✌🏻 مثل آب خوردن گوشیت رو عوض کن، اونم قسطی!
مقایسه آیفون X کارکرده با XS کارکرده

کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد: آیفون X کارکرده یا XS ؟

در مقایسه مشخصات فنی آیفون XS و آیفون XS Max با آیفون X، قصد داریم نگاهی به تفاوت‌های پرچمداران 2018 و 2017 اپل داشته باشیم. آیا شکل ظاهری یکسان به معنی سخت افزار مشابه است؟

زمانی که اپل، گوشی آیفون ۱۰ را با طراحی منحصر به فرد و بریدگی بالای صفحه تولید کرد، بسیاری از افراد نسبت به این ایده خرده گرفتند. اما بعد از گذشت یک سال، این طراحی به سرعت فراگیر شد و بسیاری از محصولات بازار با بریدگی بالای صفحه تولید شدند. حالا محصولات ۲۰۱۸ اپل نیز با استفاده از همین زبان طراحی، با صفحه نمایش ناچ پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند.

شکل ظاهری آیفون های جدید اپل تفاوتی با پرچمدار سال گذشته ندارد و حتی اندازه فیزیکی آیفون 10 و آیفون 10 اس نیز یکسان کاملا یکسان است. هر دو گوشی به نمایشگر کم‌حاشیه سوپر رتینا مجهز شده‌اند و قاب پشتی آنها نیز میزبان دوربین دوگانه است. تنها تفاوت نسخه Max نیز بهره‌گیری از صفحه نمایش بزرگتر 6.5 اینچی است. با این همه، در این بخش مقایسه مشخصات فنی این پرچمداران را آماده کرده‌ایم تا ببینیم که بخش داخلی نیز دستخوش تغییر شده است یا نه.

شرکت بزرگ اپل به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۷ در کنار معرفی آیفون ۸ و ۸ پلاس از یک گوشی جدید نیز رونمایی کرد و آن را آیفون x نامید.سبک طراحی این گوشی جدید در مقایسه با نسلهای پیشین متفاوت بوده و ظاهری بسیار منحصر به فرد و زیبا دارد.طبق عادت همیشگی کمپانی اپل در سپتامبر سال بعد از نسل جدیدتر آیفونهای خود رونمایی کرد که شامل : آیفون XS ،آیفون XR و آیفون XS Max می‌شود.
در بین این سه محصول جدید ، گوشیهای آیفون XS کارکرده و X شباهت بسیاری به یکدیگر دارند اما با این وجود از نظر قیمت متفاوت هستند و قیمت آیفون  Xکارکرده نسبت به XS کمتر است،و همین اختلاف قیمت دلیل بر این شد که کاربران زیادی در‌مورد تفاوتهای ما بین این گوشی ها کنجکاو شوند.حال ما در این مبحث به مقایسه اختصاصی این دو گوشی اپل میپردازیم.

آیفون  Xکارکرده در زمان انتشار خود تمامی معادلات دنیای اسمارت فون ها را به هم ریخت و همه چیز را عوض کرد! با معرفی گوشی آیفون X در اواخر سال ۲۰۱۷، طراحی، امنیت، قدرت و صد البته قیمت برای یک پرچمدار در بازار تلفن همراه وارد سطح جدیدی از رقابت شد، به طوری که می‌توان آیفون X کارکرده را یک گوشی انقلابی نامید. در ادامه با مقایسه آیفون X کارکرده با XS با سایت موبایل‌کده همراه باشید.

در حال حاضر قیمت پایه آیفون X کارکرده در بازار ایران از ۱۳٫۲ میلیون تومان آغاز می‌شود. اما پس از گذشت یک سال، آیفون XS کارکرده با قیمتی بیش از مدل قبلی خود (با قیمت حدودا پایه ۱۵ میلیون تومان) وارد بازار گوشی‌های هوشمند شد. اما به نظر شما، آیا پیشرفت تکنولوژی در آیفون XS کارکرده به گونه ای بوده است که ما را مجبور به پرداخت این قیمت برای به روز کردن موبایل خود از آیفون X کارکرده به آیفون XS کند؟

جدول مقایسه آیفون  X کارکرده با  XS

آیفون XS

آیفون X

 

7.7 در 70.9 در 143.6 میلیمتر

استاندارد IP68 تا عمق 2 متری

7.7 در 70.9 در 143.6 میلیمتر

استاندارد IP67 تا عمق 1 متری

طراحی و ظاهر

5.8 اینچ

Super AMOLED

رزولوشن 2436 در 1125 پیکسل

5.8 اینچ

Super AMOLED

رزولوشن 2436 در 1125 پیکسل

صفحه نمایش

iOS 12.1.3

iOS 11.1.1

سیستم عامل

تراشه A12 Bionic اپل

پردازنده گرافیکی Apple GPU

تراشه A11 Bionic

پردازنده گرافیکی Apple GPU

پردازنده مرکزی و گرافیکی

4 گیگابایت

3 گیگابایت

حافظه رم

64، 256 و 512 گیگابایت

64 و 256 گیگابایت

حافظه داخلی

دو لنز 12 مگاپیکسل

واید و تله فوتو

دو لنز 12 مگاپیکسل

واید و تله فوتو

دوربین اصلی

7 مگاپیکسل

7 مگاپیکسل

دوربین سلفی

لیتیوم پلیمری 2658 میلی آمپر ساعت

لیتیوم پلیمری 2716 میلی آمپر ساعت

باتری

مشخصات کلی مدل های مختلف آیفون های سری ۱۰

اولین نمونه این سری با نام آیفون x در دهمین سالگرد تولید آیفون رونمایی شد و پس از آن به ترتیب آیفون های XR, XS و XS MAX معرفی شدند و همگی در یک خانواده با نام سری ۱۰ قرار گرفتند.

معاون ارشد بازاریابی شرکت اپل در رابطه با این سری می گوید: آیفون X آینده اسمارت‌فون است. این مدل مملو از فناوری‌های جدید شگفت‌انگیزی نظیر سیستم دوربین نوآورانه TrueDepth ، صفحه‌نمایش Super Retina زیبا و چیپ فوق‌سریع A11 Bionic با موتور عصبی است. آیفون  Xکارکرده تجربه کاربری جدید روانی را از باز کردن قفل آیفون شما با Face ID تا انجام بازی‌های فراگیر AR و تا اشتراک [صورتک‌های متحرک] در پیام‌ها ارائه می‌کند. این آغاز، شروع ده سال آینده برای گوشی های آیفون بود.

