✌🏻 مثل آب خوردن گوشیت رو عوض کن، اونم قسطی!
مقایسه قیمت آیفون 11 پرو دسته دوم با آیفون 12 پرو

مقایسه تخصصی آیفون ۱۱ پرو دسته دوم و ۱۲ پرو

کمپانی اپل با عرضه گوشی‌های آیفون سری 12 به بازار جهانی موبایل‌های هوشمند، در حقیقت باعث ارتقاء سلیقه علاقه‌مندان به خرید گوشی‌های ایفون شد و با ورود سری ۱۲ اپل، از نظر طراحی و کیفیت ساخت، گوشی‌های قدیمی آیفون سری 11 را به طور کلی، اصلاح و بازسازی نمود.

شرکت اپل در مراسم Hi,Speed از گوشی‌های آیفون سال ۲۰۲۰ با عنوان آیفون ۱۲ رونمایی کرده و با توجه به امکانات این گوشی،  یک دلیل جذاب برای خرید آیفون ۱۲، حتی به افرادی که سری آیفون ۱۱ پرو دسته دوم را داشتند داد. طراحی جدید سری ۱۲ هم با اضافه شدن کناره‌های تخت گوشی‌ها، تازه‌سازی شده است و در کنار آن می‌توانیم به فناوری 5 G و تراشه A14 Bionic نیز اشاره‌ای نماییم که در کنار پیشرفت‌های عمده و بزرگ دوربین در اختیار کاربر قرار خواهند گرفت.

این گوشی‌ها مدل‌هایی با نمایشگر متفاوت از هم هستند که بدنه‌ی داخلی آن‌ها نیز تغییرات گسترده‌ای نسبت به همدیگر داشته‌اند. همانطور که می‌دانید آیفون ۱۲ پرو دسته دوم اندازه نمایشگر مشابهی با گوشی آیفون ۱۱ پرو دسته دوم دارد، اما استفاده از فناوری OLED به‌جای LCD در گوشی جدید، یقینا اتفاق مهمی تلقی می‌شود. کمپانی اپل این فناوری را برای هر چهار گوشی این سری تکرار نموده است و جالب است بدانید فناوری جدید می‌تواند رزولوشن و روشنایی بیشتری را برای کاربر فراهم آورد.

با وجود تمام تغییراتی که نام برده شد اما همچنان بعضی معتقدند که گوشی آیفون 12 پرو دسته دوم کمترین مقدار تغییر را نسبت به نسخه قبلی خود ، یعنی آیفون ۱۱ پرو دسته دوم را داشته است و با این سوال رو به رو هستند که آیا گوشی آیفون 12 پرو یک به روز رسانی تکراری در یک چهره جدید می باشد یا واقعاً یک به روز رسانی اصولی و اساسی در سطحی بالاتر است؟

پاسخ به این سوال که آیا نیاز به خرید آیفون ۱۲ پرو دسته دوم هست یا خیر، برای خیلی از علاقه مندان به اپل مثبت خواهد بود. تفاوت‌های زیادی بین آیفون ۱۲ پرو و مدل مشابه سال گذشته یعنی آیفون ۱۱ پرو وجود دارد و چنین موردی به‌طور مشابه در مورد نسخه‌ی پرو مکس نیز صدق می‌کند. بنابراین تصمیم‌گیری آسانی برای کاربران در کار خواهد بود، البته به شرطی که بودجه و هزینه برای کاربر اهمیت نداشته باشد.

اگر قصد خرید آیفون ۱۲ پرو دسته دوم را دارید و هنوز به مشخصات و برتری این گوشی نسبت به آیفون ۱۱ پرو شک دارید، ما در این مقاله به مقایسه کامل آیفون ۱۱ پرو و ۱۲ پرو پرداختیم؛ پس با فروشگاه آنلاین موبایل کده همراه باشید.


