✌🏻 مثل آب خوردن گوشیت رو عوض کن، اونم قسطی!
افزایش سرعت آیفون دست دوم

آیا آیفون دست دوم شما به تازی کند شده است؟ آیا از کند کار کردن آیفون دست دوم خود خسته هستید؟ دنبال راه حلی برای افزایش سرعت آیفون دست دوم خود هستید؟

با استفاده از نکات و ترفندهای خاصی می‌توان سرعت عملکرد آیفون دست دوم را افزایش دهید. این نکات و ترفندها به ویژه در آیفون‌های قدیمی‌تر اپل کاربرد موثری دارند. با موبایلکده همراه باشید تا مروری بر نکات و ترفندهایی داشته باشیم که منجر به افزایش سرعت آیفون دست دوم می‌شود.

باید بدانید دلایل مختلفی برای کند شدن آیفون دست دوم شما وجود دارد، مانند حافظه ناکافی، پردازش زیاد برنامه ها در پس زمینه، وجود نرم افزار قدیمی و خیلی دیگر که در اینجا قصد داریم در مورد آن و روش بالا بردن سرعت آیفون دست دوم صحبت کنیم.

روش افزایش سرعت آیفون دست دوم شامل ترفندهایی است که هر کاربری که قصد خرید آیفون دست دوم را دارد باید آن ها را یاد بگیرید تا در هنگام استفاده از گوشی همراه خود ، نهایت لذت استفاده از آیفون کارکرده خود را ببرد.

 سایت موبایلکده در این مقاله، موارد اصولی و اصلی از راه های افزایش سرعت آیفون دست دوم را بیان کرده تا اگر می خواهید با روش های آسان سرعت آیفون دست دوم خود را افزایش دهید به مشکلی برنخورید!


کاهش سرعت عملکرد گوشی‌های هوشمند امری طبیعی است. هر آیفون دست دومی به مرور زمان از نظر سرعت عملکرد دچار افت کیفیت می‌شود. حال ممکن است بنا به دلایل خاصی همچون ضعف سخت افزاری، این افت عملکرد در یک گوشی رده پایین زودتر و به شکل محسوس‌تری نمایان شود اما در یک گوشی رده بالا دیرتر پدیدار شود. بنابراین تمام گوشی‌های آیفون دست دوم به مرور زمان با افت سرعت عملکرد مواجه می‌شوند و این امر اجتناب‌ناپذیر و طبیعی است. آیفون دست دوم هم از این موضوع مستثنا نیستند و افت سرعت عملکرد در آیفون‌ها بیشتر در نسخه‌های قدیمی‌تر این سری از محصولات اپل مشاهده می‌شود. به عنوان مثال آیفون ۸، آیفون ایکس اس دست دوم، به دلیل بستر سخت افزاری ضعیف‌‌تر نسبت به آیفون‌های جدید اپل با معضل کاهش سرعت عملکرد مواجه می‌شوند.

بدون تردید استفاده از آیفونی که سرعت عملکرد آن افت یافته یا اصطلاحا کند شده امر خوشایندی نیست. روش‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سرعت عملکرد آیفون دست دوم خود را افزایش دهید. بنابراین اگر آیفون دست دوم شما با مشکل کاهش سرعت عملکرد مواجه شده و استفاده از آزاردهنده است، می‌توانید نکات و ترفندهایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم را به منظور افزایش سرعت عملکرد آیفون دست دوم خود به کار ببرید.

چرا گوشی آیفون دست دوم کند می شود؟

یکی از مشکلات رایج گوشی‌های هوشمند، کاهش سرعت عملکرد پس از گذشت زمان و مدت استفاده از آن است، و این موضوع کاربران را در استفاده دچار مشکلات بسیار می‌کند. امروزه بسیاری از کابران آیفون دست دوم قدیمی از عملکرد گوشی خود رضایت ندارند،  البته گوشی‌های آیفون دست دوم از سرعت بی‌نظیری برخوردارند، که نتیجه‌ی هماهنگی عالی سخت افزار و نرم افزار آن‌هاست.

کاهش سرعت عملکرد، به مرور زمان و به دلیل پر شدن حافظه و نصب نرم‌افزارهای متعدد در همه‌ی دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها احساس می شود و تنها مختص به دستگاه‌های شرکت اپل نیست. به همین دلیل اگر فردی تصمیم بگیرد یک آیفون دست دوم خریداری نماید باید حتما از افراد خبره در کار تشخیص سلامت آیفون دست دوم  کمک بگیرد و یا از فروشگاه‌های آنلاین فروش آیفون دست دوم مانند سایت موبایلکده که تمامی آیفون های دست دوم خود را با ۲۰ روز مهلت تست رایگان در اختیاران خریداران آیفون دست دوم قرار میدهد خرید نمایید.


