✌🏻 مثل آب خوردن گوشیت رو عوض کن، اونم قسطی!
زمان مطالعه: ۲۲ دقیقه
ساخت اپل آیدی رایگان

ساخت اپل آیدی رایگان بدون نیاز به شماره همراه

اگر با جستوجوی واژه‌هایی مانند ساخت اپل آیدی رایگان ، روش ساختن اپل آیدی ، چگونگی ساخت اپل آی دی رایگان ، اپل آیدی بدون شماره همراه و… به این صفحه هدایت شدید جای درستی را انتخاب کرده‌اید، در ادامه به آموزش انواع روش‌های ساخت اپل آیدی رایگان می‌پردازیم. همانطور که می‌دانید متاسفانه کمپانی اپل کشورعزیزمان ایران را، در لیست تحریم قرار داده است. خیر تحریم ایران توسط اپل باعث گردید تمام کاربرهای ایرانی اپل که قصد خرید آیفون کارکرده را داشته اند از این کار منصرف شدند.

از طرفی هم کاربران قدیمی نگران از دست دادن اطلاعات شخصی خود و از کار افتادن گوشی آیفون کارکرده خود بودند و کاربرهای جدید ترس این رو داشتند که آیفون کارکرده خریداری نمایند اما نتوانند دیگر از آن استفاده  نمایند. همونطور که می‌دانید گوشی‌های کمپانی اپل با اپل آیدی فعال می‌گردند و همانطور که می‌دانید بدون داشتن اپل آیدی عملا هیچ استفاده از گوشی نمی‌توان کرد.

اما امروز برخلاف تحریم شرکت اپل قصد داریم آموزش دور زدن تحریم و ساخت اپل آیدی رایگان را به شما توضیح دهیم. در زیر با انواع روش‌های ساخت اپل آیدی رایگان آشنا خواهیم شد:

همان‌طور که می‌دانید برای استفاده نمودن از دستگاه های مختلف اپل مانند آیفون و آی پد و… شما نیاز به داشتن اپل آیدی رایگان دارید که مراحل ساخت آن، تفاوت چندانی با ساختن اکانت گوگل برای گوشی‌های اندرویدی ندارد و کار ساده‌ای است، اما به دلیل اینکه در مراحل ساخت اپل ایدی نیاز به وارد کردن شماره موبایل دارید که اگر تا به حال اقدام به ساخت اپل آیدی رایگان کرده باشید متوجه شده اید که شماره کشور ایران برای ساخت اکانت آیفون تحریم است، به همین دلیل اکثریت به سراغ خرید اپل آیدی پولی می‌روید که در بازار فروخته می‌شود .

ناگفته نماند که نیاز به ثبت آدرس هم دارید که می‌توان با استفاده از آدرس های فیک این مورد رو حل نمود ولی چون برای شماره همراه نیاز به وارد کردن کد تاییدیه که از طریق پیامک یا تماس ارسال می‌گردد، نمی‌توانید یه شماره فیکی را مانند بخش آدرس وارد نمایید.

باید بدانید اگر آشنایی خارج از کشور داشته باشید این امکان را دارید از آن شخص کمک بگیرید و با شماره معتبر آن شخص اکانت آیفون اپل آیدی خود را ثبت نمایید اما ناگفته نماند که سایت موبایلکده به هیچ عنوان این روش را برای ساخت اپل آیدی رایگان پیشنهاد نمی‌نماید زیرا اگر به هر دلیل دسترسی شما به ان فرد از بین برود و یا دچار مشکلی با آن فرد شوید علاوه بر این که تمامی اطلاعات گوشی شما و امنیت گوشی شما در خطر قرار می‌گیرد و شما برای بازگرداندن آن باید هزینه‌های زیادی را متحمل شوید تا شاید بتوانید مجددا از گوشی و اطلاعات داخل آن استفاده نمایید.به همین دلیل است که اکثرا بی‌خیال ساخت اپل آیدی رایگان می‌شوند و به سراغ خرید اپل ایدی رایگان می‌روند.

اما ما در موبایلکده چند روش ساخت اپل آیدی رایگان را به طور رایگان برای شما همراهان همیشگی خود جمع آوری کردیم تا کسانی که دوست ندارند هزینه بی خودی نمایند و قصد دارند تمامی اطلاعات امنیتی اکانت اپل آیدی خود را تعیین نمایند تا به این اطلاعات در صورت نیاز و پیش آمدن مشکل دسترسی داشته باشند، به راحتی و در عرض چند دقیقه بتونن یه اپل آیدی بسازن. در بعضی از این روش های ساخت نیازی به وارد کردن شماره تماس ندارید و بدون نیاز به هزینه های اضافی می‌توانید یه اپل آیدی رایگان مطمئن و شخصی سازی شده داشته باشید. با آموزش ساخت اپل آیدی رایگان تا انتهای این مقاله همراه سایت موبایل کده باشید.

