11 پرو دسته دوم در بخش طراحی هردو بالارده بوده و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند اما با توجه به بررسی های انجام شده به روی این دو گوشی، مشخص گردید آیفون 11 پرو دسته دوم از کیفیت بیشتری برخوردار می‌باشد. همانطور که کمپانی اپل در زمان عرضه آیفون ۱۲ اعلام کرده بود ، این گوشی دارای بدنه سرامیکی می‌باشد ، ولی با توجه به آزمایش های به عمل آمده به روی آیفون ۱۲ ، شاهد آن بودیم که آنقدرها هم که شرکت اپل توصیف کرده بود ، این گوشی با دوام نیست. از طرف دیگر ، آیفون 11 پرو دسته دوم به جای قاب آلومینیومی موجود در آیفون 12 از قاب فولادی ضد زنگ برخوردار است و حاشیه مسطحی ندارد اما محکم تر می‌باشد. یکی از مزیت هایی که در هنگام انتخاب بین خرید آیفون 11 پرو دسته دوم یا آیفون 12 دسته دوم به چشم می‌آید  این است که آیفون 12 کارکرده تا عمق 6 متر ضد آب است ، در حالی که آیفون 11 پرو کارکرده نهایتا به حداکثر 4 متر می رسد.

گوشی آیفون 12 دسته دوم برای شارژ بی سیم بهتر و سریع‌تر ، از رابط مگ سیف بهره‌مند شده است ، در حالی که متاسفانه آیفون 11 پرو دسته دوم دارای چنین ویژگی‌ای نمی‌باشد . نکته آخر اینکه آیفون 11 پرو دسته دوم جمع و جورتر است

و اگر شما هم جزء افرادی هستید که عادت به استفاده از گوشی با یک دست دارید ، خرید آیفون ۱۱ پرو دسته دوم را به شما پیشنهاد می‌کنیم! اما شما کدم مدل را انتخاب می کنید؟ آیفون 11 پرو دسته دوم یا آیفون ۱۲ دسته دوم؟

مقایسه صفحه نمایش در آیفون 11 پرو دسته دوم و آیفون ۱۲ دسته دوم:


در بخش بررسی نمایشگر ، جالب است بدانید دو گوشی آیفون 11 پرو دسته دوم و آیفون ۱۲ دسته دوم علی رغم اینکه یکسان نمی‌باشند نمایشگرهای کاملاً مشابهی دارند. هر دوی این گوشی‌ها از رزولوشن برتر از Full HD + ، فناوری Super Retina XDR OLED ، گواهینامه HDR10 ، Dolby Vision ، گستره رنگی باز و True Tone بهره‌می‌برند. آیفون 11 پرو دسته دوم از روشنایی معمول بالاتری برخوردار است ، در حالی که آیفون 12 دسته دوم پانل گسترده تری را به نمایش می‌گذارد.همان طور که شاهد هستید هر دو گوشی آیفون 11 پرو دسته دوم و آیفون ۱۲ دسته دوم، اسکنر اثر انگشت ارائه نمی دهند اما برای احراز هویت به Face ID متکی هستند.


نرم افزار و مشخصات فنی آیفون 11 پرو دسته دوم و آیفون ۱۲ دسته دوم


همانطور که کمپانی اپل در زمان عرضه آیفون ۱۲ اعلام نمودند ، سخت افزار به کاررفته در ساخت این گوشی و کارایی آن مزیت اصلی آیفون 12 اپل نسبت به آیفون 11 پرو دسته دوم می‌باشد. این گوشی دارای چیپست قوی تر است: اپل A14 Bionic ، و حتی از اتصال 5G برخلاف رقبای خود پشتیبانی می کند. با آیفون 11 پرو می توانید حافظه داخلی بیشتری (حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی) دریافت کنید ، اما این تنها مزیت گوشی در زمان پرداختن به سرعت و حافظه است. آیفون ۱۲ دسته دوم سریعتر می‌باشد و از اتصال بهتری برخوردار است. نکته آخر اینکه ،  iOS 14 روی این گوشی اجرا می گردد ، در حالی که آیفون 11 پرو دسته دوم مبتنی بر iOS 13 است. بنابراین هیچ شکی نیست ، با توجه به نکات گفته شده در بالا، آیفون ۱۲ دسته دوم برنده مقایسه سخت افزار و نرم افزار است.

