✌🏻 مثل آب خوردن گوشیت رو عوض کن، اونم قسطی!
زمان مطالعه: ۳۱ دقیقه
تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی

اگر قصد خرید آیفون کارکرده را دارید حتما این مقاله را که درباره تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی است را مطالعه نمایید!

گوشی‌های آیفون یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شوند و از همین جهت بازار فروش گوشی‌های فیک آیفون همیشه داغ است. چینی‌ها به حدی از نظر ظاهری از محصولات آیفون دقیق کپی برداری کردند که اگر در این زمینه ناآگاه باشید و قدرت تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی را نداشته باشید، به سادگی در دام کلاهبرداران خواهید افتاد و فریب می‌خورید.

تشخیص آیفون کارکرده اصل با استفاده از روش‌های کلی

چگونه قبل از خرید آیفون کارکرده بفهمیم که گوشی اصل است و فروشنده به ما گوشی تقلبی نمی‌فروشد؟ در این مقاله قصد داریم چندین روش ساده و کاربردی را به شما آموزش دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

ما در مقاله تشخیص گوشی اصل از تقلبی به موارد عمده‌ای که می‌توان گوشی‌های تقلبی را تشخیص داد، اشاره کردیم که قطعاً برای آیفون کارکرده نیز کاربرد دارد. روش‌هایی از قبیل خرید از فروشگاه معتبر و چک کردن کد IMEI ( کد تشخیص اصل بودن گوشی اپل ) و بسته بندی دستگاه که به صورت مفصل در مورد آن صحبت کردیم و برای تست اصل بودن گوشی اپل کارکرده نیز قابل استفاده است، اما در این مقاله اختصاصی‌تر به تفاوت‌های آیفون کارکرده اصل و تقلبی خواهیم پرداخت و به همه روش‌های ممکن به شما تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی را یاد می‌دهیم.


روش اول تشخیص ایفون کارکرده اصلی : بررسی مشخصات ظاهری

اگر یک آیفون باز حرفه‌ای باشید یکی از راه‌های چک کردن اصل بودن گوشی اپل نگاه کردن به ظاهر آن است، اما اگر حرفه‌ای هم نیستید نگران نباشید، ما به شما می‌گوییم که چه نکاتی را باید بررسی کنید.

بررسی دکمه‌های ایفون کارکرده قبل از خرید:

شاید کنجکاو باشید که از روی دکمه‌های فیزیکی دستگاه چگونه بفهمیم گوشی ایفون کارکرده اصل است یا تقبلی؟ دکمه‌های فیزیکی آیفون کارکرده ، مطابق با استانداردهای بالای اپل است و نوع بیرون زدگی، ظرافت و حسی که وقتی آن را فشار دهید به شما منتقل می‌شود، همگی منحصر‌به‌فرد است و اگر اندکی دقت کنید تفاوت آن با یک گوشی آیفون کارکرده تقلبی به سادگی قابل تشخیص است.


بررسی پیچ‌های بکار رفته در گوشی آیفون کارکرده

اگر به پیچ‌های یک آیفون کارکرده اصل دقت کنید، به سادگی متوجه تفاوت آن با پیچ‌های عادی می‌شوید و جالب است بدانید پیچ‌های آیفون کارکرده با همه ابزارها قابل باز شدن نیستند. آیفون‌های تقلبی معمولاً از پیچ‌های کاملاً معمولی استفاده می‌کنند و به سادگی هم باز می‌شوند.


بررسی لوگوی حک شده در پشت گوشی آیفون کارکرده

اپل به ظرافت و دقت طراحی معروف است و اولین چیزی که باید به آن دقت کنید، رنگ و فونت‌های استفاده شده روی بدنه دستگاه و همین‌طور شکل و شمایل و برجستگی لوگوی اپل است.


روش دوم : تست اصل بودن آیفون کارکرده با بررسی سخت افزار و نرم افزار:

شاید از نظر ظاهری برای برخی افراد تشخیص ایفون کارکرده اصلی سخت باشد، به همین دلیل چند روش نیز برای تست نرم افزار و سخت افزار به شما خواهیم گفت تا به سادگی گوشی اصل را از غیر اصل تشخیص دهید.


تشخیص اصل بودن ایفون کارکرده از طریق بررسی کیفیت دوربین و سرعت بالا آمدن آن  :

سرعت بالا آمدن نرم‌افزار دوربین در گوشی‌های فیک از مدل اصلی پایین‌ترست و اگر کیفیت عکس آن را مقایسه کنید، خیلی راحت متوجه اصل بودن ایفون کارکرده یا تقلبی بودن آن، خواهید شد.


چک کردن اصل بودن گوشی ایفون کارکرده با بررسی سیستم عامل:

بررسی سیستم عامل یکی از قطعی‌ترین روش‌های تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی است. همانطور که در جریان هستید، آیفون با سیستم عامل انحصاری iOS روانه بازار می‌شود و گوشی‌‎های تقلبی به ناچار مجبورند از سیستم عامل اندروید استفاده کنند و پوسته IOS را روی آن بندازند. کافیست شما به App Store رفته و یک برنامه انحصاری دانلود کنید، اگر مشاهده کردید که دستگاه شما به طور غیر طبیعی ارورهای می‌دهد، قطعاً گوشی شما فیک است.

روش سوم : کد تشخیص اصل بودن گوشی ایفون کارکرده:

بهترین و قطعی‌ترین راه حل تشخیص اصل بودن ایفون بررسی کد تشخیص اصل بودن گوشی اپل است. کارشناسان اپل برای راحت کردن خیال کاربران و جلوگیری از سوء استفاده کمپانی‌های چینی، شماره سریالی را بر روی محصولات خود گذاشته‌اند که با وارد کردن آن در سایت checkcoverage.apple.com تمامی مشخصات دستگاه شما نمایش داده می‌شود. اگر آیفون کارکرده شما تقلبی باشد در این صفحه اطلاعات نامفهومی می‌بینید یا با عبارت invalid serial number روبه‌رو خواهید شد.

از آنجایی که ممکن است برچسب سریال روی جعبه نیز عوض شده باشد، مطمئن‌ترین راه این است که سریال را از خود گوشی بردارید. با طی کردن مسیر زیر به شماره سریال دست پیدا می‌کنید:

بعد از روشن نمودن دستگاه، به قسمت تنظیمات رفته و در قسمت General، گزینه About را انتخاب کنید تا شماره سریال دستگاه خود را مشاهده کنید. البته روی پنل پشتی نیز معمولاً این کد هک شده است.


تشخیص اصل بودن ایفون کارکرده ریفربیشد یا تعمیر شده :

همانطور که قبلاً در مقاله‌ای جداگانه درمورد گوشی‌های ریپک و ریفربیشد آیفون توضیح دادیم، گوشی‌های ریفربیشد آیفون کارکرده ، در واقع نسخه‌هایی از ایفون کارکرده اصل هستند که مشکل سخت افزاری داشتند و به شرکت مرجوع شدند و تعمیرات روی آن‌ها صورت گرفته و قیمت پایین‌تری دارند. ممکن است فروشنده به شما این مدل را به عنوان یک گوشی اصل بفروشد، ولی از کجا بفهمیم که آیفون کارکرده ما یک نسخه ریفربیشد شده، نیست؟

بهترین و قطعی‌ترین روش این است که کد ##۷۸۶# را شماره‌گیری کنید و سپس گزینه View را بزنید و قسمت Reconditioned Status را بررسی کنید، کلمه‌ای که مقابل آن باید مشاهده کنید، NO است و اگر با کلمه YES مواجه شدید، گوشی شما Refurbished است.

همچنین برای تشخیص اصل بودن ال سی دی آیفون کارکرده نیز بهترین راه مقایسه با مدل اصلی و بررسی سنسور تنطیم نور صفحه نمایش با استفاده از یک چراغ قوه یا فلش است. البته تشخیص باتری اصلی آیفون کارکرده از غیر اصلی آن کار ساده‌ای نیست و اگر نخواهید گوشی را باز کنید، نیاز به زمان بیشتری برای تست آن دارید.