اولین تفاوت در ابعاد فریم اعضای مختلف این خانواده است.  فریم آیفون  XS Maxکارکرده بزرگ‌ترین دستگاه در این خانواده است و برای تماشای ویدئوها و انجام بازی‌ها بسیار ایده‌ال می‌باشد و کوچکترین آنها مربوط به X , XS  هستند.

آیفون ایکس مکس کارکرده با ۲۰۸ گرم سنگین ترین و آیفون X با ۱۷۴ گرم سبک ترین گوشی هستند. پس وزن این چهار مدل هم با هم متفاوت است.

به غیر از آیفون XR که از جنس آلومینیومی سری ۷۰۰۰  با مقاومت ۶۷ است سایر اعضا فریمی از جنس فلز با مقاومت بالا را در مقابل گرد و غبار نشان می دهند.

 صفحه نمایش آیفون  Xکارکرده از نوع OLED بوده که از هر دو استاندارد HDR یعنی HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی کرده که در هنگام پخش محتوا، عکس و ویدئو، بسیار با کیفیت‌تر از قبل عمل می کند. گوشی XS کارکرده و XS Max کارکرده  دارای صفحه‌نمایش‌های OLED ‌هستند اما این دو پنل در مقایسه با گذشته با بهبودهای مشخصی روبرو شده است.اپل از این دو صفحه‌نمایش با عنوان Super Retina یاد می‌کند. HDR10 و Dolby Vision همچنان در صفحه‌نمایش هر دو گوشی حضور دارد اما این بار محدوده دینامیکی پنل تا ۶۰ درصد بهبود پیداکرده است. اپل در آیفون XR از یک صفحه‌نمایش ارزان قیمت تر با فناوری LCD رونمائی کرد. در مقاله معرفی انواع نمایشگرهای رتینا و سوپر رتینا می توانیدآشنایی کافی را با این نمایشگرها پیدا کنید.

صفحه‌نمایش آیفون X , XS برابر با ۵٫۸ اینچ است اما در XS مکس کارکرده از یک پنل ۶٫۵ اینچی استفاده شده که بزرگ‌ترین سایز صفحه‌نمایش در تمامی آیفون‌های شرکت اپل در دوره خود بود.  صفحه‌نمایش X,  XS وضوح  ۱۱۲۵×۲۴۳۶ پیکسل دارند که با نسبت ۱۹٫۵:۹ بخش بزرگی از روی دستگاه را پوشانده و به فشردگی ۴۵۸ppi  منجر می‌شود. وضوح پنل در XS مکس کارکرده اندکی بیشتر بوده و به ۱۲۴۲×۲۶۸۸ پیکسل می‌رسد که در این مورد نیز نسبت ۱۹٫۵:۹ و فشردگی ۴۵۸ ppi حفظ می‌شود. آیفون XR کارکرده با صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی وضوح ۸۲۸×۱۷۹۲ پیکسل دارد که فشردگی همیشگی اپل یعنی ۳۲۶ppi  را برای آن به همراه دارد. کنتراست این پنل، ۱۴۰۰:۱ است و روشنایی آن نیز به ۶۲۵nits  می‌رسد.

 برای اولین بار پس از آیفون ۵s، از سنسور اثر انگشت در هیچ‌یک از گوشی‌های آیفون اپل استفاده نشده است و به جای آن از مجموعه Face ID و مکانیزم تشخیص چهره در این گوشی  ها استفاده شده است.

به استثنای آیفون XR کارکرده در سه مدل دیگر فناوری سه بعدی وجود دارد.

دوربین پشتی آیفون  XRکارکرده  تنها یک سسور ولی سه عضو دیگر دارای دو دوربین در بخش پشتی هستند اما در مبحث دوربین سلفی هر چهار تا مشابه هستند.

سیستم عامل آیفون X کارکرده آی او اس ۱۱ بوده در حالی که سه عضو دیگر به لطف چیت ست جدید A12 Bonic و پردازنده جدید سیگنال تصویری (ISP) از سیستم عامل آی او اس ۱۲ بهره مند هستند.

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید باتری اورجینال استفاده شده در هر چهار عضو با ظرفیت های متفاوت امکان شارژدهی متفاوتی را داشته ولی همه از جنس مشابه و لیتیومی هستند. مشخصات باتری هر چهار مدل در جدول زیر آمده که البته مربوط به باتری اورجینال است. با وجود باتری های اصل و کپی در بازار در صورت تعویض باتری آیفون سری ۱۰ باید نحوه تشخیص باتری اورجینال از کپی گوشی های آیفون سری۱۰ را بدانید تا پس از آن در رابطه با طول عمر باتری خریداری شده قضاوت شود.

خشاب سیم کارت آیفون  Xکارکرده و XS و XS MAX از دو سیم کارت به طور همزمان پشتیبانی می کند اما فناوری LTE گیگابیتی تنها در آیفون  XSکارکرده و XS مکس کارکرده اضافه شده است. تفاوت دیگر در ظرفیت حافظه داخلی آن ها است.

 آیفون  Xکارکرده تنها در دو رنگ خاکستری و نقره ای به بازار عرضه شده در فریم آیفون XS مکس کارکرده ، همچنین آیفون XS کارکرده رنگ طلایی هم افزوده شد و رنگ فریم در آیفون XR کاملا متفاوت بوده و شامل مشکی، قرمز، زرد و سفید و … است.

