✌🏻 مثل آب خوردن گوشیت رو عوض کن، اونم قسطی!
آیفون 13 پرو مکس کارکرده

نقد و بررسی گوشی آیفون 13 پرو مکس کارکرده

اگر به دنبال خرید بهترین گوشی کمپانی اپل هستید و نمی‌خواهید هزینه گوشی اکبند را پرداخت نمایید،  گوشی آیفون 13 پرو مکس کارکرده می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. بعد از معرفی آیفون های جدید کلی حرف و حدیث درباره محصولات جدید این کمپانی پیش آمد. عده ای از امکانات و تغییرات آیفون 13 شگفت زده شده بودند و عده ای هم نظر مثبتی به آیفون های جدید نداشتند. اما مانند هر سال تمام نظر ها به نسخه پرو مکس آیفون های جدید جلب شده بود، گوشی آیفون 13 پرو مکس طبق گفته اپل بهترین آیفون کل تاریخ هستش!

نه تنها بهترین آیفونی که تا به حال به بازار عرضه شده، بلکه آیفونی با “بزرگترین به روزرسانی دوربین تا به حال” ، آیفون 13 پرو مکس امسال بود، با اضافه شدن دوربین های بزرگتر و بهتر ، صفحه نمایش ای با نرخ تجدید بالاتر ، باتری با عمر بیشتر ، پیشرفت در سیستم دوربین با سنسور بزرگتر و لنز روشن تر.

 اگر طرفدار محصولات شرکت اپل هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، چون در این مطلب مفصلا به Iphone13 promax   کارکرده پرداختیم و تمام سوال های شما را در مورد آیفون جدید پاسخ دادیم!

گوشی آیفون 13 پرو مکس کارکرده

طراحی ظاهری گوشی آیفون 13 پرو مکس، از همیشه جذاب تر

شاید اینگونه به نظر برسد که گوشی آیفون 13 پرو مکس کارکرده دقیقا شبیه  iPhone 12 Pro Max طراحی شده اما در آیفون ۱۳ پرو مکس بهترین و باکیفیت ترین متریال استفده شده. این گوشی به قدری طراحی ظریف و خوبی دارد که خریداران را مجذوب خود میکند. این محصول اپل به شدت از نظر مقاومت فوق العاده است. حتی اگر بارها از دست شما زمین بخورد باز هم هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتد.

جنس بدنه

جنس بدنه آن در قسمت کناره‌های آن از جنس فولاد ضدزنگ که پیشتر در سری آیفون 12 مورد استفاده قرار گرفته بود ساخته شده است،  طراحی پنل پشتی نیز احتمالاً شما را به یاد نسخه‌های پیشین آیپد پرو خواهد انداخت. متأسفانه اپل تصمیم گرفته بر خلاف نسخه قبلی (iPhone 12 Pro Max) از پنل‌های تخت در بدنه پشتی دستگاه بهره گیرد. بدین ترتیب برای اولین‌بار از زمان عرضه iPhone 6 تاکنون شاهد عدم استفاده از پنل پشتی خمیده در پرچمدارهای اپل خواهیم بود.

قاب پشتی شیشه ای گوشی آیفون 13 پرو مکس کارکرده با سرامیک شیلد اختصاصی اپل محافظت میشود و این شیشه به صورت مات طراحی گردیده تا جذابیت این گوشی را دو برابر کند و فریم میانی آن از استیل ضد زنگی ساخته شده که طبق گفته کمپانی اپل این فریم میانی بهینه سازی شده و مقاومت بیشتری نسبت به گوشی هایی که در سال های قبل عرضه شده دارد!

جالبه بدانید اپل به جای آلومینیوم ، از فولاد ضد زنگ در سری پرو استفاده می کند و مطمئناً این امر به بیشتر شدن وزن این گوشی کمک می کند . فولاد جلا داده شده براق از نظر تئوری بسیار عالی است ، اما باید در نظر داشته باشید که آیفون 13 پرو مکس ، به راحتی اثر انگشت را جذب می کند و خبر خوب اینکه ، خیلی سریع هم پاک می شود .

همانطور که در بالا گفتیم Iphone13 promax   کارکرده سنگین تر شده ! آیفون 13 پرو مکس تقریبا 240 گرم وزن دارد و نسبت به آیفون 12 پرو مکس که 228 گرم وزن داشت، 12 گرم سنگین تر گردیده است.

باید بدانید پرچمدار امسال اپل مناسب کاربرانی که تلفن هوشمندشان را با یک دست می‌گیرند و می‌خواهند با انگشت شست به تمامی نقاط صفحه نمایش دسترسی داشته باشند، نمی‌باشد. اگر شما صفحه نمایش بزرگ و باتری حجیم می‌خواهید باید خوش‌دست بودن دستگاه را از ذهنتان بیرون نمایید.

