✌🏻 مثل آب خوردن گوشیت رو عوض کن، اونم قسطی!

خرید آیفون دست دوم

گوشی آیفون دست دوم در انواع مدل های کارکرده در فروشگاه اینترنتی موبایل‌کده موجود می‌باشد .  اگر قصد خرید گوشی آیفون دسته دوم ارزان اپل را دارید، باید قبل از هر چیز از سالم بودن بدنه و میزان هلث باتری اطمینان حاصل کنید . نکات خرید آیفون دست دوم هر مدل با بقیه مدل ها متفاوت است . انواع گوشی اپل دست دوم که شامل آیفون 8 دست دوم ، گوشی آیفون ۱۱ دست دوم ، آیفون ۱۱ پرو دست دوم ، آیفون x دست دوم و آیفون ۱۳  دست دوم و … است. برای مثال همانطور که می‌دانید قیمت آیفون ۱۱ دست دوم در مقایسه با نمونه صفر بسیار ارزان تر و اقتصادی است ، خصوصا برای افرادی که به خرید گوشی های آیفون علاقه ‌مند هستند اما توانایی پرداخت هزینه های اضافی برای خرید مدل نو این گوشی گران قیمت اپل را ندارند . فروشگاه اینترنتی موبایل‌کده با عرضه گوشی های دست دوم و کارکرده ایفون اپل در انواع مدل ها و سری‌های آن، با بهترین قیمت و مهلت تست ۱۰ روزه و همچنین ارسال رایگان به سراسر کشور در خدمت خریداران گوشی آیفون دست دوم می‌باشد.

همانطور که اشاره کردیم در ایران به دلیل تحریم و مشکلات دیگر نمایندگی معتبر اپل وجود ندارد و این موضوع مشکلاتی را برای خریداران محصولات اپل به وجود آورده است. در این قسمت نکاتی را بررسی می‌کنیم تا هنگام خرید آیفون دست دوم سردرگم نشوید.

خرید آیفون دست دوم با گارانتی و نکاتی که باید درباره آن بدانید:

خرید آیفون دست دوم با گارانتی به خاطر کیفیت بالای این گوشی ها تقاضای بالایی دارد. اگر می‌خواهید در هزینه خرید گوشی هوشمند اپل صرفه‌جویی کنید، خرید گوشی آیفون  دست دوم اکتیو شده گزینه خوبی است. اما مانند هر خرید دست دوم دیگر، چند نکته وجود دارد که باید قبل از خرید آیفون دست دوم  به آن‌ها توجه داشته باشید.

بسیاری از نکات زیر برای خریدارانی است که می توانند آیفون را شخصاً بررسی کنند، مانند زمانی که مستقیماً از شخصی خرید می‌نمایید اما توصیه می‌شود به علت مبلغ نسبتا بالایی که در ازای قیمت آیفون دست دوم پرداخت می‌کنید این گوشی را از فروشگاه‌های آنلاین معتبر خرید آیفون دست دوم تهیه نمایید.

فروشگاه‌های آنلاین معتبر عکس های زیادی را شامل جزئیات خراش ها و آسیب های دیگر، از جمله توضیحات دقیق در مورد کالایی که می فروشند، ارائه می دهند. نظرات یک فروشنده نشانگر خوبی برای کیفیت اقلام است.

خرید آیفون دست دوم از فروشگاه اینترنتی موبایل‌کده

آنچه هنگام خرید گوشی ایفون دست دوم یا استوک باید مورد توجه قرار داد  این است که گوشی های اپل ایفون استوک بسیار کم کار بوده و از همه مهمتر از نوع استوک اروپا باشند . به زبان ساده تر تمامی گوشی های ایفون دست دوم که در فروشگاه اینترنتی موبایل‌کده عرضه می شوند همراه با کارتن و لوازم جانبی کامل و مهلت تست ۱۰ روزه می باشند . گوشی های عرضه شده در فروشگاه اینترنتی موبایل‌کده  بسیار کم کار و سالم هستند و دقیقا مشابه نمونه صفر محصول می باشند . برای مثال  گوشی ایفون ایکس دست دوم بدون خط و خش و بازشدگی و تعمیر می باشد . همچنین باتری گوشی نیز با هلث بالای 87% تا 100% موجود است . همه گوشی های ایفون دست دوم به شرط تست کامپیوتر به فروش می رسند . البته قبل از خرید به خوبی تمامی این نکات از قبیل درصد باتری ، دوربین ها ، طراحی سالم موبایل توسط فروشگاه ما چک شده و با اطمینان می توانید گوشی ایفون استوک مورد علاقه تان را خریداری کنید .

نکات مهم در خرید آیفون دست دوم

خرید گوشی ایفون کارکرده همواره از مهمترین دغدغه خریداران بوده و خواهد بود. عدم حضور نمایندگان معتبر و قابل اعتماد برای محصولات کمپانی اپل در ایران، مشکلات فراوانی را برای خریداران ایجاد می‌کند. داستانهای زیادی از بازار تلفن همراه به گوش می‌رسد که باعث ایجاد شک و تردید خریداران می شود. البته بیشتر آنها سندیت نداشته و تنها نوعی ترفند بازاریابی برای فروش محصولات معمولی با قیمتی بیشتر هستند. بهترین راه برای دوری از این دام ها و سردرگمی ها، بررسی دقیق آنها و افزایش اطلاعات در رابطه با محصولات مورد نظر است.

در مقاله پیش رو قصد داریم تا اطلاعات مورد نیاز در زمان خرید آیفون دست دوم و تفاوت این محصولات را ارائه کنیم. با فروشگاه اینترنتی موبایل‌کده همراه باشید.

محل خرید آیفون دست دوم اکتیو شده

اگر از فروشگاه اینترنتی موبایل‌کده خرید آیفون دست دوم اکتیو شده را انجام می دهید، باید بدانید کلیه کالاهای دست دوم به مدت ۱۰ روز مهلت تست دارند . شما می‌توانید با آرامش خاطر خرید گوشی آیفون دست دوم را از این فروشگاه انجام دهید و از اصالت و سلامت کالا مطمئن باشید. پیشنهاد می‌کنیم هرگز موبایل‌های دسته دوم آیفون را از سایت‌های آگهی عمومی مانند دیوار یا شیپور خرید نکنید، مگر اینکه شخصاً آنها را بررسی کرده باشید. زیرا هیچ گارانتی و محافظتی در برابر کلاهبرداری‌های اینترنتی، ندارید.

اما در هرحال اگر تصمیم گرفتید گوشی ایفون دسته دوم را از سایت های دیوار یا شیور خریداری نمایید هنگام ، قبل از هر چیز باید ایمنی شخصی شما را حفظ کنید. به یک مکان عمومی مانند کافی شاپ یا مرکز خرید بروید و در نظر داشته باشید که شخصی را با خود ببرید. از حمل مقادیر زیاد پول نقد خودداری کنید، به جای آن از خدمات کارت به کارت استفاده کنید.

در صورت امکان از ملاقات در شب یا در مکان های دور افتاده مانند پارکینگ ها خودداری کنید. قبل از توافق برای ملاقات با فروشنده، در مورد شرایط (مانند روش پرداخت و توانایی بازرسی کامل کالا) به توافق برسید، زیرا این به جلوگیری از کلاهبرداران احتمالی کمک می کند.