روش افزایش سرعت آیفون دست دوم به طور خلاصه:

  • آیفون دست دوم خود را ریستارت کنید.
  • برنامه های غیر ضروری را ببندید.
  • حافظه رم آیفون دست دوم را پاک کنید.
  • iOS را به روز کنید.
  • سرویس‌های مکان و برنامه پس‌زمینه آیفون دست دوم را غیر فعال کنید.
  • قابلیت Reduce Motion در آیفون دست دوم را فعال کنید.
  • فضای آیفون دست دوم خود را آزاد کنید.
  • آیفون دست دوم خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

بهینه‌ سازی رم آیفون های دست دوم:

جالب است بدانید اپل اعتقادی به بهره‌مندی آیفون‌هایش از رم‌ با ظرفیت بالا نداشته و ندارد. این امر به ویژه در آیفون‌های قدیمی‌تر اپل مشاهده می‌شود. اما برای جلوگیری از بروز این مشکل قابلیتی وجود دارد که با لقب RAM Reallocate شناخته می‌شود و ما آن بهینه‌سازی رم عنوان می‌کنیم. بهینه‌سازی دستی رم در آیفون‌ها اپل به سادگی قابل انجام نیست اما اگر از اپلیکیشن Battery Doctor استفاده کنید این عمل به سادگی قابل انجام می‌شود.
اپلیکیشن یا برنامه Battery Doctor به منظور کاهش مصرف انرژی باتری آیفون دست دوم ، رم آن را بهینه‌سازی می‌کند و موارد غیر ضروری موجود در آن را حذف می‌نماید که به این عمل اصطلاحا RAM Reallocate گفته می‌شود. حال در آیفون‌های اپل می‌توان از این قابلیت با دو هدف مختلف استفاده کرد. هدف اول افزایش سرعت عملکرد آیفون بوده و هدف دوم کاهش مصرف انرژی یا شارژ باتری دستگاه محسوب می‌شود.

برنامه Battery Doctor در محیط خود بخشی با عنوان One Tab Boost را ارائه می‌کند که به منظور استفاده از آن باید یک بخش جداگانه از این اپلیکیشن‌ را دانلود نمایید. با استفاده از قابلیت TapBoost ارائه شده در این بخش می‌توانید مموری یا رم دستگاهتان را بهینه‌سازی کنید. به منظور نصب بخش One Tab Boost باید پس از اجرای اپلیکیشن Battery Doctor آیکون موشک موجود در گوشی بالا و سمت راست رابط کاربری برنامه را انتخاب کنید. سپس گزینه Install را انتخاب کرده و موارد مورد نیاز را دانلود و نصب نمایید. با انجام این عمل بخش One Tab Boost در برنامه Battery Doctor فعال شده و گزینه TapBoost نمایان می‌شود. با انتخاب این گزینه به طور آنی رم دستگاه بهینه‌سازی می‌شود و بدین صورت سرعت عملکرد آیفون دست دوم شما افزایش می‌یابد.

اگر به دنبال بیمه و گارانتی معتبر برای خرید آیفون دسته دوم هستید : کلیک نمایید.

افزایش سرعت آیفون دست دوم

چگونه سرعت آیفون دست دوم خود را بالا ببریم؟

گاهی با به روز رسانی سیستم عامل iOS روی بعضی آیفون های دست دوم با سخت افزار قدیمی‌تر، باعث بروز مشکلاتی در سرعت عملکرد برنامه‌ها و دستورات گوشی می شویم. اگر شما هنوز هم از گوشی‌های آیفون دست دوم قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، و دستگاه شما نسبت به روزهای اول، کندتر شده یا برنامه‌های شما زمان بیشتری را برای باز شدن صرف می‌کنند، می توانید سرعت آن را بالا ببرید.

حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا نکته‌ها و راه کارهای مفیدی را برای افزایش سرعت آیفون دست دوم برای شما توضیح دهیم. این راه کارها برای اکثر آیفون‌های قدیمی‌تر بکار برده می شوند البته شما می‌توانید از این ترفندها برای افزایش سرعت هر مدل آیفون دست دومی در هر جایی که هستید استفاده نمایید.


پیامک‌های ذخیره شده در آیفون دست دوم خود را حذف نمایید:

پیامک‌ها یا اس ام اس‌هایی که دریافت می‌کنید در حافظه داخلی آیفونتان ذخیره می‌شوند. این پیامک‌ها دارای حجم بسیار پایین و ناچیزی هستند اما ممکن است به مرور زمان حجم آن‌ها افزایش پیدا کند. پاک کردن یا حذف این پیامک‌ها می‌تواند به طور غیر مستقیم منجر به افزایش سرعت عملکرد آیفون دست دوم شود. البته نباید انتظار داشته باشید که بازده این امر بسیار چشمگیر و شگفت‌انگیز باشد.

دقت داشته باشید که پیامک‌های تصویری و صوتی نسبت به پیامک‌های متنی حجم بیشتری دارند. اگر چه این روزها کمتر کسی از طریق پیامک برای مخاطب خود فایل تصویری یا صوتی ارسال نمی‌کند اما در هر صورت توجه به این موضوع هم می‌تواند به منظور بهینه‌سازی مصرف حافظه داخلی و افزایش سرعت عملکرد آیفون موثر واقع شود.