مقایسه قیمت و ارزش خرید ایفون ایکس کارکرده با آیفون ایکس اس

نسخه پایه آیفون ایکس کارکرده اپل هم اکنون (در تاریخ تدوین این مطلب) در بازار کشومان با قیمتی در حدود 14.5 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این موضوع در حالی است که نسخه پایه آیفون کارکرده XS  قیمتی در حدود 16 میلیون تومان دارد یعنی تقریبا 1.5 میلیون تومان از آیفون X گران‌تر است. به عقیده ما با توجه به تراشه جدیدتری که در iPhone XS نصب شده و رم 4 گیگابایتی آن تفاوت قیمت 1.5 میلیون تومانی دستگاه در مقایسه با آیفون X معقولانه خواهد بود اما اینکه قیمت آن ها حدود 15 میلیون تومان باشد معقولانه نیست و ارزش خرید هر دو گوشی مذکور را کاهش می‌دهد. فراموش نکنید با صرف هزینه‌ کمتر از این مقدار می‌توانید گوشی های اندرویدی بی‌نظیری را هم خریداری کنید.

مقایسه گوشی آیفون X کارکرده با گوشی آیفون XS کارکرده

مقایسه نمایشگرهای آیفون  X کارکرده  با  XS کارکرده

مقایسه آیفون X کارکرده  با XS  کارکرده را با نمایشگر این دو گوشی آغاز می‌کنیم. گوشی آیفون ایکس کارکرده iPhone X) ) اولین اسمارت فون اپل بود که از نمایشگر OLED استفاده می‌کرد و اولین سرمایه گذاری اپل در زمینه نمایشگرهای OLED را رقم زد. که پس از آن، استفاده از نمایشگرهای OLED در بین بسیاری از اسمارت فون های دیگر برندها هم باب شد.

به طور قابل پیش بینی، آیفون XS پیشرفت های بیشتری نسبت آیفون ایکس کارکرده دارد.

طبق انتظار، iPhone XS هم از نمایشگر OLED بهره می‌برد، اما نمایشگر این گوشی نسبت به آیفون X بهبودهایی داشته است. در حالی که بر روی کاغذ تفاوت زیادی بین نمایشگرهای این دو گوشی دیده نمی شود، اما در عمل، عملکرد نمایشگر XS نسبت به X بهتر می‌باشد.

بر روی کاغذ، این دو گوشی هر دو از نمایشگر ۵٫۸ اینچی True Tone OLED (اولد با رنگ واقعی) با نسبت صفحه ۱۹٫۵:۹ و رزولوشن ۲۴۳۶*۱۱۲۵ پیکسل (۴۵۸ppi) استفاده می‌کنند که نسبت کنتراست آن ها ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱  بوده و نسبت صفحه نمایش به بدنه در آن ها ۸۲٫۹ درصد می‌باشد.

بله، اگرچه اپل دقیقا از نمایشگری با سایز و ویژگی های مشابه با آیفون X برای آیفون XS استفاده کرده است، اما این شرکت ادعا می‌کند که به لطف ویژگی HDR، رنج دینامیکی نمایشگر آیفون XS نسبت به آیفون X حدود ۶۰ درصد بهبود یافته است. پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10 در نمایشگر XS باعث می‌شود تا شما تصاویر و ویدیوهای خود را با کیفیتی فراتر از قبل مشاهده کنید.

تغییر بزرگ دیگری که در نمایشگر آیفون XS نسبت به X دیده می‌شود، ویژگی جدیدی است که اپل آن را “حسگر لمسی ۱۲۰ هرتز” می نامد که البته این را نباید با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز اشتباه گرفت، که توسط تلفن Razor برای جلوه ای با شکوه استفاده می شود

حسگر لمسی ۱۲۰ هرتز به بیان ساده تر، سرعت پاسخ نمایشگر گوشی به هر گونه لمس شدن و تاچ می‌باشد. پنل آیفون XS هنوز هم دارای نرخ رفرش ۶۰ هرتز است، اما سرعت عکس العمل و پاسخگویی آن دو برابر بیشتر از گذشته (آیفون X) شده است. یعنی شما به محض لمس کردن صفحه نمایش آیفون XS پاسخ مناسب را دریافت می‌کنید.

در ادامه مقایسه آیفون X با XS به بررسی حسگر شناسایی چهره (Face ID) این دو گوشی می‌پردازیم. حسگر شناسایی چهره‌ی آیفون X هرچند که بسیار جذاب بود، اما در بحث امنیت و سرعت به آن ایرادهایی اساسی وارد می‌شد.

حال اپل ادعا می‌کند که حداقل در بحث سرعت، حسگر شناسایی چهره‌ی آیفون XS بسیار سریعتر از گذشته شده است. این حسگر در درون notch (که از نوآوری های آیفون X بود) قرار گرفته است. ضمنا اندازه و شکل notch در آیفون X و XS کاملا مشابه یکدیگر می‌باشد.

بنابراین در پایان مقایسه آیفون X با XS از نظر نمایشگر، می‌توان نتیجه گرفت که اپل به جای تغییر در سخت افزار، تصمیم به بهبود نمایشگر آیفون XS از طریق آپگریدهای نرم افزاری گرفته است. شاید مهم ترین بهبود این بخش را بتوان افزایش سرعت حسگر شناسایی چهره در iPhone XS دانست، زیرا این حسگر در iPhone X حتی از حسگرهای اثر انگشت قدیمی هم کندتر عمل می‌کرد.

مقایسه طراحی آیفون  Xکارکرده با XS کارکرده  

درک تفاوت در طراحی این دو دستگاه واقعا سخت است! در واقع از نظر ظاهری، تنها اختلاف این دو گوشی را تفاوت ۳ گرمی در وزن آن ها تشکیل می‌دهد:

  • آیفون X: وزن ۱۷۴ گرم، ابعاد: ۱۴۳٫۶ * ۷۰٫۹ * ۷٫۷ میلی متر
  • آیفون XS: وزن ۱۷۷ گرم، ابعاد: ۱۴۳٫۶ * ۷۰٫۹ * ۷٫۷ میلی متر

  در حالی که با نگاهی دقیق به نمایشگر آیفون  XSکارکرده، بهبودهای آن نسبت به آیفون X کارکرده قابل مشاهده است اما در مورد طراحی این گونه نیست  اولین مورد از این موارد افزایش مقاومت IP68 در برابر آب و گرد و غبار نسبت به گواهی IP67 در آیفون X است و اساساً به این معنی است که اکنون می توانید آیفون خود را به جای یک متر در آب تا سه متر غوطه ور نمایید.