وزن گوشی

وزن زیاد این گوشی و لق بودن دوربین آن در زمانی که روی میز قرار می گیرد از نکات منفی گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس است و البته تخت بودن این گوشی هم باعث میشود کمی از خوش دست بودن آن کاهش پیدا کند اما اگر به دنبال یک تلفن هوشمند با صفحه نمایش بزرگ و شارژدهی عالی از این کمپانی هستید، باید به شما بگویم گوشی آیفون 13 پرو مکس کارکرده ارزش خرید دارد.

باید بدانید آیفون 13 پرو مکس اپل دارای گواهینامه IP68 است ، که به گفته شرکت اپل برای مدت 30 دقیقه در ارتفاع 6 متری در زیر آب دوام می‌آورد.

بزرگترین تغییری که در بخش طراحی شاهد آن بودیم، کوچیک تر شدن ناچ پنل جلویی گوشی آیفون 13 پرو مکس نسبت به سال قبل بوده. اپل برای آنکه بتواند ناچ رو کوچکتر نماید، اسپیکر مکالمه رو تا جای ممکن به لبه پنل جلویی نزدیک کرده و همین امر باعث شده اسپیکر مکالمه از ناچ خارج شود و به حاشیه نمایشگر اضافه گردد!

میتوانیم بگویم آیفون های جدید از نظر کیفیت ساخت بی نظیر ترین گوشی موجود در بازار تلفن های هوشمند است اما در بخش طراحی هیچ انقلابی خاصی اتفاق نیفتاده است!

گوشی آیفون 13 پرو مکس کارکرده

صفحه نمایش آیفون 13 پرو مکس کارکرده

اگه نگوییم بهترین نمایشگر، ولی باید اذعان داشت که جزو سه نمایشگر برتر گوشی های تولید شده در اواخر ۲۰۲۱ و اوایل ۲۰۲۲ بوده است. این گوشی واقعا نمایشگر Responsive و باکیفیتی دارد. سرعت بالا و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی iPhone 13 Pro max واقعا به چشم گیر است و رنگ ها، عمق رنگ مشکی و کیفیت نمایشگر به شدت بالا است!

مشخصات صفحه نمایش آیفون 13 پرو مکس تفاوت چندانی با مدل سال گذشته ندارد ، با یک استثناء قابل توجه ، اپل بالاخره با روند نرخ تازه سازی بالا روبرو شده است .

گوشی آیفون 13 پرو مکس کارکرده از نرخ نوسازی 120 هرتز بهره میبرد، نرخ نوسازی 120 هرتز بدان معناست که این گوشی امکان این را دارد در مدت زمان یک ثانیه 120 تصویر را برای خریداران به نمایش گذاشته بگذارد که این باعث پیمایش روان‌تر در صفحات وب و شبکه‌های اجتماعی میشود. هرچند زمانی که به تصویر ثابت نگاه می‌کنید، به چنین نرخ نوسازی نیاز نخواهید داشت، بنابراین اپل قابلیتی را توسعه داده که به صورت خودکار با تشخیص نوع محتوا نرخ نوسازی صفحه نمایش را از 10 تا 120 هرتز تنظیم می‌کند. نرخ نوسازی 120 هرتز بیشتر از آنکه یک قابلیت کاربردی باشد، یک ویژگی تبلیغاتی است که به منظور فروش بیشتر دستگاه‌ها بر روی جعبه‌شان درج می‌شود (هرچند این قابلیت در دنیای گیم بی‌اندازه پراهمیت بوده و می‌تواند عامل شکست یا موفقیت‌تان در یک بازی تیراندازی باشد). اما در استفاده‌های روزمره و گشت‌گذار در شبکه‌های اجتماعی تفاوت جالب توجه‌ای ایجاد نمی‌کند که بخواهید هزینه اضافی برایش پرداخت کنید.

در ضمن این نمایشگر در Iphone13 promax   کارکرده با سرامیک شیلد محافظت میشود که مقاومت این خود را چند برابر میکند و همچنین شرکت اپل ادعا کرده که مقاومت سرامیک شیلد  در آیفون های 13 نسبت به سال قبل بسیار بیشتر شده! نمایشگر iPhone 13 Pro Max  کارکرده از پنل اختصاصی به اسم Super Retina XDR OLED ساخته شده و رزولوشن 1284 در 2778 رو در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد و همانطور که گفته شد سایز نمایشگر تغییر نکرده و دقیقا شبیه آیفون 12 پرو مکس از نمایشگر 6.7 اینچی در آن استفاده شده، همین اتفاق سبب گردیده تا تصاویر با نسبت 19.5:9 رو به کاربر عرضه نماید.