 

مقایسه آیفون ۱۱ پرو دسته دوم و ۱۲ پرو از نظر رنگ‌ بندی

جالب است بدانید کمپانی اپل گزینه‌های رنگی جدیدی را برای گوشی آیفون ۱۲ پرو دسته دوم در نظر گرفته است و آبی Pacific  ترکیب رنگی جدیدی است که کاربران می‌توانند آن را خریداری نمایند. متاسفانه همانطور که مشاهده کردید این ترکیب رنگ آبی ، جایگزینی برای رنگ سبز میدنایت قرار گرفت و این رنگ را دیگر همانند سال گذشته که برای آیفون ۱۱ پرو دسته دوم عرضه شده بود، نخواهیم داشت.

این موضوع باعث شده تا خرید آیفون ۱۱ پرو دسته دوم ، همچنان  مورد توجه علاقه‌مندان قرار بگیرد، اما رنگ آبی Pacific نیز یقینا طرفداران خاص خود را خواهد داشت. گفتنی است که رنگ خاکستری فضایی در آیفون ۱۱ پرو جای خود را به رنگ گرافیکی در آیفون ۱۲ پرو داده است و رنگ‌های طلایی و نقره‌ای نیز به‌طور مشابه در هر دو گوشی دیده می‌شوند.

مقایسه آیفون ۱۱ پرو دسته دوم و ۱۲ پرو از نظر رنگ‌ بندی

مقایسه آیفون ۱۱ پرو دسته دوم با آیفون ۱۲ پرو از نظر طراحی و ساخت


با توجه به آمارهای منتشر شده ، طراحی آیفون ۱۱ پرو دسته دوم نتوانست توجه علاقه‌مندان اپل را به خود جلب نماید و از نظر کاربران کمی ناامید کننده بود. به این دلیل که این گوشی هوشمند از نظر ظاهر تغییرات چندانی پیدا نکرد و طراحی و ساخت آن تا حدودی شبیه آیفون ایکس دسته دوم اپل است و تنها مقداری تغییر کرده و زیباتر شده است.  اگر بخواهیم آیفون ۱۱ پرو دسته دوم را با گوشی آیفون ۱۲ پرو از نظر طراحی و کیفیت ساخت مقایسه نماییم ، به این نتیجه می رسیم که سری جدید اپل، یعنی آیفون ۱۲ برنده است.

در نگاه اول مقایسه گوشی آیفون 11 پرو دسته دوم و آیفون 12 پرو، در گوشی آیفون 12 پرو همان لبه‌های گرد و بریدگی برجسته آیفون 11 پرو را مشاهده می‌کنید. همچنین صفحه نمایش هردو تقریباً هم اندازه می‌باشند. طراحی هر دو گوشی بسیار زیبا و جذاب است، اما چیزی که اهمیت دارد، این است که متوجه تغییر زیادی در گوشی آیفون 12 پرو نمی‌شوید.

یکی از تغییرات کوچک آیفون 11 پرو دسته دوم در برابر آیفون 12 پرو، شیشه پشت گوشی می باشد. در گوشی آیفون 11 پرو، این شیشه براق و انعکاسی است، اما در آیفون 12 پرو این شیشه به صورت مات طراحی شده است، و همین شیشه مات به کار رفته در آیفون ۱۲ پرو باعث می گردد تا گرد و خاک و چربی به راحتی به داخل قاب آن نفوذ ننماید.

در هنگام مقایسه آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۲ پرو از نظر طراحی، متوجه می‌شوید که اپل محافظ سرامیکی نانو کریستالی را به قسمت جلوی آیفون 12 پرو اضافه کرده است که صفحه نمایش آن را چهار برابر آیفون 11 پرو دسته دوم تقویت می‌کند. همچنین این روش زاویه دار کردن گوشی، قسمت پشت گوشی را دو برابر بیشتر در مقابل قطرات آب محافظت می‌کند. اگرچه گوشی آیفون 12 پرو همچنان از جنس شیشه است و مستعد ترک خوردگی است، اما هنگام غوطه ور شدن در آب، آیفون 11 پرو در مقابل آیفون 12 پرو، مقاومت کمتری نشان می‌دهد.