قیمت گوشی آیفون دست دوم اکتیو شده

در نظر داشته باشید که قیمت بسیارکم، احتمالاً یک کلاهبرداری است. اگر فروشنده به شما اجازه ندهد کالا را ابتدا بررسی کنید، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد (یا در حال خرید یک جعبه خالی هستید). اگر فروشنده اصرار دارد که قبل از دیدن کالا، پول نقد را با خود بیاورید، خود را در معرض خطر قرار ندهید.

قیمت آیفون دست دوم در فروشگاه اینترنتی موبایل‌کده:

همانطور که میدانید انواع گوشی آیفون در مدل های متنوعی تولید شده که سال ساخت هر کدام با دیگری متفاوت است . به همین دلیل قیمت آیفون دست دوم هر مدل با دیگری فرق دارد . اما در مقابل بسیار ارزان تر از نمونه صفر بوده و در نتیجه بسیار به صرفه تر است . علاوه بر این قیمت هر گوشی اپل استوک نیز متناسب با رنگ و میزان حافظه ای که برای آن در نظر گرفته شده متفاوت است . در فروشگاه اینترنتی موبایل‌کده می توانید لیست قیمت آیفون ۱۱ دست دوم ، قیمت آیفون ۱۲  دست دوم ، قیمت ایفون ایکس کارکرده همچنین قیمت آیفون se 2020 دست دوم و قیمت آیفون ۱۳ دست دوم و سایر مدل ها را به صورت روزانه در صفحه لیست قیمت روزانه مشاهده نمایید . و همچنین در نقد و بررسی و مشخصات فنی هر کالا از تمامی امکانات ایفون های دست دوم با خبر شوید . برای خرید گوشی آیفون دست دوم و ایفون کارکرده لازم است ابتدا گوشی موبایل ایفون دست دوم تان را انتخاب کرده و سپس از مشاوره رایگان سایت انلاین ما بهره مند شوید .

تمامی آیفون های استوک  عرضه شده در سایت موبایل‌کده دارای جعبه هستند و باتری گوشی‌های آیفون استوک اکثرا بالای 90 درصد است.  گوشی آیفون استوک را که در فروشگاه اینترنتی موبایل‌کده خریداری می‌کنید تماما ایفون استوک اروپایی بوده و دارای کیفیت بالایی هستند هیچ کدام از گوشی های استوک دارای خط و خش نبوده و بازشدگی ندارند.

سایت موبایل کده

نکات مهم در خرید آیفون دست دوم

۱- بررسی باتری گوشی

هنگام خرید آیفون دست دوم سلامت باتری را بررسی کنید. باتری‌های لیتیوم یونی با گذشت زمان تحلیل می‌روند و هر آیفونی که استفاده می‌شود، مطمئناً باتری‌ای خواهد داشت که 100 درصد ظرفیت اصلی خود را نگه نمی‌دارد.

از آن‌ جا که تعویض باتری در آیفون دردسر زیادی دارد، بهتر است که از طریق تنظیماتی که از iOS 12 به بعد اضافه شده است، نسبت به چک کردن عمر باتری گوشی خود اقدام کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید. برای این کار:

  • برنامه Setting را روی گوشی خود باز کنید
  • روی Battery بزنید
  • گزینه Battery Health را انتخاب کنید
  • به درصد سلامتی باتری توجه کنید. اگر باتری کاملا سالم باشد، عدد ۱۰۰ در این صفحه به نمایش درمی‌آید. مطمئنا هر چه باتری شما ضعیف‌تر باشد، شاهد عدد کمتری خواهید بود.

۲- صفحه نمایش آیفون

در هنگاه خرید آیفون دسته دوم دقت نمایید اگر آیفون دارای یک LCD معمولی با نور کناری است مانند آیفون XR، SE و 11، بررسی کنید که همه چراغ‌ها کار کنند. اگر آیفون دارای صفحه نمایش OLED معروف به Super Retina XDR مانند آیفون X، 12 و 13 است، باید سوختگی (حفظ دائم تصویر) را نیز بررسی کنید. هیچ یک از این موارد لزوماً بر عملکرد دستگاه تأثیر نمی گذارد و ممکن است در استفاده معمولی قابل مشاهده نباشد، اما قبل از خرید آیفون دست دوم باید از وجود مشکل مطلع شوید.

شما می توانید هر دوی این مسائل را روی یک پس زمینه جامد و با استفاده از سایه های مختلف رنگ بررسی کنید. از یک ویدیوی یوتیوب مانند این به صورت تمام صفحه استفاده کنید و روی تفاوت های ظریف مختلف مکث کنید تا مشکلات را بررسی کنید. تشخیص مشکلات نور پس زمینه LCD در یک اسلاید سفید ثابت آسان تر است. در حالی که سوختن ممکن است فقط در رنگ های خاصاتفاق بیفتد. به دلیل اینکه زیرپیکسل ها با استفاده از بین می روند نشان داده شود.

۳- مشخصات ظاهری آیفون دسته دوم

باید بدانید اکثرا گوشی های مورد استفاده و کارکرده، حتی اگر در تمام زمان مصرف خود در یک قاب نگه داشته شده باشند، دارای خراش‌هایی خواهند بود. اگر هنگام خرید آیفون دست دوم آن را در یک قاب دریافت کرده اید، برای مشاهده بهتر، همیشه آن را بردارید. دستگاه را به طور کامل برای هر گونه علائم آسیب دیدگی، از جمله خراش و ترک های کوچک در اطراف لبه صفحه، بررسی کنید. اگر صفحه نمایش آیفون دسته دوم دارای گلس محافظ بود حتما ان را جدا کرده و وضعیت نمایشگر را به‌طور کامل بررسی نمایید.

درضمن برآمدگی های شاسی کمی نگران کننده است زیرا می تواند نشان دهنده آسیب به اجزای داخلی مانند باتری باشد. بررسی کنید که آیا آیفون روی سطح رو به پایین خوابیده است. زیرا این نشان می دهد که آیا نیرویی باعث خم شدن شاسی شده است یا خیر. کل دوربین را بررسی کنید تا ببینید لنزها آسیب دیده اند یا خراشیده شده اند.

البته باید بگوییم نباید زیاد نگران آسیب ظاهری گوشی دسته دوم باشیم چون این موضوع تاثیری بر عملکرد آن ندارد، اما در مورد قیمت گوشی آیفون دست دوم به این موضوع توجه کنید. یک آیفون دست نخورده با محافظ صفحه و یک قاب محکم از روز اول ارزش بیشتری نسبت به یک گوشی آیفون کارکرده که به درستی نگه‌داری نشده است دارد.

به شدت توصیه می‌کنیم تا سعی نمایید به سراغ گوشی آیفون ارزان قیمتی که بدنه خراب و پر از خط و خش دارد نروید. به ظاهر فیزیکی گوشی آیفون حتما دقت کنید که بدنه سالم و بدون آسیب دیدگی باشد. توجه داشته باشید که گوشی دارای جعبه باشد و از خرید گوشی بدون جعبه خودداری کنید.