تفاوت بعدی دو دستگاه در کیفیت و صدای اسپیکرها می‌باشد. اسپیکر آیفون  XSکارکرده نسبت به آیفون X کارکرده صدایی ۲۵ درصد بلندتر داشته و از صدای استریو پشتیبانی می‌کند. البته صدای آیفون  X هم بسیار واضح، بلند و باکیفیت بود، ولی صدای آیفون XS کارکردهچیز دیگری است!

آیفون X دارای بلندگوهای شگفت‌آوری است (بیشتر از صدای جلو، استریو از پیکسل ۲ پشتیبانی می‌کند) بنابراین برای هر کسی که دوست دارد به پادکست‌ها روی پیشخوان آشپزخانه گوش دهد، این افزایش قابل استقبال است.

ملموس‌ترین و کمترین تشخیص آن، اضافه شدن پشتیبانی از دو سیم کارت توسط اپل است – اولین مورد برای طیف آیفون. سیم‌کارت دوم فیزیکی نیست، یک eSIM است، اما این دو می‌توانند به طور همزمان کار کنند و به شما امکان می‌دهند شماره‌های محل کار/خانه یا خانه/رومینگ را در یک دستگاه به اشتراک بگذارید. پشتیبانی eSim در حال حاضر محدود است، اما انتظار می‌رود که اکنون آیفون‌ها به سرعت تغییر کنند.در جای دیگر، قاب فولادی ضد زنگ معرفی شده با آیفون X باقی می ماند، همانطور که پشت شیشه پلاریزه تر مورد نیاز برای شارژ بی سیم (یکی دیگر از ویژگی های تقویت شده که در ادامه به آن خواهم پرداخت) باقی می ماند.همچنین می‌توانید آیفون XS را در یک رنگ دیگر خریداری کنید: طلایی، که از سری آیفون ۸ استفاده می‌شود. رنگ های نقره ای و خاکستری فضایی باقی مانده است.ملموس‌ترین و کمترین تشخیص آن، اضافه شدن پشتیبانی از دو سیم کارت توسط اپل است – اولین مورد برای طیف آیفون. سیم‌کارت دوم فیزیکی نیست، یک eSIM است، اما این دو می‌توانند به طور همزمان کار کنند و به شما امکان می‌دهند شماره‌های محل کار/خانه یا خانه/رومینگ را در یک دستگاه به اشتراک بگذارید. پشتیبانی eSim در حال حاضر محدود است، اما انتظار می‌رود که اکنون آیفون‌ها به سرعت تغییر کنند.در جای دیگر، قاب فولادی ضد زنگ معرفی شده با آیفون X باقی می ماند، همانطور که پشت شیشه پلاریزه تر مورد نیاز برای شارژ بی سیم (یکی دیگر از ویژگی های تقویت شده که در ادامه به آن خواهم پرداخت) باقی می ماند.

همچنین می‌توانید آیفون XS را در یک رنگ دیگر خریداری نمایید: رنگ طلایی، که از سری آیفون ۸ استفاده می‌شد و رنگ های نقره ای و خاکستری فضایی باقی مانده است.

در ادامه مقایسه آیفون  Xکارکرده با XS کارکرده از نظر طراحی، می‌بینیم که فریم استیل ضدزنگ این دو گوشی هیچ تفاوتی نسبت به هم ندارند، اما قاب شیشه ای پشت  iPhone XSکارکرده برای شارژ وایرلسِ قوی تر، پلاریزه تر از قبل شده است.

مقایسه آیفون X کارکرده با XS کارکرده از نظر عملکرد:

چیپست A11 اپل که از آن در اسمارت فون های iPhone X و iPhone 8 و ۸ Plus استفاده شده بود، تا پارسال قدرتمندترین و پرسرعت ترین چیپست در دنیای اسمارت فون ها بود. اما همین چیپست قدرتمند، در مقابل A12 جدید اپل که از آن برای آیفون های سری XS استفاده شده است حرفی برای گفتن ندارد! مقایسه آیفون X با XS از نظر چیپست را در پایین می‌بینید:

  • iPhone XS: چیپست A12 “بایونیک (Bionic)”، شش هسته CPU و چهار هسته GPU، کوپروسسور حرکتی M12، به همراه ۴ گیگ RAM
  • iPhone X: چیپست A11 ‘Bionic’ اپل، شش هسته CPU و سه هسته GPU، کوپروسسور حرکتی M11، سه گیگ حافظه RAM

اپل می‌گوید که این چیپست جدید نسبت به A11  قدیمی، از نظر گرافیکی ۵۰ درصد قدرتمندتر بوده و ۵۰ درصد هم کم مصرف تر می‌باشد. افزایش ۱۵ درصدی به حداکثر عملکرد کمتر چشمگیر است، اما آیفون  Xکارکرده در حال حاضر قدرت را در دست دارد.

علاوه بر همه این موارد، شارژ وایرلس iPhone XS کارکرده بسیار سریعتر از گذشته صورت می‌پذیرد. همچنین شبکه4G  این گوشی به لطف اپدیت از Cat 12 به Cat 16 LTE و پشتیبانی از باند ۶۰۰ MHz بسیار پرسرعت تر از قبل شده است.

Cat 16  می‌تواند تا سرعت یک گیگابیت بر ثانیه را ساپورت کند، در حالی که سرعت Cat 12 به ۶۰۰ مگابیت محدود می‌شد.

در حالی که بعید است که هر دو سرعت در سناریوهای دنیای واقعی به دست آیند، اما به اثبات آینده XS کارکرده کمک می کند. در زمانی که اپل بعید است به این زودی از ۵G پشتیبانی کند، مفید است.در مورد پشتیبانی از ۶۰۰ مگاهرتز، این یک افزوده واقعا عالی است. ۶۰۰ مگاهرتز یک باند شبکه کندتر است، اما باندی است که فواصل زیادی را پوشش می دهد و توسط شبکه ها برای ارائه پوشش به مناطقی که قبلاً بدون سیگنال بوده استفاده می شود. آیفون XS اولین آیفونی است که از فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می کند، بنابراین برای افرادی که فقط در مناطقی با فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز زندگی می کنند، بسیار مهم خواهد بود

همان طور که می‌بینید، چیپست A12 نسبت به A11 دارای برتری چشمگیری بر روی کاغذ است، اما در عملکرد واقعی این تفاوت بسیار چشمگیرتر هم می‌باشد.