ساخت اپل آیدی رایگان با استفاده از گوشی موبایل

قدم اول: در قدم اول جهت ساخت اپل آیدی رایگان باید با مرورگر گوشی خود وارد سایت iCloud.com شوید. هنگامی که وارد این صفحه می‌گردید از شما اپل آیدی میخواد اما در قسمت پایین صفحه گزینه ای وجود دارد به اسم create apple ID روی گزینه کلیک نمایید. حالا وارد صفحه جدیدی می شوید که از شما اطلاعات شخصی می‌خواهد جهت ساخت اپل آیدی رایگان مانند عکس زیر:

 

ساخت اپل آیدی رایگان

قدم دوم: هنگامی که در حال پر کردن بخش های مربوط به اطلاعات شخصی خود هستید به این نکته توجه داشته باشید که کشور محل زندگی را به روی آمریکا (United States) قرار بدهید. در قسمت بعدی، ایمیل، تاریخ تولد و پسورد رو با دقت کامل نمایید. بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل یک سری سوالات امنیتی مطرح میگردد که خود سوال ها اهمیت ندارد اما جواب های شما مهم است و هرگز نباید این پاسخ‌ها را فراموش نمایید زیرا جهت بازیابی رمز نیاز دارید به این پاسخ‌ها. اگر هم امکان این هست که رمز خود و پاسخ‌‌ها را فراموش می‌کنید در جایی یادداشت نمایید که در زمان نیاز به آنها دسترسی داشته باشید.

 

ساخت اپل آیدی رایگان

قدم سوم: بعد از تکمیل کردن بخش سوال ها وارد صفحه جدیدی می‌شوید که از شما کد امنیتی میخواهد. این کد امنیتی به همان ایمیلی که در بخش اطلاعات شخصی وارد نموده‌اید ارسال می‌گردد. در نتیجه دقت نمایید که ایمیلی که وارد می‌کنید به آن دسترسی داشته باشید. هنگامی که کد امنیتی به ایمیل شما ارسال می‌شود، وارد ایمیل خود شوید و کد امنیتی ارسال شده را در بخش مربوطه وارد نمایید.

ساخت اپل آیدی رایگان

. قدم چهارم: در این بخش از ساخت اپل آیدی رایگان بعد از وارد کردن کد نیاز هست با قوانین اپل موافقت نمایید،سپس اپل آیدی شما ساخته می‌شود اما برای فعال کردن و استفاده از اپل آیدی نیاز دارید وارد App Store شوید. باید وارد بخش حساب کاربری گردید و اپل ایدی که ساختید را به همراه پسورد وارد نمایید. زمانی که به روی دکمه SIGN IN بزنید، اخطاری برای شما نمایش داده می‌شود که تا شما تا به حال از این اپل آیدی استفاده نشده و باید اطلاعات خود را تکمیل کنید.

ساخت اپل آیدی رایگان

قدم پنجم: در این بخش از ساخت اپل آیدی رایگان وقت وارد کردن اطلاعات تکمیلی می‌باشد. بخش اول مربوط به حساب بانکی و نحوه پرداخت می‌باشد که باید به روی قسمت None قرار بدهید. بخش بعدی نام و نام خانوادگی می‌باشد که در قدم دوم آن را وارد کرده‌اید. بعد از این بخش میرسیم به اصل داستان، جایی که اپل برای تایید شما آدرس محل سکونت، شماره تلفن و Zip کد از شما درخواست می‌کند.

در این قسمت شما باید با سرچ کردن داخل گوگل ادرسی فیک پیدا نمایید و آن را در بخش مربوطه وارد نمایید و در حال حاضر شما اپل آیدی رایگان خود را ساخته اید.

ساخت اپل آیدی رایگان

قدم پنجم: در این بخش از ساخت اپل آیدی رایگان وقت وارد کردن اطلاعات تکمیلی می‌باشد. بخش اول مربوط به حساب بانکی و نحوه پرداخت می‌باشد که باید به روی قسمت None قرار بدهید. بخش بعدی نام و نام خانوادگی می‌باشد که در قدم دوم آن را وارد کرده‌اید. بعد از این بخش میرسیم به اصل داستان، جایی که اپل برای تایید شما آدرس محل سکونت، شماره تلفن و Zip کد از شما درخواست می‌کند.

در این قسمت شما باید با سرچ کردن داخل گوگل ادرسی فیک پیدا نمایید و آن را در بخش مربوطه وارد نمایید و در حال حاضر شما اپل آیدی رایگان خود را ساخته اید.