اگر شما هم روش دیگری جز موارد ذکر شده، می‌شناسید که می توان با استفاده از آن به پاسخ این سوال رسید که از کجا بفهمیم ایفون کارکرده اصل است یا تقلبی حتماً با ما به اشتراک بگذارید و تجربیات خود را در این مورد با ما به اشتراک گذارید.

تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی

تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی

سوالات متداول تشخیص اصل بودن ایفون کارکرده

از کجا بفهمیم گوشی آیفون کارکرده اصل است ؟

 برای تشخيص ايفون کارکرده اصل از تقلبي راه‌های بسیاری وجود دارد که سایت موبایلکده  تمامی آن‌ها را برای شما در مقاله بالا جمع‌آوری کرده است و به سادگی می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید.


سایت اپل برای تشخیص اصل بودن گوشی چیست؟

 اپل برای راحت‌تر کردن کاربران و تضمین اصالت کالای خود سایت checkcoverage.apple.com راه اندازی کرده است که کافیست شماره سریال دستگاه خود را در آن وارد کنید تا اطلاعات کامل گوشیتان را ببینید و از اصل بودن آن مطمئن شوید.


چگونه گوشی اصل تعمیر شده را تشخیص دهیم؟

 برخی گوشی‌های آیفون کارکرده اصطلاحاً Refurbished هستند. درواقع گوشی‌های اصلی که مشکل داشتند و تعمیر شدند. برای تشخیص آن راهی مطمئن وجود دارد که در مقاله بالا روش آن را توضیح دادیم و پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را مطالعه کنید.


تفاوت‌های ظاهری گوشی اصلی و تقلبی آیفون کارکرده چیست؟

 برای تشخیص اصل بودن آیفون از روی ظاهر باید دقت بالایی داشته باشید و نسخه اصلی را به خوبی آنالیز کرده باشید. از جمله تغییراتی که در آیفون فیک دیده می‌شود، تفاوت پیچ‌های بکار رفته و دکمه‌های فیزیکی، لوگو اپل و رنگ و جنس گوشیست.


نکات مهم در خرید آیفون کارکرده

خرید کالای اصلی و دست اول همواره از مهمترین دغدغه خریداران بوده و خواهد بود. عدم حضور نمایندگان معتبر و قابل اعتماد برای محصولات کمپانی اپل در ایران، مشکلات فراوانی را برای خریداران ایجاد می‌کند. داستانهای زیادی از بازار تلفن همراه به گوش می‌رسد که باعث ایجاد شک و تردید خریداران می شود. البته بیشتر آنها سندیت نداشته و تنها نوعی ترفند بازاریابی برای فروش محصولات معمولی با قیمتی بیشتر هستند. بهترین راه برای دوری از این دام ها و سردرگمی ها، بررسی دقیق آنها و افزایش اطلاعات در رابطه با محصولات مورد نظر است.

  •  فکتوری آنلاک (Factory Unlock):
    گوشی‌های آیفون به دو صورت Lock و Unlcok توسط اپل عرضه می‌گردند. تفاوتی که نسخه Lock و Unlock دارند در این است که گوشی های لاک تنها با سیم کارتی که درونشان قرار داده شده است کار می‌کند و این نسخه ها تنها در کشورهایی که این اپراتورها فعالند، کارآیی دارد. در حالی که نسخه آنلاک با سیم کارت تمامی اپراتورها قابل استفاده است. چنانچه بخواهید گوشی شما با تمامی اپراتورهای موبایل، از جمله اپراتورهای موبایل ایران سازگار باشد، باید نسخه آنلاک شده را تهیه نمایید. همچنین در نسخه آنلاک، هیچ سیم کارتی درون آیفون وجود ندارد و هنگامی که سیم کارت خود را درون گوشی قرار می‌دهید، سیگنال شبکه دریافت می‌گردد و گوشی قابل استفاده خواهد بود.
  •  آنلاک شده به وسیله اپراتور (Operator Unlocked):
    اگر گوشی طبق قرارداد یک اپراتور و کمپانی اپل، روی سیم کارت همان اپراتور لاک باشد (Lock for Operator)، این گوشی تنها با سیم کارتی که درون آن قرار داده شده است کار می‌کند. البته کاربر می‌تواند با پرداخت هزینه و مابه التفاوت قیمت خرید گوشی به اپراتور، گوشی را آنلاک یا به عبارت د‌یگر Sim-free کند تا بتواند از سیم‌کارت‌های دیگر نیز در آن گوشی استفاده کند. اصطلاحاً به چنین گوشی هایی “آنلاک شده به وسیله اپراتور” گفته می‌شود. اپراتورها برای آنلاک این گوشی ها، تنها IMEI آنها را برای اپل ارسال می‌کنند و در فرآیندی کاملاً ساده این گوشی‌ها توسط اپل از لاک اپراتور خارج می شود. بدین ترتیب عملیات آنلاک گوشی بدون اینکه نیاز باشد پلمپ اصلی گوشی باز شود انجام میشود. در جعبه‌ی این گوشی‌ها خبری از سوزن مخصوص باز کردن شیار سیم کارت نیست و در شیار سیم کارت، سیم کارت اپراتور مورد نظر قرار دارد.
    در آخر و با توجه به تمامی تعاریف ذکر شده، به این نکته باید اشاره کنیم که هیچ‌گونه تفاوتی از لحاظ کیفیت و عملکرد گوشی، بین گوشی‌های آنلاک فکتوری و آنلاک شده به وسیله اپراتور وجود ندارد و هر دو دارای کیفیت و مشخصات یکسانی هستند.
    •  گارانتی:

    در حال حاضر کمپانی اپل طبق اظهارات صریح خود، در ایران هیچ گونه فعالیت رسمی اعم از فروش یا گارانتی محصولات خود ندارد و هیچ یک از گارانتی‌های موجود در ایران نیز به شرکت اپل مربوط نیست.
    اپل در تاریخ شروع گارانتی خود تغییراتی اعمال نموده است، به این ترتیب که از این پس تاریخ آغاز گارانتی محصولات اپل از روزی محاسبه خواهد شد که دستگاه خریداری شده است، نه از روز فعال سازی دستگاه. البته این موضوع با توجه به عدم فعالیت رسمی نمایندگان شرکت اپل در کشور ما قابل پیگیری نبوده و پیشنهاد می‌کنیم ذهن خود را درگیر آن نکنید. به این دلیل که گوشی‌های آیفون موجود در ایران، توسط شرکت‌های واردکننده یا توزیع کننده ایرانی گارانتی شده و کاربران ایرانی باید به شرایط و تاریخ گارانتی ارائه شده توسط این شرکت ها توجه داشته باشند.

    •  اپل آی‌دی (Apple ID):

    اپل آی‌دی یا به عبارت دیگر همان شناسه اپل نوعی حساب کاربری ویژه کاربران محصولات کمپانی اپل است. کمپانی اپل برای حفظ حق نشر محصولاتی که برای پلتفرم های اپل عرضه می‌شود، آنها را برچسب گذاری می‌کند و کاربران تنها می‌توانند با مشخصات خودشان این محصولات را روی دستگاه خود نصب کنند. به عبارت دیگر هر کاربر برای استفاده از محصولات مختلف در آی دیوایس خود باید یک Apple ID ثبت کرده و از آن استفاده نماید.

    تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی

  •  شناسه ICCID:


تمامی سیم‌کارت‌ها دارای شناسه‌ی منحصر به فردی هستند که مطابق استانداردهای خاصی تعیین می‌شود. این شناسه همان ICCID است. این شناسه از 19 یا 20 رقم تشکیل شده است. اگر شناسه ICCID در پشت جعبه گوشی آیفون کارکرده وجود داشته باشد، به این معناست که گوشی آنلاک فکتوری نیست و قبلا توسط شرکت اپل برای سیم‌کارت یک اپراتور Lock شده، و بعد توسط اپراتور مربوطه برای ورود به کشورهایی مانند ایران Unlock شده است. پس بعد از این مرحله، تمامی کاربران می‌توانند سیم‌کارت تمامی اپراتورها را در گوشی خود استفاده کنند. توجه داشته باشید که این گوشی ها از لحاظ مشخصات و کیفیت هیچ تفاوتی با هم ندارند.
در آخر بهتر است این نکته را دوباره بازگو کنیم که ICCID به گوشی مربوط نمی‌شود، بلکه مربوط به سیم‌کارتی است که به همراه گوشی آیفون توسط اپراتورها عرضه می گردد. پس وجود یا عدم وجود آن بر روی جعبه گوشی آیفون برای کاربران ایرانی بی‌تاثیر است، چرا که در هر صورت یک گوشی‌ Unlock به دست شما رسیده است.

تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی
    •  پارت نامبر (Part Number):

    یکی دیگر از اطلاعات درج شده در پشت جعبه آیفون کارکرده پارت نامبر است. پارت نامبر در حقیقت شناسه‌ایست که نشان می دهد این محصول برای فروش در چه کشوری ارائه شده است. مثلا پارت نامبر LL/A نشان می‌دهد که دستگاه مورد نظر برای فروش در کشور آمریکا ارائه شده و یا پارت نامبر AE مربوط به کشور امارات است.
    گوشی‌های دارای پارت نامبرهای مختلف، در مواردی مثل اندازه جعبه و دفترچه راهنما با هم تفاوت دارند. تفاوت سایز جعبه‌ها به دلیل متفاوت بودن اندازه و شکل شارژر دستگاه‌هاست تا با استاندارد پریز برق کشورهای مختلف سازگار گردند. همچنین دفترچه راهنما نیز به زبان کشور مصرف کننده محصول ارائه می‌گردد.

    تفاوت مهم پارت نامبر کشور امارات با سایر پارت نامبرها، عدم وجود  FaceTime (مکالمه تصویری با استفاده از خطوط تلفن همراه) بر روی گوشی است. البته این امر بدلیل ممنوعیت مکالمه تصویری در این کشور بوده و کاربر برای رفع این مشکل می تواند از نرم افزارهای مشابه مثل skype برای این کار استفاده کند.

    پیش از باز کردن جعبه به نکات زیر دقت کنید:
    هنگامی که جعبه گوشی آیفون کارکرده به دستتان می‌رسد، می‌توانید با چک نمودن چند نکته ساده از اصالت محصول اطیمنان حاصل کنید:

    تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی

تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی

به امضای اپل دقت کنید:

  • می‌پرسید امضای اپل چیست؟ اگر به محصولات اپل نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که عبارتی مشترک در تمامی آنها وجود دارد که در حقیقت همان امضای اپل است. در دستگاه های اپل تولید شده در کشور چین، این عبارت این چنین است: “Designed by Apple in California Assembled in China”.
    البته برخی لوازم جانبی همچون کابل اصلی ممکن است در کشورهایی مانند ویتنام تولید شده باشند، از همین رو در پایان عبارت ذکر شده به جای China کلمه Vietnam درج خواهد شد. امضای اپل در پشت جعبه تمامی محصولات آی دیوایس اپل و همچنین روی همه لوازم جانبی آن همچون اییرپاد، شارژر، کابل و خود گوشی نیز وجود دارد.
    در لوازم جانبی تقلبی معمولا  عبارت بالا عینا درج نشده و املای کلمات این جمله دستکاری می شود. مثلاً ممکن است به جای California از کلمات نادرستی مانند Califormia یا Califonial استفاده شود. هرچند نمیتوان به طور صددرصد و با یقین کامل این روش را برای حصول اطمینان از اصالت محصول به کار برد، چرا که گاهی اجناس تقلبی نیز با امضای اصلی اپل در بازار دیده شده است. پس می‌توان نتیجه گرفت که با دیدن امضای تقلبی می‌توان مطمئن شد که محصول تقلبی است ولی با دیدن امضای اصلی اپل نمیتوان از اصالت محصول یقین پیدا کرد.
    • به مشخات مندرج در پشت جعبه گوشی کاملاً دقت کنید:

    • مشخصاتی همچون مدل گوشی، رنگ و ظرفیت حافظه آن و موارد مشابه دیگر را می توان در قسمت پشتی جعبه گوشی مشاهده کرد. چک کردن این موارد باعث می شود تا مطمئن شوید محصول خریداری شده از لحاظ رنگ و حافظه داخلی، همان مدلی است که در نظر دارید.

بررسی فعال یا عدم فعال بودن آیفون:

زمانی که برای نخستین بار گوشی آیفون روشن شد، نیاز است تا مراحلی برای فعال سازی (active) آن انجام شود. پس از انجام مراحل فعال سازی (active) گوشی، سریال آن در وب سایت اپل ثبت شده و کاربر می‌تواند تاریخ دقیق فعال شدن گوشی را مشاهده کند. برای اطمینان از فعال نبودن و همچنین کارکرده نبودن گوشی آیفون، می‌توانید از طریق این لینک با وارد کردن سریال گوشی خود، موضوع را بررسی کنید. در صورتی که قبلا گوشی خریداری شده‌ی شما فعال سازی (active) نشده باشد، در این صفحه هیچ اطلاعاتی مشاهده نخواهد شد و با خیال راحت می‌توانید گوشی خود را خریداری و فعال نمایید.
البته با این وجود باید بدانید که آیفون های دارای ICCID، اکثرا اکتیو شده هستند. علت این کار اینست که در هنگام آنلاک کردن آیفون توسط اپراتور، دستگاه باید اکتیو شود. از همین رو می‌توان نتیجه گرفت که اگر آیفون شما دارای ICCID بوده و به عنوان Operator Unlocked به دست شما رسیده است، مطمئنا قبلا فعال سازی آن انجام شده و اطلاعات آن در وب‌سایت اپل درج شده است. پس این موضوع به معنای دست دوم بودن آن نیست.


آیفون های Refurbished

آیفون Refurbished به آیفونی گفته میشود که پس از بازشدن جعبه و روشن شدن دستگاه، مشکلاتی از لحاظ سخت افزاری یا نرم افزاری در آن رخ داده و پس از مرجوع کالا به کمپانی اپل، تعمیر یا تعدادی از قطعات آن تعویض شده است. چنین محصولاتی با عنوان Refurbished و با قیمتی کمتر و البته با بسته بندی متفاوت، دوباره روانه بازار میشوند. برای چنین محصولاتی که برای بار دوم بسته بندی و آکبند شده اند اصطلاح لیبل یا ریپک (Repack) به کار می رود.
متأسفانه در بازار ایران به مواردی برخورد میکنیم که با تعویض جعبه، محصولات Refurbished را با قیمت محصول آکبند و نو به فروش میرسانند.

تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی

چگونه آیفون Refurbished را میتوان از آیفون نو تشخیص داد؟

در ادامه با روش های تشخیص آیفون های Refurbished آشنا خواهید شد.

1– جعبه


آیفون های Refurbished در جعبه های متفاوت و کاملاً سفید رنگ به بازار عرضه می شوند (مانند شکل زیر) که بر روی آنها عبارت Apple Certified Pre-Owned و یا Apple Certified Refurbished نوشته شده است.

 

گاها مشاهده شده است که جعبه چنین آیفون هایی با جعبه های اصلی جابجا شده و به عنوان گوشی نو به مشتریان فروخته میشوند. بر روی این جعبه ها شماره سریال و اطلاعات مربوط به گوشی، بصورت برگه ی چاپ شده بر روی جعبه چسبانده شده است.

به همین دلیل اگر برچسبی در پشت جعبه مشاهده نمودید که روی بخش سریال و یا به شکلی کاملاً خراب و غیرحرفه ای چسبانده شده بود، مطمئن باشید که این دستگاه آکبند و نو نیست، پس از خرید آن صرفه نظر کنید.
اما اگر جعبه کاملا سالم و چاپ اطلاعات روی جعبه نیز کاملا طبیعی به نظر می رسید می بایست شماره سریال ثبت شده در دستگاه را با شماره سریال درج شده روی جعبه تطبیق دهید. برای این کار به بخش Settings > General > About وارد شده تا شماره سریال و IMEI دستگاه را مشاهده کنید. سپس آنها را با شماره سریال و IMEI چاپ شده بر روی جعبه مقایسه کنید.
در تصویر زیر می توانید یک جعبه اصلی آیفون را مشاهده نمایید. بخش سریال و اطلاعات مربوط به محصول باید کاملاً تمیز بوده و بارکد براحتی توسط برنامه های بارکد خوان قابل شناسایی باشد.

