✌🏻 مثل آب خوردن گوشیت رو عوض کن، اونم قسطی!
مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

اگر به دنبال تعویض گوشی قدیمیه خود هستید و در انتخاب و خرید آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده با  آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده کمی شک دارید ، موبایل کده در این مقاله به مقایسه تخصصی آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده و آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده پرداخته است.

همیشه مطالب مقایسه گوشی در کلاس گوشی های پرچمدار جذاب و لذت بخش بوده، مخصوصا اگر این مقایسه بین دو پرچمدار قدرتمند کمپانی اپل باشد؛ پرچمدار سال ۲۰۲۰ آیفون در برابر پرچمدار آیفون در سال ۲۰۱۹ حرف زیادی برای گفتن دارد و این مقایسه باعث می شود متوجه تفاوت عمده بین این دو نسل شوید. آیفون هر ساله طرفداران خود را شوکه می کند و با رونمایی از گوشی های جذاب، باعث می شود دیگر کمپانی ها به فکر تغییر در ایده هایشان بی افتند .

با عرضۀ آیفون 11 پرو مکس کارکرده در سپتامبر 2019 یک بار دیگر یک آیفون بزرگ به بازار ارائه شد. این آیفون به‌عنوان جانشینن آیفون XS Max در سال قبل‌تر آن ارائه شد. آیفون 11 پرومکس کارکرده دارای یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی، تعداد زیادی پیکسل، یک باتری با اندازه‌ای قابل‌اعتماد و البته سه دوربین عقب است. اپل مورد دوم را برای آیفون 11 پرو کارکرده ارائه داده اما این کار را برای آیفون 11 کارکرده انجام نداده است.

در آن سمت ماجرا آیفون 12 پرو مکس کارکرده گران‌ترین و بزرگ‌ترین دستگاه در سری آیفون‌های 2020 اپل است. مانند سایر مدل‌های سال‌های گذشته، این آیفون هم از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برد و در حالی که با همان قیمت سال گذشته شروع به کار کرده، پیشرفت‌های مختلف و همچنین به‌روزرسانی فضای ذخیره‌سازی را دریافت کرده است. با عرضه این مدل، آیفون 11 پرو مکس کارکرده رسماً متوقف شد. به‌هر‌حال با داشتن یک سنسور LiDAR برای عکس‌برداری در شب و برنامه‌های AR، اتصال جدید MagSafe، فرمت‌های RAW و HDR و پشتیبانی از اتصال سریع 5G، آیفون 12 پرومکس کارکرده مزایای زیادی برای حرفه‌ای‌ها دارد.

برای این که شما با ویژگی های منحصر به فرد دو تن از بهترین گوشی های آیفون آشنا شوید در این مطلب به مقایسه ایفون ۱۱پرومکس کارکرده با ۱۲پرومکس کارکرده می پردازیم. علاوه بر این بد نیست بدانید که در حال حاضر آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده لقب بهترین گوشی آیفون را دارد. پس از مطالعه این مطلب متوجه می شویم که آیا این برتری به همان میزانی هست که از آن سخن می گویند یا خیر. اگر کسی یک آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده داشته باشد، با عوض کردن آن و خرید ۱۲ پرو مکس کارکرده امکانات ویژاه ای در اختیارش قرار می گیرد و یا این تعویض تقریبا کار بیهوده ای خواهد بود. 

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

مقایسه اجمالی آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده و آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده:

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

اگر شما به گوشی های هوشمند با ابعاد بزرگ علاقه‌مند اید به احتمال زیاد عاشق ایفون ۱۲پرومکس کارکرده شده‌اید. درست است که ایفون ۱۲پرو مکس کارکرده گوشی خوبی – حداقل طبق چیزی که بررسی ها می گویند – است اما با این حال اگر درحال حاضر ایفون ۱۱پرومکس کارکرده دارید، آیا هزینه ۱۰۹۹دلاری برای سوییچ کردن به این گوشی جدید کار منطقی است؟ اگر خواهان یک گوشی هوشمند اپلی با ابعاد بزرگ هستید و نمی دانید بین دو گوشی ایفون ۱۲پرومکس کارکرده و ایفون ۱۱ پرومکس کارکرده کدام یک را انتخاب کنید، این مطلب قطعا به شما کمک خواهد کرد. در این پست به مقایسه مشخصات ایفون ۱۲پرومکس کارکرده و ۱۱ پرومکس کارکرده می پردازیم و امیدواریم در انتهای مطلب توانسته باشید یکی از این دو گوشی پرو مکس فوق‌العاده اپل را انتخاب کنید.

مقایسه طراحی ایفون ۱۲پرومکس و ۱۱ پرومکس: ۱۲پرومکس صاف‌تر و قوی‌تر است دربرابر آب مقاومت بیشتری دارد

جالب است بدانید آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده ، سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین گوشی هوشمند تولید شده در میان سری های مختلف ایفون است. تنها نکته مثبت آن این است که اندکی ضخامت کمتری نسبت به آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده دارد. از این جا به بعد تصمیم با شما است؛ می توانید یا حاشیه‌ های گرد آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده را انتخاب کنید و یا لبه های صاف و براق آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده را. فلز هردو گوشی از جنس فلز ضدزنگ است که در تولید ابزار جراحی به کار می رود اما آیفون ۱۲ پرو مکس با رنگ سبز به بازار عرضه شده در صورتی که رنگ آبی اقیانوسی تنها مختص آیفون ۱۲ پرو مکس است. 

از دیگر تفاوت های این دو گوشی در مطلب مقایسه ایفون ۱۲پرومکس کارکرده و ۱۱ پرومکس کارکرده می توان به میزان مقاوت آن ها اشاره کرد. آیفون ۱۲ پرو مکس تا چندین دقیقه در عمق ۶ متری آب از خود مقاوم نشان می دهد در صورتی که درجه IP68 آیفون ۱۱ پرو مکس به این معنا است که تنها تا عمق ۲متری آن هم به مدت ۱ ساعت در برابر آب مقاوم است. نکته قابل توجه دیگر این که محافظ سرامیکی صفحه نمایش آیفون ۱۲ پرو مکس تا ۴برابر مقاومت بیشتری نسبت به ضربه دارد. این قابلیت به این معنا است که می توانید از آیفون ۱۲ پرو مکس خود بدون قاب یا گلس محافظ استفاده کنید.

مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده و آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده در رنگ‌بندی:

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

همان‌طور که اپل واچ ۶ برای اولین‌بار رنگ آبی را به خود پذیرفت، اپل رنگ جدیدی را برای سری آیفون ۱۲ پرو خود اضافه کرده است و آن‌هم آبی Pacific است. متاسفانه، این رنگ جایگزینی برای سبز میدنایت در نظر گرفته شده است و می‌تواند موردتوجه خریداران آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده نیز قرار گیرد، چرا که این رنگ خاص صرفا در گوشی سال گذشته وجود خواهد داشت. رنگ‌های دیگر این سری نیز طلایی و نقره‌ای هستند که در هر کدام از این گوشی‌ها وجود دارند. البته رنگ گرافیکی به‌طور اختصاصی در آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده و رنگ خاکستری فضایی نیز تنها برای آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده وجود دارد.

مقایسۀ طراحی آیفون 11 پرو مکس دسته دوم با آیفون 12 پرو مکس دسته دوم:

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

همانطور که با گوشی های آیفون و در کل برند اپل آشنایی دارید، می دانید که محصولات این شرکت هیچوقت بی کیفیت و پایین رده نیستند و هر وقت اپل محصولی تولید می کند انتظار کیفیت فوق العاده را از آن داریم. محبوب ترین محصولات اپل گوشی هایش است که اکثر کاربران از طریق گوشی های آیفون با اپل آشنا شده اند.

گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس بهترین آیفون پس از سال ها بود و همگی از دیدن چنین محصولی هیجان زده شدند، طراحی با دو دوربین و استفاده از رنگ های تکراری دیگر به سر رسیده بود و آیفون این بار با طراحی و رنگ های جدید به بازار آمد. آیفون باز هم در سال بعد طرفداران را شگفت زده کرد و با طراحی جدید اما نوستالژی، توانست ثابت کند که آیفون می تواند سلیقه خود را به کاربرانش دیکته کند به صورتی که آن را بپرستند.