مقایسه آیفون ایکس کارکرده با آیفون ایکس‌اس کارکرده از نظر عملکرد را با هوش مصنوعی این دو گوشی ادامه می‌دهیم. اپل می‌گوید که A12 در زمینه پردازش عکس ها و تصاویر، بسیار بهتر از گذشته عمل می‌کند. همچنین این گوشی بهبود سرعت Face ID خود را مدیون این چیپست جدید می‌باشد. افزایش یک گیگابایتی رم در آیفون  XS کارکرده هم یکی از دلایل برتری آن نسبت به آیفون X کارکرده می‌باشد.

البته با شرایط فعلی اینترنت کشورمان، این تفاوت به چشم نخواهد آمد، زیرا چنین سرعت هایی در ایران هنوز در دسترس نمی باشند. اما پشتیبانی از باند ۶۰۰MHz برای iPhone XS بسیار سودمند می‌باشد. ۶۰۰MHz  باند شبکه‌ی کندتری است، اما فاصله های بسیار طولانی تری را پوشش می‌دهد. یعنی آیفون  XSکارکرده می‌تواند در منطقه ای که قبلا سیگنال دریافت نمی کردید، سیگنال داشته باشد.

مقایسه آیفون X کارکرده با XS کارکرده

مقایسه آیفون X کارکرده با XS کارکرده

مقایسه آیفون X کارکرده با XS کارکرده از نظر دوربین:

اپل هرگز اعتراف نخواهد کرد، اما طیف آیفون‌ها بسیار از رقبای خود عقب افتاده بود. اما با آیفون XS کارکرده ، اپل با تقلید از پردازش تصویر، استراتژی «اگر نمی‌توانید آنها را شکست دهید، به آنها بپیوندید» بازی می‌کند. از پیکسل های گوگلچیزی که گوگل «HDR+» نامیده است، اپل آن را «هوشمند HDR» نامیده است و بهترین بخش‌های عکس‌های متعدد گرفته شده در نوردهی‌های مختلف را در یک تصویر واحد ترکیب می‌کند. این باید به طور قابل توجهی محدوده دینامیکی، یک ضعف خاص آیفون را بهبود بخشد، در حالی که بهبود در حالت پرتره آن یک ترفند مهمانی به سبک سامسونگ را ارائه می دهد که در آن iPhone XS  کارکرده می تواند تاری پس زمینه یک تصویر را پس از گرفتن آن تنظیم کند.

در مقایسه آیفون X کارکرده با XS کارکرده از نظر سخت افزار دوربین، به غیر از لنزهای شش تکه جدید، یک ارتقاء عمده درiPhone XS کارکرده وجود دارد که باید در توضیحات زیر آن را پیدا کنید:

  1. دوربین پشتی اصلی: ۱۲ مگاپیکسلی با بازشدگی دریچه دیافراگم f/1.8، سایز پیکسل ۱٫۴µm، پایدارساز تصویر اپتیکال (OIS)، نورپردازی پرتره، فلش True Tone چهار- LED
  2. لنز تله فوتوی ثانویه: ۱۲ مگاپیکسلی f/2.4 با سایز پیکسل ۱٫۰µm، زوم اپتیکال ۲X و OIS
  3. دوربین جلوی TrueDepth با رزولوشن ۷ مگاپیکسل و بازشدگی دیافراگم f/2.2

شاید به نظر برسد که مشخصات دوربین آیفون X کارکرده و XS کارکرده کاملا شبیه هم هستند، اما آن چیزی که کمتر به آن توجه می‌شود، سایز پیکسل در لنز دوربین ها می‌باشد. در واقع ما بارها در بررسی گوشی های مختلف در نت نوشت به این نکته اشاره کرده ایم که سایز پیکسل بزرگتر، به معنای جذب بهتر نور توسط هر پیکسل از دوربین بوده و کیفیت تصاویر (به خصوص در شرایط نور کم) را بسیار بهبود می‌بخشد.

سایز پیکسل دوربین اصلی آیفون کارکرده XS برابر با ۱٫۴  µm می‌باشد، در حالی که این عدد برای آیفون  Xکارکرده برابر با ۱٫۲۲ µm بود. از این حیث، iPhone XS  کارکرده با گوشی Pixel 2 برابری می‌کند. همچنین همانند سال گذشته،  کارکرده iPhone XS هم توانایی ثبت عکس های پرتره با دوربین جلو را دارد.

در مورد سخت افزار، جدای از لنزهای شش تکه جدید، یک ارتقاء بزرگ در آیفون  XS کارکرده وجود دارد که باید مراقب آن باشید:

دوربین پشتی اصلی – ۱۲ مگاپیکسل، دیافراگم f/1.8، اندازه پیکسل ۱.۴ میکرومتر، تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر (OIS)، فلاش چهار LED True Tone، نورپردازی پرتره لنز تله فوتو ثانویه – ۱۲ مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4، اندازه پیکسل ۱.۰ میکرومتر، OIS، زوم اپتیکال ۲ برابر اگر به راهنمایی نیاز دارید، اندازه پیکسل است. ۱.۴ میکرومتر با پیکسل ۲ مطابقت دارد و پیکسل های بزرگتر می توانند نور بیشتری را جذب کنند، بنابراین آیفون XS باید عملکرد بسیار بهتری نسبت به پیکسل های ۱.۲۲ میکرومتری آیفون X ارائه دهد.همانند سال گذشته، آیفون XS نیز می‌تواند با دوربین جلوی خود عکس‌های پرتره بگیرد. این یکی دیگر از زمینه‌هایی است که اپل در آن از گوگل عقب افتاده است، بنابراین، امیدواریم که Smart HDR در اینجا نیز به نجات برسد.

 مطمئناً Pixel 3 آینده به نظر می رسد امسال برای آزمایش بسیار سخت تری آماده باشد.