2- شماره سریال


شماره سریال یکی از مهمترین شاخص هایی ست که هر آیفونی از آن برخوردار است. از شماره سریال دستگاه می توانید برای تشخیص گوشی های Refurbished و اطلاع از زمان دقیق ساخت گوشی مورد نظر استفاده کنید.
مهمترین بخش از این اعداد رقم اول و دوم آن است. به گفته برخی از منابع معتبر اگر شماره سریال دستگاه با 5K شروع شود، این آیفون Refurbished است و از خرید آن صرفنظر کنید.
سومین رقم در شماره سریال به معنای سال تولید آیفون و رقم چهارم و پنجم به معنای هفته ای از سال ست که آیفون در آن زمان تولید گردیده است. مثلاً اگر شماره سریال دستگاه 8k801xxxxx باشد به معنای اینست که گوشی در هفته اول سال 2008 میلادی تولید شده است. و یا اگر شماره سریال دستگاه 7k745xxxxx باشد به این معناست که گوشی در 45امین هفته سال 2007 تولید شده است.


نکاتی که پس از باز کردن جعبه باید به آنها توجه شود:

تا اینجا با در نظر گرفتن نکات بالا تا حد زیادی خیالتان از لحاظ اصالت محصول راحت شده است. اما برای اطمینان بیشتر به موارد زیر هم دقت فرمایید:


•    در ابتدای کار نیاز است تا برای بررسی آنلاک بودن (Unlocked) گوشی، سیم کارت خود را داخل آیفون قرار داده و به محض دریافت آنتن، در این مورد اطمینان حاصل کنید.
•    بعد از باز شدن جعبه به امضای اپل روی لوازم جانبی دقت کنید. عبارت “Designed by Apple in California Assembled in China/Vietnam” طوری روی آنها درج شده که می‌توانید بدون باز کردن بسته بندی لوازم جانبی، آن را مشاهده کنید.
•    اگر گوشی شما آنلاک شده بوسیله اپراتور باشد، ممکن است در خشاب سیم کارتش یک عدد سیم کارت متعلق به همان اپراتور وجود داشته باشدکه البته غیر قابل استفاده خواهد بود. اگر این طور بود اصلا نگران نباشید! تمامی آیفون های موجود در بازار ایران به صورت آنلاک شده به دست مشتری می‌رسد. سیم کارت خود را داخل گوشی قرار داده و از آیفون خود لذت ببرید.



نکات پایانی:


  •  بین گوشی‌های داری شناسه‌ی ICCID و گوشی‌های بدون شناسه ICCID هیچ تفاوتی وجود ندارد. هر دو نوع ذکر شده بصورت آنلاک به دست شما رسیده است. گوشی آیفون خریداری شده، چه فکتوری آنلاک باشد و چه آنلاک شده بوسیله اپراتور، در نهایت با انواع سیم‌کارت‌ها کار میکند. اگر ICCID در پشت جعبه گوشی وجود داشته باشد نشان دهنده آن است که این گوشی توسط اپراتور آنلاک شده است و اگر این شناسه وجود نداشته باشد، نشان دهنده آن است که این گوشی آنلاک فکتوری است. ممکن است شایعاتی را در مورد کیفیت آنلاک‌ها یا منقضی شدن آنها در صورت آپدیت گوشی شنیده باشید، ولی آنها را اصلا جدی نگیرید.
    •    وجود یا عدم وجود شناسه ICCID باعث ایجاد اختلاف قیمت آنها در بازار گردیده است اما باید بگوییم که این اختلاف قیمت، یک ترفند بازاریابی است و این گوشی ها از لحاظ قیمت هیچ تفاوتی با هم ندارند.
    •    تفاوت موجود در پارت نامبرهای مختلف تنها در نوع دو شاخه یا سه شاخه شارژر موجود در جعبه گوشی می باشد. تفاوت مهم پارت نامبر کشور امارات نسبت به سایر پارت نامبرها، عدم وجود  FaceTime (مکالمه تصویری با استفاده از خطوط تلفن همراه) بر روی گوشی است. با این وجود قیمت تمامی پارت‌نامبرها برابر بوده و نباید فریب حقه‌های بازاریابی را بخورید.
    •    به یاد داشته باشید که بعضی فروشندگان سودجو تحت عناوینی مانند آپدیت سیستم عامل، نصب فرم ورهای جدید، نصب نرم افزارهای کاربردی و مواردی مشابه، هزینه های هنگفتی را به خریداران تحمیل می کنند. باید بدانید که خود شما به تنهایی میتوانید تمامی این کارها را با صرف وقت و کمی تحقیق در منابع معتبر، به راحتی انجام دهید و از پرداخت هزینه های اضافه و غیرضروری دوری کنید.
    با استفاده از نکاتی که بیان شد می‌توانید اصالت محصول موردنظر را بررسی کرده و خریدی مطمئن و لذت‌بخش داشته باشید.

 

آیفون کارکرده بخریم یا نه ؟

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کاربران آیفون این است که نمی‌توانند از رابط کاربری ios دل بکنند و به رابط کاربری گوشی‌های اندرویدی سوئیچ کنند و حتی حاضر به خرید آیفون کارکرده به جای یک اندرویدی نو هستند. اما آیفون کارکرده بخریم یا نه ؟ ایفون قدیمی یا میان رده جدید از برند های شیائومی و سامسونگ ؟
در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.


آیفون کارکرده یا شیائومی ؟

فرض کنید برای خرید گوشی حدود ۶ میلیون تومان در نظر دارید، با این مبلغ هم می‌توانید «آیفون سون» ۲۰۱۶ کارکرده بخرید هم می‌توانید یک «PocoX3NFC» نو ۲۰۲۰ انتخاب کنید.
انتخاب آیفون مزیت‌های خاص خود را دارد، شما یک گوشی پرچمدار قدیمی با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واقعی خریداری کردید که حتی در بیشتر موارد بهتر از دوربین های ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی امروزی عکس می‌گیرد که با دیدن ویدئو این تفاوت را حس خواهید کرد.


اما چه نقاط منفی‌ای را به جان می‌خرید؟

از دست دادن ترند نمایشگر ۶ اینچی و استفاده از آیفون ۴.۷ اینچی که در بهترین حالت وضوح ۷۵۰ پیکسل را به شما ارائه می‌دهد.
بعضی از گیمرها هم ممکن است با خود فکر کنند انتخاب پرچمدار سال‌های گذشته می‌تواند قدرتی در حد و اندازه میان رده‌های حال حاضر در اختیار آن‌ها بگذارد.
البته که قدرت پردازشی «آیفون سون» در عمل تقریباً به اندازه «PocoX3NFC» شیائومی است، اما با توجه به این که ۵ سال از کارکردن آن می‌گذرد، تراشه دیگر پایداری روز اول خود را ندارد و اگر همزمان با دو گوشی شروع به بازی کنید، آیفون بعد از دقایقی به شدت افت فریم ریت پیدا خواهد کرد.


مهم‌ترین نقص آیفون یعنی باتری

حتی آیفون نو نیز از لحاظ باتری از اندرویدی‌ها ضعیف‌تر است و استوک آن قطعاً در باتری شما را اذیت خواهد کرد که در ویدئو کامل‌تر به آن پرداخته شده است.


ایفون کارکرده یا سامسونگ نو؟

شما در بازار موبایل امروز، می‌توانید با پول یک گوشی «a21s» نو سامسونگ، «آیفون ۶اس» ۲۰۱۵ را بخرید.
نتیجه کیفیت عکاسی، دوباره با اختلاف زیاد به نفع آیفون است. وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسلی «iPhone 6s» از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی سامسونگ بیشتر و کنتراست بهتری دارد.

البته از نظر باتری شاید به سختی بتوانید ۳ ساعت با آن وبگردی کنید. در صورتی که اگر «a21s» رو انتخاب کرده باشید، حداقل یک روز کامل پاسخگوی شما خواهد بود. ناگفته نماند این مدل آیفون‌ها تنوع لنز ندارند و تنها به یک لنز اصلی مجهز هستند.