آموزش ساخت اپل آیدی رایگان (Apple ID)

همانطور که در بالا گفته شد ساخت اپل آیدی رایگان کار زیاد پیچیده و دشواری نمی‌باشد ولی الزامی کردن شماره همراه و تایید آن از طرف کمپانی اپل باعث گردیده تا این کار کمی برای کاربران ایرانی که هم تحریم هستند و هم فیلتر کمی سخت باشد. جالب است بدانید می‌توان با خرید شماره مجازی معتبر و یا شماره مجازی رایگان به راحتی اپل ایدی رایگان بسازید و به یک سری امکانات اپل مانند استفاده از ایرتگ و هوم پاد که نیاز به فعال بودن تایید دو مرحله ای توسط شماره همراه دارد، دسترسی داشته باشید. البته شاید نخوایید هزینه ای برای این کار نمایید و نیازی هم به امکاناتی که تایید دو مرحله ای به شما می‌دهد نداشته باشید، ولی برای امنیت بیشتر بهتر است سراغ شماره مجازی های رایگان نروید و از روش های زیر که نیازی به شماره همراه برای ساخت اپل آیدی ندارد استفاده نمایید زیرا استفاده از شماره های مجازی هم به دلیل یک بار مصرف بودن آنها امکان به وجود آوردن مشکلاتی در آینده را برای شما به وجود می‌اورد. البته با توجه به سیاست های اپل ممکن است بعضی از روش های زیر در آینده توسط اپل محدود و مسدود گردند ولی در حال حاضر بدون مشکل می‌توانید از این روش های برای ساخت اپل آیدی رایگان apple ID استفاده نمایید.

ساخت اپل آیدی apple id رایگان با استفاده از آیتونز (iTunes) بدون نیاز به شماره موبایل

باید بدانید اصلی ترین و بهترین روش ساخت اپل آیدی رایگان با استفاده از سایت اپل انجام می گردد که در اینجا شما نیاز به یک شماره همراه معتبر دارید ولی برای دور زدن این مشکل میتوانید از برنامه آیتونز در کامپیوتر و یا مک استفاده نمایید.ناگفته نماند در گذشته تنها با استفاده از نسخه های قدیمی نرم افزار آیتونز امکان ساخت اپل آیدی رایگان بدون شماره همراه رو به شما می دادند اما در حال حاضر این مشکل در نسخه های جدید برطرف گردیده و با نصب نسخه های جدید هم مشکلی در ساخت و استفاده بدون شماره همراه پیش نمیاد. با سرچ کردن در سایت های ایرانی یا خارجی می توانید این نسخه رو دانلود و به روی سیستم خود نصب نمایید. بعد از اجرای برنامه iTunes و قبول شرایط استفاده میتوانید مراحل ساخت اپل آیدی را شروع نمایید.