مقایسه آیفون X کارکرده با XS کارکرده

مقایسه آیفون X کارکرده با XS کارکرده از نظر باطری:

باتری  iPhone Xکارکرده خیلی قدرتمند نبود، اما در مقایسه آیفون کارکرده X با XS از نظر باتری، هم اکنون وضعیت کمی بهتر شده است. البته اپل می‌گوید که عمر باتری XS فقط ۳۰ دقیقه بیش از آیفون X کارکرده می‌باشد! اما همان طور که قبلا گفتیم، مصرف باتری چیپست A12 نسبت به مدل قبلی خود ۵۰ درصد کاهش یافته، بنابراین اپل نیازی به استفاده از یک باتری بزرگتر برای آیفون XS نداشته است:

  • باتری آیفون ایکس اس کارکرده: ۲,۶۵۸ mAh
  • باتری آیفون ایکس کارکرده: ۲۷۱۶ mAh

در واقع، هنوز هم می‌توان مسئله باتری را یکی از نقاط نگران کننده‌ی آیفون دانست. افزایش سرعت شارژ وایرلس در آیفون XS که قبلا به آن اشاره کردیم غیرمعلوم است و به نظر نمی رسد که شارژر ۷٫۵ واتی آیفون X چندان بهبودی یافته باشد، عددی که حتی به ۱۵ وات با استاندارد Qi که از آن در دیگر اسمارت فون های حال حاضر دنیا استفاده می‌شود نزدیک نیست.

ثانیا، آیفون  XSکارکرده همچنان از همان شارژر سیمی آیفون کارکرده X بهره می‌برد (شارژ سریع ۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه). نکته ناامیدکننده اینجاست که شما برای خرید همین شارژر نه چندان قدرتمند باید مبلغ نسبتا زیادی را بپردازید!

ثانیاً، در حالی که آیفون XS کارکرده همان شارژ سیمی سریع آیفون X را دارد (۵۰ درصد شارژ در ۳۰ دقیقه از حالت تخت)، اپل همچنان یک شارژر آهسته با گوشی جدید همراه دارد. این زمانی قابل توجه است که

 الف) هر رقیب سال ها این کار را انجام داده باشد،

ب) اپل برای یک شارژر سریع و کابل سازگار ۷۵ دلار هزینه می کند.

مقایسه آیفون X کارکرده با XS کارکرده از نظر ظرفیت و حافظه داخلی:

iPhone XS  در ۳ مدل با حافظه های داخی ۶۴ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگ ارائه می‌شود، در حالی که iPhone X فقط دارای دو مدل ۶۴ و ۲۵۶ گیگ بود. نکته جالب توجه اینجاست که قیمت مدل های مشابه این دو گوشی در امریکا دقیقا باهم برابر هستند، اما همان طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، قیمت iPhone XS کارکرده در ایران در حدود ۲ میلیون تومان گرانتر از قیمت iPhone X کارکرده می‌باشد که بسیار شگفت انگیز است! قیمت مدل های مختلف این دو گوشی در بازار امریکا را ملاحظه می‌فرمایید:

آیفون XS: مدل ۶۴GB  با قیمت ۹۹۹ دلار، مدل ۲۵۶GB  با قیمت ۱۱۴۹ دلار و مدل ۵۱۲GB  با قیمت ۱۳۴۹ دلار.

آیفون X: مدل ۶۴GB  با قیمت ۹۹۹ دلار و مدل ۲۵۶GB  با قیمت ۱۱۴۹ دلار

جمع بندی آیفون X کارکرده با XS کارکرده

و اما در پایان مقایسه آیفون X با XS باید نتیجه بگیریم که آیا ارتقای یک آیفون X به XS کار درستی است یا نه؟ همان طور که در این مطلب خواندید، آیفون XS نسبت به X دارای بهبودهای فراوانی بوده، اما ظاهر آیفون X در آن به طور تمام و کمال حفظ شده است. بنابراین اگر قصد خرید یک آیفون را دارید، پیشنهاد ما خرید آیفون XS می‌باشد.

ولی اگر هم اکنون یک آیفون X دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از فروش آن صرف نظر کرده و یک سال دیگر هم منتظر بمانید تا آیفون های ۲۰۱۹ اپل را امتحان کنید، زیرا تفاوت آیفون XS با X آنقدری زیاد نیست که برای ارتقای آن مجبور به تحمل هزینه ای این چنین سزسام آور شوید. ضمن اینکه آیفون XR و آیفون XS MAX هم گزینه های مناسبی می‌باشند که نمی توان به سادگی از ان ها گذشت.


همراهان گرامی سایت موبایل کده همانطور که مطالعه فرمودید در این مطلب تفاوت های ما بین گوشی آیفون ایکس کارکرده و آیفون ایکس اس کارکرده را بررسی کردیم. این دو اسمارت فون از همه لحاظ بی نقص بوده و از سری گوشی های زیبا و خاص کمپانی اپل هستند که شباهتهای زیادی با یکدیگر دارند و در این مطلب تفاوت های این دو گوشی نیز ذکر شد.حالا تصمیم با شما است ،تصمیم به خرید آیفون ایکس اس کارکرده میگیرید یا خرید آیفون ایکس کارکرده ؟

مقایسه آیفون X کارکرده با XS کارکرده

مقایسه آیفون X کارکرده با XS کارکرده

چکیده مقایسه آیفون ایکس دسته دوم با آیفون ایکس اس کارکرده

به نظر سایت موبایلکده (mobilecadeh)، آنتن دهی گوشی Apple iPhone XS از Apple iPhone X بهتر است.

از لحاظ تکنولوژی هر دوی این گوشی ها دارای تکنولوژی GSM و HSPA و LTE می باشند. ولی گوشی iPhone XS دارای تکنولوژی CDMA و CDMA2000 نیز هست.
در مورد باندهای 2G هر دو از باند های GSM 850 و 900 و 1800 و 1900 پشتیبانی می کنند. ولی گوشی iPhone XS دارای باند 1900, CDMA 800 نیز هست. در کل باندها 2G گوشی iPhone XS از iPhone X بهتر است.
در مورد باندهای 3G هر دو از باند های HSDPA 850 و 900 و 1700(AWS) و 1900 پشتیبانی می کنند.گوشی iPhone XS دارای باند 2100, CDMA2000 1XEV-DO و گوشی iPhone X دارای باند 2100 نیز هستند. در کل باندها 3G گوشی iPhone XS از iPhone X بهتر است.
در مورد باندهای 4G هر دو از باند های 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 7 و 8 و 12 و 13 و 17 و 18 و 19 و 20 و 25 و 26 و 28 و 29 و 30 و 34 و 38 و 39 و 40 و 41 و 66 پشتیبانی می کنند. ولی گوشی iPhone XS دارای باند 14 و 32 و 46 و 71 نیز هست. در کل باندهای 4G گوشی iPhone XS از iPhone X بهتر است.
در مورد باندهای 5G باید بدانید که هیچکدام از این گوشی ها از این تکنولوژی پشتیبانی نمی کنند.
با اطلاعاتی که از این گوشی ها وجود داره میشه گفت که سرعت شبکه ای گوشی iPhone XS از iPhone X بهتر است.