سوالات متداول خرید آیفون کارکرده

 همانطور که می‌دانید گوشی‌های آیفون کارکرده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌تواند تا چندین سال پاسخگوی نیاز شما باشد، اما همه چیز به اولویت شما برمی‌گردد که آیا رابط کاربری iOS برای شما مهم است یا باتری و یک نمایشگر بزرگ؟ طبق نیازهای شما هر یک از این دو مورد می‌تواند برای شما مناسب باشد.

تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی

رابط کاربری آیفون یکی از بی‌نقص‌ترین‌هاست، اما این قضیه اصلاً در باتری صدق نمی‌کند و بعد از چند سال باتری به مرور به شدت ضعیف می‌شود و بر عملکرد کلی گوشی نیز تاثیر می‌گذارد. پس باید گفت خیر، عملکرد دچار افت می‌شود.

  • اگر در یک رنج قیمتی مقایسه کنیم، تقریباً آیفون در دوربین همچنان از میان رده‌های اندرویدی برتر است، اما از نظر تنوع لنزی اندرویدی‌ها پیروز میدان هستند.

  • تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی

1- تماس تلفنی برای رزرو زمان خرید

2- حضور شخص صاحب حساب

3- داشتن چک (هر نوع چکی)

4- پرداخت چک به تعداد ماه یا دو ماه یکبار

خرید و قیمت آیفون دسته دوم از سایت موبایل کده MobileCadeh

فروشگاه اینترنتی موبایل کده ، آیفون کارکرده را با مناسب ترین قیمت بازار در سری های مختلفی عرضه می ‌نماید که خریداران آیفون دسته دوم این امکان را دارند که مدل و رنگ مورد  نظر آیفون دسته دوم مورد‌علاقه خود را انتخاب و نسبت به خرید آن اقدام نمایند. موبایل کده این محصول را با مهلت تست ۲۰ روزه و ارسال رایگان به سراسر ایران ارائه می دهد، علاوه براین تیم پشتیبانی ما در خدمات پس از فروش سایت موبایلکده آماده هرگونه مشاوره ای در مورد خرید و یا قیمت آیفون کارکرده است که شما می توانید با تیم پشتیبانی تماس برقرار کنید و یا سوالات خود را در قسمت پرسش و پاسخ با ما به اشتراک بگذارید.  ناگفته نماند سایت موبایلکده برای مشتریان خود امکان خرید اقساطی آیفون دسته دوم را فراهم آورده است.


ارزش خرید آیفون دسته دوم

اگر از افرادی هستید که آیفون غول پیکر با بالاترین کیفیت و به روزترین سخت افزار نظرتان را جلب می‌کند و دوست دارید با گوشی خود به بازی کردن و فیلم دیدن بپردازید، خرید آیفون دسته دوم و استوک با قیمتی مناسب‌تر نسبت به خرید آیفون آکبند ، بهترین انتخاب پیش روی شماست. البته همانطور که گفتیم قیمت گوشی آیفون آکبند  بالا است که با توجه به کیفیتی که دارد خرید آیفون دسته دوم منطقی‌تر می‌باشد. به هرحال با توجه به قیمت گوشی آیفون کارکرده باید دید این تغییرات شما را برای خرید این گوشی جذاب مجاب می‌نماید یا نه؟ شما می‌توانید برای خرید آیفون دسته دوم و آکبند و همچنین اطلاع از قیمت کارکرده و دیگر گوشی‌ها به صفحه خرید گوشی آیفون دسته دوم وآکبند به صورت اقساط سر بزنید.


خرید اقساطی آیفون دسته دوم (آیفون دسته دوم قسطی) از موبایل کده

با توجه به نوسان دلار در بازار ایران و این که موبایل آیفون جزء کالاهای لاکچری محسوب می‌گردد و بالاترین جایگاه را در لیست قیمت روز گوشی موبایل آکبند و دسته دوم  دارد، خرید آن در زمان حاضر کار سختی می‌باشد. علاقه کاربران به گوشی های کمپانی اپل باعث شده تا با صرف نظر کردن از قیمت آیفون آکبند و قیمت آیفون دسته دوم ، به فکر خرید اقساطی آیفون دسته دوم و خرید اقساطی آیفون آکبند باشند. فروشگاه اینترنتی موبایل کده با بهترین شرایط فروش اقساطی گوشی آیفون این امکان را برای شما فراهم آورده است تا بتوانید انواع گوشی اپل دسته دوم و گوشی اپل آکبند را به صورت اقساطی خریداری نمایید؛


قیمت روز گوشی آیفون دسته دوم

با دیدن لیست قیمت گوشی اپل متوجه خواهید شد که نوسان نرخ ارز در ایران تأثیر مستقیمی بر روی انواع قیمت گوشی اپل دارد ، چه قیمت آیفون دسته دوم باشد چه قیمت آیفون آکبند ، چرا که قیمت گوشی اپل به دلار محاسبه می‌شود، به طوری که قیمت آیفون آکبند سر به فلک کشیده است. گوشی های آیفون در لیست کالاهای لوکس قرار دارند بنابراین همانطور که انتظار می‌رود طرفداران و علاقه مندان به گوشی‌های شرکت اپل ، به خرید گوشی‌های آیفون دسته دوم و استوک سالم روی آورده اند!


امکان خرید اقساطی آیفون دسته دوم در سایت موبایلکده وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید در زمان کمی تنها با پرداخت ۵۰  درصد مبلغ ، خرید قسطی قیمت آیفون دسته دوم را نهایی نمایید و بدون پرداخت هزینه اضافی صاحب این محصول در موبایل کده شوید.

ارسال محصول در سایت موبایلکده به چه صورت است؟

ارسال خرید های نقدی در تهران کمتر از ۳ ساعت و برای شهرستان های اطراف کمتر از ۲۴ ساعت بعد از مراحل پرداخت می باشد.


خدمات پس از فروش گوشی آیفون دسته دوم از سایت موبایلکده شامل چه مواردی می‌شود؟

ارسال رایگان به سراسر کشور

مهلت تست ۲۰ روزه


مدارک مورد نیاز برای خرید اقساطی آیفون دسته دوم

تنها مدارک مورد نیاز برای خرید اقساطی گوشی آیفون دسته دوم ارائه چک ، کارت شناسایی می‌باشد.


مراحل خرید اقساطی آیفون دسته دوم برای مشتریان سایت موبایل کده

1- تماس تلفنی برای رزرو زمان خرید

2- حضور شخص صاحب حساب

3- داشتن چک (هر نوع چکی)

4- پرداخت چک به تعداد ماه یا دو ماه یکبار


خرید گوشی آیفون رجیستر شده از سایت معتبر خرید آیفون دسته دوم و آکبند

طرح رجیستری یکی از نکاتی است که باید در هنگام خرید گوشی اپل به آن توجه داشته باشید. گوشی آیفون دسته دومی را بخرید که در سامانه همتا ثبت شده باشد، در غیر این صورت باید هزینه سنگینی را بابت رجیستری آن پرداخت نمایید. همچنین ممکن است شما شرایط رجیستری موبایل را نداشته باشید، آنجاست که به مشکلات زیادی بر می‌خورید و برخی از فروشندگان برای رجیستر کردن گوشی آیفون از شما هزینه زیادی دریافت کنند. با خرید از فروشگاه اینترنتی موبایل کده نگران هیچ‌چیز نباشید چرا که موبایل کده گوشی اپل را با ارزان ترین قیمت به فروش می‌رساند و ضمانت تضمین رجیستری می‌کند.


خرید انواع گوشی آیفون آکبند و دسته دوم از فروشگاه اینترنتی موبایلکده

خرید گوشی iPhone اپل آکبند و دسته دوم با توجه به نوسانات قیمت آیفون کار بسیار دشواری است؛ بنابراین تنها در هنگام خرید آیفون آکبند و کارکرده می‌توان از قیمت گوشی Apple مطلع شد. از این رو مشتریان نمی‌توانند انتخاب گوشی اپل مناسب خود را به خوبی انجام دهند. کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت موبایل کده و رفتن به صفحه خرید انواع گوشی اپل، لیست قیمت گوشی آیفون دسته دوم و آکبند را مشاهده کنند و در آن لیستی از ارزانترین گوشی آیفون آکبند و کارکرده تا گرانترین گوشی ایفون آکبند و دسته دوم را مشاهده نمایید.