  • بعد از اجرای برنامه iTunes در نواری بالایی روی گزینه Account کلیک نمایید و بعد از آن به روی گزینه Sign In بزنید.
  • در این مرحله یه پاپ آپ به شما نمایش داده می شود که در سمت چپ و پایین روی گزینه Create New Apple ID کلیک نمایید تا مراحل ساخت اپل آیدی رایگان را انجام بدید.
  • حالا به پنجره ابتدایی برنامه منتقل میشید که باید گزینه Continue رو بزنید. اگه با زدن این گزینه پنجره ای باز نشد و یا با کلیک کردن بر روی Create New Apple ID اتفاقی نیفتاد باید از ابزار تغییر آی پی (VPN) استفاده کنید و مجدد مراحل گفته شده رو طی نمایید.
  • اگر مراحل را پشت سر هم انجام داده باشید و به درستی طی کرده باشید صفحه Create Apple ID برای شما نمایش داده میشود که باید ایمیل و پسورد خود را در آنجا وارد نمایید. به این دلیل که ایمیل وارد شده نیاز به تایید دارد بهتر است از یه ایمیل معتبر که به آن دسترسی دارید استفاده نمایید. در کادر Password هم باید رمز انتخابی خود را وارد نمایید که حداقل باید ۸ کاراکتر باشد و باید ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ و اعداد باشد و بهتراست رمزی برای خود انتخاب نمایید که کاملا امن باشد و در آخر در کادر Verify ، مجددا باید رمز انتخابی ر وارد نمایید. در کادر کشویی Country / Region کشور United States رو انتخاب نمایید و برای ادامه کار تیک گزینه Terms & Conditions رو برای موافقت با قوانین اپل بزنید و بعد روی گزینه Continue در پایین صفحه کلیک کنید.
  • در صورتی که اطلاعات را به طور صحیح وارد کرده باشید به صفحه Personal Information راهنمایی می‌گردید که باید اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید. در بخش First Name نام کوچیک و در بخش Last Name نام خانوادگی خود را وارد نمایید. در گزینه Birthday هم باید تاریخ تولدتان را به میلادی به ترتیب از سمت چپ ماه، روز و سال وارد نمایید و اگر قصد دارید اطلاعات شما دقیق و صحیح باشد که سایت موبایلکده هم به شما پیشنهاد می‌کند اطلاعات درست را وارد نمایید می‌توانید  با یه سرچ در گوگل با عبارت تبدیل تاریخ شمسی به میلادی، تاریخ تولد میلادی خود رو پیدا نمایید. در بخش Security Questions باید سه سوال امنیتی رو تعیین و پاسخ بدید که در صورتی که رمز عبور رو فراموش کردید یا دسترسی به ایمیل خودتون نداشتید می‌توانید برای بازیابی از آنها استفاده نمایید و به شما توصیه میکنیم که حتما سوال ها و جواب های وارد شده رو در جایی یادداشت کنید تا اگر در آینده پسورد خود را فراموش کردید و یا گوشی آیفون کارکرده جدیدی خریداری نمودید امکان بازیابی و دسترسی مجدد به اپل آیدی خود را داشته باشید.
  • خوب در این مرحله شما باید اطلاعات بانکی و آدرس محل سکونت خود را وارد نمایید و باز هم به دلیل تحریم ها باید از اطلاعات جعلی برای این مرحله استفاده نمایید.طبق معمول هم که کشور عزیزمان ایران تحریم می‌باشد در بخش Payment Method به خاطر دسترسی نداشتن به سیستم بانک جهانی به روی گزینه None کلیک کنید. در بخش Biling Address باید یه آدرس جعلی مرتبط با کشور انتخابی در مرحله اول که ایالت متحده آمریکا است رو وارد نمایید که شامل بخش های مختلفی مثل اسم خیابان، شهر و ایالت می‌شود. با سرچ کردن عبارت Fake Address Generator در گوگل میتوانید کلی آدرس پیدا نمایید که باید این موارد رو در فرم پر نمایید.
  1. Street Address
  2. City / Town
  3. State / Province / Region
  4. Zip / Postal Code
  5. Phone Number
  6. Country
  • برای بخش شماره تلفن ثابت هم سه رقم اول کد شهر به حساب میاد و باید به صورت جدا در دو بخش وارد گردد. بعد از وارد کردن اطلاعات روی گزینه Continue در پایین صفحه کلیک کنید.
  • در آخرین مرحله ساخت اپل آیدی باید ایمیل وارد شده توسط شما در صفحه Verify Your Apple ID تایید گردد و باید کدی که توسط اپل به ایمیل شما ارسال شده است را در بخش Enter Code وارد نمایید. ایمیل دریافتی با نام Apple برای شما ارسال می‌شود واگر چیزی پیدا نکردید پوشه Spam را هم چک نمایید و اگر باز هم چیزی برای ارسال نشد میتوانید از گزینه Request a New Code استفاده کنید. بعد از وارد کردن کد ارسال روی گزینه Verify در پایین صفحه کلیک نمایید.
  • تا به این جای کار اگر شما تمامی مراحلی را که در بالا به شما آموزش دادیم را به درستی انجام داده باشید و اطلاعات وارد شده از نظر شرکت اپل مشکلی نداشته باشد به صفحه Apple ID Completed هدایت می‌شوید و می‌توانید از اپل آیدی خود که شامل ایمیل و پسورد وارد شده می‌شود به روی دستگاه های اپلی خود استفاده کنید. در اینجا گزینه Continue رو بزنید تا مراحل ساخت به اتمام برسه. به این نکته هم دقت کنید که اگه روی دستگاه خودتون با گزینه Two-Step Authentication مواجه شدید به هیچ وجه اون رو فعال نکنید و از گزینه Don’t Upgrade استفاده کنید تا نیازی به وارد کردن شماره همراه نداشته باشید.

ساخت اپل آیدی رایگان با شماره موبایل از طریق وبسایت اپل

در حقیقت می توان گفت اگر مشکلی از نظر شماره تماس خارج از کشور جهت دریافت کد پیامک شده از طرف کمپانی اپل نداشته باشید،این روش راحت ترین و مطمئن ترین روش برای ساخت اپل آیدی رایگان به حساب می‌أید و نیازی به برنامه و ابزارهای خاصی که در پاراگراف بالا آموزش دادیم ندارد اما برای ساخت اپل آیدی حتما نیاز به شماره همراه دارید که یا می توانید از دوستان و آشنایان خارج از کشور خود کمک بگیرید( سایت موبایلکده به هیچ عنوان این روش را پیشنهاد نمی نماید) و یا یه شماره مجازی اختصاصی برای خود تهیه نمایید تا امنیت حساب کاربری شما بیشتر باشد و به راحتی به پیام های ارسالی دسترسی داشته باشید. از شماره های مجازی رایگان هم می توانید استفاده نمایید ولی این روش خطرات امنیتی خیلی زیادی دارد و احتمال دسترسی افراد دیگر به اطلاعات شما و از دست رفتن اکانت به شدت زیاد است و همانطورکه بارها گفته شد سایت موبایلکده به هیچ عنوان این روش را توصیه نمی نماید.