به نظر سایت موبایلکده (mobilecadeh)، ، ساختار پردازشی Apple iPhone XS نسبت به Apple iPhone X کیفیت بهتری دارد.


اگر بخواهیم در مورد پردازنده(CPU) گوشی ها صحبت کنیم، می توانیم آن ها را از دو جنبه مورد ارزیابی قرار دهیم. جنبه اول، تعداد هسته های هر پردازنده است که در اینجا هر دو گوشی 6 هسته دارند.جنبه دوم، فرکانس پردازنده است. گزینه ای که قدرت پردازشگر گوشی ها را نشان می دهد. در این قسمت، بهترین هسته با بالاترین فرکانس را برای مقایسه انتخاب می کنیم. هسته اصلی گوشی iPhone XS با فرکانس 2.5 گیگاهرتزی، با اختلاف حدودا 0.11 از هسته اصلی گوشی iPhone X بهتر عمل می کند.در مورد پردازنده گرافیکی آن ها نیز باید بگوییم که گوشی iPhone XS با داشتن پردازنده گرافیکی Apple GPU (4-core graphics) عملکرد بهتری نسبت به پردازنده گرفیکی Apple GPU (three-core graphics) در گوشی iPhone X دارد.


در کل میشه گفت، پلتفرم گوشی آیفون Apple iPhone XS کارایی بهتری نسبت به گوشی آیفون Apple iPhone X دارد.

  • به نظر سایت موبایلکده (mobilecadeh، بطور کلی حافظه و رم گوشی Apple iPhone XS نسبت به گوشی Apple iPhone X بهتر است.

    بخش اول، تنوع حافظه است که دست شما را برای خرید مدل انتخابی بازتر می گذارد. گوشی iPhone XS دارای مدل های 64GB 4GB RAM و 256GB 4GB RAM و 512GB 4GB RAM گوشی iPhone X دارای مدل های 64GB 3GB RAM و 256GB 3GB RAM می باشند. همانطور که می بینید، گوشی iPhone XS تعداد 1 مدل بیشتر دارد. از لحاظ ظرفیت نیز با توجه به بالاترین مدل هر گوشی، ظرفیت حافظه گوشی iPhone XS از ظرفیت حافظه گوشی iPhone X بالاتر است. و نکته ی آخر در مورد حافظه ها، استاندارد آن هاست که هر دو گوشی دارای استاندارد NVMe هستند و سرعت انتقال داده ی یکسانی دارند.
    با این توضیحات می تونیم بگیم که در مجموع حافظه گوشی آیفون Apple iPhone XS به مراتب بهتر از گوشی آیفون Apple iPhone X می باشد.

  • به نظر سایت موبایل کده (mobilecadeh)، امکانات و کیفیت دوربین Apple iPhone X نسبت به Apple iPhone XS بهتر است.

    با توجه به اطلاعاتی که در دست داشتیم، گوشی Apple iPhone XS با دوربین دوتایی
    12 مگاپیکسل(WIDE), f/1.8, 26 mm, OIS, dual pixel PDAF, 1.4µm, 1/2.55″
    12 مگاپیکسل(Telephoto), f/2, 52 mm, OIS, PDAF, 1.0µm, 1/3.4″
    توانایی بیشتری نسبت به گوشی Apple iPhone X با دوربین دوتایی
    12 مگاپیکسل(WIDE), f/1.8, 28 mm, OIS, dual pixel PDAF, 1.22µm, 1/3″
    12 مگاپیکسل(Telephoto), f/2, 52 mm, OIS, PDAF, 1.0µm, 1/3.4″


    دارد. امکانات دوربین هر دو گوشی Quad-LED dual-tone flash است گوشی iPhone X قابلیت panorama و HDR و HDR (photo/panorama) را نیز دارد. با این اوصاف امکانات دوربین iPhone X بهتر از iPhone XS می باشد.
    کیفیت فیلمبرداری دوربین هر دو گوشی 4K@60fps و 4K@30fps و 1080p@240fps و 1080p@120fps و 1080p@60fps و 1080p@30fps و 4K@24fps است گوشی iPhone XS کیفیت stereo sound rec. و HDR را نیز پشتیبانی می کند. با این اوصاف کیفیت فیلمبرداری iPhone XS بهتر از iPhone X است. در مجموع می توان گفت دوربین ،فیلم ها و عکس های گوشی آیفون Apple iPhone X کیفیت بهتری از دوربین گوشی آیفون Apple iPhone XS دارد.

     

  • به نظر سایت موبایل کده (mobilecadeh)، ، امکانات و کیفیت دوربین سلفی Apple iPhone XS نسبت به Apple iPhone X بهتر است.

    در مورد دوربین های سلفی هم، دوربین سلفی هر دو گوشی شبیه به هم هستند. هر دو گوشی دارای دوربین سلفی تکی
    7 مگاپیکسل(standard), f/2.2, 32 mm
    هستند. امکانات دوربین سلفی هر دو گوشی HDR است و هیچ اختلافی ندارند.
    کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی هر دو گوشی 1080p@30fps است گوشی iPhone XS کیفیت gyro-EIS و 1080p@60fps را نیز پشتیبانی می کند. با این اوصاف کیفیت فیلمبرداری سلفی iPhone XS بهتر از iPhone X است. در مجموع می توان گفت دوربین سلفی گوشی آیفون Apple iPhone XS کیفیت بهتری از دوربین سلفی گوشی آیفون Apple iPhone X دارد.