در نگاه دیگر ، آیفون ۱۱ پرو دارای یک دوربین ۳ گانه است که به صورت کاملا برجسته و نامتقارن پشت آن قرار گرفته در حالی که همین دوربین در آیفون ۱۲ پرو هم وجود دارد اما تغییری در ظاهر آن ایجاد نکرده است. آیفون ۱۲ پرو حدود ۰.۷ میلی متر نازک تر آیفون ۱۱ پرو است. عرض آن ها تقریبا با یکدیگر برابر و دارای یک وزن هستند.

طبق گفته و نظر افرادی که این گوشی را مورد بررسی قرار دادند هنگامی که گوشی آیفون 12 پرو را در دست می‌گیرید، ممکن است به خاطر لبه‌های تیز، نگه داشتن آن کمی سخت تر از گوشی آیفون 11 پرو دسته دوم به نظر برسد، اما دسترسی به دکمه‌های آن نسبت به آیفون 11 پرو خیلی راحت‌تر است.

با یک نگاه دقیق متوجه می شوید که شرکت اپل محافظ سرامیکی نانو کریستالی خود را به بخش جلویی آیفون ۱۲ پرو اضافه کرده که قدرت صفحه نمایش را تا ۴ برابر افزایش می دهد. زاویه دار بودن آیفون ۱۲ پرو آن را در برابر نفوذ قطره های آب یا هر مایع دیگر محافظت می کند.


مقایسه قیمت آیفون 11 پرو دسته دوم با آیفون 12 پرو



قیمت سری 128 گیگابایتی آیفون 12 پرو دسته دوم در هنگام عرضه به بازار بین المللی یعنی اکتبر 2020 در فروشگاه‌های شرکت اپل، 999 دلار بود.اما خریداران برای بهره بردن از فضای ذخیره سازی بیشتر، یعنی 256 گیگابایت،  باید قیمت 1099 دلار را می‌پرداختند. همچنین برای حافظه 512 گیگابایت، قیمت آیفون 12 پرو 1299 دلار بود.

در مقایسه آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۲ پرو دسته دوم از نظر قیمت باید بگوییم که قیمت گوشی آیفون 11 پرو دسته دوم در زمان عرضه، برای نسخه 64 گیگابایتی 899 تا 937 دلار است. این به این معنی است که برای نصف فضای ذخیره سازی آیفون 12 پرو دسته دوم، تقریبا قیمت یکسانی را برای هر دو می‌پردازید.

علی‌رغم اینکه اندازه‌ی صفحه نمایش بزرگ‌تر شده است و فناوری 5G را در گوشی‌ها شاهد هستیم، اما اپل بهانه‌ی لازم برای افزایش قیمت مدل‌های پرو آیفون ۱۲ را نداشت و اتفاقا و توضیح خاصی نیز در این باره ارائه نداده است. البته انتظار چنین موردی را از اپل داشتیم و از دیدگاه مثبت، امسال حافظه ذخیره‌سازی از ۱۲۸ گیگابایت شروع می‌شود و باید دید که چه میزان از خریداران صرفا با اتکا به چنین موضوعی، قیمت گوشی‌ها را توجیه خواهند کرد.


 

مقایسه قیمت آیفون 11 پرو دسته دوم با آیفون 12 پرو

مقایسه نمایشگر آیفون 11 پرو دسته دوم با آیفون 12 پرو


آیفون ۱۲ پرو از صفحه نمایش با اندازه ۶.۱ اینچی استفاده می‌کند که در مقایسه با آیفون ۱۱ پرو با صفحه نمایش ۵.۸ اینچی بزرگ‌تر شده است. چنین چیزی را نمی‌توان بزرگ‌ترین تغییر در زمینه صفحه نمایش گوشی‌ها دانست، چرا که آیفون ۱۲ پایه امسال با صفحه نمایش ۵.۴ اینچی، نزدیک به تنها نیم اینچ از آیفون ۱۲ پرو کوچک‌تر است و احتمالا تفاوت چندانی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد.