  • برای استفاده از این روش ابتدا وارد سایت apple.com در مرورگر خود شوید و بعد روی گزینه Create Your Apple ID  در بالای صفحه بزنید.
  • در این مرحله باید اطلاعات کاربری و شخصی خودتون را وارد نمایید. در بخش های First Name و Last Name به ترتیب نام کوچک و نام خانوادگی رو وارد کنید. در بخش Birthday اطلاعات تاریخ تولد میلادی خود را به ترتیب از سمت چپ ماه، روز و سال وارد کنید. برای وارد کردن صحیح اطلاعات می توانید با سرچ عبارت تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در گوگل استفاده کنید.
  • در این بخش باید ایمیل که به عنوان اپل آیدی رایگان شما استفاده می گردد را به همراه رمز عبور خود وارد نمایید. در بخش Email یک آدرس ایمیل معتبر که به اون دسترسی دارید رو وارد کنید چون در مراحل بعد برای تایید کردن این ایمیل نیاز به وارد کردن کد امنیتی دارید که به این حساب ارسال می گردد. در بخش Password باید یه رمز عبور که حداقل از 8 کاراکتر تشکیل شده و ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ و اعداد باشد تشکیل گردد. در بخش Confirm Password هم مجدد باید رمز انتخاب شده رو وارد کنید.
  • در این بخش باید پیش شماره کشور شماره همراه رو وارد کنید و در قسمت Phone Number هم شماره همراه رو وارد می کنید. همونطور که گفتیم می توانید از طریق سرچ گوگل به شماره های رایگان دسترسی پیدا نمایید ولی این روش برای اپل آیدی رایگان اصلی شما اصلا پیشنهاد نمی گردد و بهتراست سراغ دوست و آشنا و یا خرید یک شماره همراه مجازی معتبر و انحصاری بروید. اگه از شماره مجازی استفاده می نمایید برای تایید این شماره در بخش Verify With گزینه Text Message رو انتخاب کنید چون اکثر شماره های مجازی از تماس صوتی پشتیبانی نمی کنند.
  • در انتها هم کد کپچای دریافتی را در کادر نشان داده شده وارد نمایید و در پایین صفحه به روی گزینه آبی رنگ Continue کلیک کنید.
  • در این مرحله باید ایمیل و شماره همراه وارد شده در مرحله قبل رو با وارد کردن کد دریافتی تایید کنید. در مرحله اول یه ایمیل برای شما با نام Apple ارسال می شود که باید کد رو در یه پاپ آپ وارد کنید و در صورت دریافت نکردن کد روی گزینه Send me a new code کلیک کنید. بعد از وارد کردن کد صحیح و تایید ایمیل با زدن دکمه Continue، باید کد ارسال شده به شماره همراه رو وارد کنید که از طریق پیامک ارسال می شود. اگه کد رو دریافت نکردید با زدن Didn’t get a code مجدد کد براتون ارسال می گردد.  بعد از وارد کردن کد دریافتی با کلیک بر روی Continue به مرحله وارد کردن اطلاعات پرداخت و آدرس می شوید.
  • در این مرحله باید اطلاعات پرداخت و آدرس رو ادیت کنید. بدون انجام این مراحل هم می‌ٰتوانید از اپل آیدی رایگان استفاده کنید ولی برای دانلود برنامه از اپ استور به مشکل میخورید. در بخش Payment & Shipping روی گزینه Edit کلیک کنید.
  • در این بخش گزینه Country / Region رو ایالات متحده آمریکا( United States ) انتخاب کنید و در منوی کشویی عنوان Payment Method گزینه None رو انتخاب کنید. حالا در قسمت Billing Address باید یه آدرس در آمریکا را وارد کنید که می توانید با سرچ کردن Fake Address Generator در گوگل به این آدرس های تقلبی دسترسی داشته باشید. که باید طبق گزینه های درخواستی موارد زیر رو پر نمایید.
  1. Street
  2. City/Town
  3. State / Province / Region
  4. Zip / Postal Code
  5. Phone Number
  6. Country
  • بعد از وارد کردن اطلاعات روی گزینه Save در بالای صفحه کلیک کنید تا تغییرات ایجاد شده اعمال گردد. حالا ساخت اپل آیدی رایگان شما به اتمام رسیده و بدون هیچ مشکلی می‌توانید در آیفون و یا آیپد خودتون از apple id ساخته شده، استفاده کنید.

ساخت اپل آیدی رایگان با استفاده از کامپیوتر

برای استفاده از این روش باید اول نرم افزار iTunes را به روی سیستم خود چه ویندوز باشد چه مک ، نصب نمایید. به راحتی میتوانید این نرم افزار را با سرچ کردن در گوگل پیدا نمایید.

قدم اول:وارد نرم افزار iTunes شوید و در قسمت بالا بخشی به اسم account دارد. به روی آن گزینه کلیک نمایید و بعد از آن به روی گزینه sign in بزنید. حال باکس وارد کردن اپل آیدی ظاهر می‌شود که پایین این باکس گزینه create New apple ID روی این دکمه کلیک نمایید. نکته ای که در این بخش وجود دارد این است که باید سعی کنید از فیلتر‌شکن استفاده نمایید تا در مراحل ساخت اپل آیدی رایگان به مشکلی برنخورید.