همچنین کمپانی اپل حداکثر روشنایی iPhone 13 Pro Max را به 1200 نیت رسانده است. افزایش حداکثر روشنایی پرچمدار جدید باعش شده تا کاربران در روشنایی روز و تحت نور مستقیم خورشید هم امکان این را داشته باشند تا بدون مشکل خاصی با گوشی کار نمایند که نشان می‌دهد غول فناوری امریکایی تمرکز خود را معطوف قابلیت‌هایی کرده است که واقعاً در استفاده روزمره کاربران تغییر ایجاد می‌کنند. تمامی تغییرات مورد بحث به لطف صفحه نمایش OLED که از بازتولید رنگ خارق‌العاده‌‌ای برخوردار بوده و از فناوری‌هایی نظیر Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌نماید.

کمپانی اپل فقط سه تغییر قابل توجه در صفحه نمایش 6.7 اینچ  آیفون 13 پرو مکس کارکرده ایجاد کرده که شامل :

  1. بریدگی دوربین سلفی کوچکتر
  2. نرخ نوسازی 120 هرتز
  3. افزایش میزان روشانی که هنگام استفاده از دستگاه در زیر تابش مستقیم خورشید می‌شود.

شاید تغییرات اپل در مورد روشنایی صفحه نمایش این دستگاه جزئی به نظر برسد، اما زمانی که آنرا در کنار پرچمدارهای گذشته قرار می‌دهید، به خوبی متوجه تفاوت‌شان خواهید شد. جالب اینجا است که اپل در نمایشگر جدید خود به سمت بازتولید اشباع‌تررنگ‌ها قدم برداشته است.

آیفون 13 پرو مکس دارای طیف وسیعی از رنگ میباشد که فضای رنگ DCI-P3 را پوشش می دهد . این گوشی هوشمند فوق العاده زمانی که محتوای سازگار را تشخیص می دهد ، به طور خودکار در حالت P3 قرار می گیرد .

برای جمع بندی بخش نمایشگر باید دوباره تکرار کنیم که این نمایشگر بهترین نمایشگر بین تمام گوشی های هوشمند موجود در بازار است.

گوشی آیفون 13 پرو مکس

مشخصات باتری و شارژدهی Iphone13 Pro Max   کارکرده

آیفون 13 پرو مکس از باتری 4352 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که این ظرفیت 18 درصد بیشتر از مدل قبلی است. همونطور که در بخش طراحی اشاره کردیم iPhone 13 Pro Max نسبت به سال قبل سنگین تر شده و این موضوع به دلیل باتری با ظرفیت بیشتری است که در این گوشی قرار داده شده.

به جرات بهترین باتری که توی گوشی های پرچمدار می توانید داشته باشید.

همانطور که میدانید از آیفون ۱۱ به قبل مشکل باتری در گوشی های اپل وجود داشت‌ ولی از سری ۱۲ به بعد این کمپانی باتری ارتقاء پیدا کرده است. باید بگوییم آیفون ۱۳ پرو مکس بهترین باتری را از نظر شارژدهی دارد. تقریبا ۶ ماه به طول می‌انجامد تا سلامت باتری آیفون 13 پرو مکس کارکرده از  درصد۱۰۰ به ۹۹ برسد.

در بررسی این گوشی به اثبات رسیده که اگر استفاده کاملا معمولی از این گوشی داشته باشید میتوانید تا 2 روز کامل نیاز یه شارژ مجدد نداشته باشید! البته با توجه به گوشی های قبلی اپل باور این میزان از بازدهی باطری در این گوشی سخت است اما واقعیت دارد و اپل مشکل باتری آیفون های خود را رفع کرده است. در استفاده های روزمره رو به زیاد تا 1 روز کامل و در استفاده های سنگین میتوانید تا 8 ساعت از شارژدهی Iphone13 pro ma Max   کارکرده بهرمند شوید !

جالب است بگوییم طبق بررسی های انجام شده و با توجه به تجربه و تحقیق باطری آیفون 13 پرو مکس از ۱۰۵ درصد شروع میشود به همین دلیل است که از ۱۰۰ تا ۹۹ درصد شدن سلامت باتری آن زمان زیادی طول می کشد.

برایتان جالب بود؟!

داخل جعبه 13 پرو مکس کارکرده خبری از آداپتور نیست و شما باید آداپتور رو صورت جدا خریداری کنید. آیفون 13 پرو مکس مانند تمامی آیفون های دیگر از شارژ سریع 20 واتی استفاده می‌نماید و با استفاده از این آداپتور تقریبا 75 دقیقه زمان صرف می‌شود تا به صورت کامل باتری این گوشی شارژ شود. همچنین این گوشی هم از تکنولوژی مگ سیف استفاده می‌کند و با استفاده از شارژ وایرلس 15 واتی تقریبا 100 دقیقه زمان می‌برد تا به صورت کامل شارژ گردد.

همانطور که گفته شد آیفون ۱۳ پرو مکس کارده یا دسته دوم و حتی اکبند آن بدون شارژر عرضه می شود و باید بگوییم محبوب ترین انتخاب برای خریداران Iphone13 pro Max   کارکرده ، آداپتور ۲۰ وات خود کمپانی اپل است .