توصیه می‌کنیم که به منظور بهینه‌سازی بهتر عملکرد بخش پیامک‌های آیفون دست دوم خود از قسمت Settings وارد بخش Messages شده و دو گزینه نمایش داده شده را بر روی 2 Minutes تنظیم نمایید. با انتخاب این گزینه تمام پیامک‌های صوتی و تصویری دریافتی و ارسالی شما توسط اپلیکیشن Messages به طور اتوماتیک پس از گذشت 2 دقیقه حذف می‌شوند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع می‌توانید با مشاوران سایت موبایلکده ارتباط برقرار نمایید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.


مشکل را تشخیص دهید:

اغلب اوقات، فضای ذخیره‌سازی بیش از حد حافظه آیفون دست دوم شما را می‌خورد. برای کاربران آیفون،پیشنهاد می شود به Settings > General > Storage & iCloud Usage رفته و Manage Storage را انتخاب کنید. در اینجا نموداری خواهید دید که میزان استفاده از حافظه خود را توضیح می دهد، و چند پیشنهاد مفید برای بازگرداندن برخی از آنها، از جمله بارگذاری برنامه های استفاده نشده، فعال کردن کتابخانه عکس iCloud، و مرور پیوست های بزرگی که ممکن است بخواهید حذف کنید.

اگر قصد خرید آیفون دست دوم را دارید، می توانید از روش پرداخت مستقیم خرید آیفون دست دوم در سایت موبایلکده استفاده نمایید تا تخفیف ۳۰۰ هزار تومانی شامل شما گردد.


قابلیت Reduce Motion را در آیفون دست دوم روشن کنید:

جلوه های بصری متحرک در iOS جالب هستند، اما واقعاً باعث کند شدن آیفون دست دوم شما می شوند. اگر آیفون شما عقب مانده است، بهتر است این افکت های اختلاف منظر را خاموش کنید. بدین منظور:

  • به تنظیمات ← دسترسی در iOS  یا نسخه های قبلی، عمومی → دسترسی  بروید.

تنظیمات را باز کنید و روی Accessibility ضربه بزنید

  • اکنون به Motion بروید و دکمه کشویی کنار گزینه Reduce Motion را تغییر دهید.

Reduce Motion را در آیفون فعال کنید.


تعمیر دو ثانیه ای برای آیفون دست دوم:

اولین قدم خوب و فوق العاده آسان، خاموش کردن برنامه هایی است که استفاده نمی کنید. روی دکمه Home روی آیفون دست دوم خود دوبار کلیک کنید، که همه برنامه های باز را نشان می دهد. سپس، به سادگی روی هر موردی که استفاده نمی‌کنید انگشتتان را به سمت بالا بکشید تا سریع ببندید.

پیشنهاد می‌ شود برای اینکه بتوانید سه برنامه با حداکثر سه انگشت ببندید، انگشت خود را بکشید تا روند کار کمی تسریع شود.


برنامه های غیر ضروری را ببندید:

حذف برنامه هایی که استفاده نمی کنید ، فقط آنها را نبندید بلکه آنها را طبقه بندی کنید. کارشناسان MobileCadeh می گویند که یک راه آسان برای پیدا کردن سریع فضا، حذف برنامه هایی است که به ندرت استفاده می شود. روی ورودی برنامه‌ای که دیگر به آن نیاز ندارید ضربه بزنید و سپس روی Uninstall ضربه بزنید. می‌توانید این فرآیند را هر چند بار که لازم است برای هر برنامه‌ای که احساس می‌کنید می‌توانید بدون آن زندگی کنید، تکرار کنید. این ترفندها به شما کمک می کند از اطلاعات تلفن همراه کمتری استفاده کنید و قبض تلفن خود را کاهش دهید.

همچنین می توانید نرم افزارهای غیر کاربردی آیفون دست دوم خود را حذف کنید:

برای بالا بردن سرعت آیفون دست دوم بایستی اپلیکیشن‌هایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند را پاک کرد چرا که این اپلیکیشن‌های غیر کاربردی حافظه آیفون دست دوم را اشغال کرده و با اجرا در پس زمینه و به روز رسانی از منابع سیستم نیز استفاده می‌کنند.

settings → general → usage → manage storage

با اجرای دستور بالا و رفتن به بخش manage storage فهرستی از نرم‌افزارهای نصب شده و مقدار حافظه‌ای که هر یک از آن‌ها اشغال کرده‌اند، قابل مشاهده است. با ضربه روی هر یک از نرم‌افزارهای مورد نظر و لمس گزینه ی delete app  مربوط به آن، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی خود را آزاد کنید، حداقل باید ۱ گیگابایت از فضای ذخیره‌سازی را با حذف نرم‌افزار آزاد کنید تا افزایش سرعت را احساس کنید.

برای آشنایی با مشکلات رایج آیفون و راه حل آنها : کلیک نمایید!