تنها تغییر بسیار برجسته آیفون ۱۲ پرو مکس نسبت به آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده ، لبه های تخت آن است، در آیفون ۱۱ پرومکس لبه فریم تخت است و در آیفون ۱۱ پرومکس دسته دوم لبه فریم گرد است. آیفون ۱۲ پرومکس دسته دوم دارای ماژول دوربین بزرگتری به ۱۱ پرو مکس دسته دوم است که دلیل آن بهتر شدن دوربین ها است.

آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده در ابعاد ۱۵۸ در ۷۷.۸ و قطر ۸.۱ میلی متر با وزن ۲۲۶ گرم عرضه شد و در مقابل آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده در ابعاد ۱۶۰.۸ در ۷۸.۱ در قطر ۷.۴ میلی متر و وزن ۲۲۸ گرم به بازار آمدند؛ این نشا دهنده این است که آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده با ابعاد و وزن بالاتری طراحی شده و خیلی از کاربران از این نتیجه ناراضی هستند، اما باز هم  با این مشکلات کنار می آیند و این گوشی را تهیه می کنند.

آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده و ۱۱ پرومکس کارکرده از نظر پنل جلویی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد، به جز حاشیه دور صفحه نمایش که در آیفون ۱۲ پرومکس دسته دوم خیلی کمتر شده و ناچ بالای صفحه که به طور محسوس کوچک تر شده. در آیفون ۱۲ پرومکس حدود ۸۷.۴ درصد از پنل جلویی را نمایشگر تشکیل داده که در برابر آیفون ۱۱ پرومکس دسته دوم با مقدار ۸۳.۷ درصد پیشرفت زیادی داشته و راضی کننده است.

آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده و ۱۱ پرومکس کارکرده از نظر چیدمان دکمه های روی فریم کناری هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، در سمت راست دکمه پاور قرار دارد و در سمت چپ دکمه های حجم صدا، اهرم مکانیکی بی صدا کردن گوشی و درگاه سیم کارت وجود دارد. البته سایز دکمه ها در ۱۲ پرومکس دسته دوم بزرگتر شده و راحت می توان آن ها را لمس کرد. در فریم بالایی المان خاصی دیده نمی شود اما در فریم پایینی درگاه شارژ لایتنینگ، میکروفون و اسپیکر وجود دارد.

ابعاد آیفون 11 پرومکس کارکرده نیز تا حد زیادی نسبت به XS Max کارکرده یکسان باقی مانده است اما اولین تغییر محسوسی که در مقایسه آیفون  ۱۱ پرومکس دسته دوم و ۱۲ پرومکس دسته دوم در بخش طراحی و بدنه، به چشم می آید، بزرگ تر شدن ابعاد بدنه است. این گوشی با ابعاد ۱۶۰.۸ در ۷۸.۱ در ۷.۴ میلیمتری و وزن ۲۸۸ گرمی، هم بزرگتر و سنگین تر شده و هم باریک تر! همین امر سبب شده در عین افزایش ابعاد، کاربران گوشی متناسب تری در دست بگیرند. دومین تغییر چشم گیر آن است که لبه های گرد جای خود را به گوشه های صاف و براق داده اند. قاب این گوشی از جنس استیل ضد زنگ است و بدنه پشتی و جلویی با گوریلا گلس پوشانده شده است. این گوشی از استاندارد IP68 برخوردار بوده و ضد آب و ضد گرد و غبار است. مقاومت آن در آب برای ۳۰ دقیقه و تا عمق ۶ متری خواهد بود. این گوشی در رنگ های نقره ای، طلایی، آبی اقیانوسی و مشکی موجود است.

مثل همیشه، مدل‌های Apple’s Pro با انتخابی کاملاً دقیق و حساب‌شده از رنگ‌ها ارائه می‌شوند. انتخاب‌های رنگی‌ای که شامل Graphite ، Silver، Gold و Blue Pacific است. اپل گزینه جدید رنگ را Midnight Green (سبز نیمه‌شب) می‌نامد، که کاملا به ظرافت محصول «Pro» می‌آید. Midnight Green ، ترکیبی بین خاکستری و سبز روشن است.

آیفون 11 پرومکس کارکرده دارای گواهینامه IP68 در برابر نفوذ گرد‌و‌غبار و مایعات است، همچنین این شرکت ادعا می‌کند که دستگاه می‌تواند برای سی دقیقه در حداکثر چهار متر آب مقاومت کند. این معیار برای آیفون 12 پرومکس کارکرده تا 6 متر برای سی 30 دقیقه است. علاوه‌بر‌این، اپل گزارش زیست‌محیطی را برای هر یک از محصولات خود منتشر می‌کند که به مشتریانش امکان می‌دهد نگاهی به تأثیرات واقعی محیط‌زیست برای هر دستگاه بیندازند. در مورد  iPhone 12 Pro Max کارکرده ، اپل ادعا می‌کند که از 98٪ عناصرِ کمیابِ خاکیِ بازیافت‌شده و همچنین سایر مواد بازیافتی استفاده می‌کند و ادعا می‌کند که از استفاده از مواد مختلف بالقوه مضر جلوگیری می‌کند. به‌هرحال!

در واقع در بخش طراحی و ابعاد اندازه، انتخاب خرید بین این دو گوشی را سلیقه شما تعیین می کند. این که لبه ی گرد را بیشتر دوست دارید یا صاف. این که گوشی بزرگ تر را می پسندید یا کوچکتر.

در بالای پنل جلویی ناچ معروف اپل قرار گرفته که در آن دوربین سلفی و حسگرهای مربوط به تشخیص چهره برای باز شدن قفل گوشی و سنسور نور وجود دارد، همچنین سنسور تشخیص عمق میدان هم وجود دارد که به گرفتن عکس های سلفی و بهتر شناختن چهره برای باز شدن قفل گوشی کمک می کند. ناچ در آیفون ۱۲ پرومکس مقداری کوچکتر نسبت به ناچ آیفون ۱۱ پرومکس شده که باعث شده دید باز تر و بهتری نسبت به نمایشگر داشته باشید.

قاب پشتی در هر دو گوشی از جنس شیشه است اما مات، خوشبختانه روی قاب پشتی به دلیل مات بودن، کثیفی و اثر انگشت نمی ماند؛ همچنین هم قاب پشتی هم پنل جلویی با محافظ گوریلاگلس وکتوس محافظت شده و فریم میانی هم از استیل ضد زنگ ساخته شده اما اثر انگشت به راحتی روی لبه های آیفون ۱۲ پرومکس دسته دوم دیده می شود، اما در ۱۱ پرومکس به دلیل مات بودن فریم اثر انگشتی دیده نمی شود.

در کل دو گوشی آیفون ۱۲ پرومکس دسته دوم و آیفون ۱۱ پرومکس دسته دوم از نظر طراحی بسیار چشم نواز و خوش دست هستند، در دست گرفتن آیفون ها همیشه حس خوبی به کاربر دست می دهد، نه بخاطر قیمتی که برای آن پرداخت می کنید، زیرا دیگر برند ها هم محصولاتی حتی گران تر از آیفون ها تولید می کنند اما حسی که آیفون به کاربر منتقل می کند را نمی توانند شبیه سازی کنند.

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

مقایسه ایفون ۱۱ پرو مکس کارکرده با ۱۲ پرو مکس کارکرده از نظر محتویات جعبه:

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

در جعبه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده ، علاوه بر گوشی یک شارژر ۱۸ واتی به همراه کابل شارژر و هدفون موجود است. این در حالی است که در جعبه آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده تنها خود گوشی به همراه یک کابل شارژ را مشاهده می کنید. جای خالی هدفون و شارژر سوالات بسیاری را در ذهن افراد ایجاد کرد، که شرکت اپل توجیه این فقدان را تنها توجه به مسائل محیط زیستی دانست!!

در این بخش بدون شک علاقه‌مندان به گوشی‌های آیفون ، خرید آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده را ترجیح می‌دهند. چرا که تقریبا همه کاربران ترجیح می دهند شارژر و هدفون را به همراه گوشی هوشمند خود دریافت کنند، تا این که آن را جداگانه بخرند.