مقایسه دوربین در آیفون 11 پرو دسته دوم و آیفون ۱۲ دسته دوم


در مقایسه دوربین آیفون 12 و آیفون 11 پرو ،  آیفون 11 پرو به یک دلیل گوشیجالب تری برای عکاسی است: این گوشی سومین سنسور تله فوتو اضافی را با بزرگنمایی نوری 2 برابر ارائه می دهد. آیفون 12 فقط دو سنسور در قسمت عقب دارد: سنسور اصلی و لنز اولترا واید. فاقد سنسور تله فوتو است. در داخل ناچ ، سنسور یکسانی با هر دو دستگاه دریافت می کنید: یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی و یک سنسور SL 3D برای محاسبه عمق و تشخیص چهره سه بعدی. در دو کلمه ، آیفون 11 پرو از قابلیت بزرگنمایی بهتری برخوردار است و به لطف یک سنسور اختصاصی ، بزرگنمایی بدون از دست دادن 2 برابر را فراهم می کند ، در حالی که آیفون 12 چنین نیست. از طرف دیگر ، دیافراگم کانونی آیفون 12 روشن تر است که باید در شرایط کم نور ، نور بیشتری را برای عکس های عالی ضبط کند ، اما لنز تله فوتو اضافی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

می‌توان گفت یکی از بهترین ترکیب‌های دوربین متعلق به سری جدید گوشی‌های آیفون کمپانی اپل است. با وجود نبود تغییر آنچنانی در بخش سخت افزار دوربین، با توجه به استفاده از پردازنده جدید و استفاده از ISPهای جدید برای پردازش تصویر در کنار HDR3 و همچنین Deep Fusion، آیفون 12، آیفون 12 پرو و دیگر گوشی‌های این خانواده قادر به ثبت تصاویر با کیفیتی هستند. مقایسه دوربین آیفون 12 پرو در مقابل آیفون 11 پرو بهبود بخش عکس برداری اپل نسبت به سال گذشته نشان خواهد داد.

آیفون 11 پرو با وجود گذشت یک سال هنوز هم جزو بهترین دستگاه‌های موجود در بازار برای ثبت تصاویر و ویدیو است. اما اپل امسال سعی کرده است حتی با وجود بهبود ندادن مشخصات سخت افزاری و مگاپیکسلی تمام نقاط ضعف سال 2019 و دوربین آیفون 11 و 11 پرو را رفع کند. یک نقطه سیاه در پشت بخش دوربین آیفون 12 پرو قرار گرفته است که آن را بیشتر از هر بخش دیگری قابل توجه قرار داده است.

باید بگوییم که این نقطه مشکی، LiDAR است و وظیفه آن به نوعی تشخیص عمق اجسام از یکدیگر است اما نکته‌ای که وجود دارد این است که طی سالی که گذشت دستگاه‌های زیادی با استفاده از دوربین‌های تشخیص عمق سعی کردند به ثبت تصاویر پرتره و همچنین به طور کلی برای موارد خاص، کاربردی باشند. اما به طور خاص تنها بر روی نسخه‌های پرو آیفون 12 شاهد حضور این سنسور هستیم.

کار این سنسور به نوعی تفاوت کاملی با دستگاه‌های دیگری دارد که از این سنسور استفاده می‌کردند. دستگاه‌‎های اندرویدی میانرده با استفاده از یک دوربین ضعیف 2 مگاپیکسلی این امکان را برای کاربر میسر می‌سازند اما این درحالی است که سنسور قرار گرفته برای آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس به صورت مادون قرمز است و می‌تواند داده‌های عمق اجسام را مستقیما به دوربین ارسال کند. مزیت این کار به آیفون 12 پرو این امکان را داده است که در شب نیز توانایی قادر ثبت پرتره را داشته باشد.

بعد از رونمایی اپل از آیفون 11 و آیفون 11 پرو، این کمپانی ویژگی‌ای با نام Deep Fusion را نیز برای دوربین هر سه دستگاه رونمایی کرد. این ویژگی بر روی آیفون 12 و دیگر مدل‌های این سری نیز وجود دارد اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که عملکرد قابلیت Deep Fusion نسبت به سال گذشته بسیار بهتر و پیشرفته‌تر شده است. همچنین یکی از بهبودهای کوچک اما مهم اپل برای سری آیفون 12، فعال کردن قابلیت Night Mode بر روی دوربین الترا واید و همچنین دوربین سلفی است.

سنسور LiDAR به غیر از تشخیص عمق، کمک زیادی به فوکوس دوربین نیز کرده است. به گفته اپل این سنسور توانسته تا 6 برابر سرعت فوکوس دوربین آیفون 12 پرو را نسبت به گذشته بهتر و سریع‌تر کند. این موضوع نتیجه بسیار خوبی در هنگام ثبت تصاویر در شب خواهد داشت. در کنار تمام این موارد باید اشاره کنیم که OIS در نظر گرفته شده برای آیفون 12 و آیفون 12 پرو، 5000 بار در ثانیه قادر به تشخیص تکان و جلوگیری از لرزش ویدیو را دارند. این عدد در نسل قبل در حدود 1000 بار در ثانیه بود. اما برای متوجه شدن این موارد باید بسیار دقیق به ویدیوهای ثبت شده با هر دو دستگاه نگاهی داشته باشید.

مقایسه دوربین آیفون 12 با نسب قبلی خود جذاب است اما باید دید آیفون 12 پرو و برادر بزرگتر آن، آیفون 12 پرو مکس در رقابت با بزرگان سال 2020 یعنی میت 40، گلکسی نوت 20، شیائومی می 10 الترا و .. چه خواهند کرد.