چالش دیگری که کاربران در هنگام خرید گوشی آیفون دسته دوم با آن مواجه می‌شوند، این است که در بازار گوشی ‌های اپل قلابی و فیک بسیاری وجود دارند که به جای گوشی آیفون اصلی به فروش می‌رسند. برخی از فروشندگان غیرمعتبر ممکن است آیفون با لوازم و جعبه تقلبی بفروشند که حس خوبی به خریدار نمی‌دهد، به همین دلیل بهتر است از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر نظیر موبایل کده گوشی Apple آکبند و دسته دوم خود را خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی موبایلکده در تمامی مراحل خرید گوشی آیفون آکبند و دسته دوم به شما کمک می‌کند تا بهترین گوشی آیفون آکبند و کارکرده را تهیه کنید. دیگر نیازی نیست هزینه‌های سنگین را متحمل شوید و با نگرانی گوشی آیفون را بخرید چون در موبایل کده با چند کلیک ساده می‌توانید گوشی اپل آکبند و دسته دوم خود را بخرید و آن را در کمترین زمان ممکن از پیک تحویل بگیرید. در هر مرحله از خرید گوشی آیفون از موبایل کده پشتیبانان و کارشناسان آماده پاسخگویی به سوالات و نظرات شما در مورد گوشی Apple هستند، پس اگر در هر مرحله به مشاور خرید موبایل و راهنمایی‌هایی تخصصی در رابطه با خرید و قیمت اپل نیاز داشتید حتماً با کارشناسان مطرح کنید تا بهترین تجربه خرید گوشی را در موبایل کده داشته باشید.

خرید آیفون دسته دوم

گوشی iPhone توسط تیم طراحی شرکت اپل در کالیفرنیای آمریکا طراحی می‌شود، اما خط تولید آن در کشور چین قرار دارد.

تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی

در حال حاضر خانواده سری ۱۴ که شامل گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس، آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس هستند جایگاه جدیدترین گوشی های آیفون را به خود اختصاص داده‌اند.

گوشی های ساخت شرکت اپل عموماً بین ۶ تا ۸ سال آپدیت دریافت می‌کنند.

تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی

  • امروزه بسیاری از افراد به دنبال خرید آیفون دسته دوم هستند ولی شناخت دقیقی از نیاز خود ندارند. از آنجایی که iPhone‌ دارای مدل‌های مختلفی است، شما باید با توجه به شرایط شخصی خود برای انتخاب آن اقدام نمایید. قیمت گوشی آیفون آکبند یکی از این فاکتورهای مهم است. اگر دوست دارید که یک خرید ارزان‌تر را تجربه کنید، باید به سراغ خرید گوشی آیفون دسته دوم بروید و یا مدل‌های قدیمی‌تر موجود در بازار را تهیه نمایید. مورد بعدی این است که شما حتما باید کاربری موبایل آیفون آکبند و دسته دوم را برای خود مشخص کنید.

    به طور مثال اگر قصد دارید که بیشتر از دوربین این موبایل استفاده کنید، باید به سراغ مدل‌های برتر بروید. مثلا آیفون ۱۴ پرومکس از نظر دوربین عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. در هر حال نباید فراموش کرد که با عرضه نسل‌های جدیدتر این گوشی شاهد امکانات بیشتری در آن‌ها خواهیم بود. از همین رو شما هم با بررسی مشخصات فنی هر دستگاه، با توجه به بودجه‌ای که در اختیار خود دارید برای خرید آیفون اقدام کنید.

تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی

1- تماس تلفنی برای رزرو زمان خرید

2- حضور شخص صاحب حساب

3- داشتن چک (هر نوع چکی)

4- پرداخت چک به تعداد ماه یا دو ماه یکبار

خرید آیفون دسته دوم با توجه به مدل آکبند آن کاری معقولانه و اقتصادی به حساب می آید؟

بله؛ به دلیل این که آیفون ها می توانند در طول دراز مدت هم کارایی و ارزش خودشان را همچنان حفظ کنند و با افت قیمت کمتری که به نسبت گوشی های دیگر دارند خرید آیفون دسته دوم می تواند کاری عاقلانه و مقرون به صرفه تری برای شما عزیزان باشد البته که توجه داشته باشید برای خرید آیفون های دست دوم از جمله آیفون دسته دوم باید از فروشگاه ها و سایت های معتبر گوشی مورد نظر خود را خریداری نمایید.


در هنگام خرید آیفون دسته دوم یا استوک چه مواردی را باید مورد بررسی قرار داد؟

توجه به جعبه گوشی و IMEI، سلامت فیزیکی و ظاهر گوشی،توجه به این که اپل آیدی بر روی گوشی نباشد، توجه به آنتن دهی گوشی و در آخر بعد از اینکه تصمیم نهایی به خرید آیفون دسته دوم را گرفتید توجه نمایید تا حتما از فروشگاه های معتبر فروش آیفون کارکرده و دست دوم خریداری نمایید.


آیا به غیر از آیفون دسته دوم مدل های دیگر آیفون هم به صورت آکبند موجود دارید؟

فروشگاه اینترنتی موبایلکده با سال ها تجربه و سابقه در فروش آیفون کارکرده و دسته دوم آماده عرضه تمامی سری های آیفون از جمله: فروش آیفون ایکس آکبند و دسته دوم ، فروش آیفون ایکس اس آکبند و دسته دوم ، فروش آیفون ایکس اس مکس آکبند و دسته دوم ، فروش آیفون ۱۱ آکبند و دسته دوم ، فروش آیفون ۱۱ پرو آکبند و دسته دوم ، فروش آیفون ۱۱ پرومکس آکبند و دسته دوم ، فروش آیفون ۱۲ آکبند و دسته دوم ، فروش آیفون ۱۲ پرو آکبند و دسته دوم ، فروش آیفون ۱۲ پرومکس آکبند و دسته دوم ، فروش آیفون ۱۳ آکبند و دسته دوم ، فروش آیفون ۱۳ پرو آکبند و دسته دوم ، فروش آیفون ۱۳ پرومکس آکبند و دسته دوم به علاقه مندان و خریداران آیفون آکبند و دسته دوم می‌باشد.


آیا آیفون دسته دوم را به صورت عمده هم می توانیم خریداری کنیم؟

بله، شما می توانید در صورت تمایل و خرید آیفون دسته دوم به صورت عمده با همکاران ما تماس بگیرید تا از قیمت های عمده ما اطلاعات کسب نمایید.


باتری ایفون های دسته دوم چند درصد هستند؟

همانطور که می‌دانید اکثرا با توجه به جدید بودن سری های آیفون دسته دوم آنها بسیار کم هست و اگر هم باشه در حد نو هست بیشتر فروش ما با سلامت باتری ۱۰۰ درصد و یا ۹۹ درصد بوده ولی شما عزیزان قبل از خرید این امکان را دارید تا با همکاران پشتیبانی ما چک بفرمایید و بعد خرید ایفون دسته دوم خودتون را انجام دهید.


بعد از ثبت سفارش آیفون دسته دوم چه زمانی به دستمان میرسد؟

در صورت خرید آنلاین و غیر حضوری آیفون دسته دوم ، با توجه به شهر و محل سکونت شما زمان ارسال بین ۵ الی ۳۶ ساعت متغیر است.


آیا فروش ایفون دسته دوم با گارانتی و ضمانت عرضه میشود؟

بله تمامی ایفون دسته دوم ما دارای گارانتی و 20 روز مهلت تست می باشد ، پس شما عزیزان می توانید با خیال راحت خرید خود را انجام بدین و در هر مرحله اگر تردیدی داشتین میتوانید با شماره ایران در همین صفحه تماس تلفنی برقرار کنید.