۴- بررسی دکمه های تنظیم صدا گوشی آیفون دسته دوم

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید آیفون دست دوم دارای اهمیتی بالاییست این است که باید اطمینان حاصل نمایید که سوئیچ بی صدا در سمت چپ آیفون به درستی کار می کند. در زیر دکمه های تنظیم صدا را خواهید دید. این دکمه ها برای افزایش حجم تماس ها و گرفتن عکس مفید هستند. علاوه بر این، اگر می خواهید آیفون خود را به اجبار ریستارت کنید، باید از آنها استفاده کنید.

برای بررسی این موردی لازم است گوشی را در دست بگیرید و با دکمه‌های هوم، پاور، ولوم و … کار کنید. مطمئن شوید که دکمه‌ها به نرمی و بدون تأخیر عمل می‌کنند.

دکمه کناری در سمت راست آیفون برای خاموش و روشن کردن آیفون، تماس با سیری، راه اندازی مجدد اجباری و دسترسی به  Apple Pay و سایر عملکردهای کیف پول مخصوص گوشی های اپل استفاده می شود. مطمئن شوید که همه چیز همانطور کار می‌کند که در استفاده از دکمه های آیفون نو عمل می کند و در فشار دادن این دکمه های نیازی به فشار بیش از حد ندارید.

۵- دوربین ها و لنزهای گوشی آیفون دست دوم:

در نهایت، تمام دوربین ها و لنزهای گوشی آیفون دست دوم که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید. برنامه دوربین را باز کنید و به دوربین جلو بروید، سپس از همه دوربین‌های پشت دستگاه (از جمله فوق عریض و تله‌فوتو در صورت داشتن آنها) استفاده کنید.  در نور مناسب، تصویر باید نسبتاً واضح باشد و دانه دانه نباشد. تصویر باید به آرامی به روز شود (نه مانند یک نمایش اسلاید) و لمس صفحه باید روی آن ناحیه خاص متمرکز شود. فراموش نکنید که حتما در هنگام تست و استفاده از دوربین های گوشی آیفون دقت نمایید تا صدا به درستی در فیلم های گرفته شده ضبط میشود.

۶-  شماره‌ سریال و IMEI را کنترل کنید.

یکی از روشهای اطمینان از صحت دستگاه و دزدی نبودن گوشی، کنترل شماره سریال و IMEI گوشی از داخل سیستم ‌عامل و مقایسه آن با بدنه‌ گوشی و روی جعبه‌ است. این شماره باید با کد حک شده بر روی بدنه و جعبه‌ گوشی یکی باشد.

برای کنترل سریال نامبر ابتدا وارد وب‌سایت https://iunlocker.com/check_imei.php شوید و سپس با وارد کردن IMEI یا سریال نامبر آیفون خود، می‌توانید اطلاعات مربوط به آیفون خود را مشاهده فرمایید. این اطلاعات شامل تاریخ فعال‌سازی، تاریخ تولید، تاریخ تمام شدن گارانتی، ریفربیشد و حتی فعال بودن یا نبودن آیفون می‌شود.

۷- تشخیص اصل بودن یا ریفربیشد  (Refurbished):

آیفون Refurbished به آیفونی گفته میشود که پس از بازشدن جعبه و روشن شدن دستگاه، مشکلاتی از لحاظ سخت افزاری یا نرم افزاری در آن رخ داده و پس از مرجوع کالا به کمپانی اپل، تعمیر یا تعدادی از قطعات آن تعویض شده است. چنین محصولاتی با عنوان Refurbished و با قیمتی کمتر و البته با بسته بندی متفاوت، دوباره روانه بازار میشوند. برای چنین محصولاتی که برای بار دوم بسته بندی و آکبند شده اند اصطلاح لیبل یا ریپک (Repack) به کار می رود.
متأسفانه در بازار ایران به مواردی برخورد میکنیم که با تعویض جعبه، محصولات Refurbished را با قیمت محصول آکبند و نو به فروش میرسانند.

آیفون های Refurbished در جعبه های متفاوت و کاملاً سفید رنگ به بازار عرضه می شوند (مانند شکل زیر) که بر روی آنها عبارت Apple Certified Pre-Owned و یا Apple Certified Refurbished نوشته شده است.

گاها مشاهده شده است که جعبه چنین آیفون هایی با جعبه های اصلی جابجا شده و به عنوان گوشی نو به مشتریان فروخته میشوند. بر روی این جعبه ها شماره سریال و اطلاعات مربوط به گوشی، بصورت برگه ی چاپ شده بر روی جعبه چسبانده شده است.

به همین دلیل اگر برچسبی در پشت جعبه مشاهده نمودید که روی بخش سریال و یا به شکلی کاملاً خراب و غیرحرفه ای چسبانده شده بود، مطمئن باشید که این دستگاه آکبند و نو نیست، پس از خرید آن صرفه نظر کنید.
اما اگر جعبه کاملا سالم و چاپ اطلاعات روی جعبه نیز کاملا طبیعی به نظر می رسید می بایست شماره سریال ثبت شده در دستگاه را با شماره سریال درج شده روی جعبه تطبیق دهید. برای این کار به بخش Settings > General > About وارد شده تا شماره سریال و IMEI دستگاه را مشاهده کنید. سپس آنها را با شماره سریال و IMEI چاپ شده بر روی جعبه مقایسه کنید.

مقایسه آیفون 11 پرو کارکرده با آیفون 12 پرو دسته دوم

چگونه آیفون Refurbished را میتوان از آیفون نو تشخیص داد؟ در ادامه با روش های تشخیص آیفون های Refurbished آشنا خواهید شد.

شماره سریال یکی از مهمترین شاخص هایی ست که هر آیفونی از آن برخوردار است ، همانطور که در بالا اشاره شد گوشی‌های ریفربیشد به شرکت اپل مرجوع شده‌اند و مجددا بعد از تعمیرات لازم به بازار عرضه می‌شوند. اما این موضوع قابل تشخیص است. می‌توانید با رفتن به قسمت setting و سپس general و بعد با وارد شدن به بخش  about  سریال نامبر گوشی را ببینید. مهمترین بخش از این اعداد رقم اول و دوم آن است. اگر سریال نامبر با حرف N شروع شده باشد دستگاه شما ریفربیشد است. سومین رقم در شماره سریال به معنای سال تولید آیفون و رقم چهارم و پنجم به معنای هفته ای از سال ست که آیفون در آن زمان تولید گردیده است. مثلاً اگر شماره سریال دستگاه 8k801xxxxx باشد به معنای اینست که گوشی در هفته اول سال 2008 میلادی تولید شده است. و یا اگر شماره سریال دستگاه 7k745xxxxx باشد به این معناست که گوشی در 45امین هفته سال 2007 تولید شده است.

همچنین از شماره سریال دستگاه می توانید برای تشخیص گوشی های Refurbished و اطلاع از زمان دقیق ساخت گوشی مورد نظر استفاده کنید.

برای بررسی این مورد می‌توانید به وب‌سایت checkcoverage.apple.com  مراجعه نمایید.  می‌توانید سریال نامبر گوشی خود را در کادر موجود وارد کنید، اگر با پیغام This phone has not been activated روبه‌رو شدید، گوشی شما اصل می‌باشد.