مقایسه آیفون 11 پرو دسته دوم

باتری در مقایسه آیفون 11 پرو دسته دوم و آیفون ۱۲ دسته دوم


با وجود اینکه آیفون 12 بزرگتر است و از نمایشگر بزرگتری برخوردار است ، باتری کمتری نسبت به آیفون 11 پرو دسته دوم دارد.با توجه به این موضوع گفته شده نباید برداشت شود که آیفون  دسته دوم12 در همه شرایط استفاده روزمره، عمر باتری کمتری خواهد داشت و یکی از دلایل اصلی این موضوع  در آیفون ۱۲ ، چیپست کارآمدتری است که با سرعت 5 نانومتر در ان به کار رفته است ، اما آیفون 11 پرو دسته دوم به دلیل داشتن باتری بزرگتر ، کمبود بیشتر با بیشتر الگوی استفاده بیشتر دوام می آورد همچنین پشتیبانی از 5G و نمایشگر کوچکتر را نیز باید در نظر بگیرید. آیفون  12 از شارژ بی سیم سریعتر و پشتیبانی از MagSafe برخوردار اس که با 11 پرو آن را دریافت نمی کنید. حتی شارژ سیمی در آیفون 12 سریعتر است. فقط 2 وات تفاوت در شارژ سریع وجود دارد ، اما آیفون 12 کارکرده باتری کمتری نسبت به 11 Pro دسته دوم دارد ، به همین دلیل شارژ سریعتر است، البته نکته دیگر اینجا است که در جعبه آیفون 12 هیچ نوع شارژر استانداردی یافت نمی شود و بزرگترین نقطه ضعف گوشی سری جدید اپل نیز همین است.


مقایسه قیمت آیفون 11 پرو دسته دوم و آیفون ۱۲ دسته دوم


در مقایسه آیفون 11 پرو دسته دوم و آیفون ۱۲ دسته دوم از نظر قیمت و ارزش خرید ، هر دو محصول بسیار گران قیمت در بازار ایران هستند ، نسخه اصلی آیفون 12 با 64 گیگابایت حافظه داخلی دارای قیمت 839 یورو / 799 دلار است. به لطف قیمت های محلی، می توانید 11قیمت آیفون ۱۱ پرو دسته دوم را با کمتر از 900 یورو / 900 دلار حتی در پیکربندی با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی محلی ، پیدا نمایید. به طور کلی ، آیفون 12 تلفن جالب تری نسبت به آیفون 11 پرو است. تنها مزایای مدل قبلی آن وجود سنسور تله فوتو اضافی ، قاب فولاد ضد زنگ و باتری کمی بزرگتر است. اما آیفون 12 از چیپست بهتر ، MagSafe ، بومی iOS 14 ، 5G و ویژگی های جالب تر برخوردار است. من شخصاً سراغ آیفون 12 می روم زیرا عمر باتری آن هنوز خوب است و سنسور تله تفاوتی ایجاد نمی کند. در مقایسه آیفون 12 و آیفون 11 پرو شما کدام یک را انتخاب کنید؟

مقایسه آیفون 11 پرو دسته دوم

مقایسه آیفون 12 و آیفون 11 پرو


 

گوشی اپل آیفون 12


گوشی اپل آیفون 11 پرو


اندازه و ابعاد


146.7 x 71.5 x 7.4 میلی متر
164 گرم


144 x 71.4 x 8.1 میلی متر ,
188 گرم


صفحه نمایش


6.1 اینچ , 1170 x 2532 pixels (Full HD+), Super Retina XDR OLED


5.8 اینچ , 1125 x 2436p (Full HD+), Super Retina XDR OLED


پردازنده


اپل A14 Bionic هشت هسته ای 3.1 GHz


اپل A13 Bionic هشت هسته ای  2.65 GHz


حافظه


4 گیگابایت رم , 64 گیگابایت – 4 گیگابایت رم , 128 گیگابایت– 4 گیگابایت رم , 256 گیگابایت


4 گیگابایت رم , 64 گیگابایت – 4 گیگابایت رم , 256 گیگابایت – 4 گیگابایت رم , 512 GB


نرم افزار


iOS 14


iOS 14


اتصالات


Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax, Bluetooth 5, GPS


Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax, Bluetooth 5, GPS


دوربین


دو گانه 12 + 12 MP, f/1.6 + f/2.4
دو گانه 12 MP + SL 3D f/2.2


سه گانه 12 + 12 + 12 MP, f/1.8 + f/2.0 + f/2.4


باتری


2815 mAh, fast charging 20W and Qi fast wireless charging 15W


3046 mAh, Fast Charging 18W, Qi wireless charging


قابلیت های


اضافی

5G, optional dual SIM, optional eSIM, MagSafe, IP68 waterproof


IP68 waterproof, optional dual SIM, optional eSIM

نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button