ساخت اپل آیدی رایگان

قدم دوم: وارد صفحه تکمیل اطلاعات شخصی شوید. برای وارد کردن اطلاعات دقیقا مانند روش اول اقدام و کشور را هم به روی آمریکا قرار دهید و باقی مراحل را مانند آموزش پایین ادامه دهید:

ساخت اپل آیدی رایگان

قدم سوم: این صفحه مربوط به نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و سوالات امنیتی می‌باشد. اطلاعات را با دقت کامل وارد نمایید. چون تنها راه بازیابی اپل آیدی رایگان شما همین اطلاعات و سوالات امنیتی می‌باشد که در این قسمت وارد می‌کنید.

ساخت اپل آیدی رایگان

قدم چهارمدر این بخش از ساخت اپل آیدی رایگان، اول کار نحوه پرداخت رو از شما میخواهد که باید به روی None قرار دهید. بعد از نحوه پرداخت میرسیم به بخش مهم و حساس آدرس و تلفن که در این قسمت شما باید مانند قسمت قبل اقدام نمایید.

ساخت اپل آیدی رایگان

قدم پنجم: بعد تکمیل کردن اطلاعات نوبت کد امنیتی می‌باشد که به ایمیل شما ارسال شده است. وارد ایمیل خود شوید و کد امنیتی را در این بخش وارد نمایید. حالا اپل آیدی شما ساخته شده است.

ساخت اپل آیدی رایگان

ساخت اپل آیدی رایگان با استفاده از طریق آیفون یا آیپد (بدون نیاز به شماره همراه)

باید بگوییم با استفاده از این روش، به راحتی و بدون هیچ مشکلی می توانید به روی گوشی یا آیپد جدید خود ، اپل آیدی رایگان بسازید و البته اساس کار و مراحل ساخت اپل آیدی رایگان، تقریبا مانند روش قبلی آموزش داده شده می باشد ولی نیاز به داشتن شماره همراه جهت دریافت کد پیامک شده ندارید.

  • در ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی یا تبلت اپل خود شوید و گزینه Sign in to your iPhone / iPad را در بالای صفحه انتخاب نمایید.
  • در اینجا گزینه Don’t have an Apple ID or forgot it در وسط صفحه را انتخاب نمایید و در پاپ آپ باز شده گزینه Create Apple ID رو انتخاب کنید.
  • در بخش Name and Birthday شما باید اطلاعات شخصی خودتون رو وارد کنید که شامل اسم و تاریخ تولد می شود. در بخش های First Name و Last Name به ترتیب نام کوچک و نام خانوادگی رو وارد کنید. در بخش Birthday هم باید تاریخ تولد میلادی خودتون رو به ترتیب از سمت چپ ماه، روز و سال وارد کنید. برای به دست آوردن تاریخ تولد دقیق تون میتونید با سرچ تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در گوگل به اطلاعات صحیح دست پیدا کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات گزینه Next در بالای صفحه رو لمس کنید.
  • در این بخش باید یه آدرس ایمیل در قسمت Email وارد نمایید. در اینجا نیازی به وارد کردن کد تایید برای ایمیل نیست ولی برای امنیت بیشتر در آینده بهتره از یه ایمیل شخصی و معتبر استفاده کنید. اگه ایمیل ندارید میتوانید با انتخاب Don’t have an email address یه ایمیل تحت iCloud بسازید. بعد از وارد کردن اطلاعات گزینه Next در بالای صفحه رو انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید رمز عبور خود رو مشخص نمایید که باید ترکیبی از حروف کوچیک، حروف بزرگ و اعداد باشه و حداقل 8 کاراکتر باشد، توجه نمایید جوری این رمز عبور را انتخاب نمایید که امنیت آن برقرار باشد تا هکرها نتوانند به سادگی به آن دسترسی پیدا نمایند و در نهایت آن را در کادر Password وارد کنید. بعد از تایید اون در کادر Verify روی دکمه Next در بالای صفحه بزنید وسپس به مرحله بعدی منتقل خواهید شد.
  • در این بخش باید شماره تماس رو به همراه کد کشور وارد کنید ولی نیازی به شماره همراه معتبر نیست. پیش شماره رو آمریکا انتخاب کنید و یه شماره فیک از طریق نت پیدا کنید و وارد کنید. در بخش Verify Using گزینه Text Message رو انتخاب کنید. با زدن گزینه Next به مرحله بعد میرید. با زدن Didn’t get a verification code یه پاپ آپ باز می شود که می توانید گزینه Verify Later رو انتخاب کنید و در پاپ آپ بعدی گزینه Continue رو بزنید.
  • در این بخش به صفحه قوانین و مقررات اپل منتقل می شید که با زدن دکمه Agree در گوشه و پایین صفحه یه پاپ آپ برای شما باز می گردد و مجدد با زدن Agree مراحل ساخت اپل آیدی رایگان به اتمام می رسد. منتظر بمانید تا اپل آیدی ساخته بشه و بعد با زدن Passcode اپل آیدی به دستگاه متصل میشه و فقط فعال سازی اون باقی میمونه.
  • وارد بخش تنظیمات گوشی بشید و روی اپل آیدی ساخته شده ضربه بزنید. در این بخش روی Verify Email Address ضربه بزنید و در صفحه باز شده گزینه Send Code رو بزنید. به ایمیل خودتون مراجعه کنید و کد دریافتی در ایمیل ارسال شده از طرف اپل رو وارد کنید تا حساب کاربری شما فعال بشه.
  • برای دانلود کردن برنامه ها از اپ استور شما نیاز به وارد کردن اطلاعات پرداخت و آدرس دارید. برای این کار وارد اپ استور بشید و یه برنامه رو انتخاب کنید و روی گزینه Get ضربه بزنید. در پاپ آپ باز شده گزینه Review رو انتخاب کنید. کشور رو بر روی ایالات متحده قرار بدید و تیک گزینه Agree to Terms and Conditions رو فعال کنید و در بالای صفحه گزینه Next رو بزنید.
  • در این صفحه گزینه Payment Method رو روی None قرار بدید. در بخش Biling Name نام و نام خانوادگی خودتون رو وارد کنید و در بخش Biling Address از طریق سرچ در گوگل با عبارت Fake Address Generator یک آدرس جعلی آمریکا رو در این بخش وارد کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات روی گزینه Next در بالای صفحه ضربه بزنید و در انتها با زدن گزینه Continue کار تمام میشه و میتونید از تمامی امکانات گوشی استفاده کنید.