بهتر است بدانید که آیفون ۱۲ پرو از محافظ سرامیکی در صفحه نمایش خود استفاده می‌کند و این محافظ در آیفون ۱۱ پرو از نوع گوریلا گلس است.

در مقایسه اپل آیفون 11 پرو و آیفون 12 پرو از نظر نمایشگر، آیفون 12 پرو با صفحه نمایش با فناوری Super Retina XDR OLED ارائه می‌شود که مانند گوشی آیفون 11 پرو است. هر دو گوشی رزولوشن یکسانی دارند و همچنین تراکم پیکسلی آن‌ها نیز تقریباً یکسان است (حدود 460 ppi). روشنایی صفحه هر دو گوشی نیز یکسان است (800 nit در حالت معمولی و 1200 nit در اوج.

شباهت این دو صفحه نمایش، ناامید کننده نیست. چون هر دو صفحه نمایش، بسیار عالی و روشن و متعادل هستند. در واقع این صفحه نمایش‌ها، محتوای رسانه‌ای تقویت شده با HDR  را به خوبی نمایش می‌دهند. در حقیقت، این دو صفحه نمایش، دارای رنگ سیاه عمیق، سفید واضح و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها هستند. به لطف مشخصات گفته شده، این صفحه نمایش‌ها جزو بهترین صفحه نمایش‌های موجود هستند. همچنین محتوای HDR در صفحه نمایش هر ۲ گوشی به خوبی نمایش داده می شود.

انتقادی که به صفحه نمایش‌ها وارد است، این است که فاقد رفرش ریت بالا هستند. رفرش ریت آن‌ها 60 هرتز است، در حالی که رفرش ریت گوشی‌های رقیب، یعنی سامسونگ گلکسی S20 و OnePlus 8 Pro دو برابر یعنی 120 هرتز است. با توجه به این که اپل فناوری صفحه نمایش 120 Hz ProMotion را در سال 2017 در آیپد پرو معرفی کرده است، گوشی‌های آیفون 12 پرو و آیفون 11 پرو در این زمینه عقب مانده‌اند.


 

مقایسه آیفون ۱۱ پرو دسته دوم و آیفون ۱۲ پرو از نظر سخت افزار


در مقایسه آیفون ۱۱ پرو دسته دوم و آیفون ۱۲ پرو از نظر سخت افزار شاهد آن بودیم که آیفون ۱۲ پرو کمی پیشرفته تر می باشد و همچنین هر ۲ گوشی مجهز به دوربین های ۳ گانه ۱۲ مگاپیکسلی هستند. در مقایسه این دو با هم تنها تفاوت سخت افزاری را می توان وجود اسکنر LiDAR در آیفون ۱۲ پرو دانست.


 

مقایسه دوربین آیفون 11 پرو کارکرده با آیفون 12 پرو دسته دوم


قبل از این که به مشخصات دوربین این دو گوشی بپردازیم جالب است بدانید سرعت پردازنده و حجم حافظه‌ی رم در گوشی‌های جدید کمپانی اپل افزایش پیدا کرده است و معمولا در نسل‌های جدید گوشی آیفون، چنین ارتقایی را شاهد هستیم.

در بررسی های انجام شده بر روی دو گوشی ایفون ۱۱ پرو و ۱۲ پرو شاهد آن بودیم که بزرگ‌ترین ارتقا گوشی‌های امسال نسبت به گذشته در دوربین‌های آن بوده است. این پیشرفت و ارتقا نسبت به سری آیفون ۱۱ کارکرده نیز کاملا مشهود بوده است و طرفداران عکاسی برای بهره بردن از این ویژگی های گوشی جدید اپل، راهی به‌جز خرید آیفون ۱۲ پرو دسته دوم نخواهند داشت. کمپانی اپل سخت افزار دوربین گوشی آیفون 12 پرو را نسبت به آیفون 11 پرو بهبود داده است.