خرید آیفون دسته دوم بررسی نکات قبل از خرید آیفون دسته دوم و خرید آيفون دسته دوم

اگر قصد خرید آیفون دسته دوم را دارید می‌توانید با خیال راحت از فروشگاه اینترنتی موبایلکده (MobileCadeh) این کار را به انجام برسانید ، زیرا تمامی گوشی های آیفون کارکرده و دسته دوم موجود در فروشگاه موبایلکده قبل از عرضه برای فروش تست کامل می شود و تمام موارد فنی سخت افزاری و نرم افزاری چک اپ کامل می گردد و سپس برای شما عزیزان در سایت قرار داده می شود، جال است بدانید از جمله مواردی که موبایلکده به شدت به آنها حساس هست و به صورت چک لیست هر بار در آیفون دسته دوم تست می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • سلامت صفحه نمایش LCD ایفون دسته دوم
  • برد آیفون ها
  • بد سکتورهای هارد
  • سلامت باتری و در صورت تعویض اطمینان از کیفیت تعویض آن
  • تست نرم افزاری از سخت افزار های دستگاه و اورجینال بودن قطعات آیفون دسته دوم

شما خریداران و مشتریان قدیمی فروشگاه اینترنتی موبایلکده می توانید با ضمانت و گارانتی و مهلت تست 20 روزه این مجموعه خرید خود را نهایی کنید و در هر مرحله جهت مشخصات بیشتر و استعلام قیمت روز آِیفون دسته دوم و قیمت آیفون دسته دوم می توانید با کارشناسان پشتیبان ما در واتس اپ همین صفحه یا با شماره های سایت موبایلکده در تماس باشید.

 

اگر قصد خرید آیفون کارکرده را دارید حتما این مقاله را که درباره تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی است را مطالعه نمایید!

گوشی‌های آیفون یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شوند و از همین جهت بازار فروش گوشی‌های فیک آیفون همیشه داغ است. چینی‌ها به حدی از نظر ظاهری از محصولات آیفون دقیق کپی برداری کردند که اگر در این زمینه ناآگاه باشید و قدرت تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی را نداشته باشید، به سادگی در دام کلاهبرداران خواهید افتاد و فریب می‌خورید.

تشخیص آیفون کارکرده اصل با استفاده از روش‌های کلی

چگونه قبل از خرید آیفون کارکرده بفهمیم که گوشی اصل است و فروشنده به ما گوشی تقلبی نمی‌فروشد؟ در این مقاله قصد داریم چندین روش ساده و کاربردی را به شما آموزش دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

ما در مقاله تشخیص گوشی اصل از تقلبی به موارد عمده‌ای که می‌توان گوشی‌های تقلبی را تشخیص داد، اشاره کردیم که قطعاً برای آیفون کارکرده نیز کاربرد دارد. روش‌هایی از قبیل خرید از فروشگاه معتبر و چک کردن کد IMEI ( کد تشخیص اصل بودن گوشی اپل ) و بسته بندی دستگاه که به صورت مفصل در مورد آن صحبت کردیم و برای تست اصل بودن گوشی اپل کارکرده نیز قابل استفاده است، اما در این مقاله اختصاصی‌تر به تفاوت‌های آیفون کارکرده اصل و تقلبی خواهیم پرداخت و به همه روش‌های ممکن به شما تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی را یاد می‌دهیم.


روش اول تشخیص ایفون کارکرده اصلی : بررسی مشخصات ظاهری

اگر یک آیفون باز حرفه‌ای باشید یکی از راه‌های چک کردن اصل بودن گوشی اپل نگاه کردن به ظاهر آن است، اما اگر حرفه‌ای هم نیستید نگران نباشید، ما به شما می‌گوییم که چه نکاتی را باید بررسی کنید.

بررسی دکمه‌های ایفون کارکرده قبل از خرید:

شاید کنجکاو باشید که از روی دکمه‌های فیزیکی دستگاه چگونه بفهمیم گوشی ایفون کارکرده اصل است یا تقبلی؟ دکمه‌های فیزیکی آیفون کارکرده ، مطابق با استانداردهای بالای اپل است و نوع بیرون زدگی، ظرافت و حسی که وقتی آن را فشار دهید به شما منتقل می‌شود، همگی منحصر‌به‌فرد است و اگر اندکی دقت کنید تفاوت آن با یک گوشی آیفون کارکرده تقلبی به سادگی قابل تشخیص است.


بررسی پیچ‌های بکار رفته در گوشی آیفون کارکرده

اگر به پیچ‌های یک آیفون کارکرده اصل دقت کنید، به سادگی متوجه تفاوت آن با پیچ‌های عادی می‌شوید و جالب است بدانید پیچ‌های آیفون کارکرده با همه ابزارها قابل باز شدن نیستند. آیفون‌های تقلبی معمولاً از پیچ‌های کاملاً معمولی استفاده می‌کنند و به سادگی هم باز می‌شوند.


بررسی لوگوی حک شده در پشت گوشی آیفون کارکرده

اپل به ظرافت و دقت طراحی معروف است و اولین چیزی که باید به آن دقت کنید، رنگ و فونت‌های استفاده شده روی بدنه دستگاه و همین‌طور شکل و شمایل و برجستگی لوگوی اپل است.


روش دوم : تست اصل بودن آیفون کارکرده با بررسی سخت افزار و نرم افزار:

شاید از نظر ظاهری برای برخی افراد تشخیص ایفون کارکرده اصلی سخت باشد، به همین دلیل چند روش نیز برای تست نرم افزار و سخت افزار به شما خواهیم گفت تا به سادگی گوشی اصل را از غیر اصل تشخیص دهید.


تشخیص اصل بودن ایفون کارکرده از طریق بررسی کیفیت دوربین و سرعت بالا آمدن آن  :

سرعت بالا آمدن نرم‌افزار دوربین در گوشی‌های فیک از مدل اصلی پایین‌ترست و اگر کیفیت عکس آن را مقایسه کنید، خیلی راحت متوجه اصل بودن ایفون کارکرده یا تقلبی بودن آن، خواهید شد.


چک کردن اصل بودن گوشی ایفون کارکرده با بررسی سیستم عامل:

بررسی سیستم عامل یکی از قطعی‌ترین روش‌های تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی است. همانطور که در جریان هستید، آیفون با سیستم عامل انحصاری iOS روانه بازار می‌شود و گوشی‌‎های تقلبی به ناچار مجبورند از سیستم عامل اندروید استفاده کنند و پوسته IOS را روی آن بندازند. کافیست شما به App Store رفته و یک برنامه انحصاری دانلود کنید، اگر مشاهده کردید که دستگاه شما به طور غیر طبیعی ارورهای می‌دهد، قطعاً گوشی شما فیک است.

روش سوم : کد تشخیص اصل بودن گوشی ایفون کارکرده:

بهترین و قطعی‌ترین راه حل تشخیص اصل بودن ایفون بررسی کد تشخیص اصل بودن گوشی اپل است. کارشناسان اپل برای راحت کردن خیال کاربران و جلوگیری از سوء استفاده کمپانی‌های چینی، شماره سریالی را بر روی محصولات خود گذاشته‌اند که با وارد کردن آن در سایت checkcoverage.apple.com تمامی مشخصات دستگاه شما نمایش داده می‌شود. اگر آیفون کارکرده شما تقلبی باشد در این صفحه اطلاعات نامفهومی می‌بینید یا با عبارت invalid serial number روبه‌رو خواهید شد.

از آنجایی که ممکن است برچسب سریال روی جعبه نیز عوض شده باشد، مطمئن‌ترین راه این است که سریال را از خود گوشی بردارید. با طی کردن مسیر زیر به شماره سریال دست پیدا می‌کنید:

بعد از روشن نمودن دستگاه، به قسمت تنظیمات رفته و در قسمت General، گزینه About را انتخاب کنید تا شماره سریال دستگاه خود را مشاهده کنید. البته روی پنل پشتی نیز معمولاً این کد هک شده است.


تشخیص اصل بودن ایفون کارکرده ریفربیشد یا تعمیر شده :

همانطور که قبلاً در مقاله‌ای جداگانه درمورد گوشی‌های ریپک و ریفربیشد آیفون توضیح دادیم، گوشی‌های ریفربیشد آیفون کارکرده ، در واقع نسخه‌هایی از ایفون کارکرده اصل هستند که مشکل سخت افزاری داشتند و به شرکت مرجوع شدند و تعمیرات روی آن‌ها صورت گرفته و قیمت پایین‌تری دارند. ممکن است فروشنده به شما این مدل را به عنوان یک گوشی اصل بفروشد، ولی از کجا بفهمیم که آیفون کارکرده ما یک نسخه ریفربیشد شده، نیست؟

بهترین و قطعی‌ترین روش این است که کد ##۷۸۶# را شماره‌گیری کنید و سپس گزینه View را بزنید و قسمت Reconditioned Status را بررسی کنید، کلمه‌ای که مقابل آن باید مشاهده کنید، NO است و اگر با کلمه YES مواجه شدید، گوشی شما Refurbished است.