آیا آیفون‌های ریفربیشد قابل اعتماد هستند؟

پاسخ این سوال بستگی به این دارد که گوشی را می‌خواهید از کجا تهیه کنید. اگر از مراکز معتبر و مورد تایید اپل خرید می‌کنید و فروشگاه را می‌شناسید، بله! آیفون‌های ریفربیشد شده با قیمتی کمتر، همان ویژگی‌های آیفون‌های نو را در دستان شما قرار می‌دهند. بنابراین به دنبال تامین کننده قابل اعتماد باشید.

قیمت گوشی آیفون xs دسته دوم

۸- پارت نامبر (Part Number):

یکی دیگر از اطلاعات درج شده در پشت جعبه آیفون پارت نامبر است. پارت نامبر در حقیقت شناسه‌ایست که نشان می دهد این محصول برای فروش در چه کشوری ارائه شده است. مثلا پارت نامبر LL/A نشان می‌دهد که دستگاه مورد نظر برای فروش در کشور آمریکا ارائه شده و یا پارت نامبر AE مربوط به کشور امارات است.
گوشی‌های دارای پارت نامبرهای مختلف، در مواردی مثل اندازه جعبه و دفترچه راهنما با هم تفاوت دارند. تفاوت سایز جعبه‌ها به دلیل متفاوت بودن اندازه و شکل شارژر دستگاه‌هاست تا با استاندارد پریز برق کشورهای مختلف سازگار گردند. همچنین دفترچه راهنما نیز به زبان کشور مصرف کننده محصول ارائه می‌گردد.

تفاوت مهم پارت نامبر کشور امارات با سایر پارت نامبرها، عدم وجود  FaceTime (مکالمه تصویری با استفاده از خطوط تلفن همراه) بر روی گوشی است. البته این امر بدلیل ممنوعیت مکالمه تصویری در این کشور بوده و کاربر برای رفع این مشکل می تواند از نرم افزارهای مشابه مثل skype برای این کار استفاده کند.
نکته: هنگامی که جعبه گوشی آیفون به دستتان می‌رسد، می‌توانید با چک نمودن این نکته ساده از اصالت محصول اطیمنان حاصل کنید:

  •  شناسه ICCID:

تمامی سیم‌کارت‌ها دارای شناسه‌ی منحصر به فردی هستند که مطابق استانداردهای خاصی تعیین می‌شود. این شناسه همان ICCID است. این شناسه از 19 یا 20 رقم تشکیل شده است. اگر شناسه ICCID در پشت جعبه گوشی آیفون وجود داشته باشد، به این معناست که گوشی آنلاک فکتوری نیست و قبلا توسط شرکت اپل برای سیم‌کارت یک اپراتور Lock شده، و بعد توسط اپراتور مربوطه برای ورود به کشورهایی مانند ایران Unlock شده است. پس بعد از این مرحله، تمامی کاربران می‌توانند سیم‌کارت تمامی اپراتورها را در گوشی خود استفاده کنند. توجه داشته باشید که این گوشی ها از لحاظ مشخصات و کیفیت هیچ تفاوتی با هم ندارند.
در آخر بهتر است این نکته را دوباره بازگو کنیم که ICCID به گوشی مربوط نمی‌شود، بلکه مربوط به سیم‌کارتی است که به همراه گوشی آیفون توسط اپراتورها عرضه می گردد. پس وجود یا عدم وجود آن بر روی جعبه گوشی آیفون برای کاربران ایرانی بی‌تاثیر است، چرا که در هر صورت یک گوشی‌ Unlock به دست شما رسیده است.

۹– مطمئن شوید Activation Lock فرد دیگری بر روی گوشی فعال نباشد.

برای چک کردن این مورد باید به مسیر Settings>icloud بروید و بررسی کنید که گزینه‌ Find My Phone روشن نباشد. اگر این گزینه روشن باشد، گوشی با پسورد کاربر قبلی قفل شده و نمی توانید آن را با اطلاعات خود فعال‌سازی کنید. در صورتیکه گوشی با پسورد کاربر قبلی قفل شده باشد یا ممکن است که گوشی دزدی باشد یا کاربر قبلی فراموش کرده که اطلاعات خود را از روی آن پاک کند.

۱۰- مطمئن شوید گوشی خیس نشده باشد.

قبل از خرید موبایل آیفون کارکرده مطمئن شوید که گوشی در اثر خیس شدن صدمه ندیده باشد. زیرا صدمات و آسیب های بوجود آمده به دلیل برخورد آب و رطوبت توسط گارانتی پوشش داده نمی‌شوند حتی گوشی های ضد آب.

جالب است بدانید از آیفون ۸ به بالا، با خارج کردن خشاب سیم کارت یک کاور نقره‌ای رنگ در آن وجود دارد که در صورت قرمز بودن این کاور یعنی آیفون آب خورده و دست دوم است.

تمامی مدل‌های آیفون دارای نمایشگر رطوبت هستند که از داخل شیار سیم‌کارت قابل مشاهده است. درصورتیکه این نشانگر که با حروف اختصاری LCI شناخته می‌شود قرمز رنگ باشد یعنی خیس شده است. در حالت عادی این نشانگر به رنگ سفید یا نقره‌ای است.

۱۱- بررسی نمایید گوشی آیفون کارکرده روشن می شود؟

شاید مهمترین چیزی که هنگام خرید گوشی آیفون دست دوم باید بررسی کنید روشن شدن یا نبودن آیفون باشد. بدیهی به نظر می‌رسد، اما برخی از فروشندگان ممکن است سعی کنند آیفونی را که بوت نمی‌شود به‌عنوان باتری مرده رد کنند. گرفتار تله نشوید و مطمئن شوید که آیفون به صفحه قفل یا فرمان “Hello” بوت می شود.

سایت موبایل کده

۱۲- قطعات آیفون دست دوم:

می‌توانید با رفتن به Settings> General> About و مشاهده ورودی “Model number” بررسی کنید که آیا آیفون دست دوم شما یک مدل بازسازی شده است یا خیر. اگر این شماره با F شروع شود، توسط اپل یا یک اپراتور دوباره بسته بندی شده است. این لزوما چیز بدی نیست، اما ممکن است بخواهید آن را بدانید. متأسفانه، هیچ راهی برای تشخیص اینکه آیا دستگاه توسط شخص ثالث بازسازی شده است وجود ندارد.

اگر فروشنده اعلام کرد که باتری به تازگی تعویض شده است. می توانید تاریخچه قطعات و تعمیر و نگهداری را بررسی کنید تا ببینید آیا از قطعه اصلی اپل استفاده شده است یا خیر. به Settings> General> About بروید و بخش مربوطه را در قسمت “Model number” پیدا کنید.

اگر چیزی در لیست نیست، یا آیفون iOS 15.2 یا بالاتر را اجرا نمی کند یا چیزی جایگزین نشده است. در آیفون‌هایی که iOS 15.2 یا بالاتر را اجرا می‌کنند، قطعاتی که جایگزین شده‌اند، اگر توسط شخصی غیر از اپل جایگزین شوند، به‌عنوان «قطع اصلی اپل» یا «قطع ناشناخته» فهرست می‌شوند.