مقایسه آیفون ۱۱پرومکس کارکرده با آیفون ۱۲پرومکس کارکرده از نظر صفحه نمایش:

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

تغییری که در این بخش شاهد هستیم، یادآور بازگشت طراحی آیفون ۵ مربوط به سال ۲۰۱۲ است. کناره‌های تخت را دوباره بعد از ۸ سال مشاهده خواهیم کرد و از نظر ظاهری می‌توانیم تفاوت زیادی را بین آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده و آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده قائل باشیم. این تفاوت از نسل قبلی بیشتر است و به‌همین دلیل صرفا یک به‌روزرسانی جزئی را در این زمینه شاهد نخواهیم بود.

یکی از مهم ترین بخش هایی که در یک گوشی هوشمند رخ  نمایی می کند و می تواند خریداران را به راحتی تحت تاثیر قرار دهد، اندازه و کیفیت صفحه نمایش است. برای این که متوجه شویم در رقابت بین این دو غول پرچمدار کدام یک برنده است به بررسی نمایشگر هر یک می پردازیم.

نمایشگر آیفون ها همیشه جزو بهترین ها هستند، حالا که باید نمایشگر دو آیفون با یکدیگر را مقایسه کنیم راحت تر است، زیرا در آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده و آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده خیلی تفاوت کیفیت در نمایشگرها وجود ندارد، البته آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده دارای یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED لمسی خازنی است که از نمایش ۱۶ میلیون رنگ پشتیبانی می کند. این صفحه نمایش با تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل بر اینچ و رزولوشن ۱۲۴۲ در ۲۶۸۸  از دقت و تفکیک رنگی بالایی برخوردار است. میزان روشنایی صفحه بسیار خوب می باشد به طوری که این گوشی با متوسط روشنایی ۷۶۱ نیت، بسیاری از پرچمداران هم دوره اش را پشت سر گذاشته است. یکی از نقاط ضعف نمایشگر آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده جای خالی، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است.

اما آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده دارای یک نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED لمسی خازنی است که این نمایشگر نیز از پخش ۱۶ میلیون رنگ پشتیبانی می کند. با این که تراکم پیکسلی این گوشی نیز ۴۵۸ پیکسل بر اینچ است اما در این محصول شاهد رزولوشن ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ هستیم. بدیهی است که میزان روشنایی و کیفیت تصاویر در این دستگاه نیز بی نظیر است. آیفون ۱۲پرومکس کارکرده با متوسط ۹۷۵ نیت روشنایی، پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبل داشته است. این بار نیز از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی خبری نیست و این گوشی با نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز به بازار عرضه شده است.

نمایشگر آیفون 12 پرومکس و 11 پرومکس هر دو دارای ویژگی های یکسان اما تاثیر گذاری هستند که در مدل بالاتر فقط بهبود یافته اند، مثل قابلیت True Tone  یا Wide color gamut که هر دو به کنتراست و دقت رنگ تصاویر مرتبط هستند. همچنین تراکم پیکسلی در هر دو گوشی یکسان است و اندازه آن 458 پیکسل در هر اینچ است.

یکی از ویژگی های جذاب نمایشگرهای Super Retina XDR OLED که در آیفون های 12 و 11 بکار رفته، عملکرد بسیار قدرتمند آن در زیر نور مستقیم آفتاب است؛ اگر می خواهید یک گوشی داشته باشید که بتوانید در نور محیط با آن به راحتی کار کنید، خرید آیفون 12 پرومکس کارکرده و آیفون 11 پرومکس کارکرده را پیشنهاد می دهیم. این دو گوشی دارای روشنایی تصویر 800 نیت هستند که بالاترین نرخ آن به 1200 نیت هم می رسد که در حالت اتوماتیک است.

اما در مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس و ۱۲ پرومکس، در قسمت نمایشگر متوجه می شویم که هر دو صفحه نمایش از HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می کنند و کیفیت تصاویر در هر دو بسیار بالاست. با این که تجربه استفاده از نمایشگر هر دو مدل، تجربه به یاد ماندنی و لذت بخشی خواهد بود اما ۱۲ پرو مکس با متوسط روشنایی بالا تر و همچنین اندکی اندازه بزرگتر، ۱۱ پرومکس را پشت سر می گذارد.

و در آخر می‌توان گفت در مقایسه ظاهری صفحه نمایش ایفون ۱۲پرومکس کارکرده و آیفون ۱۱  پرومکس کارکرده ، صفحه نمایش ۱۲ پرو مکس اندکی از ۱۱ پرو مکس بزرگ‌تر است، و این کل تفاوت display این دو گوشی است و در بحث کیفیت نمایش، عمق نور سیاه، رنگ‌ های جیغ، کنتراست بالا و زاویه نمایش هردو آیفون یکسان است. 

تصمیم این که آیفونی با طراحی صاف و لبه های تیز (مثل آیفون ۱۲ پرو مکس) یا آیفونی نسبتا منحنی با حاشیه های گرد می خواهید کاملا با شما است. درهر دو صورت، از دید تخصصی ، تفاوت عمده صفحه نمایش این دو آیفون، لایه محافظ سرامیکی آیفون ۱۲ پرو مکس است.  اپل از محافظ سرامیکی در آیفون ۱۲ پرو مکس استفاده کرده است و در مقابل محافظ گوریلا گلس آیفون ۱۱ پرو مکس دسته دوم قرار دارد. رزولوشن صفحه نیز در مدل امسال به ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ رسیده است و سال گذشته این میزان ۲۶۸۸ در ۱۲۴۲ بوده است. ورن گوشی ۲ گرم افزایش پیدا کرده است و ابعاد بیشتری را نسبت به آیفون ۱۱ پرو مکس شاهد هستیم. ۱۶۰ .۸۴ در ۷۸.۰۹ در ۷.۳۹ میلی‌متر برای آیفون ۱۲ پرو مکس دسته دوم عنوان شده است و این میزان در آیفون ۱۱ پرو مکس در حدود ۱۵۸ در ۷۷.۸ در ۸.۱ میلی‌متر بوده است.

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

مقایسه ایفون ۱۱ پرومکس کارکرده با ۱۲ پرومکس کارکرده از نظر قیمت صفحه نمایش:

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

شاید با دیدن این عنوان تعجب کرده باشید چرا که این مورد را معمولا در سایت ها و منابع دیگر نمی بینید. اما از آنجایی که سایت موبایل‌کده سالها تجربه کاری در حوزه موبایل‌های اپل دارد، دانستن این مورد را هنگام خرید موبایل ضروری می داند.

قضیه از این قرار است که شایع ترین خرابی گوشی های موبایل، شکستن یا سوختن صفحه نمایش در اثر ضربه ، نفوذ آب و اخیرا (بعد از کرونا) هم الکل است. از قضا یکی از گران ترین قطعه ی گوشی ها نیز همین صفحه نمایش است. بنابراین اگر قیمت صفحه نمایش گوشی را ندانید، ممکن است بعدها با دیدن قیمت آن شوکه شوید و حتی از خیر تعمیر گوشی تان بگذرید. البته امیدواریم هرگز برای گوشی تان اتفاقی نیفتد مخصوصا با این نرخ ارز، اما بهرحال پیشنهاد می کنیم هنگام خرید گوشی نیم نگاهی هم به قیمت ال سی دی آن داشته باشید.

مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده و آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده از نظر پردازنده و حافظه:

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

همانطور که آیفون ها از لحاظ نرم افزاری بسیار پایدار و هماهنگ عمل می کنند، در بخش سخت افزار هم همینطور هستند؛ کمتر شخصی را پیدا می کنید که از سخت افزار گوشی آیفون خود راضی نباشد، البته بحث باتری جداست و در ادامه به آن می پردازیم. اما بحث اصلی ما در این بخش پردازنده و رم است، بخش هایی که اپل در آن ها حرف اول را میزند.

در تمام تست ها می بینید که پردازنده های اپل هر ساله بالاتر از دیگر پردازنده های هم رده شان قرار می گیرند و تقریبا اسنپدراگون و اگزینوس را به رتبه های پایین تر منتقل کرده است. آیفون 12 پرومکس کارکرده از پردازنده بسیار قدرتمند و جذاب A14 Bionic Apple استفاده می کند که نسبت به آیفون 11 پرومکس کارکرده با پردازنده A13 Bionic Apple افزایش عملکرد بسیار خوبی داشته و در اصل این عادت اپل است که هرسال یک پردازنده قدرتمند روانه بازار کند و تمام رکورد ها را جا به جا کند.