ساختن اپل ای دی رایگان با استفاده از اپ استور (نیازمند شماره موبایل)

از طریق گوشی آیفون خود می توانید در اپ استور آیفون خود هم یه اپل آیدی رایگان بسازید که تا حدودی شبیه به قسمت قبلی می باشد و برای ساخت نیاز به شماره همراه معتبر دارید تا بتوانید کد تایید رو دریافت کنید.

  • در اپتدا وارد اپ استور به روی گوشی خود شوید و سپس به روی آیکون حساب کاربری که در بالای صفحه به صورت دایره آبی رنگ قرار گرفته کلیک نمایید.
  • در این قسمت از ساخت اپل آیدی رایگان گزینه Create New Apple ID در وسط صفحه رو بزنید.
  • در این مرحله باید ایمیل و رمز عبور خودت را وارد نمایید. چون نیاز به دریافت کد تایید برای ایمیل هم وجود دارد از ایمیلی که به اون دسترسی دارید و می توانید کد ارسالی را مشاهده نمایید استفاده کنید و در کادر Email آن را وارد نمایید. برای رمز عبورهم باید یک رمز حداقل 8 کاراکتری که دارای حروف بزرگ، کوچیک و اعداد باشه رو انتخاب کنید و در کادر Password وارد نمایید. این رمز را مجددا باید در کادر Verify وارد کنید. در وسط صفحه کشور رو United States انتخاب کنید و تیک Agree to Terms and Conditions که قوانین اپل هست رو بزنید و بعد گزینه Next در بالای صفحه رو لمس کنید.
  • در این قسمت سایت باید آدرس و اطلاعات پرداخت خود را وارد کنید. در بخش Payment Method گزینه None رو انتخاب کنید و در بخش Address باید آدرسی غیر واقعی کشور آمریکا را وارد کنید. برای پیدا کردن آدرس و اینکه چه ادرسی را وارد نمایید که از طرف سایت اپل قابل قبول باشد می توانید با سرچ کردن Fake Address Generator در گوگل گزینه های مختلفی رو پیدا کنید و در اینجا با توجه به خیابان، شهر و ایالت و زیپ کد وارد کنید.
  • در این مرحله از ساخت اپل آیدی رایگان، باید شماره تماسی که امکان دریافت پیامک رو داشته باشه در کادر Phone Number وارد کنید. برای شماره تماس می توانید از گزینه های پولی، دوستان و آشنایان و یا شماره های مجازی رایگان در اینترنت استفاده کنید ولی برای بحث امنیت و پیش نیامدن مشکل در آینده و لاک نشدن گوشی بهتر است از یک شماره تماس معتبر و انحصاری استفاده نمایید. برای نوع تایید هم گزینه Text Message رو در بخش Verify Using انتخاب کنید تا از طریق پیامک بتوانید اکانت اپل خود را بسازید و فعال نمایید.
  • در این مرحله باید کدهای تاییدی که به ایمیل و شماره تماس شما از طرف اپل ارسال شده است را وارد کنید تا حساب شما با موفقیت تایید گردد. اگر کدهای وارد شده صحیح باشد و به درستی وارد شده باشند به صفحه Apple ID Completed منتقل می گردید که نشان دهنده تمام شدن مراحل ساخت اکانت اپل آیدی می باشد و حالا شما این امکان را دارید بدون هیچ مشکلی از گوشی و یا آیپد خود استفاده نمایید.

ساخت اپل آیدی رایگان با استفاده از اپل موزیک روی اندروید (بدون نیاز به شماره تماس)

این یکی از ساده ترین مراحل ساخت اپل آیدی رایگان است که برای ساخت آن، نه به کامپیوتر یا لپ تاپ نیاز دارید و نه به آیفون یا آیپد ، به راحتی با یه گوشی یا تبلت اندرویدی و بدون نیاز به شماره تماس مجازی یا حقیقی می توانید اپل آیدی رایگان را در چند مرحله و به راحتی بسازید.