افزایش سرعت آیفون دست دوم

مطمئن شوید که نرم افزارهای آیفون کارکرده شما به روز است:

یکی از راه های افزایش سرعت آیفون کارکرده ، به روز رسانی نرم افزار ها است. برای به‌ روزرسانی نرم‌ افزار خود، این اعلان‌ ها را نادیده نگیرید، کارشناسان MobileCadeh می‌گویند: «به‌ روزرسانی‌ های نرم‌ افزار همیشه درباره ویژگی‌ های جدید نیستند. اکثر اوقات آنها همچنین حاوی رفع اشکال و بهبود عملکرد هستند که می تواند به طور قابل توجهی سرعت عملکرد دستگاه شما را افزایش دهد.


خاموش کردن انیمیشن ها و گیف ها:

یکی دیگر از راه های افزایش سرعت آیفون کارکرده ، خاموش کردن انیمیشن و گیف ها است. افکت‌ های حرکتی و انیمیشن‌ ها ممکن است استفاده از آیفون کارکرده شما را سرگرم‌کننده‌ تر کنند، اما می‌توانند سرعت کار را کاهش دهند. برای کاربران اندروید، به Settings > Developer Mode > Animation Scale > Animations OFF بروید. اگر آیفون دارید، MobileCadeh می‌گوید به Settings > General > Accessibility > Reduce Motion بروید و برای روشن کردن Reduce Motion روی کلید جابجایی ضربه بزنید. شما همچنین می‌توانید جلوه‌های پیام خودکار پخش خودکار را خاموش کنید، اما این کار لذت ارسال پیامک را از بین می‌برد. 


اطلاعات حافظه پنهان آیفون دست دوم خود را پاک کنید:

پاک کردن حافظه پنهان گوشی: پاک کردن اطلاعات حافظه پنهان آیفون دست دوم ، یکی دیگر از راه های افزایش سرعت آیفون است.یکی از کارشناس MobileCadeh می گوید:

درست مانند زمانی که حافظه پنهان مرورگر وب خود را برای افزایش سرعت آن پاک می‌کنید، می‌توانید همین کار را برای تلفن همراه آیفون دست دوم خود نیز انجام دهید.حذف اطلاعات موجود در حافظه پنهان آیفون دست دوم شما می تواند با سرعتی کمی بیشتر به اجرای آن کمک کند.


کوکی ها و اطلاعات سافاری آیفون دست دوم خود را پاک کنید:

در آیفون دست دوم شما،  MobileCadeh پیشنهاد می‌کند اطلاعات و کوکی‌ های Safari را برای آزاد کردن حافظه خالی کنید. به Settings > Safari > Clear History and Website Data بروید.

 (توجه: با این کار تنظیمات مرورگر شما در سایت هایی که مرتباً بازدید می کنید از بین می رود.)


حافظه رم آیفون دست دوم را پاک کنید:

این راه ساده ولی بسیار کاربردی است. در واقع در آیفون دست دوم امکان ارتقا رم وجود ندارد ولی شرکت اپل در آینده اداره کردن حافظه‌ی رم را بهبود بخشیده یا اجازه‌ی کنترل آزادانه‌ی آن را به توسعه دهندگان خواهد داد.

برای این کار می‌توانید از نرم افزار Battery Doctor استفاده کنید، (از این نرم افزار بر خلاف نام آن برای پا کردن حافظه استفاده می شود) بعد از دانلود آن با لمس کردن گزینه بوست ‘Boost’ فضای خالی رم شما افزایش پیدا خواهد کرد.

البته گزینه ی دیگری به نام One Tap Boost نیز به این نرم افزار اضافه شده است که از صفحه اصلی گوشی قابل دسترسی است. با لمس این آیکون حافظه‌ی رم (RAM) آیفون شما پاک می‌شود و باعث افزایش سرعت گوشی آیفون دست دوم خواهد شد.

همچنین وب سایت Macworld انگلیسی نیز این نرم افزار را تایید می‌کند.

رم را بیرون بکشید تا حداکثر سرعت آیفون دست دوم خود را بازگردانید.


افزایش سرعت آیفون دست دوم با انتقال اطلاعات:

یکی از راه‌های افزایش سرعت آیفون دست دوم ، انتقال اطلاعات سنگین و حجیم به کامپیوتر یا هارد است؛ برای انجام این راه باید گوشی را توسط کابل به کامپیوتر متصل کنید، سپس آیتونز را باز کنید و در قسمت تصاویر و ویدئوها از آن‌ها بکاپ بگیرید یا آن‌ها را به هارد انتقال دهید. البته عکس‌های ثبت شده با آیفون دست دوم بدون آیتونز هم نشان داده می‌شوند و می‌توانید راحت آن‌ها را انتقال دهید. البته از برنامه‌هایی مانند Shareit و زاپیا هم می‌توانید برای انتقال اطلاعات استفاده کنید.