با توجه به موارد گفته شده باید اعتراف کنیم کمپانی اپل درست گفته است که باتری iPhone 13 Pro Max بهبود عملکرد 25 درصدی نسبت به آیفون های سال قبل خود داشته!

آیفون 13 پرو مکس کارکرده

امنیت گوشی ­ 13 پرو مکس

قبل از رونمایی گوشی آیفون های جدید بعضی از کاربران حدس میزدند اپل برای آیفون های جدید خود دوباره از حسگر اثر انگشت استفاده نماید. حسگر اثر انگشتی که به ظاهر قرار بود یک سوم نمایشگر بزرگتری داشته باشد تا بتوان آسان و راحت تر از آن استفاده کرد اما از ان‌جایی که کمپانی اپل به شایعات گفته شده در باره خود توجهی نمیکند ، برای گوشی آیفون 13 پرو مکس کارکرده هم از همان سیستم امنیت تشخیص چهره سه بعدی خود یعنی Face ID استفاده کرده است.

 باید بدانید طبق گفته شرکت اپل فیس آیدی آیفون های جدید عملکرد به شدت سریعتر و بهینه تری نسبت به سال های قبل خود دارد!

گوشی آیفون 13 پرو مکس کارکرده

بررسی دوربین گوشی آیفون 13 پرو مکس کارکرده

ظاهرا کمپانی اپل تمام تمرکز خود را به روی بخش دوربین  در آیفون های جدید خود گذاشته و توانسته انقلاب بزرگی را در دوربین ایجاد نماید. باید بگوییم از نظر سخت افزاری سنسورها نسبت به سال قبل تغییر چندانی نداشته و تمامی سنسورهای آیفون 13 پرو مکس  12 مگاپیکسلی هستند ولی تغییر اصلی در جنس تصویر آیفون های جدید اتفاق افتاده است.

گوشی آیفون 13 پرومکس کارکرده دارای چیزی است که اپل آن را بزرگترین به روزرسانی دوربین تا کنون در آیفون نام گذاری کرده است، این ویژگی را با آیفون ۱۳ پرو کوچکتر نیز به اشتراک می گذارد . این ادعا حتی با نگاه کردن به برگه مشخصات نیز قابل توجیه است ، هر سه دوربین عقب جدید هستند و از هر لحاظ بهبود یافته اند .

درحالی که گمان می‌شد، افزایش قابل توجه میزان ظرفیت باتری مهم‌ترین پیشرفت iPhone 13 Pro Max در مقایسه با نسل گذشته بوده است، اما به نظر می‌رسد اپل در بخش دوربین نیز قابلیت‌های خارق‌العاده و کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌تواند برای هر کاربری جذاب به نظر برسد.

آیفون 13 پرو مکس کارکرده به جرات در بخش عکاسی فوق العاده است‌.باید بگوییم زمانی که دوربین این گوشی رو با گوگل پیکسل ۶ پرو و S22 اولترا سامسونگ مقایسه کردیم. متوجه شدیم جنس عکس هایی که توسط گوشی Iphone13 pro Max   کارکرده گرفته میشود به نسبت گوشی های اندرویدی به شدت متفاوت و بهتر استو باید اعتراف نماییم بهترین تجربه ای که از ویدیوگرافی می توانید داشته باشید را در آیفون ۱۳ پرو مکس تجربه خواهید کرد.

نکته جالب این است که در نحوه پردازش تصاویر نیز تغییراتی ایجاد شده و زمانی که یک پس‌زمینه قوی در پشت سوژه قرار دارد، تصاویر واضح‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسند که ارائه چنین قابلیتی در دوربین تلفن‌‌های هوشمند امر دشواری است.

دوربین اصلی در پشت از سنسور 12 مگاپیکسلی جدید با پیکسل های بزرگتر استفاده می کند ، سطح پیکسل در حال حاضر 1.9 میکرومتر است ، در مقایسه با 1.7میکرومتر آیفون 12 پرو مکس سال گذشته .

اینها بزرگترین پیکسل های تک گوشی هستند . در بالای این سنسور نیز یک لنز با دریچه دیافراگم f/1.5 تعبیه شده که امکان ثبت تصاویر خارق‌العاده در نور کم را فراهم می‌کند. همچنین یک اسکنر LiDAR وجود دارد که به دوربین اصلی و پرتره با نقشه های عمیق دقیق برای پرتره و فوکوس خودکار سریعتر در شرایط کم نور کمک می کند . بسته به نوع نگاه شما ، ممکن است بگویید این چهارمین دوربین آیفون است .