  • به نظر سایت موبایل کده (mobilecadeh) در مجموع باطری و شارژر Apple iPhone X نسبت به Apple iPhone XS بهتر است.

    باطری گوشی آیفون Apple iPhone XS برابر 2658 mAh(میلی آمپر), Li-Ion, غیرقابل جابجایی و گوشی آیفون Apple iPhone X برابر 2716 mAh(میلی آمپر), Li-Ion, غیرقابل جابجایی هستند.جاییکه باطری گوشی Apple iPhone X با 2716 میلی آمپر، حدودا 58 میلی آمپر بیشتر از باطری گوشی Apple iPhone X ظرفیت داره. ولی بخاطر نوع باطری، گوشی Apple iPhone X کمی بهتره. هر دو گوشی نوع شارژر مشابهی دارند که Fast charging (شارژ سریع) 15W,USB Power Delivery 2.0,Qi wireless charging می باشد.
    بطور کلی شارژر و باطری گوشی آیفون Apple iPhone X نسبت به گوشی آیفون Apple iPhone XS مناسب تر است.

  • اگر بخواهیم درباره رنگ های این گوشی ها صحبت کنیم، باید بگوییم که هر دو گوشی دارای رنگ نقره ای و خاکستری فضایی هستند. گوشی iPhone XS رنگ طلایی را هم دارد. تنوع رنگ گوشی iPhone XS بیشتر از iPhone X است. خوب است این را هم بدانید که امواج مضر گوشی iPhone X از گوشی iPhone XS کمتر است

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به مقایسه آیفون X و XS اپل پرداختیم. دو گوشی مذکور از آیفون های خاص و زیبای اپل هستند که از خیلی جوانب کاملا مشابه یکدیگر خواهند بود. تنها تفاوت های مابین این دو گوشی مربوط به مقاومت بیشتر آیفون ایکس اس در برابر آب خوردگی و همچنین قابلیت پشتیبانی همزمان این گوشی از دو سیم کارت، بهره‌مندی آیفون XS کارکرده از تراشه و رم بهتر و همچنین بهبود ادیت های خودکار در حین ضبط عکس با دوربین آیفون ایکس اس می‌شود. به نظر شما خرید آیفون X کارکرده انتخاب مناسب تری خواهد بود یا خرید آیفون XS کارکرده اپل؟


بر اساس اطلاعات موجود، به نظر سایت ما، گوشی Apple iPhone XS از Apple iPhone X بهتر می باشد.

قیمت روز گوشی کارکرده آیفون

چرا قیمت گوشی ایفون در تهران و ایران ثبات ندارد و حتما باید قبل از خرید گوشی های اپل استعلام بگیریم؟ نوسان قیمت ارز در کشورمان موجب شده تا تاثیرات مستقیمی روی قیمت گوشی اپل و همچنین لیست قیمت گوشی آیفون داشته باشد و با در نظر گرفتن ناپایداری‌های بازار گوشی‌های موبایل در ایران معمولا خرید گوشی‌ ایفون برای افراد زیادی به معضل تبدیل شده است زیرا در این بازار به سرعت شاهد تغییر قیمت این نوع گوشی هستیم و معمولا مانند قیمت دلار و یا هر ارز دیگری که روزانه منتشر می‌شود قیمت آیفون هم در ایران نوسان داشته و سایت موبایل کده روزانه قیمت به روز انواع گوشی‌های اپل را منتشر می‌کند.

جالبه بدانید معمولاً در ابتدا قیمت  گوشی آیفون های جدید  با قیمت بالا ارائه می‌شود و پس از یک مدت زمان هزینه آن معمولاً کاهش می‌یابد.

شما می‌توانید هر روز در صفحه قیمت روز گوشی آیفون، از قیمت روز جدیدترین گوشی های کارکرده ایفون در فروشگاه اینترنتی موبایل کده آگاه شوید و گوشی آیفون کارکرده مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت در بازار ایران با ۲۰ روز مهلت تست و ارسال رایگان به سراسر کشور از این فروشگاه تهیه نمایید.

قیمت گوشی اپل؛ ویژگی های منحصر به فرد

کافیست برند اپل روی یک کالا باشد، تا اعتبار بالای آن، تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آن کالا داشته باشد.
گوشی های هوشمند اپل که به آن ها آیفون گفته می شود نسبت به سایر گوشی ها گران تر هستند. آیفون ها دارای سیستم عامل مخصوص به خود یعنی IOS هستند که مهم ترین ویژگی آن وجود دستیار صوتی شخصی SIRI است که می تواند برخی از دستورات خاص کاربران را مثل نزدیکترین پمپ بنزین، رستوران، پخش آهنگ، جستجوهای داخلی و … اجرا کند.

قیمت گوشی اپل؛ ویژگی های منحصر به فرد

کافیست برند اپل روی یک کالا باشد، تا اعتبار بالای آن، تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آن کالا داشته باشد.
گوشی های هوشمند اپل که به آن ها آیفون گفته می شود نسبت به سایر گوشی ها گران تر هستند. آیفون ها دارای سیستم عامل مخصوص به خود یعنی IOS هستند که مهم ترین ویژگی آن وجود دستیار صوتی شخصی SIRI است که می تواند برخی از دستورات خاص کاربران را مثل نزدیکترین پمپ بنزین، رستوران، پخش آهنگ، جستجوهای داخلی و … اجرا کند.

مقایسه آیفون X کارکرده با XS کارکرده

قیمت گوشی آیفون

گوشی های آیفون را می‌توان جزو گران‌ترین اسمارت فون های جهان دانست که حتی از بهترین گوشی سامسونگ و یا بهترین گوشی های هواوی قیمت بالاتری دارند؛ در حقیقت اپل همواره از سوی طرفداران و سایر افراد به علت قیمت بالای محصولات خود مورد انتقاد قرار می‌گیرد؛ اما همچنان طرفداران خود را دارد و این مسئله به تولیدکنندگان گوشی های اپل اثبات شده است که اگر محصول با کیفیتی را ارائه کنند قطعا هواداران خاص خود را دارند و کاربران بسیاری هستند که حاضرند در ازای دریافت کیفیتی بسیار بالا، هزینه بالایی را نیز پرداخت کنند.

نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button