افزایش سرعت آیفون دست دوم با خاموش کردن Location:

قابلیت لوکیشن یا همان سرویس موقعیت مکانی در آیفون های دست دوم نقش مهمی ایفا می‌کند، برای مثال برنامه Find My Phone آیفون‌ها برای پیداکردن گوشی در زمان گم‌شدن دستگاه نیاز به دسترسی به موقعیت مکانی دارد. پس زمانی که location را خاموش کنید امکان پیداکردن گوشی به کمک find my phone وجود نخواهد داشت. اما می‌توانید سرویس موقعیت مکانی را برای هر برنامه به‌صورت جداگانه روشن گذاشت و تعیین کنید که برنامه‌هایی که به لوکیشن نیاز دارند از آن استفاده کنند. برای شخصی‌سازی لوکیشن برنامه‌ها از مسیر زیر اقدام کنید:

  1. تنظیمات یا Settings آیفون را باز کنید.
  2. گزینه Privacy را انتخاب کنید.
  3. حالا Location Services را انتخاب و فعال کنید.

در زیر آن برنامه‌هایی که به لوکیشن دسترسی دارند را می‌بینید که می‌توانید آن‌هایی که نیاز به لوکیشن همیشه روشن ندارند را غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید تنظیم کنید که فقط در زمان استفاده از برنامه لوکیشن روشن شود و در دیگر مواقع خاموش بماند. سرویس موقعیت مکانی یکی از قابلیت‌هایی است که مصرف زیادی از باتری و پردازنده می‌کند، اما خاموش‌کردن آن ریسک بزرگی محسوب می‌شود.

سرویس‌های مکان و برنامه پس‌زمینه آیفون دست دوم را غیر فعال کنید:

پردازش برنامه های خاص مانند تازه سازی و رفرش شدن برنامه پس‌زمینه و سرویس‌های مکان، انرژی زیادی مصرف می‌کنند که می‌تواند سرعت آیفون دست دوم شما را کاهش دهد. بنابراین توصیه می کنیم برای افزایش سرعت آیفون خود این موارد را خاموش کنید. برای این کار:

  • به تنظیمات → عمومی بروید.
  • روی Background App Refresh → Background App Refresh → Toggle it ضربه بزنید .
  • به تنظیمات → حریم خصوصی → خدمات موقعیت مکانی بروید.
  • خدمات موقعیت مکانی را خاموش کنید.

افزایش سرعت آیفون دست دوم به کمک آیکلود:

شاید تابه‌حال از قابلیت iCloud استفاده نکرده باشید، اما حتماً اسم آن را دیده یا شنیده‌اید؛ آیکلود سرویس ذخیره‌سازی ابری اختصاصی اپل است که به‌صورت رایگان تا 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری در اختیار شما قرار می‌دهد. این فضا از بالاترین امنیت برخوردار است و می‌توانید به آن اعتماد کنید. در این فضا می‌توانید عکس، فیلم، یادداشت‌ها و مخاطبین را بارگذاری کنید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم مقداری از محتوای تصویری آیفون دست دوم خود را در این سرویس بارگذاری کنید. برای استفاده از آیکلود آیفون مسیر زیر را طی کنید:

  • به تنظیمات گوشی بروید.
  • گزینه iCloud را انتخاب کنید.
  • حالا باید گزینه Photos را روشن کنید.

توجه کنید که برای بارگذاری عکس و ویدئوها در آیکلود حتماً باید به وای‌فای متصل باشید و به دلیل حجم زیادی که از اینترنت مصرف می‌کند نمی‌توانید با اینترنت خط این کار را انجام دهید.


برنامه های از پیش نصب شده آیفون دست دوم را غیرفعال کنید:

حذف برنامه هایی که از قبل روی آیفون دست دوم نصب هستند: یکی دیگر  از راه های افزایش سرعت آیفون دست دوم ، غیرفعال کردن برنامه هایی است که از قبل روی آیفون شما نصب هستند.کارشناسان Digital Addicts می گویند: «بیشتر روی هر تلفن همراه، برنامه های از پیش نصب شده ای وجود دارد که ممکن است هرگز از آنها استفاده نکنید. برای برنامه‌ هایی که استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید یا به اجبار متوقف کنید. مشابه حذف برنامه‌ ها، این کار به آزاد کردن فضای گوشی و کاهش حجم داده‌های پس‌زمینه کمک می‌کند.» این اسرار امنیت سایبری را که هکرها نمی خواهند شما بدانید را بررسی کنید.


افزایش سرعت آیفون دست دوم با غیرفعال کردن Raise To Wake:

یکی از روش‌های افزایش سرعت آیفون دست دوم ، خاموش‌کردن قابلیت Raise To Wake است؛ این ویژگی باعث می‌شود زمانی که آیفون دست دوم را از سطح بلند می‌کنید یا جلوی صورتتان می‌گیرید، صفحه به‌صورت خودکار روشن می‌شود، شاید ویژگی جذاب و هیجان انگیزی باشد اما به‌تنهایی ممکن است باعث کند شدن گوشی آیفون دست دوم بشود. برای غیرفعال‌کردن این قابلیت مسیر زیر را طی کنید:

  • وارد تنظیمات یا Settings گوشی آیفون شوید.
  • حالا Display & Brightness را انتخاب کنید.
  • گزینه Raise to Wake Up را غیر فعال کنید.