گوشی آیفون 13 پرو مکس کارکرده

بررسی ویژگی‌های اصلی دوربین

دوربین سلفی

باید بگوییم دوربین سلفی آیفون ۱۳ پرو مکس دسته دوم و کارکرده چنگی به دل نمیزند و حتی نقطه ضعف این گوشی هم به شمار می‌آید. اگر قصد فیلم برداری با دوربین سلفی آیفون 13 پرو مکس کارکرده را داشته باشد باید شرایط نوری محیط به شدت خوب و عالی باشد و حتی در این شرایط هم باز فیلم های گرفته شده همراه با نویز خواهد بود ولی از نظر استبلایزر، رنگ و نور و کیفیت صدا عملکرد این گوشی باکیفیت و عالی است. ناگفته نماند زمانی که Iphone13 pro Max   کارکرده را در مقام مقایسه قرار می‌دهیم شاهد آن هستیم که سلفی تمام گوشی های موجود در بازار این ایراد را دارند.

متاسفاته در مشخصات این گوشی تنها چیزی که تغییر نکرده دوربین سلفی آن است که مشخصات آن همان 12 مگاپیکسلی با سنسور 1/3.6 اینچ و لنز دیافراگم 23 میلی متری با فاصله کانونی است . متأسفانه در اینجا فوکوس خودکار وجود ندارد . اسکنر سه بعدی نوردهی ساختار یافته برای FaceID همچنین برای حالت پرتره در اینجا بسیار کمک می کند .

سنسور اصلی

سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی آیفون 13 پرو مکس کارکرده از نظر کیفیت تفاوت چندانی با کیفیت سنسور های آیفون 12 پرو مکس نکرده است. کمپانی اپل با استفاده از قابلیت جدیدی که در دوربین جدید خود استفاده کرده به خریدان خود این امکان را می‌دهد تا بتوانند عکس های خود را با مود های مختلف رنگی ثبت نمایند. توجه داشته باشید این مود های رنگی مانند فیلتر ها عمل نمیکنند! همانطور که می‌دانید عکس هایی که به واسطه گوشی آیفون گرفته می‌شود همیشه همراه با کمی زردی است، اما اپل با به کارگیری این تکنولوژی باعث شده تا عکس ها با مود های رنگی مختلفی به ثبت برسند و دیگر افت کیفیت بعد از اعمال فیلتر را نداشته باشند. این قابلیت به شما کمک میکند تا عکس های جذاب تر و با کیفیت تری را ثبت کنید.

سنسور اولترا واید

در دوربین این گوشی سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید هم تغییر چندانی نکرده است! از نظر سخت افزاری سنسور اولترا واید دریچه دیافراگم بزرگتری پیدا کرده و همین موضوع باعث شده تا نور بیشتری به سنسور آن برسد تا امکان این را داشته باشد عکس هایی با کیفیت بالاتری را ثبت نماید! البته باید بگوییم که اگر شرایط نوری مناسبی را به هنگام عکس برداری فراهم نکنید احتمالا نویز در تصاویر گرفته شده در حالت اولترا را شاهد خواهید بود و تکنولوژی تغییر رنگی که در بالا گفتیم در سنسور اولترا واید هم وجود دارد که میتواند کیفیت عکس ها را افزایش دهد!

سنسور ماکرو

شاید تعجب کنید که شرکت اپل به گوشی های آیفون جدید خود قابلیت تصویر برداری ماکرو را اضافه کرده باشد به ان دلیل که خبری از سنسور و لنز ماکرو در دوربین های این گوشی نیست اما iPhone 13 Pro Max قابلیت عکاسی و فیلمبرداری ماکرو دارد. باید گفت حالت عکاسی ماکرو هنگامی که دستگاه را به یک سوژه نزدیک می‌کنید، بلافاصله فعال می‌گردد.

در ضمن شما علاوه بر عکاسی قابلیت ثبت فیلم به صورت ماکرو را هم با آیفون های جدید خواهید داشت، همچنین میتوانید در هر دوحالت عکسبردای و فیلم برداری بین لنز های مختلف و دقیقا شبیه به پرچمدار سامسونگ سوییچ نمایید که به جز لنز تله فوتو بقیه لنز ها واقعا کیفیت خوبی به شما می‌دهند. البته هنوز کمی باگ در آن وجود دارد که احتمالا با آپدیت های نرم افزاری این باگ ها رفع گردد! متأسفانه هنگام عکسبرداری ماکرو به دلیل نزدیکی دوربین ممکن است سایه دستگاه روی برخی از سوژه‌ها قرار گیرد.

عکاسی حالت شب

بهتر بود در بخش سنسور اصلی دوربین آیفون 13 پرو مکس درباره عکاسی در شب صحبت نماییم اما با توجه به اینکه دریچه دیافراگم تمام دوربین های آیفون 13 پرو مکس بزرگتر شده و این اتفاق باعث شده سنسورها نور بیشتری را جذب کنند تصمیم گرفتیم در پاراگرافی مجزا این حالت عکاسی رو بررسی کنیم. کمپانی اپل تمامی سنسورهای دوربین‌های پشتی را درگوشی جدید خود ارتقا داده تا آنها را به منظور عکسبرداری در شرایط نوری کم کارآمدتر کند و نتایج به دست آمده نیز خارق‌العاده هستند.