همانطور که در بالا گفتیم پردازنده آیفون ۱۱ پرو مکس A13 بایونیک است که بسیار قدرتمند بوده و صادقانه بگوییم حداقل تا یک سال دیگر پاسخ‌گوی نیازهای شما از یک سوپرگوشی هوشمند خواهد بود. اما آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده پردازنده فوق العاده A14 بایونیک دارد که اپل گفته تا ۵۰% عملکرد بهتری نسبت به A13 دارد و همچنین دارای ۱۶هسته نورال است که برای پردازش اعمال AI و هوش مصنوعی بسیار مناسب است. قطعا این نکته خیلی بدیهی است اما اگر می خواهید از آیفون خود به مدت طولانی استفاده کنید، آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده عملکرد خوبی تا چندسال آینده از خود نشان خواهد داد. 

اگر بخواهید با آیفون خود بازی کنید و چندین اپلیکیشن را در بک گراند باز نگه دارید، پردازنده A13 Bionic آیفون ۱۱ پرو مکس کاملا جوابگوی نیاز شما است. اما اگر تصمیم به خرید آیفون ۱۲ پرو مکس بگیرید، به لطف A14 قدرت پردازش بیشتری به ویژه درمورد دوربین‌های این گوشی دریافت خواهید کرد؛ به این خاطر که اگر خواسته باشید فیلم‌های Dolby Vision HDR را ویرایش کنید و یا از قابلیت های خاص تر اپل مثل Apple ProRAW و Deep Fusion استفاده کنید، – که هردو با «عکاسی کامپیوتری» کار می کنند – قدرت پردازنده A14 این‌جا مشخص خواهد شد.

آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده دارای مقدار رم ۶ گیگابایت است که در برابر آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده با رم ۴ گیگابایت ارتقای بسیار زیاد و بزرگی است، شاید فکر کنید که ۶ گیگابایت رم باز هم کم باشد، اما زدن رکورد تمام تست ها و کنار زدن پردازنده های اسنپدراگون و اگزینوس اتفاقی و آسان نیست، پس حتما این مقدار رم کافی است.

همچنین آیفون ۱۲ پرومکس دسته دوم در مقادیر ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه شده که در مقابل آیفون ۱۱ پرومکس دسته دوم دارای مقادیر ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت است، به نظر می رسد که آیفون ۱۲ پرومکس دسته دوم دارای مقادیر بهتر و کاربر پسند تری است، چون حافظه ۶۴ گیگابایت خیلی به کار نمی آید و ۱۲۸ گیگابایت مفیدتر از آن است.

در مجموع باید گفت که آیفون ۱۲ پرومکس دسته دوم عملکرد خیلی بهتر و قدرتمند تری نسبت به آیفون ۱۱ پرومکس دسته دوم دارد، اما اگر در زمان خرید گوشی آیفون کارکرده ، به اندازه آیفون ۱۲ پرومکس دسته دوم نمی توانید هزینه کنید، تضمین می کنیم که هر نوع بازی و برنامه سنگین و گرافیکی ای که مدنظر دارید را اجرا می کند بدون هیچ لگ و یا افت سرعتی، در حقیقت آیفون ۱۲ پرومکس دسته دوم با آیفون ۱۱ پرومکس دسته دوم توانایی رقابت دارد و اپل برای رقابت با گذشته خودش محصولات جدیدش را روانه بازار می کند، پس مطمئن باشید که ۱۲ پرومکس بسیار قدرتمند است و آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده هم جزو بهترین ها بعد از ۱۲ پرومکس کارکرده است.

در این قسمت پس از خواندن توضیحات متوجه برتری سخت افزاری آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده خواهیم شد اما باید توجه داشته باشید که کاربران عادی که از گوشی های خود استفاده ی روزمره و معمولی دارند تفاوت عملکرد آنچنانی را احساس نمی کنند، چرا که با این که ۱۲ پرومکس کارکرده از سخت افزار پیشرفته تری برخوردار است اما ۱۱ پرومکس کارکرده نیز در حین استفاده باگ و اختلالی نخواهد داشت. البته این نکته نیز قابل ذکر است که در عین افزایش قدرت صرفه جویی در انرژی و مصرف نیز در این دستگاه مدیریت شده است.

اما به هر شکل ۱۲ پرو مکس کارکرده با سخت افزار قوی تر، حافظه بیشتر و هم چنین پشتیبانی از اینترنت ۵G  برای اولین بار، در جایگاه بالاتری قرار می گیرد.

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

 

مقایسه گوشی آیفون 11 پرو مکس

 

گوشی آیفون 12 پرو مکس اپل

 

تراشه

اپل A13 Bionic (هفت نانومتر+)

اپل A14 Bionic (پنج نانومتری)

پردازنده مرکزی

6 هسته‌ای

پردازنده گرافیکی

پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای اپل

درگاه حافظه

ندارد

ندارد

حافظه داخلی

64 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 512 گیگابایت با 4 گیگابایت رم

128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 512 گیگابایت با 6 گیگابایت رم

مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده و آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده از نظر نرم افزار و رابط کاربری:

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

نرم افزار و رابط کاربری آیفون هیچ حرفی برای گفتن نمی گذارند، سیستم عامل ios آیفون همیشه زبان زد خاص و عام بوده و بسیاری از طرفداران اندروید هم در بعضی موارد علاقه دارند اندروید مانند ios عمل کند؛ سیستم عامل IOS آیفون ها به خوبی با پردازنده و دیگر اجزای گوشی هماهنگ هستند و پایدار ترین سیستم عامل در میان گوشی های هوشمند را به نام خود کرده اند.

در سیستم عامل ios شاید بعضا با یک سری محدودیت های معروف اپل و سیاست های کاری اش مواجه شوید، اما رابط کاری بسیار روان و راحت این سیستم عامل انقدر کاربران و مخاطبانش را جذب می کنند که کم پیش می آید طرفدار آیفون بتواند با اندروید و دیگر سیستم عامل ها کنار بیاید.

سیستم عامل IOS 14 در گوشی های آیفون 12 پرومکس بسیار بهینه و دوست داشتنی تر شده، البته نسبت به IOS 13 که در آیفون 11 پرومکس از آن استفاده شده خیلی تغییر مهمی نداشته است، اما همانطور که می دانید اپل در هر به روز رسانی، با رفع باگ ها و بهبود سرعت عمل گوشی و یا بهبود عملکرد باتری سیستم عامل خود را هر ماه بهتر از گذشته می کند.

یکی از بزرگترین تغییرات ios 14 نسبت به ios 13، امکان اضافه کردن ویجت های کارآمد و زیبا به منوی گوشی است، این ویجت ها شاید قدیمی و تکراری باشند و بگویید در اندروید سال ها است از آن استفاده می شود، اما ویجت های ios 14 با ویجت های اندرویدی متفاوت هستند و با شخصی سازی آن ها جذابیت بسیاری به منوی گوشی خودتان می بخشید.

همچنین همیشه آیفون Control Center سیستم عامل آی او اس را دست خوش تغییراتی می کند که در ios 14 هم شاهد این تغییرات بودیم که باعث تجربه رابط کاربری راحت تری هم می شود. در مجموع حسی که از کار کردن با گوشی های آیفون دریافت می کنید، نصف بیشتر آن به دلیل رابط کاربری بسیار روان و جذابی است که سیستم عامل ios به آن بخشیده و پیشنهاد می کنیم اگر آیفون 11 دارید، حتما آن را به ios 14 و حتی بالاتر آپدیت کنید تا از تمام ویژگی های سیستم عامل ایفون بهره مند شوید.

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده و آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده از نظر اسپیکر:

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

اسپیکر گوشی ها امروزه به سطح بالایی رسیده اند و کمپانی های سازنده سعی می کنند با ساخت اسپیکرهای بسیار با کیفیت، نیاز کاربر به اسپیکرهای جانبی را کم تر کنند. البته هنوز راه زیادی تا آن سطح از کیفیت و بلندی صدا مانده تا به اسپیکرهای جانبی برسند، اما هیچ چیز از این غول تکنولوژی بعید نیست و میتوانیم انتظار این را داشته باشیم.

هر دو گوشی آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده و آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده دارای اسپیکرهای دوگانه استریو هستند که عملکرد آن ها جزو بهترین ها در میان گوشی های هوشمند است؛ در آیفون های 12 پرومکس کارکرده اسپیکر تقویت شده و بهتر عمل می کند، اما خیلی نمی توانید تفاوت میان اسپیکر این دو گوشی را حس کنید. در مجموع اسپیکر این دو گوشی فوق العاده است و هم از وضوح صدای بسیار خوبی بهره می برند و هم بلندی صدای زیادی دارند، نکته مثبت اینجاست که در صورت زیاد کردن صدا با افت کیفیت و یا خش خش کردن مواجه نمی شوید.

مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده و آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده از نظر باتری:

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

این روز ها گوشی های همراه در رقابت تنگاتنگی با هم در زمینه ظرفیت باتری، نگه داری شارژ و مدیریت مصرف شارژ هستند.

آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده که دارای یک باتری لیتیوم یونی ۳۹۶۹ میلی آمپر ساعتی است در مصرف عادی روزانه که ترکیبی از تماشای فیلم، بازی، تماس تلفنی و استفاده از اینترنت است مب تواند حدود ۱۰۲ ساعت روشن بماند. این باتری عملکرد نسبتا خوب خود را مدیون تراشه A13 اپل است و در تست های انجام شده بر روی باتری مشخص شده  که دوام این باتری در مکالمه تلفنی حدود ۲۱ ساعت، در وبگردی مداوم با اینترنت گوشی حدود ۱۵ ساعت و برای تماشای فیلم حدود ۱۹ ساعت می باشد.

آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده با یک شارژ ۱۸ واتی فست شارژ در مدت ۳۰ دقیقه شارژ باتری را تا ۵۰ درصد تجدید می نماید اما برای شارژ کامل باید ۲ ساعت منتظر بمانید. این مدل، از شارژر بی سیم نیز پشتیبانی می کند.

اما در کمال شگفتی آیفون ۱۲ پرومکس دسته دوم دارای  یک باتری ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی است در تست های مقاومت باتری انجام شده بر روی این باتری مشخص شده که در کل این باتری می تواند چیزی حدود ۹۵ ساعت گوشی را روشن نگه دارد و تست های مکالمه، وبگردی و تماشای فیلم نیز این دوام به ترتیب حدود ۲۰، ۱۴ و ۱۵ ساعت بوده است.

این گوشی از شارژر فست شارژ ۲۰ واتی و شارژر بی سیم پشتیبانی می کند و مدت زمان شارژ کامل نیز برای آن ۲ ساعت طول خواهد کشید.

با اینکه اپل پیش بینی کرده است که هر دو گوشی ۲۰ ساعت قابلیت پخش فیلم داشته باشد و این مورد برای استریم ویدیو به ۱۲ ساعت و هنگام پخش آهنگ نیز ۸۰ ساعت خواهد رسید اما باز هم به طور کلی همه کاربران همیشه از باتری آیفون ناراضی هستند و حق دارند، امروزه که گوشی های ارزان هم 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت باتری دارند، کاربران انتظار دارند زمانی که 1000 دلار برای گوشی خود هزینه می کنند، گوشی کامل از همه لحاظ در دست بگیرند. اما به تازگی با ios 14 و پردازنده A14 عملکرد گوشی های آیفون بسیار بهتر شده و ساعات بیشتری انرژی ذخیره می کنند.

در آخر در بخش بررسی و مقایسه باطری این دو گوشی ، تفاوت اصلی سیستم شارژ MagSafe ایفون ۱۲ پرو مکس کارکرده است که در واقع همان حلقه آهن ربا در پشت پنل گوشی است. مگ سیف خیلی تغییری در کیفیت شارژ گوشی ایجاد نمی کند بلکه تنها قابلیتی است که کار شما را راحت‌تر کرده و حتی می توانید بدون آن نیز از گوشی استفاده کنید و به فکر آن هم نیوفتید. اگر برای‌تان سوال شده، هردو گوشی از مت شارژر Qi پشتیبانی می کنند.

تفاوت دوربین های دو گوشی، از نظر نرم‌افزار : 

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده از تکنولوژی هوشمند HDR3 استفاده می کند در صورتی که آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده همچنان الگوریتم HDR قدیمی برای پردازش عکس های خود دارد. دوم این که آیفون ۱۲ پرو مکس قابلیت Night Mode برروی دوربین سلفی دارد و همچنین از قابلیت Deep Fusion در دوربین جلوی آن استفاده شده است. به علاوه، دیگر قابلیتی که آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده را به آیفونی متمایز تبدیل کرده قابلیت اپل ProRAW دوربین آن است. عکاسان حرفه‌ ای با این قابلیت جدید قادر خواهند بود با دست بازتری عکس های خود را ویرایش کنند. 

دیگر تفاوت دوربین این دو آیفون، قابلیت فیلم‌برداری Dolby Vision HDRآیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده است که تا ۶۰فریم را ضبط می کند. همچنین قابلیت ضبط تایم لپس در حالت Night Mode دارد. دوربین سلفی ۱۲ پرو مکس کارکرده بسیاری از قابلیت های ویژه‌ی دوربین های پشت دستگاه را دارا است. از این ویژگی ها می توان به Smart HDR3 که حالا از الگوریتم نایت مود و دیپ فیوژن پشتیبانی می کند اشاره کرد؛ تمام این امکانات به ما کمک می کند تا عکسی با جزییات بیشتر داشته باشیم. 

و نباید از دیگر تفاوت اصلی این دو آیفون فراموش کرد؛ آیفون ۱۲ پرو کارکرده مکس سنسور

 LiDAR دارد که طبق ادعای اپل باعث بهبود کیفیت عکاسی درحالت Night Mode می شود. متاسفانه ایفون ۱۱ پرو مکس کارکرده این قابلیت را ندارد. حسگر LiDAR همچنین به مشترکان قابلیت تنظیم پیشرفته AR را می دهد.

مقایسه ایفون ۱۱ پرومکس دسته دوم با ۱۲ پرومکس دسته دوم از نظر دوربین

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

اگر شما در دسته ی افراد علاقه مند به عکاسی قرار دارید، حتما این قسمت از مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده و ۱۲ پرومکس کارکرده که مربوط به بررسی دوربین هاست، برایتان جذاب خواهد بود. درست است که در آیفون ها مانند پرچمداران رقیب قدرشان در برند سامسونگ با تعدد لنز و اتفاقات تازه آنچنانی  در رابط کاربری رو به رو نیستیم اما آیفون ها به جرئت یکی از با کیفیت ترین دوربین ها را دارند و از آن مهم تر این کیفیت در طول چندین سال ماندگار است.

در طراحی این سری ، اپل طوری آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده را طراحی کرد که بجای این که شبیه دیگر نسخه های خود (آیفون ۱۲ پرو) اما کمی بزرگ‌تر باشد، تفاوت اساسی با گوشی های هم رده خودش داشته باشد. 

حالا اگر بخواهیم در مورد شباهت دوربین های این دو گوشی صحبت کنیم باید بگوییم که ایفون ۱۲ پرو مکس دسته دوم ۳ دوربین در پشت دارد که هرسه ۱۲مگاپیکسلی هستند؛ ۱۲ پرو مکس از این نظر کاملا شبیه به ۱۱ پرو مکس است. دوربین جلوی دو گوشی نیز True Depth لنز ۱۲مگاپیکسلی است.

اما شباهت دوربین های این دو آیفون به همین‌جا ختم می شود. دوربین واید ۱۲مگاپیکسلی آیفون ۱۲ پرو مکس در حقیقت دیافراگم F/1.6 دارد که نسبت به ۱۱ پرو مکس عریض تر است و این قابلیت این امکان را ایجاد می کند تا نور ببشتری وارد لنز دوربین شود که نتیجه آن عکاسی و فیلم‌برداری با جزییات بیشتر است. در صورتی که دیافراگم لنز دوربین ایفون ۱۱ پرو مکس دسته دوم f/1.8 است. 

به علاوه، اپل لنز تله فوتو آیفون ۱۲ پرو مکس دسته دوم را با گذاشتن لنز ۶۵میلی‌متری بهبود بخشیده است که گفته شده میزان زوم آپتیکال درحالت عکس‌برداری و فیلم‌برداری را افزایش می دهد. آیفون ۱۲ پرو مکس زوم (بزرگنمایی) آپتیکال ۲.۵برابر، زوم (کوچک نمایی) ۲برابر و زوم دیجیتال ۷برابر دارد. ایفون ۱۱ پرو مکس زوم آپتیکال ۲برابر و زوم دیجیتال تا ۶برابر حالت معمولی دارد.