 هر دو این دوربین‌ها سه گانه هستند و همه این سه دوربین، 12 مگاپیکسل هستند.  دوربین سه گانه شامل دوربین عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین زاویه‌های 2X تله فوتو 12 مگاپیکسلی است.

دوربین اصلی آیفون 12 پرو دیافراگم گسترده‌تری دارد (f/1.6) و در نور کم عملکرد بهتری نسبت به دوربین اصلی آیفون 11 پرو دارد.

طول و عرض لنزهای دوربین در گوشی‌های جدید ۵ میلی‌متر بیشتر شده است و با این اوصاف، ما بازهم باید شاهد بهبود روند عکاسی در نور کم باشیم. آیفون ۱۲ پرو می‌تواند فوکوس خودکار ۲ تا ۳ برابر سریع‌تر را برای شما همراه داشته و عکاسی شگفت‌انگیزی را در حالت شب فراهم کند.

در مقایسه گوشی آیفون 11 پرو با آیفون 12 پرو، تفاوت دیگر دوربین‌ها در این است که دوربین آیفون 12 پرو ترفندهایی برای نور کم افزوده است؛ اپل حالت شب را به دوربین تله در آیفون ۱۲ پرو اضافه کرده است و افزونه‌های بیشتری را برای عکاسی خلاقانه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نتایج در این حالت شگفت‌انگیز هستند و همین امکانات در دوربین سلفی گوشی نیز دیده می‌شود.

مشکلات نرم‌افزاری که در آیفون ۱۱ پرو شاهد بودیم، می‌توانند در گوشی امسال نیز وجود داشته باشند، اما باید تا زمان عرضه‌ی گوشی‌ها صبر کنیم. آیفون ۱۲ پرو دارای سنسور و پیکسل‌های بزرگ‌تری برای عکاسی بهتر در نور پایین است و هر دو گوشی، مجهز به قابلیت‌های نام آشنایی همچون ضبط فیلم با قابلیت Dolby Vision، Smart HDR 3، Deep Fusion 2 و پرتره حالت شب است. همانطور که در بالا اشاره کردیم ویژگی Night Mode به هر سه دوربین و حتی به دوربین سلفی گوشی آیفون 12 پرو دسته دوم نیز اضافه گردیده است.


 

 

مقایسه دوربین آیفون 11 پرو کارکرده با آیفون 12 پرو دسته دوم

یکی دیگر از مزایای اضافه شده به دوربین آیفون 12 پرو در مقایسه گوشی آیفون ۱۱ پرو و ۱۲ پرو، این است که قابلیت پشتیبانی از فرمت فایل‌های ProRAW را دارد. این به شما امکان می‌دهد که از مزایای فایل RAW استفاده کنید. یعنی می‌توانید مقدار دیتای بیشتری را ذخیره کنید. همچنین پیشرفت‌های محاسباتی در فرمت JPEG را نیز ارائه می‌دهد. اما چیزی که قابل توجه است این است که این مزیت در حد تئوری مطرح شده است. این ویژگی تا زمان رسیدن iOS 14.3 به سیستم وارد نمی‌شود.

فراموش نکنید که گوشی‌های آیفون سال ۲۰۲۰ از تثبیت کننده تصویر بهتری نیز بهره می‌برد و فناوری جدید Sensor Shift در آیفون ۱۲ پرو به‌کار رفته است. این حسگر لرزش را در گوشی جدید کمتر کرده و این وظیفه از روی دوش لنز برداشته شده و به این سنسور سپرده خواهد شد.