 اگر به پوستری که اپل برای رونمایی آیفون های جدید خود منتشر کرد دقت نمایید متوجه خواهید شد آیفون خیلی مخفیانه به کیفیت عکاسی توی حالت شب اشاره کرده است. عکاسی حالت شب در آیفون های جدید به لطف دریچه دیافراگم 1.5 به شدت بهتر شده ولی هنوز نقص هایی دارد و اگر نور محیط خیلی کم باشد عکس های شما نویز خواهد گرفت که این موضوع برای دوربین گوشی زیاد قابل توجه نیست. خریداران به راحتی می‌توانند با تمام سنسور های این گوشی عکاسی در حالت شب داشته باشند و از عکس های نایت مود خود لذت ببرید.

البته نباید از حق بگذریم و باید بگوییم آیفون 13 پرو مکس بهترین تصاویر نور کم را در میان تمامی آیفون‌ها ثبت می‌کند. بخشی از این موضوع به دلیل استفاده از سنسور‌های جدید بوده اما استفاده از LiDAR (یک لیزر که به منظور شناسایی سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد) نیز در ثبت چنین خروجی‌هایی بی‌تأثیر نمی‌باشد.

اگر حالت شب را خاموش نمایید ، سایه ها تیره تر خواهد شد و رنگ پاپ نیز از دست می رود . به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم حتما از حالت شب در دوربین فوق عریض استفاده کنید .

حالت “Cinematic”

همانطور که در مراسم رونمایی گوشی آیفون 13 پرو مکس مشاهده کردید ،کمپانی اپل به قابلیت های جدید دوربین خود با نام سینماتیک اشاره کرد و حتی برای این موضوع به شدت مانور داد. شما با به‌کارگیری این قابلیت می‌توانید تصاویر هالیوودی و سینمایی رو به ثبت برسانید و با استفاده از این تکنولوژی میتوانید  فوکوس های نرم و جذابی را به ویدئو های خود اضافه نمایید.

این بدان معناست اگر قهرمان فیلم شما به شخص دیگری نگاه کند و صحبتش را متوقف کند، فوکوس دوربین به سمت او تغییر کرده و گوینده اصلی را محو می‌کند. اگر فردی که صحبت می‌کند آنچنان واضح به نظر نمی‌رسد، حتی می‌توانید پس از ضبط ویدیو میزان فوکوس را در بخش ویرایش دستگاه نیز تنظیم کنید.

حالت پرتره

یکی دیگر از پیشرفت‌های قابل توجه اپل در بخش دوربین، نحوه محو کردن پس‌زمینه در حالت پرتره برای دوربین‌های عقب و سلفی بود. تصاویر پرتره ثبت شده توسط دوربین سلفی Iphone13 pro Max   کارکرده اکنون به لطف سنسور TrueDepth خارق‌العاده به نظر می‌رسند.

مواردی که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم عناصر طبیعی تصاویر پرتره هستند که توسعه‌یافته‌اند:

  • نور طبیعی‌تر شده و جلوه‌های بوکه نیز ارتقاء یافته‌اند.
  • می‌توانید از حالت پرتره برای ثبت تصاویر از اجسام ثابت نیز استفاده کنید. در نظر داشته باشید iPhone 12 Pro Max حالت پرتره را در بزرگنمایی 2.5 برابری در اختیار کاربران قرار می‌داد.

ProRAW

همانطور که انتظار می‌رفت iPhone 13 Pro Max از فرمت تصویری اختصاصی با عنوان ProRAW اپل پشتیانی مینماید. به طور کلی، بیشتر گوشی‌های هوشمند از فرمت JPEG به منظور ثبت تصاویر استفاده می‌کنند. این فرمت یکی از شناخته‌شده‌ترین فرمت‌های تصویری بوده و علاوه بر اینکه در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های اندرویدی هم پشتیبانی می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد تصاویرشان را بدون افت محسوس کیفیت فشرده‌سازی کنند. اما از آنجایی که حین فشرده‌سازی بسیاری از اطلاعات عکس‌ها از بین می‌رود، دیگر امکان ویرایش حرفه‌ای وجود نخواهد داشت. اکثر دوربین‌های جدید به کاربران اجازه می‌دهند تصاویرشان را در دو فرمت خام (حجم بسیار بالا) و فشرده شده ثبت کنند تا بعداً بتوانند کنترل بیشتری روی نوردهی، رنگ و کنتراست عکس‌هایشان داشته باشند. ProRAW

خوشبختانه اپل برای تولیدکنندگان محتوای ویدیویی نیز ProRes را که یک فرمت باکیفیت بالا و فشرده‌سازی بااتلاف می‌باشد، در نظر گرفته است که سازندگان اجازه می‌دهد ویدیوهایی با حداکثر وضوح تصویر 8K را مدیریت کنند.