دیگر تفاوت برجسته دوربین های این دو گوشی بحث ثابت نگه داشتن دوربین یا همان تکنولوژی stabilization است. تکنولوژی بکار رفته در آیفون ۱۱ پرو مکس دسته دوم ، تکنولوژی Optical Image Stabilization است که باعث می شود با تکان خوردن گوشی یا دست، لنزهای دوربین نیز حرکت کنند.

اما گفته شده تکنولوژی Sensor-Shift Image Stabilization آیفون ۱۲ پرو مکس کارایی و عملکرد بهتری در ثابت نگه داشتن عکس ها دارد؛ و این به این خاطر است که در این تکنولوژی جدید، حسگر دوربین جای لنزها حرکت می کند در نتیجه دوربین ثابت می ماند می توان فیلم‌های ثابتی ضبط کرد و کم‌تر اتفاق میفتد که عکس ها تار شوند. Jaime Rivera تحلیل‌گر Pocketnow می گوید تکنولوژی Stabilization جدید آیفون ۱۲ پرو مکس مخصوص فیلم‌برداری است.

همانطور که گفتیم در آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده شاهد حضور یک دوربین ۳ گانه هستیم که لنز ها با چینش مثلثی در یک ماژول مربعی قرار گرفته اند. لنز اصلی یک لنز واید ۱۲ مگاپیکسلی است و در کنارش یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی، با قابلیت زوم دو برابری، به همراه یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۰ درجه، مجموعه دوربین را تشکیل می دهد. دوربین سلفی نیز یک لنز ۱۲ پیکسلی دارد که به اسکنر سه بعدی نیز مجهز می باشد. در این مجموعه دوربین امکان فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ وپایین تر برای مخاطبین فراهم شده است. عکس های گرفته شده با این لنز ها دارای رنگ های واقعی، جزییات خوب و روشنایی قابل قبول می باشند. عکاسی در شب و عکسبرداری پرتره از دیگر قابلیت های این دوربین است.

این در حالی است که آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده هم دارای یک دوربین ۳ گانه با ۳ لنز ۱۲ مگاپیکسلی است. لنز اول واید  است و مجهز به لرزشگیر اپتیکال می باشد، لنز دومی تله فوتو و با قدرت زوم ۲.۵ برابری و لنز سوم از نوع اولترا واید با میدان دید ۱۲۰، یک سنسور تشخیص عمق میدان نیز مجموعه دوربین های پشتی ۱۲ pro max دسته دوم را کامل می کند. در دوربین سلفی شاهد حضور یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی به همراه حسگر سه بعدی تشخیص چهره و عمق هستیم. کیفیت فیلم برداری با آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده ۱۰۸۰ بوده و قابلیت ضبط صدای استریو نیز وجود دارد.

پیشرفت دوربین در آیفون ۱۲ پرومکس دسته دوم به نسبت برادر بزرگترش ۱۱ پرومکس چشم گیر بوده، ابعاد لنز ها حدود ۵ میلی متر افزایش داشته و تکنولوژی لرزه گیر اتومات سبب شده تا عکس ها با نویز کمتری ثبت شوند. ۱۲ پرومکس این لرزه گیری و ثبات تصاویر را مدیون sensor shift جدیدی که برای آن استفاده شده نیز، بوده، در لنز تله فوتو میزان بزرگنمایی افزایش یافته و قدرت عکاسی در شب نیز به آن اضافه شده است.

هر چند که در آیفون ۱۱ pro max دسته دوم عکس های ثبت شده در  شب کیفیت خوبی داشت اما بهبود کیفیت محسوسی را در نسل جدید تر مشاهده می کنیم. ۱۲پرو مکس این پیشرفت را مدیون سنسور LIDAR است که در ۱۱ وجود ندارد.

دوربین سلفی ۱۲ پرومکس به نایت مود و دیپ فیوژن مجهز شده که سبب می شود جزییات عکس ها در شب بیشتر باشد.

به طور کلی ۱۲ پرومکس کارکرده عکس هایی با روشنایی و جزییات بیشتر ثبت می کند و نویز در هنگام عکسبرداری به حداقل رسیده، علاوه بر این ها رابط کاربری دوربین دارای امکانات ویرایشی بیشتری است که برای عکاسان بسیار مفید خواهد بود. پس از این تحلیل ها متوجه می شویم که جام برنده در این قسمت حتما به دوربین آیفون ۱۲ پرومکس دسته دوم تعلق می گیرد.

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده با ۱۲ پرو مکس کارکرده از نظر دوربین اولتراواید

دوربین اولترا واید در هر دو گوشی آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده و ۱۱ پرومکس لنز ۱۲ مگاپیکسلی است، لنزی که شاید آن را بهترین لنز فوق عریض در میان گوشی های هوشمند بتوانیم بنامیم؛ لنز اولتراواید در آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده گستره دید ۱۲۰ درجه ای دارد که خیلی زیاد است و محدوده بسیاری را پوشش می دهد، در آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده هم زاویه دید ۱۲۰ درجه است و می توانید در یک محیط کوچک یا بزرگ فضای زیادی را در عکس ثبت کنید.
عکس های ثبت شده با دوربین اولتراواید بسیار با کیفیت هستند و افت کیفیت ندارد، نویز در تصاویر دیده نمی شود و نکته بسیار مثبت آن این است که کناره های تصویر کشیده و بد فرم نمی شود.

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده با ۱۲ پرومکس کارکرده از نظر دوربین تله فوتو

دوربین تله فوتو در گوشی آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده دارای زوم ۲ برابری اپتیکال است و کیفیت تصویر بسار خوبی دارد، اما در مقابل لنز تله فوتو در گوشی آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده زوم ۲.۵ برابری اپتیکال دارد که مقداری بیشتر می توانید زوم کنید و با کیفیت بالا عکاسی کنید.

اما در نظر داشته باشید که دوربین تله فوتو در آیفون خیلی روی زوم زیاد تمرکز نکرده و بیشتر سعی بر این بوده که بتوانید با زوم کردن حتی عکس های پرتره با کیفیت و حرفه ای ثبت کنید، اما نمی توانید مانند S21 اولترا یا Mi 11 اولترا از ماه عکس بگیرید، زیرا فقط 2 تا 2.5 برابر زوم اپتیکال در اختیاز دارید.

مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده با ۱۲ پرو مکس کارکرده از نظر عکاسی در حالت شب دوربین

حالت شب در دوربین آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده بسیار خوب و تاثیر گذارعمل می کند، عکس های ثبت شده با دوربین اصلی در این حالت بسیار با کیفیت و روشن هستند، اما در حالت اولتراواید مقداری افت کیفیت پیدا می کنید و در تله فوتو هم افت کیفیت و نویز به راحتی به چشم می خورد.

اما در آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده حالت شب دوربین اصلی فوق العاده شده و بهبود زیادی پیدا کرده، در تاریکی محض عکس بگیرید باز هم عکس ها روشن و با کیفیت ثبت می شوند، در لنز اولترا واید هم خیلی عکاسی در شب پیشرفت کرده و تصاویر ثبت شده افت کیفیت محسوسی دارند، اما لنز تله فوتو هنوز جای کار دارد و در کل نقطه ضعف آیفون ها به شما می رود.

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده با ۱۲ پرومکس کارکرده از نظر دوربین سلفی

دوربین سلفی در هر دو آیفون 12 مگاپیکسل است به همراه سنسور SL 3D که کمک زیادی به ثبت تصاویر پرتره می کند، به این صورت که عمق میدان را به صورت لیزری می سنجد و می تواند مدل سازی درونی انجام دهد، برای مثال برای باز کردن قفل گوشی به واسطه تشخیص چهره، به کمک این سنسور صورت شبیه سازی می شود و به همین دلیل تشخیص چهره آیفون ها بسیار دقیق هستند و توانستند جای حسگر اثر انگشت را بگیرند.

کیفیت دوربین سلفی آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده و آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده در نور مناسب و یا روز بسیار خوب است، عکس های پرتره ای که این دوربین ثبت می کند به راحتی قابل رقابت با پرتره های گرفته شده توسط دوربین اصلی است، همچنین در نور شب هم عملکرد بسیار خوبی دارند و می توانید به راحتی در نور کم با دوستان خود سلفی بگیرید. 