عموماً قطعات اصلی کیفیت بالاتری نسبت به بسیاری از قطعات ارزان‌تر شخص ثالث برای تولید دارند. هیچ راهی برای اطمینان وجود ندارد، اما یک جایگزین واقعی باتری (به عنوان مثال) می تواند آرامش بیشتری نسبت به چیزی با منشأ ناشناخته ایجاد کند.

۱۳-  بررسی وای‌فای، بلوتوث و GPS:

ابتدا بایستی اتصال آیفون مورد نظرتان به اینترنت را بررسی کنید، بلوتوث و GPS  را بررسی و چک کنید تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

۱۴-  جک هدفون و پورت شارژ را چک کنید:

اطمینان پیدا کنید که جک هدفون کار می‌کند و پورت لایتنینگ قادر به شارژ گوشی و انتقال اطلاعات است. مطمئن شوید که به‌محض اتصال گوشی به شارژر عملیات شارژ بدون تأخیر آغاز شود و اتصالی نداشته باشد.

۱۵- مطمئن شوید تمامی لوازم گوشی داخل جعبه قرار دارند:

داخل جعبه را بررسی کنید تا تمامی لوازم گوشی داخل آن قرار گرفته باشد. معمولاً لوازمی مانند کابل USB به لایتنینگ، شارژر، ایرپاد، کاتالوگ و پین خروج سیم‌کارت باید داخل جعبه باشند. اگر گوشی آیفون  از سری ۷ به بالا را خریداری می کنید، مطمئن شوید که تبدیل لایتنینگ به جک ۳٫۵ میلی‌متری نیز داخل جعبه قرار داشته باشد.

خرید گوشی آیفون 11 پرومکس کارکرده

۱۶-  از کیفیت تماس و اسپیکر مطمئن شوید:

از اسپیکر گوشی موسیقی پخش کنید تا کیفیت صدا و پخش موزیک را بتوانید چک و بررسی کنید. همچنین با کسی به‌ صورت تلفنی تماس بگیرید و با استفاده از گوشی و اسپیکر با او حرف بزنید تا از کیفیت مناسب میکروفن و اسپیکر مطمئن شوید. اگر این اسپیکر آسیب دیده باشد، استفاده از آیفون بسیار دشوار است. زیرا ممکن است شخصی که در سمت دیگر تلفن قرار دارد بسیار ساکت یا خفه باشد. اگر برای این کار در آیفون سیم کارت ندارید، به شبکه Wi-Fi عمومی یا هات اسپات شخصی متصل شوید و به جای آن نرم افزارهای شبکه های اجتماعی مانند واتس اپ و FaceTime استفاده نمایید.

می‌توانید با استفاده از برنامه یادداشت صوتی داخلی اپل، میکروفون را به راحتی آزمایش کنید. با پخش صدای ضبط شده، پیش نمایش آهنگ زنگ زیر تنظیمات > صداها و لمسی، بلندگو را تست کنید.

۱۷- خرابی‌های سخت افزار را بررسی کنید:

خراش‌های کوچک در کناره‌های یا ساییدگی در برخی از نقاط گوشی یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های کارکرده است. با این حال مشکلات عمده‌ای ممکن است در سخت‌افزار دستگاه مانند Touch ID و Face ID یا خراش روی لنز‌ها وجود داشته باشد که کاربری گوشی را مختل کنند. بنابراین سعی کنید دکمه‌ها، عملکرد دوربین و سنسور آسیب از طریق آب را بررسی کنید تا متضرر نشوید.

 -18 سال عرضه گوشی:

عامل دیگری که بر قیمت گوشی آیفون اثرگذار است سال معرفی و عرضه گوشی می‌باشد. هر چه گوشی جدیدتر باشد قیمت آن به مراتب بالاتر است.

۱۹- اپل آی‌دی (Apple ID):

اپل آی‌دی یا به عبارت دیگر همان شناسه اپل نوعی حساب کاربری ویژه کاربران محصولات کمپانی اپل است. کمپانی اپل برای حفظ حق نشر محصولاتی که برای پلتفرم های اپل عرضه می‌شود، آنها را برچسب گذاری می‌کند و کاربران تنها می‌توانند با مشخصات خودشان این محصولات را روی دستگاه خود نصب کنند. به عبارت دیگر هر کاربر برای استفاده از محصولات مختلف در آی دیوایس خود باید یک Apple ID ثبت کرده و از آن استفاده نماید.

۲۰-  بررسی فعال یا عدم فعال بودن آیفون:

زمانی که برای نخستین بار گوشی آیفون روشن شد، نیاز است تا مراحلی برای فعال سازی (active) آن انجام شود. پس از انجام مراحل فعال سازی (active) گوشی، سریال آن در وب سایت اپل ثبت شده و کاربر می‌تواند تاریخ دقیق فعال شدن گوشی را مشاهده کند. برای اطمینان از فعال نبودن و همچنین کارکرده نبودن گوشی آیفون، می‌توانید از طریق این لینک با وارد کردن سریال گوشی خود، موضوع را بررسی کنید. در صورتی که قبلا گوشی خریداری شده‌ی شما فعال سازی (active) نشده باشد، در این صفحه هیچ اطلاعاتی مشاهده نخواهد شد و با خیال راحت می‌توانید گوشی خود را خریداری و فعال نمایید.
البته با این وجود باید بدانید که آیفون های دارای ICCID، اکثرا اکتیو شده هستند. علت این کار اینست که در هنگام آنلاک کردن آیفون توسط اپراتور، دستگاه باید اکتیو شود. از همین رو می‌توان نتیجه گرفت که اگر آیفون شما دارای ICCID بوده و به عنوان Operator Unlocked به دست شما رسیده است، مطمئنا قبلا فعال سازی آن انجام شده و اطلاعات آن در وب‌سایت اپل درج شده است. پس این موضوع به معنای دست دوم بودن آن نیست.

21- میزان حافظه‌ی مورد نیاز خود را بدانید:

با اینکه خرید آیفون کارکرده از نظر اقتصادی معقولانه به نظر می‌رسد، اما بدانید که مدل‌های قدیمی‌تر معمولا حافظه‌های کمتری دارند و به خبری از حافظه‌های ۵۱۲ گیگابایتی در مدل‌های قدیمی نیست. بنابراین حتما میزان نیاز خود به حافظه را بدانید تا در آینده با مشکل کمبود حافظه مواجه نشوید. البته که می‌توان همچنان از اکانت iCloud و امثال آن کمک گرفت اما به هیچ وجه سراغ گوشی‌هایی زیر ۶۴ گیگابایت نروید.