  • اول اگر برنامه اپل موزیک روی گوشی شما نصب باشد می توانید بیخیال این مرحله شوید و برید سراغ مرحله بعدی، در غیر این صورت وارد برنامه گوگل پلی بشید یا از سایت های دانلود اپلیکیشن غیر رسمی برنامه Apple Music را دانلود نمایید. حتما حواستون باشه که برنامه خود اپل باشه و اشتباهی برنامه های فیک و شبیه رو نصب نکنید. برای کار کردن صحیح این برنامه هم نیاز به ابزارهای تغییر آی پی دارید.
  • باید بدانید اگر اولین بار است که وارد برنامه شده اید،ابتدا قوانین و ضوابط اپل، به شما نمایش داده می‌شود که با زدن روی گزینه Agree در پایین صفحه به بخش بعد هدایت خواهید شد. در اینجا با زدن دکمه قرمز Continue به صفحه بعد خواهید رفت. پاپ آپ با عنوان Diagnostics به شما نمایش داده می‌گردد که می‌توانید با انتخاب گزینه Don’t Send به مرحله بعدی بروید و هیچ اطلاعاتی در اختیار اپل قرار ندهید که ما هم پیشنهاد می‌کنیم که این کار را انجام ندهید. بعد از بسته شدن پاپ آپ، صفحه خرید اشتراک اپل به شما نمایش داده می‌گردد که با زدن دکمه ضربدر در بالا و سمت چپ به برنامه وارد می‌گردید.
  • در این قسمت از ساخت اپل آیدی رایگان حالا در صفحه اصلی یا Browse برنامه اپل موزیک قرار دارید و با زدن سه نقطه در بالای صفحه گزینه Settings رو انتخاب نمایید تا وارد تنظیمات برنامه بشوید.
  • اینجا بخش های گوناگون و متنوعی مانند تم و انیمیشن های برنامه دیده می‌ٔشود که در این قسمت با این گزینه‌ها کاری نخواهیم داشت و با زدن اولین گزینه به نام Sign-in مراحل ساخت اپل آیدی رایگان را آغاز می‌نماییم.
  • حالا به صفحه Sign in with your Apple ID منتقل می‌گردید که با زدن گزینه آخر به نام Create an Apple ID وارد مراحل بعدی می‌شوید.
  • در این بخش باید اطلاعات شخصی مانند نام و سال تولد و ایمیل و رمز عبور خودتون رو وارد نمایید. در بخش Apple ID یه ایمیل معتبر که به آن دسترسی دارید رو وارد نمایید چون در مراحل بعدی نیاز به کد تایید دارید و در آینده برای تغییرات و یا در صورت فراموشی رمز عبور به آن نیاز دارید. در بخش Password باید یه رمز حداقل 8 کاراکتری که در اون حروف بزرگ، حروف کوچک و اعداد به کار رفته باشد را وارد نمایید. در کادرهای First name و Surname به ترتیب باید اسم کوچیک و نام خانوادگی خود را وارد نمایید. در کادر Date of Birth هم می‌توانید تاریخ تولد خودتون رو به تاریخ میلادی وارد کنید که به ترتیب ماه، روز و ساله. برای وارد نمودن تاریخ دقیق میلادی هم می‌توانید با سرچ تبدیل تاریخ شمسی به میلادی در گوگل به راحتی این کار رو انجام بدهید. در بخش Country / Region هم باید کشورتون رو انتخاب کنید و بهتره از کشوری که در گوگل پلی تعیین کردید استفاده کنید تا مشکل خطا در مرحله آخر ایجاد نشه. بعد از زدن تیک گزینه Agree to Terms and Conditions روی گزینه Next در پایین صفحه بزنید تا به مرحله بعدی بروید.
  • در این محله باید کد 6 رقمی ارسالی توسط اپل رو که به ایمیل شما با نام Apple ارسال گردیده است در بخش Code وارد کنید و بعد روی گزینه Continue در پایین صفحه بزنید. اگر کد ارسالی را به درستی وارد کرده باشید و اشتباهی در انجام مراحل ساخت اپل آیدی رایگان را درست انجام داده باشید، مراحل ساخت اپل آیدی رایگان به اتمام می‌رسد و می‌توانید از ایمیل و رمز به راحتی روی دستگاه های اپلی خود استفاده نمایید.

جمع بندی ساخت اپل آیدی رایگان

در این مقاله سعی نمودیم روش های مختلف ساخت اپل آی دی رایگان را مرحله به مرحله با تمامی جزییات به زبان ساده توضیح بدیم. همانطور که می‌دانید اگر شماره موبایل های ایران تحریم نبود برای ساخت اپل آیدی رایگان تا این حد مشکل و دردسر نداشتیم اما چاره‌ای نبود.

نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button