مدل آیفون ۱۲ پرو از یک لنز تله فوتو نیز استفاده می‌کند که بزرگ‌نمایی نوری آن ۲.۵ برابری است و سنسور عمق LiDAR که در جدیدترین مدل‌های آیپد پرو نیز به‌کار رفته بود، در این ترکیب دوربین استفاده شده است. این سنسور از فناوری زمان پرواز برای بهبود قابلیت‌های واقعیت مجازی استفاده می‌کند و می‌تواند برای بهبود عکس‌های پرتره در آیفون ۱۲ پرو سودمند باشد. گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل قصد داشت برای امسال از سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی برای دوربین‌های آیفون ۱۲ استفاده کند، اما مهندسین پیشرفت آن را تائید نکرده و امسال نیز همان ترکیب مشابه را در نظر گرفتند. بنابراین امسال نیز دوربین‌هایی با قدرت ۱۲ مگاپیکسل خواهیم داشت و اپل همچنان از میکروفون‌های موجود در سری سال گذشته استفاده کرده است تا بزرگ‌نمایی صوتی نیز به همان اندازه عالی باشد.

ویژگی دیگر دوربین گوشی آیفون ۱۲ پرو ضبط صدای دالبی ویژن است. همچنین کیفیت ویدئو در این گوشی ۴K و سرعت آن هم ۶۰ فریم بر ثانیه رسیده است.

مقایسه عملکرد و مشخصات



قطعا شما هم با این موضوع موافق هستید که یکی از ویژگی های برجسته گوشی‌های آیفون در این است که عملکرد آن‌ها فوق‌العاده سریع می‌باشد و معمولاً رقبای اندرویدی حدود یک یا دو سال بعد به سرعت گوشی‌های آیفون دست پیدا می‌کنند. گوشی‌های آیفون 12 پرو دسته دوم و آیفون 11 پرو کارکرده نیز به همین صورت هستند و عملکرد عالی دارند که جای سوالی باقی نمی‌گذارند اما در بررسی های انجام شده به روی هر دو گوشی، شاهد آن بودیم که سرعت گوشی آیفون 12 پرو دسته دوم در مقابل آیفون 11 پرو شرکت اپل، عملکرد قوی و سریع‌تری داشته است، البته ناگفته نماند که شما در استفاده های روزمره به سختی متوجه این تفاوت خواهید شد. هر دو این گوشی‌ها با سهولت باور نکردنی، چند کار را با هم انجام می‌دهند. همچنین برای مرور وب، ویدیوهای 4K و بازی‌های سه بعدی، عملکرد سریعی دارند.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا سرعت و عملکرد آیفون ۱۲ پرو نسبت به سری قبلی خود بهتر باشد وجود رم بیشتر در آیفون 12 پرو است ، با وجود تراشه A14 Bionic و 6 گیگابایت رم در گوشی آیفون 12 پرو در مقایسه با گوشی آیفون 11 پرو با تراشه A13 Bionic و 4 گیگابایت رم، حدود 20 درصد تفاوت عملکرد وجود دارد.

آیفون 12 پرو علاوه بر افزودن 50 درصد رم بیشتر، حافظه داخلی را نیز دو برابر کرده است. گوشی آیفون 11 پرو از مدل 64 گیگابایتی شروع می‌شود، در حالی که گوشی آیفون 12 پرو کارکرده از 128 گیگابایت آغاز می‌شود.

همچنین در مقایسه آیفون ۱۱ پرو دسته دوم و آیفون ۱۲ پرو، یکی از بزرگترین تفاوت‌ها، این است که گوشی آیفون 12 پرو مانند بقیه خانواده آیفون 12 دارای اتصال 5G است. یعنی برخلاف آیفون 11 پرو، گوشی آیفون 12 پرو می‌تواند از طریق نسل جدید شبکه تلفن همراه به اینترنت متصل شود. با توجه به این که فقط درصد کمی از کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا از اینترنت 5G استفاده می‌کنند، این ویژگی در آیفون 12 پرو شگفت انگیز است. احتمالاً در یکی دو سال آینده از این ویژگی آیفون 12 پرو به خوبی استفاده خواهد شد.