سخت افزار و پردازنده iPhone 13 Pro Max

به جرات میتوان گفت آیفون 13 پرو مکس به جدیدترین و سریع ترین پردازنده دنیا یعنی Apple A15 Bionic مجهز گردیده که به گفته کمپانی اپل عملکرد بسیار سریع‌تری نسبت به پردازنده‌های نسل قبلی خود دارد. همچنین پردازنده گرافیکی جدید به شما این امکان را می‌دهد که تمامی کارهای گرافیکی خود را بدون هیچ مشکلی با این گوشی انجام دهید و همه ی بازی ها را با بهترین کیفیت و بدون لگ و باگ انجام دهید و شاهد آن خواهید بود که این گوشی تنها در حد طبیعی داغ می کند.
نکته جذاب و مهمی که توی بخش سخت افزار و پردازنده آیفون 13 پرو مکس وجود دارد حافظه داخلی ان است!
تراشه جدید A15 هنوز متکی به یک پردازنده شش هسته ای است که دارای 2 هسته بزرگ با حداکثر سرعت 3.23 گیگاهرتز و 4 هسته کوچک بلیزارد با حداکثر سرعت 1.82 گیگاهرتز است . پردازنده ارتقا یافته باید 50% عملکرد بالاتری نسبت به رقبا داشته باشد .

رم آیفون 13 پرو مکس کارکرده دارای 6 گیگابایت رم می‌باشد، در حالی که مدل‌های غیر پرو اپل دارای 4 گیگابایت حافظه رم هستند. اپل A15 بیونیک همچنین مودم X60 5G کوالکام را ارائه می دهد .

اپل این گوشی رو با حافظه رم 6 گیگابایتی و در 4 نسخه 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه کرده است.

جالب است بگوییم در سال های پیش 1 ترابایت به عنوان یک هارد اکسترنال در نظر گرفته می‌شد، اما اپل تصمیم گرفت از هر حافظه جانبی و هارد اکسترنال از هر 1 ترابایت حافظه استفاده نماید! البته این کاملا منطقی است چون زمانی که کیفیت دوربین و قابلیت‌های دوربین را ارتقا می‌دهید، باید فضایی برای شما ایجاد شود تا بتوانید این حجم از فیلم و عکس را در داخل گوشی ذخیره نمایید!
به طور کلی باید گفت آیفون 13 پرو مکس کارکرده در بخش پردازنده و سخت افزارهیچ نقصی و ایرادی وجود ندارد و از بهترین هاست!

گوشی آیفون 13 پرو مکس کارکرده

نرم افزار و رابط کاربری آیفون 13 پرو مکس

اپل بعد از عرضه این سری از آیفون های جدید خود، سیستم عامل و رابط کاربری IOS را هم آپدیت کرد.

این به روز رسانی عمده ای برای iOS 14 نیست ، اما بسیاری از عناصر UI مانند منوهای تنظیمات و نمادها ، اعلان ها ، دکمه ها را گرد می کند . نسخه جدید در FaceTime و Messages ، مدیریت اعلان ها ، مرورگر Safari (در حال حاضر با برنامه های افزودنی) ، Wallet و Maps بسیار بهبود می یابد. همچنین باعث می گردد Photos و Spotlight هوشمندتر شوند، در حالی که برنامه دوربین می تواند بخواند و به شما امکان را می دهد تا هرگونه متنی را در منظره یاب خود در زمان واقعی کپی نمایید.

  Ios 15به عنوان سیستم عامل و رابط کاربری به پردازنده iPhone 13 Pro Max کمک میکند تا بهترین و روان ترین تجربه کاربری رو با آیفون های جدید داشته باشید. این تجربه جذاب از رابط کاربری به دلیل هماهنگ بودن سخت افزار و نرم افزار به وجود میاد که یکی از مهم ترین مزیت های گوشی های اپل است!

مشخصات اسپیکر iPhone 13 Pro Max

اسپیکر آیفون 13 پرو مکس کارکرده هم تغییر چندانی نداشته و مانند همیشه بهترین اسپیکر رو همراه خودش دارد. اسپیکر استریو که موقع پخش صدا اسپیکر مکالمه به اسپیکر دوم تبدیل می‌گردد و صدای استریو را برای خریداران خود ایجاد می‌کند.

Iphone13 pro Max   کارکرده دارای تنظیمات معمول بلندگوهای آیفون است ؛ درایور پایین برای یک کانال وجود دارد، در حالی که کانال دوم توسط هدفون اداره می گردد. هنگامی که گوشی در حالت افقی نگه داشته می شود ، جهت چپ و راست را رعایت می کند و کانال ها را تغییر می دهد تا با نحوه نگه داشتن آن مطابقت داشته باشد .