همچنین اگر گوشی آیفون دست دوم شما ios 13 به بعد است، پس احتمالاً از ویجت‌ها استفاده می‌کنید؛ با خاموش‌کردن ویجت‌ها سرعت منو و بازشدن برنامه‌ها در گوشی ایفون بیشتر می‌شود.


بازنشانی کارخانه ای انجام دهید:

یک راه دیگر برای افزایش سرعت آیفون دست دوم این است که هرگاه متوجه شدید آیفون دست دوم شما کند شده است، بازنشانی کارخانه ای انجام دهید. ممکن است زیاده روی به نظر برسد، اما این روزها واقعاً آنقدرها هم زیاده روی کردن در این کار مهم نیست. بازنشانی کارخانه مانند تمیز کردن فنری است که پس از آن فضای بسیار بیشتری خواهید داشت، مشکلات کمتری دارید و همه چیز بسیار کارآمد تر اجرا می شود. کل فرآیند نسبتاً آسان است و فقط یک ساعت یا بیشتر طول می کشد.

افزایش سرعت آیفون دست دوم

افزایش سرعت آیفون دست دوم با خاموش کردن Background App Refresh

گوشی‌های آیفون دست دوم این قابلیت را دارند که در پس‌زمینه برنامه‌ها را باز نگه دارند تا در صورت نیاز اعلان آن‌ها به شما نشان داده شود. برای مثال برنامه‌هایی مانند تلگرام و واتس‌اپ نیازمند این ویژگی هستند تا در زمانی که گوشی شما قفل است و از آن استفاده نمی‌کند، پیام را به شما نشان دهد. اما برنامه‌هایی مانند ادیت عکس و بازی‌ها نیازی به فعال‌بودن این قابلیت ندارند و بهتر است آن را خاموش کنید. برای غیرفعال‌کردن Background Refresh App برخی برنامه‌ها، باید از روش زیر استفاده کنید:

  • ابتدا وارد تنظیمات یا Settings آیفون شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • سپس Background App Refresh را باز کنید.

اگر کلاً این ویژگی را خاموش کنید در زمانی که در برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ، تلگرام، اینستاگرام یا ایمیل نیستید برایتان اعلان نمی‌آید و حتماً باید برنامه را باز کنید تا پیام و اعلان را ببینید. سعی کنید از لیست برنامه‌ها، آن‌هایی را خاموش کنید که نیاز به اجرا شدن در پس‌زمینه ندارند.


توقف به روز رسانی خودکار یکی از راه های افزایش سرعت آیفون دست دوم:

MobileCadeh اشاره می‌کند که در حالی که به‌روزرسانی برنامه‌ ها در پس‌زمینه کارها را برای کاربر آسان‌تر می‌کند، می‌تواند بر قدرت محاسباتی آیفون دست دوم شما فشار وارد کند. آن‌ها پیشنهاد می‌کنند این ترفند مفید را خاموش کنید:

تنظیمات  iTunes & App Store و برای خاموش کردن به‌روزرسانی‌ها در بخش دانلودهای خودکار، روی کلید جابه‌جایی ضربه بزنید.


افزایش سرعت آیفون دست دوم با ذخیره عکس و فیلم در فرمت های HEIF و HEVC :

عکس‌هایی که دوربین آیفون دست دوم ثبت می‌کند جزئیات زیادی دارند و همین امر باعث افزایش حجم تصاویر می‌شود، به همین دلیل کاربری که علاقه به گرفتن عکس یا فیلم با گوشی دارد به‌زودی ایفونش پر می‌شود. اپل برای این دسته از افراد هم راه حلی پیدا کرده و آن را در سیستم‌عامل ios 11 عرضه کرد. این ویژگی باعث می‌شود فرمت عکس و فیلم‌های گرفته شده عوض شود و حجم بسیار کمتری از حافظه را اشغال کنند بدون کم‌شدن کیفیت.

برای فعال‌کردن این ویژگی از مسیر زیر اقدام کنید:

  • تنظیمات یا Settings آیفون را باز کنید.
  • گزینه Camera را انتخاب نمایید.
  • حالا Formats را انتخاب کنید و گزینه High Efficiency را فعال کنید.

در این صورت قابلیت ثبت تصاویر در دو فرمت HEVC و HEIF فعال می‌شود. HEVC فرمت ویدئو و HEIF فرمت عکس محسوب می‌شود، دقت داشته باشید این قابلیت فقط روی آیفون‌های با چیپست A10 به بعد قابل‌اجرا است.