 

مقایسه آیفون 11 پرو کارکرده با آیفون 12 پرو دسته دوم

مقایسه باتری آیفون 12 پرو کارکرده و 11 پرو دسته دوم



یکی از دلایلی که باعث شده تا باطری گوشی های ایفون ۱۲ پرو ضعیف تر نسبت به نسل قبل خود باشند  باریک‌تر شدن آنهاست که این موضوع منجر به کوچک‌تر شدن اندازه باتری آن هم شده است.

باتری گوشی آیفون 12 پرو 2815 میلی آمپر ساعتی است. در حالی که باتری گوشی آیفون 11 پرو، 3046 میلی آمپر ساعتی است. بنابراین در مقایسه باتری گوشی آیفون 11 پرو با آیفون 12 پرو، باتری گوشی آیفون 11 پرو برنده است.

در مقایسه باتری آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۲ پرو، کمپانی اپل تایید کرده است که گوشی آیفون 12 پرو دسته دوم ، نسبت به آیفون 11 پرو دسته دوم هنگام پخش ویدیو یک ساعت کمتر دوام می‌آورد. اگر به در استفاده روزمره از گوشی آیفون 12 پرو دسته دوم استفاده سنگین نماییم، خیلی کمتر از آیفون 11 پرو کارکرده دوام خواهد آورد. همچنین توجه داشته باشید که اگر از اینترنت  5G استفاده شود، قطعاً تخلیه باتری بسیار سریع‌تر نسبت به آیفون 11 پرو دسته دوم صورت خواهد گرفت.

اپل راه جذاب و جدیدی برای شارژ کردن آیفون 12 پرو ارائه کرده است. با استفاده از فناوری قدیمی خود یعنی MagSafe، شارژر بی سیم مغناطیسی ارائه کرده است. این کمی شبیه به شارژ بی سیم Qi است. اما این بار، یک جعبه شارژ هدفمند در پشت گوشی قرار می‌گیرد. مشکلی که وجود دارد این است که شما مجبورید این شارژر و سایر لوازم جانبی MagSafe را به صورت جداگانه بخرید. در جعبه کوچک آیفون 12 پرو، هیچکدام از این وسایل وجود ندارند.

در مقایسه ی آیفون 11 پرو با آیفون 12 پرو، مسئله این است که در جعبه گوشی آیفون 11 پرو یک فیش شارژر وجود دارد، اما در جعبه آیفون 12 پرو، فقط یک کابل تبدیل یو اس بی سی به لایتنینگ وجود دارد. برای استفاده از شارژ سریع آیفون 12 پرو، باید هزینه اضافی بپردازید.

دو مدل از چهار مدل آیفون ۱۲ بدون هیچ شارژر درون جعبه روانه بازار خواهند شد و مدل‌های ارزان‌تر آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی شامل این گوشی‌ها هستند. از طریق دیگر، اپل قصد دارد که شارژر کاملا جدیدی را برای طرفداران شارژ سریع گوشی‌ها فراهم کند که به‌صورت جداگانه قابل خریداری خواهد بود. اپل می‌تواند از شارژرهای ۵ یا ۱۸ واتی نیز در جعبه‌ی گوشی‌ها استفاده کند.

 

مقایسه آیفون 11 پرو کارکرده با آیفون 12 پرو دسته دوم

مقایسه آیفون 12 پرو و 11 پرو از لحاظ فنی


هر چهار مدل آیفون سری ۱۲ اپل، از تراشه A14 Bionic  بهره می برند که این ویژگی به‌طور کاملا مشابه در آیپد ایر ۴ نیز به کار رفته است. ۱۵ میلیارد ترانزیستور در داخل این تراشه به‌کار رفته است و در مقایسه با ۸.۵ میلیارد ترانزیستور A13 Bionic پیشرفت قابل توجهی را شاهد هستیم. این تراشه از نظر عملکردی تفاوت چندانی با A13 ندارد، اما یقینا از دیدگاه مصرف انرژی، می‌تواند بهتر ظاهر شده و ماندگاری باتری را طولانی‌تر نماید.