۲۲-  آنلاک شده به وسیله اپراتور (Operator Unlocked):

اگر گوشی طبق قرارداد یک اپراتور و کمپانی اپل، روی سیم کارت همان اپراتور لاک باشد (Lock for Operator)، این گوشی تنها با سیم کارتی که درون آن قرار داده شده است کار می‌کند. البته کاربر می‌تواند با پرداخت هزینه و مابه التفاوت قیمت خرید گوشی به اپراتور، گوشی را آنلاک یا به عبارت د‌یگر Sim-free کند تا بتواند از سیم‌کارت‌های دیگر نیز در آن گوشی استفاده کند. اصطلاحاً به چنین گوشی هایی “آنلاک شده به وسیله اپراتور” گفته می‌شود. اپراتورها برای آنلاک این گوشی ها، تنها IMEI آنها را برای اپل ارسال می‌کنند و در فرآیندی کاملاً ساده این گوشی‌ها توسط اپل از لاک اپراتور خارج می شود. بدین ترتیب عملیات آنلاک گوشی بدون اینکه نیاز باشد پلمپ اصلی گوشی باز شود انجام میشود. در جعبه‌ی این گوشی‌ها خبری از سوزن مخصوص باز کردن شیار سیم کارت نیست و در شیار سیم کارت، سیم کارت اپراتور مورد نظر قرار دارد.
در آخر و با توجه به تمامی تعاریف ذکر شده، به این نکته باید اشاره کنیم که هیچ‌گونه تفاوتی از لحاظ کیفیت و عملکرد گوشی، بین گوشی‌های آنلاک فکتوری و آنلاک شده به وسیله اپراتور وجود ندارد و هر دو دارای کیفیت و مشخصات یکسانی هستند.

 23- مطمئن شوید که آیفون شما دزدی نیست:

مطمئنا شما نمی‌خواهید گوشی سرقتی شخص دیگری را استفاده کنید. شرکت اپل نمی‌گدارد آیفون‌های دزدی توسط کاربر جدیدی فعال شوند با این حال شما تنها زمانی می‌توانید به بخش Activation Lock دسترسی داشته باشید که گوشی را خریده‌اید و کار از کار گذشته است. چنین موضوعی در مورد گوشی‌های کارکرده به دلیل پلمپ نبودن آن‌ها صادق نیست. حال برای فهمیدن دزدی نبودن گوشی باید کد IMEI گوشی را دریافت کنید. برای این کار:

  1. برنامه Setting را روی آیفون باز کنید.
  2. به بخش General بروید.
  3. وارد بخش About شوید.
  4. به پایین اسکرول کنید تا کد ۱۵ رقمی IMEI را مشاهده کنید.
  5. سپس به سایت گوشی‌های دزدیده شدهبروید و کد را در بخشی که مشاهده می‌کنید بنویسید.
  6. تیک I’m not robot را بزنید و سپس Submit را انتخاب کنید.
  7. سایت به شما پیامی مبنی بر دزدی بودن گوشی(در صورت گزارش دادن فرد) یا نبودن آن به شما می‌دهد.

۲۴- به مشخات مندرج در پشت جعبه گوشی کاملاً دقت کنید:

مشخصاتی همچون مدل گوشی، رنگ و ظرفیت حافظه آن و موارد مشابه دیگر را می توان در قسمت پشتی جعبه گوشی مشاهده کرد. چک کردن این موارد باعث می شود تا مطمئن شوید محصول خریداری شده از لحاظ رنگ و حافظه داخلی، همان مدلی است که در نظر دارید.

سایت موبایل کده

۲۵- به امضای اپل دقت کنید:


می‌پرسید امضای اپل چیست؟ اگر به محصولات اپل نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که عبارتی مشترک در تمامی آنها وجود دارد که در حقیقت همان امضای اپل است. در دستگاه های اپل تولید شده در کشور چین، این عبارت این چنین است: “Designed by Apple in California Assembled in China”.
البته برخی لوازم جانبی همچون کابل اصلی ممکن است در کشورهایی مانند ویتنام تولید شده باشند، از همین رو در پایان عبارت ذکر شده به جای China کلمه Vietnam درج خواهد شد. امضای اپل در پشت جعبه تمامی محصولات آی دیوایس اپل و همچنین روی همه لوازم جانبی آن همچون اییرپاد، شارژر، کابل و خود گوشی نیز وجود دارد.
در لوازم جانبی تقلبی معمولا  عبارت بالا عینا درج نشده و املای کلمات این جمله دستکاری می شود. مثلاً ممکن است به جای California از کلمات نادرستی مانند Califormia یا Califonial استفاده شود. هرچند نمیتوان به طور صددرصد و با یقین کامل این روش را برای حصول اطمینان از اصالت محصول به کار برد، چرا که گاهی اجناس تقلبی نیز با امضای اصلی اپل در بازار دیده شده است. پس می‌توان نتیجه گرفت که با دیدن امضای تقلبی می‌توان مطمئن شد که محصول تقلبی است ولی با دیدن امضای اصلی اپل نمیتوان از اصالت محصول یقین پیدا کرد.

۲۶- گارانتی:

در حال حاضر کمپانی اپل طبق اظهارات صریح خود، در ایران هیچ گونه فعالیت رسمی اعم از فروش یا گارانتی محصولات خود ندارد و هیچ یک از گارانتی‌های موجود در ایران نیز به شرکت اپل مربوط نیست.
اپل در تاریخ شروع گارانتی خود تغییراتی اعمال نموده است، به این ترتیب که از این پس تاریخ آغاز گارانتی محصولات اپل از روزی محاسبه خواهد شد که دستگاه خریداری شده است، نه از روز فعال سازی دستگاه. البته این موضوع با توجه به عدم فعالیت رسمی نمایندگان شرکت اپل در کشور ما قابل پیگیری نبوده و پیشنهاد می‌کنیم ذهن خود را درگیر آن نکنید. به این دلیل که گوشی‌های آیفون موجود در ایران، توسط شرکت‌های واردکننده یا توزیع کننده ایرانی گارانتی شده و کاربران ایرانی باید به شرایط و تاریخ گارانتی ارائه شده توسط این شرکت ها توجه داشته باشند.

۲۷- عملکرد آیفون دست دوم چگونه است؟

کمی از آیفون دست دوم که قصد خرید آن را دارید استفاده کنید و ببینید چگونه کار می کند. سن دستگاه را در نظر بگیرید و توجه داشته باشید که دستگاه های قدیمی کندتر از دستگاه های جدیدتر هستند. شما به دنبال نشانه‌های واضح کاهش سرعت هستید که می‌تواند نشان دهد مشکلی در یک جزء داخلی وجود دارد.

برخی از آزمایش‌های ساده‌ای که قبل از خرید گوشی آیفون دست دوم می‌توانید انجام دهید عبارتند از مرور یک وب‌سایت واکنش‌گرا مانند apple.com، یافتن یک برنامه با استفاده از Spotlight، راه‌اندازی و پخش App Store، بزرگ‌نمایی و پیمایش. برنامه داخلی Maps، دسترسی به Action Center و Control Center، و تند کشیدن بین ویجت ها و نمادهای برنامه در صفحه اصلی.

قیمت گوشی آیفون

می‌توان گفت اپل تنها شرکتی است که محصولات خود را سالانه و طی مراسمی بزرگ و باشکوه معرفی می‌کند. در صورتی که دیگر شرکت‌ها سالانه نزدیک به ۴۰ گوشی تولید و عرضه می‌کنند. مهم‌ترین اصل شرکت اپل توجه به کیفیت، فروش، خدمات و پشتیبانی است و به همین دلیل قیمت گوشی آیفون و دیگر محصولات آن زیاد است.

در حال حاضر اپل ۸ گوشی تولید می‌کند که در ادامه قیمت آن‌ها را بررسی می‌کنیم. آیفون SE 2020 با قیمت پایه ۳۹۹ دلار ارزان‌ترین گوشی حال حاضر اپل است که در صورت انتخاب با حافظه بالاتر قیمت آن افزایش پیدا می‌‌کند.