افزایش سرعت آیفون دست دوم با کاهش حجم عکس ها:

یکی از قابلیت‌های جالب گوشی‌های آیفون دست دوم ، ویژگی Optimize iPhone Storage است که با فعال‌کردن آن عکس‌هایی که با دوربین ثبت می‌کنید کم‌حجم‌تر ثبت می‌شوند، اما از کیفیت آن‌ها کاسته نمی‌شود. عکس‌هایی که با دوربین آیفون دست دوم ثبت می‌کنید به دلیل کیفیت و جزئیات فوق‌العاده خوبی که دارند، حجمشان هم زیاد است؛ پس اگر اهل عکاسی با گوشی آیفون تان هستید بهتر است گزینه Optimize iPhone Storage را فعال کنید تا عکس‌ها کمتر حجم داشته باشند. برای فعال‌کردن این گزینه به مسیر زیر بروید:

  • تنظیمات (Settings) دستگاه را باز کنید.
  • گزینه Photos را انتخاب کنید.
  • حالا گزینه Optimize iPhone Storage را روشن کنید.

از این پس هر عکسی که با آیفون دست دوم ثبت می‌کنید حجم بسیار کمتری دارد تا فضای گوشی آیفون دست دوم شما دیرتر پر شود.


ویجت هایی که استفاده نمی کنید را غیر فعال کنید:

غیر فعال کردن ویجت هایی که استفاده نمی کنید یا به ندرت استفاده می کنید نیز یکی از راه های افزایش سرعت آیفون دست دوم است.

باتری خود را برای افزایش سرعت آیفون دست دوم بررسی کنید:

اپل در نهایت به چیزی اعتراف کرد که همه کاربران آیفون دست دوم برای مدت طولانی به آن مشکوک بودند: طراحی  آیفون دست دوم ها طوری است که با افزایش سن کندتر می شوند.  ویژگی «مدیریت انرژی» اپل بر آیفون 6، آیفون 6 پلاس، آیفون 6 اس، آیفون 6 اس پلاس، آیفون SE iOS 10.2.1 یا بالاتر، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس iOS 11.2 یا بالاتر تأثیر می گذارد.


افزایش سرعت آیفون دست دوم با ریستارت کردن:

اولین اقدام برای افزایش سرعت آیفون دست دوم ، ریستارت کردن دستگاه است. آیفون دست دوم خود را مجددا راه اندازی کنید.

اگر آیفون دست دوم X یا جدیدتر دارید، دکمه Side را به همراه یکی از دکمه‌های تنظیم صدا فشار دهید و نگه دارید. اگر آیفون دست دوم شما دارای دکمه هوم است، دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید تا اسلایدر خاموش کردن روی صفحه نمایش ظاهر شود. اکنو دکمه را رها کنید و نوار کشویی را از چپ به راست بکشید تا آیفون شما خاموش شود.

حدود 30 ثانیه صبر کنید. سپس، آیفون دست دوم خود را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه Side روشن کنید تا لوگوی اپل ظاهر شود. این کار، موبایل آیفون شما را تازه‌سازی می‌کند و به‌طور خودکار برخی از اشکالاتی را که ممکن است باعث کندی عملکرد آن شود، برطرف می‌کند. این کار جزء بهترین روش های افزایش سرعت آیفون دست دوم می باشد.


حذف عکس‌ها، ویدئوها و موزیک‌های غیرضروری:

چنانچه قبلا بیان شد با پر شدن حافظه داخلی هر گوشی هوشمند، سرعت عملکرد آن کاهش می‌یابد. از این رو همه روش‌هایی که توسط آنها قادر باشیم حافظه داخلی گوشی را بهینه‌سازی و خالی نماییم بر روی بالا رفتن سرعت عملکرد گوشی تاثیرگذار است.

بدین منظور پاک کردن فایل‌های ویدئویی، موزیک‌ها و عکس‌ها تاثیر زیادی دارد زیرا این نوع فایل‌ها دارای حجم زیادی بوده و شدیدا بر روی اشغال فضای داخلی آیفون دست دوم موثر می‌باشد. از این رو اگر می‌خواهید سرعت عملکرد آیفون دست دوم خود را بالا ببرید، حتما فایل‌های ویدئویی، عکس‌ها و موزیک‌های داخل گوشی را پاک کنید. به صورت کلی توصیه می‌شود که حداقل تقریبا 1 گیگابایت از حافظه داخلی گوشید را خالی نگه دارید تا عملکرد سیستم عامل گوشی کند نشود. اگر در رابطه با نحوه پاک کردن عکس‌ها، ویدئوها و موزیک‌ها از فضای داخلی گوشی آیفون دست دوم خود ابهام و یا سوالی دارید از طریق شماره تلفن‌های موجود از راهنمایی کارشناسان سایت موبایلکده استفاده نمایید.