بررسی ها حاکی از آن است که یک رم ۶ گیگابایتی داخل مدل‌های پرو سری آیفون ۱۲ به‌کار رفته است و نسخه‌های پایه و مینی آیفون ۱۲ نیز مجهز به رم ۴ گیگابایتی بوده است. هر چهار گوشی سری ۱۲ اپل با دو سیگنال mmWave 5G و Sub-6GHz 5G که به‌ترتیب مخصوص پهنای باند بالا و پایین است، عرضه شده است. تراشه جدید A14 با فرایند ۵ نانومتری تولید شده است و در مقایسه با آیفون ۱۱ پرو که با فرایند ۷ نانومتری تولید شده بود، پیشرفت قابل توجهی محسوب می شود. گفتنی است که حافظه داخلی در نسخه‌ی پرو سری آیفون ۱۲، از ۱۲۸ گیگابایت شروع می‌شود و در مقابل حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی آیفون ۱۱ پرو قرار می‌گیرد.

مقاومت گوشی آیفون ۱۲ پرو در برابر آب بیشتر است و تا ۶ متر می‌توانید آن را به زیر آب ببرید. این میزان در گوشی سال گذشته، در حد ۴ متر زیر آب بود.


در مقایسه گوشی آیفون 11 پرو دسته دوم با آیفون 12 پرو دسته دوم، گوشی آیفون 12 پرو به صورت واضح از گوشی آیفون 11 پرو بهتر است. اما تغییرات این گوشی نسبت به نسخه‌های قبلی انچنان که توقع میرفت نبوده است! آیفون 12 پرو دارای طراحی باریک‌تر می‌باشد و یک گام نسبت به آیفون 11 پرو جلوتر است. همچنین دارای فناوری 5G و MagSafe نیز هست که به خوبی مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

آیفون 12 پرو کمی در طراحی بزرگ تر است. در دوربین‌ها نیز تفاوت زیادی مشاهده نمی‌شود. می‌توان گفت که فقط ویژگی‌های دوربین‌ها تفاوت دارد. یعنی گوشی آیفون 12 پرو دارای مزیت اساسی در هنگام شب و نور کم است. در مقایسه آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۲ پرو، پردازنده A14 در گوشی آیفون 12 پرو، از پردازنده A13 در گوشی آیفون 11 پرو سریع‌تر است. البته قابل ذکر است که هر دو گوشی به اندازه کافی سریع هستند که اختلاف آن‌ها بسیار ناچیز به نظر می‌رسد. به طور کلی، گوشی آیفون 12 پرو برنده این مسابقه است؛ با توجه به این که طراحی آن جدیدتر است و عملکرد ضد آب نیز از خود نشان می‌دهد.


 

مقایسه مشخصات فنی آیفون ۱۱ پرو کارکرده و ایفون ۱۲


ویژگی‌ها

iPhone 11 Pro

iPhone 12 Pro

تاریخ عرضه

سپتامبر 2019

اکتبر 2020

ابعاد

144 در 71.4 در 8.1 میلی متر

146.7 در 71.5 در 7.4 میلی متر

وزن

188 گرم

189 گرم

صفحه نمایش

5.8 اینچ، Super Retina XDR OLED

6.1 اینچ، Super Retina XDR OLED

سیستم عامل

iOS 13، قابل ارتقا به iOS 14.2

iOS 14.1، قابل ارتقا به iOS 14.2

پردازنده

Apple A13 Bionic

Apple A14 Bionic

پردازنده گرافیکی

Apple GPU

Apple GPU

رم

4 گیگابایت

6 گیگابایت

حافظه داخلی

64، 256 یا 512 گیگابایت

128، 256 یا 512 گیگابایت

دوربین

سه گانه 12 + 12 + 12 مگاپیکسل

سه گانه 12 + 12 + 12 مگاپیکسل

دوربین سلفی

12 مگاپیکسل

12 مگاپیکسل

باتری

3046 میلی آمپر ساعت

2815 میلی آمپر ساعت

قیمت

حدود 37 میلیون تومان

حدود 40 میلیون تومان

نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button