آیفون 11 با قیمت پایه ۴۹۹ دلار دومین گوشی موبایل است که هنوز شرکت اپل آن را تولید می‌کند. آیفون 12 و 12mini به ترتیب با قیمت‌های ۶۹۹ و ۵۹۹ دلار جزء پرفروش‌ترین آیفون‌های سال ۲۰۲۰ بوده‌اند.

آیفون‌های سری ۱۳ دارای بالاترین قیمت در میان آیفون‌های حال حاضر هستند. آیفون 13 و 13mini با قیمت ۶۹۹ و ۷۹۹ دلار و همچنین آیفون 13Pro و 13Pro Max با قیمت ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار هم اکنون در فروشگاه‌های معتبر به فروش می‌رسند. یادآوری این نکته حائز اهمیت است که این‌ها قیمت‌های پایه هستند و با انتخاب آیفون با حافظه بالاتر قیمت افزایش پیدا می‌کند.

تفاوت آیفون ACTIVE و NOT ACTIVE چیست؟

یکی از مواردی که در زمان خرید گوشی آیفون زیاد می‌شنوید، اکتیو یا نات اکتیو بودن گوشی است. بین این دو گزینه، تفاوت قیمت قابل توجهی وجود دارد. اما آیا می‌دانید هر کدام از این گزینه‌ها چه معنایی داشته و چه مزیت و معایبی نسبت به یکدیگر دارند؟

گوشی NOT ACTIVE گوشی موبایلی است که باز نشده و اصطلاحا پلمپ است. قیمتی که برای گوشی‌های اکتیو نشده در نظر گرفته می‌شود، حدود 2.5 میلیون تومن گران‌تر از گوشی‌های اکتیو شده است و دلیل آن هم دست نخورده بودن گوشی است.

اکتیو کردن به معنای فعال کردن گوشی است که پس از آن، گوشی به شبکه اینترنت وصل می‌شود. دلیل مهم اکتیو کردن گوشی این است که گوشی‌های آیفون قیمت بالایی دارند و در صورتی که مشکلی از جانب کارخانه وجود داشته باشد، خریدار می‌بایست تمام کارهای استرداد و بازگشت را انجام دهد. در صورتی که گوشی از قبل اکتیو و بررسی شده باشد، احتمال خرابی یا مشکل آن بسیار کمتر است. اما در هر صورت، هر کسی حاضر نیست گوشی موبایلی که قبلا اکتیو شده را خریداری نماید.

گوشی‌های آیفون به دلایل زیر اکتیو می‌شوند:

 

  • بررسی باتری و سلامت گوشی؛
  • قوانین گمرک مبنی بر تست و روشن کردن حداقل 50 درصد از کالاهای وارداتی؛
  • محدودیت شرکت اپل و الزام باز کردن تعداد زیادی از گوشی موبایل خریداری شده در کشور فروشنده.
    گوشی‌های اکتیو و نات اکتیو هیچ تفاوتی از لحاظ عملکرد محصول ندارند.

به دلیل امکانات و رابط کاربری منحصر بفرد، اپل طرفداران خاص خود را دارد که هر ساله منتظر معرفی محصولات جدید آن هستند. از محبوب‌ترین محصولات اپل، گوشی آیفون آن است که بیشترین فروش را در بین تمامی محصولات این شرکت دارد. در سال ۲۰۲۱ سری آیفون ۱۳ معرفی و عرضه شد. برای خرید گوشی آیفون با قیمت مناسب و گارانتی معتبر می‌توانید با باغ کالا تماس بگیرید.

در خارج از کشور از کجا می‌توان آیفون دسته دوم خریداری کرد؟

کاربران ایرانی شاید چاره‌ای جز اعتماد به فروشگاه‌های داخلی نداشته باشند اما اگر ساکن خارج از کشور هستید می‌توانید برای خرید گوشی‌های ریفربیشد از طریق خود سایت اپل اقدام کنید یا برای خرید آیفون کارکرده از سایت‌هایی مانند NextWorth یا Gazelle استفاده کنید. همچنین از سایت‌‌های آگهی‌های مردمی مانند eBay و Craigslist نیز می‌توان استفاده کرد اما ریسک این موضوع کمی بالا است.

قیمت گوشی آیفون xs دسته دوم

قيمت روز گوشی آيفون به چه عواملی بستگی دارد؟

۱. مشخصات گوشی آیفون

اولین موردی که بر روی قیمت گوشی آیفون تاثیر می‌گذارد مشخصات آن است. اینکه رم و حافظه داخلی، کیفیت دوربین و نمایشگر، امکانات ویژه سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری، جنس بدنه و … به چه صورت است تا حد زیادی قیمت آیفون را مشخص می‌کند.

۲. گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی از عواملی که باعث می‌شود قیمت گوشی آیفون به قیمت دلاری آن نزدیک باشد وجود نمایندگی شرکت اپل در ایران است. اما به دلیل تحریم‌ها این امکان در کشور وجود ندارد بنابراین برای خرید گوشی‌ اپل بهتر است به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید. همچنین گارانتی محصول می‌تواند یکی از مواردی باشد که باید هنگام خرید آیفون به آن توجه کنید زیرا خدمات پس از فروش می‌تواند در آینده برای شما مفید واقع شود.

۳. برند اپل

خود برند اپل یکی از عوامل قیمت بالای گوشی‌ها و محصولات آن می‌باشد زیرا یکی از بزرگترین و معروف‌ترین کمپانی‌های تولید‌کننده گوشی و گجت است.

۴. طراحی و بسته‌بندی

طراحی زیبا و بی‌همتای آیفون یکی دیگر از دلایل قیمت بالای آن است. استفاده از جدیدترین و به‌روزترین تکنولوژی‌ها و مواد برای طراحی و تولید آیفون، آن را تبدیل به یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین گوشی‌های موجود در بازار کرده است. بسته‌بندی‌های بسیار با‌کیفیت آن نیز منحصر بفرد و مثال‌زدنی هستند. پک‌های بسته‌بندی آیفون دلیلی بر محبوبیت و قیمت بالای آن است.

۵. نوسانات ارز

بعد از وارد شدن گوشی‌ها قیمت آن‌ها بسته به قیمت ارز تعیین می‌شود. اما علاوه بر ارز باید هزینه رجیستر، مالیات بر ارزش افزوده و گمرک نیز محاسبه و به قیمت گوشی اضافه شود. همین عوامل باعث می‌شود تا قیمت گوشی اپل از آنچه که انتظار می‌رود بیشتر شود.