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده با ۱۲ پرو مکس کارکرده از نظر فیلم برداری

دوربین آیفون 12 پرومکس کارکرده در بخش فیلم برداری پیش رفت بسیاری کرده است نسبت به آیفون 11 پرومکس؛ آیفون 11 پرومکس دارای قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه است که در آیفون 12 پرومکس کارکرده هم به همین منوال است، اما در آیفون 12 پرومکس کارکرده قابلیت فیلم برداری دالبی ویژن اضافه شده با نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم ها را ضبط می کند. کیفیت فیلم های ضبط با این قابلیت بسیار بالاست و حجم فیلم ها هم بالاتر می رود، دلیل حجم بالای این ویدئو لایه باز بودن ویدئوها است که این امکان را به شما می دهد که فیلم خود را لحظه به لحظه ویرایش کنید. البته در این قابلیت رنگ و لعاب ویدئوها بسیار جذاب با کنتراست بالا است و اگر علاقه به ساخت فیلم با گوشی دارید، خرید آیفون 12 پرومکس را به شما توصیه می کنیم.

 

مقایسه گوشی آیفون 11 پرو مکس کارکرده

 

گوشی آیفون 12 پرو مکس کارکرده اپل

 

مشخصات دوربین اصلی

12 مگاپیکسل (1.4 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)

12 مگاپیکسل (لنز 52 میلی‌متری، f/2.0، لنز تله‌فوتو، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 2 برابر)

12 مگاپیکسل، (لنز 13 میلی‌متری فوق‌عریض، f/2.4)

12 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1.7 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت، f/1.6)

12 مگاپیکسل (لنز 65 میلی‌متری تله‌فوتو، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 2.5 برابر، f/2.2)

12 مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متر اولتراواید با پوشش 120 درجه، f/2.4) TOF 3D LiDAR (سنسور تشخیص عمق تصویر)

قابلیت‌ها

فلش چهارگانه دورنگ، HDR، پانوراما

فلاش چهارگانه دورنگ، HDR، پانوراما

فیلم‌برداری با دوربین اصلی

2160p@24/30/60fps

1080p@30/60/120/240fp

HDR، ضبط صدای استریو.

4K@24/30/60fps

1080p@30/60/120/240fps

فیلم‌برداری 4K@60fps Dolby Vision، ضبط صدای استریو.

مشخصات دوربین سلفی

2160p@24/30/60fps,

1080p@30/60/120fps, gyro-EIS

4K@24/30/60fps

1080p@30/60/120fps

لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی

فیلم‌برداری با دوربین سلفی

                1080p@30fps

                720p@120fps، 1080p@30fps

مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده و آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده از نظر قیمت

تحلیلگران انتظار نداشتند که اپل هنگام عرضه‌ی نسخه‌های پرو آیفون ۱۲، قیمت ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلاری سری پرو آیفون ۱۱ را تغییر دهد. این در حالی است که باتوجه به طراحی جدید آیپد ایر ۴ و افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری آن، این گزینه‌ی قیمت بازهم غیرمنطقی است و همه حق را به کارشناسان این حوزه می‌دهند. علی‌رغم اندازه‌ی بزرگ‌تر صفحه نمایش و اضافه شدن فناوری 5G اضافی، اپل بهانه‌‌ی دیگری برای سر و صدای زیاد قیمت سری پرو آیفون ۱۲ با حداقل افزایش قیمت ۵۰ دلاری نسبت به سری پرو آیفون ۱۱ نداشته است و خبرنگاران نیز موفق نشدند که توضیحات زیادی را در این باره دریافت کنند. البته حافظه ذخیره‌سازی پایه از ۶۴ گیگابایت به ۱۲۸ گیگابایت رسیده است و اگر خریداری وجود داشته باشد که به چنین موضوعی اهمیت دهد، برایش قابل هضم‌تر خواهد بود.

 

آیفون ۱۱ پرو مکس کارکرده

آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده

زمان عرضه

سپتامبر ۲۰۱۹

اکتبر۲۰۲۰

صفحه نمایش

۶.۵ اینچ

۶.۷ اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

۲۶۸۸ در ۱۲۴۳ پیکسل

۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل

پردازنده

Apple A13 Bionic

Apple A14 Bionic

حافظه ذخیره‌سازی

64GB, 256GB, 512GB

128GB, 256GB, 512GB

دوربین اصلی

دوربین سه‌گانه ۱۲ مگاپیسلی

دوربین سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسلی

دوربین سلفی

۱۲ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

سیستم‌عامل

iOS 13

iOS 14

رنگ‌ها

طلایی، سبز، خاکستری فضایی

آبی، طلایی، نقره‌ای و گرافیتی

مقایسه ایفون ۱۲پرومکس کارکرده و ۱۱ پرومکس کارکرده: جمع‌بندی

می‌توان گفت که طرفداران امسال دلایل بیشتری برای خرید نسخه‌ی جدید آیفون دارند و این تفاوت آن‌قدر چشم‌گیر است که حتی دارندگان آیفون ۱۱ پرو مکس نیز باید به‌فکر تغییر گوشی خود باشند. آیفون ۱۲ پرو مکس ویژگی‌های جالب بیشتری فارغ از فناوری اتصال جدید 5G دریافت کرده است و تغییرات دوربین از جمله‌ی مهم‌ترین ها است. دوربین از سنسور لیدار LiDAR با تمام جذابیت‌هایش استفاده می‌کند و بزرگ‌نمایی نیز بهبود خوبی داشته است. در کنار این موارد می‌توانیم به تراشه قدرتمندتر A14 نیز اشاره کنیم که اپل مانور زیادی روی آن داده است و در زمان عرضه بیشتر می‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم. آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده یقینا قدرتمندترین گوشی اپل در سال جاری است و البته که قیمت بیشتری نیز نسبت به دیگر خواهر و برادران خود خواهد داشت.

اپل با آیفون ۱۲ پرو مکس با رقبای خود از جمله سامسونگ مقابله خواهد کرد و آن‌قدر گوشی قدرتمندی است که چشم همه‌ی خریداران را به‌خود خیره کند. ترکیب رنگ جالبی نیز برای امسال در نظر گرفته شده است و در کل می‌توان تصمیمات اپل را برای امسال بسیار خاص تلقی کرد، چرا که گویا صرفا با یک به‌روزرسانی سالانه روبرو نیستیم و تغییرات ایجاد شده، گپ خوبی را بین آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ ایجاد کرده است.

هردو آیفون ۱۱ پرو مکس و ۱۲ پرو مکس کارکرده با قیمت ۱۰۹۹دلار به بازار عرضه شدند درحالی که الان قیمت ۱۱پرومکس کارکرده چند صد دلاری کاهش یافته می توانید آن را با تخفیف از فروشگاه‌ های معتبر تهیه کنید. حتی اگر این آیفون را به قیمت ۸۰۰ الی ۹۰۰ دلار خریداری کنید، همچنان خرید به صرفه‌ای خواهید داشت.

با این حال اگر تفاوت های دوربین های این دو گوشی نظر شما را به خود جلب کرده، آیفون ۱۲ پرو مکس کارکرده می تواند مناسب ترین گزینه برای شما باشد. بله، تکنولوژی مگ سیف و اتصال ۵G دو قابلیت بسیار خوب و کاربردی این گوشی هستند اما نسبت به قیمت ۱۰۹۹دلاری این گوشی هوشمند نمی ارزند. 