همچنین برای تشخیص اصل بودن ال سی دی آیفون کارکرده نیز بهترین راه مقایسه با مدل اصلی و بررسی سنسور تنطیم نور صفحه نمایش با استفاده از یک چراغ قوه یا فلش است. البته تشخیص باتری اصلی آیفون کارکرده از غیر اصلی آن کار ساده‌ای نیست و اگر نخواهید گوشی را باز کنید، نیاز به زمان بیشتری برای تست آن دارید.

اگر شما هم روش دیگری جز موارد ذکر شده، می‌شناسید که می توان با استفاده از آن به پاسخ این سوال رسید که از کجا بفهمیم ایفون کارکرده اصل است یا تقلبی حتماً با ما به اشتراک بگذارید و تجربیات خود را در این مورد با ما به اشتراک گذارید.

تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی

تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی

سوالات متداول تشخیص اصل بودن ایفون کارکرده

از کجا بفهمیم گوشی آیفون کارکرده اصل است ؟

 برای تشخيص ايفون کارکرده اصل از تقلبي راه‌های بسیاری وجود دارد که سایت موبایلکده  تمامی آن‌ها را برای شما در مقاله بالا جمع‌آوری کرده است و به سادگی می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید.


سایت اپل برای تشخیص اصل بودن گوشی چیست؟

 اپل برای راحت‌تر کردن کاربران و تضمین اصالت کالای خود سایت checkcoverage.apple.com راه اندازی کرده است که کافیست شماره سریال دستگاه خود را در آن وارد کنید تا اطلاعات کامل گوشیتان را ببینید و از اصل بودن آن مطمئن شوید.


چگونه گوشی اصل تعمیر شده را تشخیص دهیم؟

 برخی گوشی‌های آیفون کارکرده اصطلاحاً Refurbished هستند. درواقع گوشی‌های اصلی که مشکل داشتند و تعمیر شدند. برای تشخیص آن راهی مطمئن وجود دارد که در مقاله بالا روش آن را توضیح دادیم و پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را مطالعه کنید.


تفاوت‌های ظاهری گوشی اصلی و تقلبی آیفون کارکرده چیست؟

 برای تشخیص اصل بودن آیفون از روی ظاهر باید دقت بالایی داشته باشید و نسخه اصلی را به خوبی آنالیز کرده باشید. از جمله تغییراتی که در آیفون فیک دیده می‌شود، تفاوت پیچ‌های بکار رفته و دکمه‌های فیزیکی، لوگو اپل و رنگ و جنس گوشیست.


نکات مهم در خرید آیفون کارکرده

خرید کالای اصلی و دست اول همواره از مهمترین دغدغه خریداران بوده و خواهد بود. عدم حضور نمایندگان معتبر و قابل اعتماد برای محصولات کمپانی اپل در ایران، مشکلات فراوانی را برای خریداران ایجاد می‌کند. داستانهای زیادی از بازار تلفن همراه به گوش می‌رسد که باعث ایجاد شک و تردید خریداران می شود. البته بیشتر آنها سندیت نداشته و تنها نوعی ترفند بازاریابی برای فروش محصولات معمولی با قیمتی بیشتر هستند. بهترین راه برای دوری از این دام ها و سردرگمی ها، بررسی دقیق آنها و افزایش اطلاعات در رابطه با محصولات مورد نظر است.

  •  فکتوری آنلاک (Factory Unlock):
    گوشی‌های آیفون به دو صورت Lock و Unlcok توسط اپل عرضه می‌گردند. تفاوتی که نسخه Lock و Unlock دارند در این است که گوشی های لاک تنها با سیم کارتی که درونشان قرار داده شده است کار می‌کند و این نسخه ها تنها در کشورهایی که این اپراتورها فعالند، کارآیی دارد. در حالی که نسخه آنلاک با سیم کارت تمامی اپراتورها قابل استفاده است. چنانچه بخواهید گوشی شما با تمامی اپراتورهای موبایل، از جمله اپراتورهای موبایل ایران سازگار باشد، باید نسخه آنلاک شده را تهیه نمایید. همچنین در نسخه آنلاک، هیچ سیم کارتی درون آیفون وجود ندارد و هنگامی که سیم کارت خود را درون گوشی قرار می‌دهید، سیگنال شبکه دریافت می‌گردد و گوشی قابل استفاده خواهد بود.
  •  آنلاک شده به وسیله اپراتور (Operator Unlocked):
    اگر گوشی طبق قرارداد یک اپراتور و کمپانی اپل، روی سیم کارت همان اپراتور لاک باشد (Lock for Operator)، این گوشی تنها با سیم کارتی که درون آن قرار داده شده است کار می‌کند. البته کاربر می‌تواند با پرداخت هزینه و مابه التفاوت قیمت خرید گوشی به اپراتور، گوشی را آنلاک یا به عبارت د‌یگر Sim-free کند تا بتواند از سیم‌کارت‌های دیگر نیز در آن گوشی استفاده کند. اصطلاحاً به چنین گوشی هایی “آنلاک شده به وسیله اپراتور” گفته می‌شود. اپراتورها برای آنلاک این گوشی ها، تنها IMEI آنها را برای اپل ارسال می‌کنند و در فرآیندی کاملاً ساده این گوشی‌ها توسط اپل از لاک اپراتور خارج می شود. بدین ترتیب عملیات آنلاک گوشی بدون اینکه نیاز باشد پلمپ اصلی گوشی باز شود انجام میشود. در جعبه‌ی این گوشی‌ها خبری از سوزن مخصوص باز کردن شیار سیم کارت نیست و در شیار سیم کارت، سیم کارت اپراتور مورد نظر قرار دارد.
    در آخر و با توجه به تمامی تعاریف ذکر شده، به این نکته باید اشاره کنیم که هیچ‌گونه تفاوتی از لحاظ کیفیت و عملکرد گوشی، بین گوشی‌های آنلاک فکتوری و آنلاک شده به وسیله اپراتور وجود ندارد و هر دو دارای کیفیت و مشخصات یکسانی هستند.
    •  گارانتی:

    در حال حاضر کمپانی اپل طبق اظهارات صریح خود، در ایران هیچ گونه فعالیت رسمی اعم از فروش یا گارانتی محصولات خود ندارد و هیچ یک از گارانتی‌های موجود در ایران نیز به شرکت اپل مربوط نیست.
    اپل در تاریخ شروع گارانتی خود تغییراتی اعمال نموده است، به این ترتیب که از این پس تاریخ آغاز گارانتی محصولات اپل از روزی محاسبه خواهد شد که دستگاه خریداری شده است، نه از روز فعال سازی دستگاه. البته این موضوع با توجه به عدم فعالیت رسمی نمایندگان شرکت اپل در کشور ما قابل پیگیری نبوده و پیشنهاد می‌کنیم ذهن خود را درگیر آن نکنید. به این دلیل که گوشی‌های آیفون موجود در ایران، توسط شرکت‌های واردکننده یا توزیع کننده ایرانی گارانتی شده و کاربران ایرانی باید به شرایط و تاریخ گارانتی ارائه شده توسط این شرکت ها توجه داشته باشند.

    •  اپل آی‌دی (Apple ID):

    اپل آی‌دی یا به عبارت دیگر همان شناسه اپل نوعی حساب کاربری ویژه کاربران محصولات کمپانی اپل است. کمپانی اپل برای حفظ حق نشر محصولاتی که برای پلتفرم های اپل عرضه می‌شود، آنها را برچسب گذاری می‌کند و کاربران تنها می‌توانند با مشخصات خودشان این محصولات را روی دستگاه خود نصب کنند. به عبارت دیگر هر کاربر برای استفاده از محصولات مختلف در آی دیوایس خود باید یک Apple ID ثبت کرده و از آن استفاده نماید.

    تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی

نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button