جمع‌بندی:

  •  بین گوشی‌های داری شناسه‌ی ICCID و گوشی‌های بدون شناسه ICCID هیچ تفاوتی وجود ندارد. هر دو نوع ذکر شده بصورت آنلاک به دست شما رسیده است. گوشی آیفون خریداری شده، چه فکتوری آنلاک باشد و چه آنلاک شده بوسیله اپراتور، در نهایت با انواع سیم‌کارت‌ها کار میکند. اگر ICCID در پشت جعبه گوشی وجود داشته باشد نشان دهنده آن است که این گوشی توسط اپراتور آنلاک شده است و اگر این شناسه وجود نداشته باشد، نشان دهنده آن است که این گوشی آنلاک فکتوری است. ممکن است شایعاتی را در مورد کیفیت آنلاک‌ها یا منقضی شدن آنها در صورت آپدیت گوشی شنیده باشید، ولی آنها را اصلا جدی نگیرید.
    •    وجود یا عدم وجود شناسه ICCID باعث ایجاد اختلاف قیمت آنها در بازار گردیده است اما باید بگوییم که این اختلاف قیمت، یک ترفند بازاریابی است و این گوشی ها از لحاظ قیمت هیچ تفاوتی با هم ندارند.
    •    تفاوت موجود در پارت نامبرهای مختلف تنها در نوع دو شاخه یا سه شاخه شارژر موجود در جعبه گوشی می باشد. تفاوت مهم پارت نامبر کشور امارات نسبت به سایر پارت نامبرها، عدم وجود  FaceTime (مکالمه تصویری با استفاده از خطوط تلفن همراه) بر روی گوشی است. با این وجود قیمت تمامی پارت‌نامبرها برابر بوده و نباید فریب حقه‌های بازاریابی را بخورید.
    •    به یاد داشته باشید که بعضی فروشندگان سودجو تحت عناوینی مانند آپدیت سیستم عامل، نصب فرم ورهای جدید، نصب نرم افزارهای کاربردی و مواردی مشابه، هزینه های هنگفتی را به خریداران تحمیل می کنند. باید بدانید که خود شما به تنهایی میتوانید تمامی این کارها را با صرف وقت و کمی تحقیق در منابع معتبر، به راحتی انجام دهید و از پرداخت هزینه های اضافه و غیرضروری دوری کنید.
  •  اگر گوشی شما آنلاک شده بوسیله اپراتور باشد، ممکن است در خشاب سیم کارتش یک عدد سیم کارت متعلق به همان اپراتور وجود داشته باشدکه البته غیر قابل استفاده خواهد بود. اگر این طور بود اصلا نگران نباشید! تمامی آیفون های موجود در بازار ایران به صورت آنلاک شده به دست مشتری می‌رسد. سیم کارت خود را داخل گوشی قرار داده و از آیفون خود لذت ببرید.
  •  در ابتدای کار نیاز است تا برای بررسی آنلاک بودن (Unlocked) گوشی، سیم کارت خود را داخل آیفون قرار داده و به محض دریافت آنتن، در این مورد اطمینان حاصل کنید.
  •  بعد از باز شدن جعبه به امضای اپل روی لوازم جانبی دقت کنید. عبارت “Designed by Apple in California Assembled in China/Vietnam” طوری روی آنها درج شده که می‌توانید بدون باز کردن بسته بندی لوازم جانبی، آن را مشاهده کنید.
    با استفاده از نکاتی که بیان شد می‌توانید اصالت محصول موردنظر را بررسی کرده و خریدی مطمئن و لذت‌بخش داشته باشید.

سوالات پرکاربرد

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کاربران آیفون این است که نمی‌توانند از رابط کاربری ios دل بکنند و به رابط کاربری گوشی‌های اندرویدی سوئیچ کنند و حتی حاضر به خرید آیفون دست دوم به جای یک اندرویدی نو هستند. اما آیفون دست دوم بخریم یا نه ؟ ایفون قدیمی یا میان رده جدید از برند های شیائومی و سامسونگ ؟
در ادامه با مقایسه چند برند از گوشی‌های هوشمند به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

فرض کنید برای خرید گوشی حدود ۶ میلیون تومان در نظر دارید، با این مبلغ هم می‌توانید «آیفون سون» ۲۰۱۶ کارکرده بخرید هم می‌توانید یک «PocoX3NFC» نو ۲۰۲۰ انتخاب کنید.
انتخاب آیفون مزیت‌های خاص خود را دارد، شما یک گوشی پرچمدار قدیمی با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واقعی خریداری کردید که حتی در بیشتر موارد بهتر از دوربین های ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی امروزی عکس می‌گیرد که با دیدن ویدئو این تفاوت را حس خواهید کرد.

اما چه نقاط منفی‌‎ای را به جان می‌خرید؟

از دست دادن ترند نمایشگر ۶ اینچی و استفاده از آیفون ۴.۷ اینچی که در بهترین حالت وضوح ۷۵۰ پیکسل را به شما ارائه می‌دهد.
بعضی از گیمرها هم ممکن است با خود فکر کنند انتخاب پرچمدار سال‌های گذشته می‌تواند قدرتی در حد و اندازه میان رده‌های حال حاضر در اختیار آن‌ها بگذارد.
البته که قدرت پردازشی «آیفون سون» در عمل تقریباً به اندازه «PocoX3NFC» شیائومی است، اما با توجه به این که ۵ سال از کارکردن آن می‌گذرد، تراشه دیگر پایداری روز اول خود را ندارد و اگر همزمان با دو گوشی شروع به بازی کنید، آیفون بعد از دقایقی به شدت افت فریم ریت پیدا خواهد کرد.

مهم‌ترین نقص آیفون یعنی باتری

حتی آیفون نو نیز از لحاظ باتری از اندرویدی‌ها ضعیف‌تر است و استوک آن قطعاً در باتری شما را اذیت خواهد کرد که در ویدئو کامل‌تر به آن پرداخته شده است.

شما در بازار موبایل امروز، می‌توانید با پول یک گوشی «a21s» نو سامسونگ، «آیفون ۶اس» ۲۰۱۵ را بخرید.
نتیجه کیفیت عکاسی، دوباره با اختلاف زیاد به نفع آیفون است. وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسلی «iPhone 6s» از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی سامسونگ بیشتر و کنتراست بهتری دارد.

البته از نظر باتری شاید به سختی بتوانید ۳ ساعت با آن وبگردی کنید. در صورتی که اگر «a21s» رو انتخاب کرده باشید، حداقل یک روز کامل پاسخگوی شما خواهد بود. ناگفته نماند این مدل آیفون‌ها تنوع لنز ندارند و تنها به یک لنز اصلی مجهز هستند.
با همه این تفاسیر به نظر شما انتخاب آیفون کارکرده تا چه اندازه منظقی است؟ شما در چنین شرایطی چه تصمیمی می‌گیرید؟ ایفون قدیمی یا میان رده جدید؟

رابط کاربری آیفون یکی از بی‌نقص‌ترین‌هاست، اما این قضیه اصلاً در باتری صدق نمی‌کند و بعد از چند سال باتری به مرور به شدت ضعیف می‌شود و بر عملکرد کلی گوشی نیز تاثیر می‌گذارد. پس باید گفت خیر، عملکرد دچار افت می‌شود.

 توجه داشته باشید گوشی‌های آیفون تا 5 سال آپدیت نرم افزاری دارد و گوشی‌های سامسونگ حداکثر تا 3 سال به روزرسانی نرم افزاری دارد که آن هم شامل همه گوشی‌ها نمی‌شود. در نتیجه آیفون در این زمینه عملکرد بهتری از خود به جای می‌گذارد.

 اگر در یک رنج قیمتی مقایسه کنیم، تقریباً آیفون در دوربین همچنان از میان رده‌های اندرویدی برتر است، اما از نظر تنوع لنزی اندرویدی‌ها پیروز میدان هستند.

نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button