مقایسه گوشی
iPhone 12 Pro Max با iPhone 11 Pro Max


نام گوشی

iPhone 12 Pro Max

iPhone 11 Pro Max

تاریخ معرفی

۲۳ آبان سال ۱۳۹۹

۲۹ شهریور سال ۱۳۹۸

ابعاد

۱۶۰.۸ در ۷۸.۱ در ۷.۴ میلی متر

۱۵۸ در ۷۷.۸ در ۸.۱ میلی متر

وزن

۲۲۸ گرم

۲۲۶ گرم

سیم‌کارت

دو سیم‌کارت

دو سیم‌کارت

صفحه نمایش

6.7 اینچ – Super Retina XDR OLED   – 60 هرتز

6.5 اینچ Super Retina XDR OLED – 60 هرتز

سیستم‌عامل

IOS 14

IOS 13

تراشه

A14 Bionic

A13 Bionic

کارت حافظه

خیر

خیر

حافظه داخلی

۱۲۸ ، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت

۶۴ ، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت

رم

۶ گیگابایت

۴ گیگابایت

دوربین پشت

۱۲ مگاپیکسل عریض

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۱۲ مگاپیکسل تله فوتو

۱۲ مگاپیکسل عریض

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۱۲ مگاپیکسل تله فوتو

دوربین جلو

۱۲ مگاپیکسل

سنسور SL 3D

۱۲ مگاپیکسل

سنسور SL 3D

باتری

۳۶۸۷ میلی‌آمپر ساعت

۳۹۶۹ میلی‌آمپر ساعت

شارژ سریع

۲۲ وات

۲۰ وات

رنگ

گرافیتی، آبی، نقره ای، طلایی

خاکستری، نقره ای، طلایی، سبز

مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

با توجه به بررسی های انجام شده، نتایج حاصل از مقایسه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده با ۱۲ پرومکس نشان می دهد که، آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده از لحاظ فنی گوشی قدرتمند تری است که در حقیقت از نسل جدید یک کمپانی همین انتظار نیز می رود. اما بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید که صاحبان ۱۱ پرومکس با تعویض گوشی خود و خریدن مدل جدید با پرداخت هزینه بیشتر، احتمالا دچار شگفتی آنچنانی نمی شوند و برای آن که تغییرات بیشتری را احساس کنید بهتر است منتظر رونمایی محصول جدید شرکت اپل باشید.

عرضه آیفون 11 پرو مکس همزمان با خروج آیفون XS مکس بود. تفاوت‌هایی بین این دو مدل وجود دارد، اما تفاوت‌ آن‌ها به اندازه کافی بزرگ نبود که فروش هر دو دستگاه را در کنار یکدیگر توجیه کنند. آیفون 11 پرومکس قدرت بیشتر، لنز دوربین اضافی، دوربین جلو با مگاپیکسل بالاتر و پشتیبانی از Wi-Fi 6 را داشت. یک تفاوت بزرگ دیگر آیفون 11 پرو مکس در مقایسه با مدل قبلی، باتری 25 درصد بزرگ‌تر آن است که همراه با کاهش مصرف برق تحت بار است و همین منجر به مدت زمان استفاده بیشتر و بهینه‌تر از آن می‌شود.

همچنین دوربین‌های جدید سه گانه در عقب در مقایسه با دوربین‌های XS Max، به ویژه در نور کم، پیشرفت چشمگیری دارند. از طرفی هرچند پرچم‌دار گران‌قیمت جدید اپل ممکن است از بهترین دوربین‌های موجود در بازار برخوردار نباشد، اما نمی‌توان از قابلیت‌های ویدیویی آن ایرادی گرفت. آیفون 11 پرو مکس برای کسانی که آیفون قدیمی دارند، یک ارتقای بزرگ است. A13 Bionic SoC، دوربین‌های سه گانه، باتری بزرگ و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، نمایشگرهای روشن، غنی از کنتراست و حضور HDR پیشرفت چشم‌گیری نسبت به آیفون‌های قدیمی محسوب می‌شود.

 iPhone 12 Pro Max اپل هم همچنان یکی از گران‌ترین گوشی‌های هوشمندی است که می‌توانید خریداری کنید، هرچند که در ازای آن چیزهای زیادی دریافت می‌کنید. اپل در این گوشی هم همچنان کیفیت ساخت عالی خود را حفظ کرده و عملکرد زیادی را ارائه می‌دهد. با وجود باتری کوچک‌تر، عمر باتری آیفون 12 پرو مکس به طور محسوسی کم نشده است و دقت رنگ صفحه‌نمایش خیلی شگفت‌انگیز است. علاوه بر این، آیفون جدید اکنون از اتصال 5G مدرن پشتیبانی می‌کند.

با تشکر از ویژگی‌های مختلف و نوآورانه جدید، مانند ProRAW، HDR3 و پشتیبانی از DolbyVision برای فیلم‌های ضبط‌شده به نظر می‌رسد که نمایشگر آیفون 12 پرو کاملاً قابل‌قبول باشد. متخصصان ویرایش عکس و فیلم مطمئناً از این ویژگی‌های جدید بهره‌مند می‌شوند. بدون شک iPhone 12 Pro Max اپل گران است (اما نه خیلی گران‌تر از آیفون 11 پرومکس)، با این حال، این یک دستگاه عالی برای حرفه‌ای‌ها و علاقه‌مندان به جاه طلبی‌های تکنولوژیک باقی می‌ماند.

گوشی آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده یک سال پس از آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده به بازار آمده است، درست است که گوشی های آیفون هرسال از نظر سرعت سخت افزاری و عملکرد بهتر می شوند، اما در حقیقت آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده تغییر خیلی زیادی از نظر نوآوری نداشت و فقط طراحی جدید را دیدیدم. اگر موافق گوشی های لبه تخت هستید، آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده بخرید، اما اگر گوشی با لبه گرد میپسندید، حتما آیفون ۱۱ انتخاب بهتری برای شما است.

اما تفاوت های این دو نسخه فقط در طراحی نیست، فیلم برداری بهتر، عکاسی در شب حرفه ای تر و پردازنده نسل جدید قدرتمندتر ویژگی های برجسته آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده است. اما اگر نمی خواهید خیلی هزینه کنید و از قابلیت دالبی ویژن استفاده نمی کنید، طبیعتا بهتر است پول زیادی برای آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده صرف نکنید. اگر قصد خرید آیفون برای بازی دارید، پیشنهاد ما ۱۱ پرومکس کارکرده است، زیرا ۱۲ پرومکس سنگین تر، دارای فریم لبه تخت که ممکن است اذیت کننده باشد و گران تر است، انقدر پردازنده های اپل قدرتمند است که نمی توانیم بگوییم یک بازی مانند کالاف دیوتی موبایل در آیفون ۱۱ پرومکس مشکل دارد و در آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده بهتر است، با تهیه آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده هم می توانید به راحتی بازی های سنگین را اجرا کنید و ظرفیت باتری بیشتر برای افراد گیمر مفید تر است که آن هم در آیفون ۱۱ پرومکس محقر می شود.

پس پیشنهاد می کنیم اگر بودجه تا محدود است، خرید آیفون ۱۱ پرومکس را در نظر بگیرید، زیرا تقریبا تفاوت زیادی با ۱۲ پرومکس ندارد اما اختلاف قیمتی زیادی با یکدیگر دارند، می توانید به جای آن یک آیفون ۱۱ پرومکس با حافظه بیشتر بخرید که هیچ مشکلی در طولانی مدت برایتان پیش نیاید.

به نظر شما کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟ آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده یا آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده ؟ آیا شما تجربه کار با این دو گوشی را دارید؟ به نظر شما کدام یک از این دو گوشی آیفون ۱۱ پرومکس کارکرده و آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده برای بازی کردن بهتر است؟ نظرات و تجربیات خود را از کار کردن با این دو گوشی با ما در میان بگذارید.

نکات مثبت

  • نمایشگر بزرگتر
  • عمر باتری بیشتر
  • کاهش قیمت تلفن همراه

 

نکات منفی

  • ابعاد بزرگ
  • بدون نسل پنجم ارتباطات
  • ابعاد جمع و جور
  • ویژگی‌های برتر دوربین
  • بهره بردن از نسل پنجم ارتباطات
  • مگ‌سیف

 

نکات منفی

  • نمایشگر کوچک‌تر

ارزش خرید آیفون ۱۲ پرومکس کارکرده

اگر شما از کاربران قدیمی اپل هستید که از نسخه‌های قبل‌تر آیفون استفاده می‌کنید و قصد خرید آیفون ۱۲ پرومکس دارید، این مدل می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. عده‌ای از کاربران هم که قصد کوچ کردن از اندروید به IOS دارند و سوالی برایشان پیش می‌آید که کدام سری مناسب ماست؟ برای جواب به این سوال باید گفت شما در گوشی‌های آیفون هر مدل از هر سری را که انتخاب کنید، دارای بهترین متریال و مشخصات فنی بوده و جای نگرانی نیست، اما اگر بودجه شما متوسط باشد و تمایلی به صرف هزینه‌ی بیشتر برای خرید گوشی نداشته باشید، گوشی آیفون ۱۲ پرومکس یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های پیش روی شماست.

شما این مدل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به نظر شما نسبت به مشخصات آیفون ۱۲ پرومکس این گوشی ارزش خرید دارد یا خیر؟

نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button