باید گفت کیفیت، بلندی و تفکیک صدایی که این سیستم پخش صدا، برای شما به وجود می‎اورد. یکی دیگر از ویژگی های جذاب بخش اسپیکر، طراحی خاص ان است که در هنگام بازی یا دیدن فیلم اسپیکر مکالمه به اسپیکر دوم تبدیل می‌گردد و چون روی پنل جلویی قرار دارد دست شما به روی آن قرار نمیگیرد و تاثیری در کیفیت و بلندی صدا ندارد. ولی اسپیکر اول این گوشی چون روی لبه ی پایینی قرار دارد و دست شما موقع بازی کردن احتمالا روش قرار میگیرد دچار افت کیفیت و بلندی صدا می‌شود.

گوشی آیفون 13 پرو مکس کارکرده

در رابطه با این سوال باید بگوییم به طور کلی گوشی آیفون کالای سرمایه گذاری مناسبی است. یکی از ویژگی ها و برتری هایی که گوشی های اپل نسبت به بقیه ی گوشی های اندرویدی دارد این است که هنگام خرید و فروش ضرر نخواهید کرد و یا اگر هم ضرر کنید میزانش نسبت به گوشی های اندرویدی به شدت کمتر است.

چرا آیفون 13 پرو مکس کارکرده بخریم؟

  • اگر یک آیفون با عمر باتری طولانی می‌خواهید.
  • شما به یک گوشی قدرتمند نیاز دارید.
  • به یک تلفن هوشمند با دوربین خارق‌العاده نیاز دارید.

چرا آیفون 13 پرو مکس کارکرده نخریم؟

  • اگر دست‌های کوچکی دارید.
  • اگر بودجه محدودی دارید.

اگه قصد دارید برای مثال در اینستاگرام تولید محتوا نمایید، به گفته افرادی که در این فضا فعالیت می کنند ، گوشی آیفون به نسبت گوشی های اندرویدی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. اما واقعا دلیل این موضوع چیست؟ باید بدانید باگ ها در نرم افزار اینستاگرام آیفون به شدت کمتر از اینستاگرام در گوشی های اندرویدی است. در هنگام آپلود محتوا در Iphone13 pro Max   کارکرده کیفیت رو کمتر به نسبت گوشی های اندرویدی کم می شود.

آیفون 13 پرو مکس در تاریخ 14 سپتامبر (23 شهریورماه) رونمایی شد و با وقفه زمانی دو هفته‌ای (24 سپتامبر مصادف با 2 مهرماه) به صورت گسترده در دسترس کاریران قرار گرفت. پرچمدار جدید اپل با قمیت‌گذای 1.099 دلار (معادل 1.049 پوند و 1.849 دلار استرالیا) گران‌ قیمت‌ترین تلفن هوشمند نیز به حساب می‌آید. این درحالی است که نسخه‌های 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت نیز به ترتیب با برچسب قیمت 1.199 دلار‌، 1.399 دلار و 1.599 دلار به فروش می‌رسند. پرچمدار 2021 اپل نخستین تلفن هوشمند با فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایت به حساب نمی‌‌آید.

به طور کلی، فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایت تنها برای سازندگان محتوای ویدیویی و کاربرانی که با وضوح تصویر بالا عکسبردای می‌کنند، قابل استفاده خواهد بود. بیشتر افراد به فضای ذخیره‌سازی بیشتر از 512 گیگابایت نیازی نخواهند داشت.

رسیدیم به بخش جمع بندی یکی از بهترین گوشی های دنیا! iPhone 13 Pro Max و تمام مدل های آیفون 13 تقریبا ر تمام بخش های قابل بررسی بهترین هستند. ما در مقاله نقد و بررسی تخصصی آیفون ۱۳ پرو مکس ، مزایا و معایب پرچمدار جدید اپل را شرح دادیم که در یک کلمه ، فوق العاده بی نظیر است . دوربین با قابلیت جذاب و تصاویر با کیفیت، پردازنده و سخت افزار به شدت قوی به همراه نرم افزار و رابط کاربری جذاب و کاربردی، نمایشگر بی نظیر و اسپیکر با کیفیت از نقاط قوت این گوشی به حساب می‌آید.شاید تنها ایرادی که بتوان به این گوشی هوشمند گرفت طراحی نسبتا بزرگ آیفون 13 پرو مکس باشد که در طولانی مدت باعث میشود کاربر اذیت شود. سعی کردیم در این مقاله سریعترین و کامل ترین بررسی آیفون 13 پرو مکس را در اختیار شما قرار دهیم. ممنون که تا انتهای مطلب همراه ما بودید. فروشگاه آنلاین موبایل‌کده؛ با چند سال سابقه درخشان در توزیع گوشی موبایل های کارکرده در سراسر ایران، تقاضای تمام مشتریان را در رابطه با خرید موبایل های آیفون کارکرده و همچنان بابهترین کیفیت فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button