مدیریت برنامه ها، کلید افزایش سرعت آیفون دست دوم:

برنامه هایی که در طول روز استفاده می کنیم این قابلیت را دارند که در صورت عدم خارج شدن و بستن کامل برنامه توسط کاربر، به فعالیت های خود در پس زمینه گوشی ادامه دهند.  یعنی در هر لحظه با استفاده از امکانات گوشی از قبیل اینترنت، در حال اجرا باشند و بتوانند به شکل فوری اعلان های مختلف برنامه خود را به صاحب آیفون دست دوم انتقال دهند. شما می توانید برای افزایش سرعت ایفون خود در قسمت تنظیمات گوشی با سرچ کلمه ی Background App Refresh وارد قسمتی شوید که بتوانید یا به طور کلی این قابلیت را در گوشی خود خاموش کنید و یا فقط برنامه های مشخصی را برای نداشتن این ویژگی انتخاب کنید.

کاهش حجم فایل ها درiMessage :

اگر فایل های خود را با برنامه iMessage ارسال و دریافت می‌نمایید، بهتر است قابلیت کاهش حجم مدیا در این برنامه را فعال کنید.  برای فعالسازی آن وارد بخش Settings آیفون دست دوم شده و Messages را انتخاب نمایید. سپس Low Quality Image Mode را فعال کنید. بدین ترتیب فایل های مدیایی که از طریق اپلیکیشن iMessage ارسال و دریافت می‌شوند بهینه سازی شده و کم حجم تر خواهند شد که این مسئله منجر به کاهش فضای اشغال شده از حافظه آیفون دست دوم و در نتیجه افزایش سرعت آیفون دست دوم می‌شود.


خاموش کردن Raise to Wake :

یکی از راه های دیگر برای بالا بردن سرعت آیفون دست دوم ، غیر فعال کردن قابلیت Raise to Wake است. این قابلیت به این صورت است که اگر گوشی خود را در حالت قفل شده به صورت عمودی در دست بگیرید، صفحه گوشی به شکل خودکار روشن می شود. این قابلیت مصرف باتری را افزایش می دهد و خاموش کردن آن باعت افزایش سرعت آیفون دست دوم می شود که با استفاده از روش زیر می توانید آن را غیر فعال کنید. وارد تنظیمات یا Settings گوشی آیفون دست دوم شوید.Display & Brightness  را انتخاب کنید، سپس در آخر گزینه Raise to Wake را غیر فعال کنید.

اگر به دنبال تشخیص آیفون کارکرده اصل از تقلبی هستید : کلیک نمایید!

هارد ریست کردن گوشی آیفون دست دوم :

در وضعیت حاد می‌توان از طریق هارد ریست کردن آیفون دست دوم سرعت عملکرد آن را به طور چشمگیری افزایش داد. برای این منظور دکمه‌های پاور و هوم آیفون گوشی را به صورت همزمان نگه دارید. این دو دکمه را انقدر فشرده نگه دارید تا نمایشگر گوشی شما سیاه یا خاموش شود. پس از اینکه لوگوی اپل نمایان شد این دو دکمه را رها کنید. با انجام این کار گوشی شما هارد ریست می‌شود. از این روش در بعضی از شرایط مثل فریز شدن گوشی هم استفاده می‌شود. در صورت هارد ریست کردن آیفون دست دوم ، سرعت عملکرد آن افزایش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد. اگر هیچ کدام از راه حل های بالا چاره ساز نبودند روش آخر توقف استفاده از آیفون دست دوم فعلی و خرید آیفون دست دوم جدید و به روزتر است.


یک آیفون دست دوم جدید بخرید!

آخرین راه حلی که می‌توانید از آن استفاده کنید خرید یک آیفون دست دوم جدید از سایت موبایلکده است! اگر از آیفون‌های قدیمی استفاده می‌کنید به واقع وقت آن رسیده که این محصول را تعویض نموده و یک آیفون دست دوم جدید خریداری کنید. باید در نظر داشته باشید که هر گوشی هوشمندی دارای عمر مفیدی بوده و با پیشرفت سریعی که در زمینه گوشی‌های هوشمند شاهد آن هستیم به مرور توان پاسخگویی در قبال نیازهای شما را نخواهد داشت. بنابراین اگر آیفونتان خیلی قدیمی است به فکر تعویض آن باشید.


خرید آیفون دست دوم از فروشگاه اینترنتی موبایلکده:

خرید گوشی و لوازم جانبی موبایل از سایت موبایلکده می‌تواند بهترین انتخاب و تصمیم باشد؛ چراکه موبایلکده برای همه آیفون های دست دوم خود 20 روز مهلت تست رایگان در نظر می‌گیرد و آن‌ها را با گارانتی معتبر و طولانی مدت عرضه می‌کند؛ از این رو خیال شما را بابت اصالت کالا راحت می‌کند و آیفون دست دوم های با کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید با خرید آیفون دست دوم از سایت موبایلکده تجربه لذت بخشی را برای خود به ارمغان بیاورید و با هیچ گونه مشکلی در فرایند خرید مواجه نشوید.


آیا این روش ها باعث بالا بردن سرعت آیفون دست دوم شما شده اند؟ 

اگر امتحان کردید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. اگر شما روش های دیگری برای افزایش سرعت آیفون دست دوم را می شناسید، در بخش دیدگاه، نظرات خود را برای ما ارسال بفرمایید.

نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button