✌🏻 مثل آب خوردن گوشیت رو عوض کن، اونم قسطی!
خرید آیفون X دست دوم

چرا ایرانی ها تمایل به خرید آیفون X دست دوم دارند؟

آیفون X دست دوم ویژگی های بسیار منحصر به فردی دارد که برخی از آن ها برای اولین بار در صنعت موبایل پیاده سازی شده‌اند و پیش از این در هیچ گوشی شاهد ارائه آن ها نبودیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی 10 ویژگی جدید گوشی آیفون X دست دوم بپردازیم که تاکنون در هیچ گوشی دیگری وجود نداشتند. با موبایلکدههمراه باشید.

معرفی اجمالی آیفون X دست دوم

جالب است بدانید اپل که به عنوان یکی از شناخته شده ترین شرکت های تولید کننده گوشی موبایل در دنیا ست و کمپانی که از نگاه بسیاری افراد نوآورترین شرکت تولید کننده گوشی در بازار بین المللی موبایل می باشد، با رونمایی از آیفون X دست دوم ، تاریخچه گوشی‌های هوشمند را به دو بخش قبل از تولید آیفون X دست دوم و بعد از تولید آیفون X دست دوم تقسیم کرده است.

در بین سه آیفون جدیدی در سری ایکس، که در آن دوران کمپانی اپل معرفی کرده بود، آیفون X دست دوم جایگاه ویژه ای پیدا کرده بود، چرا که با آیفون های عادی و پیشین اپل تفاوت زیادی داشته و از نظر طراحی یک محصولِ منحصر به فرد بود و حتی می‌توان گفت بیشتر از یک گوشیِ هوشمند بوده است. اما اصلا می‌دانستید که آیفون X دست دوم شامل ویژگی‌هایی ست که تاکنون در هیچ گوشیِ دیگری به کار برده نشده‌ است و حتی می‌توان گفت برای اولین بار‌‌در صنعت موبایل سازی و ساخت گوشی‌های هوشمند اجرا شده است. تصمیم گرفتیم در‌این مقاله، 10 ویژگی خاص از آیفون X دست دوم را به شما علاقه‌مندان به خرید آیفون X دست دوم معرفی نماییم، ویژگی‌هایی که علاوه بر گذشت سال‌ها از تولید این گوشی، هنوز هم جذاب و کاربردی هستند؛ با سایت موبایل کده همراه باشید.

بیشتر بخوانید: خرید آیفون دست دوم با اقساط بلند مدت

خرید آیفون X دست دوم ؛ قابلیت Face ID 

اگر قصد آیفون X دست دوم را دارید باید بدانید تا‌به امروز شرکت های زیادی سعی نموده‌اند تا سیستم های مختلف تشخیص چهره را بر روی گوشی های هوشمند خود پیاده سازی و اجرا نمایند و بسیاری از آن ها در قبال پیاده سازی این مسئله با شکست رو به رو گشته‌اند. حتی می‌توان گفت بعد از گذشت این همه مدت، هنوز هیچ شرکتی نتوانسته بود قابلیت تشخیص چهره گوشی‌های تولید شده کمپانی خود را بدون لگ و تاخیر و باگ،جایگزین اسکنر انگشت نمیاد، اما شرکت اپل با رونمایی از آیفون X دست دوم این کار را انجام داد و با حذف تاچ آیدی (Touch ID) از آیفون X دست دوم و جایگزین کردن آن با قابلیت تشخیص چهره،  فناوری منحصر به فرد و دانش مهندسان خود را به رخ سایر کمپانی‌های تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند کشید و به همین دلیل است که اپل سال‌هاست که بی‌همتا و بی رقیب است و هر ساله در زمان عرضه محصولات جدید خود علاقه‌مندان به خرید آیفون در مقابل اپل استور‌های سراسر جهان از شب قبل به صف می‌ایستند تا جزو اولین نفراتی باشند که لذت داشتن محصول جدید این کمپانی بی نظیر را می‌برند.

علاوه بر این موضوع یک مسئله دیگر هم قابلیت Face ID آیفون X دست دوم را منحصر به فرد می‌کند و آن این است که در سیستم Face ID اپل از اسکن سه بعدی صورت کاربر استفاده میگردد که یک روش کاملا منحصر به فرد و جدید به شمار می‌آید. این سیستم به قدری دقیق عمل می‌نماید که علاوه بر تشخیص و گول نخوردن در شرایطی خاص مانند قرار دادن عکس صاحب گوشی در مقابل آن، می‌تواند چهره صاحب خود را، حتی بعد از تغییراتی مانند لاغر شدن، گذاشتن ریش، عینک زدن، تغییر فرم مو، کلاه گذاشتن و…به درستی شناسایی نماید. بنابراین Face ID یکی از اولین و جالب ترین نوآوری های آیفون X دست دوم به حساب می‌آید.

خرید آیفون X دست دوم ؛ قابلیتTrue Tone  در آیفون ایکس کارکرده

جالب است بدانید قابلیت True Tone ویژگی به حساب می‌آمد که قبل از به کارگیری آن در آیفون X دست دوم، در آیپد های اپل استفاده می‌گردید. به موجب این قابلیت، آیفون X دست دوم می‌تواند شدت نور محیط اطراف را سنجیده و با توجه به آن تعادل نمایش رنگ سفید و همچنین شدت و رنگ های دیگر بر روی نمایشگر را بهینه سازی نماید. بدین صورت همواره بهترین کیفیت تصویر توسط صفحه نمایش آیپد ارائه می‌گردید. ولی در حال حاضر برای اولین بار این قابلیت درآیفون ایکس دست دوم ارائه گردیده است.

خرید آیفون ایکس کارکرده ؛ ضبط ویدیو با آیفون ایکس کارکرده

همانطور که در بالا اشاره کردیم قدرت و منحصر به فرد بودن کمپانی اپل را علاوه بر پیش‌رو بدون و پرچم‌دار بودنش در بازار موبایل، می‌توانیم در طراحی دوربین‌هایش ببینیم! یکی از ویژگی های کاملا جدید و برتری که دوربین آیفون ایکس کارکرده ارائه کرده است، مربوط به توانایی آن در ضبط ویدیو های 4K با نرخ 60 فریم در هر ثانیه می‌شود. بدین سبب ضبط فیلم با وضوح 4K به ویژه در شرایطی که جسم یا فردی در ویدیو در حال حرکت باشد، بسیار دقیق تر، روان تر و بهتر از گذشته انجام خواهد شد. پس از یاد نبرید که قابلیت ضبط ویدئو های 4k با نرخ 60 فریم در هر ثانیه هم از دیگر ویژگی های جدید و اختصاصی آیفون ایکس دست دوم است که پیش از این در گوشی مشابه آن را ندیده بودیم.

آیفون ایکس دست دوم

خرید آیفون ایکس دست دوم ؛ قابلیت اسلوموشن در آیفون ایکس کارکرده

ویژگی بعدی که باید به آن اشاره نماییم مربوط به توانایی ضبط ویدئو‌های اسلوموشن با وضوح تصویر فول اچ دی و نرخ 240 فریم در‌هر ثانیه توسط دوربین اصلی آیفون ایکس کارکرده می‌شود! تا پیش از این امکان ضبط ویدیو های اسلوموشن فول اچ دی با حداکثر نرخ 120 فریم در هر ثانیه توسط آیفون 7 اپل محقق شده بود، اما هم اکنون این نرخ فریمی دو برابر گردیده است و به 240 فریم در هر ثانیه رسیده است. بدین صورت تجربه بی‌نظیر از ضبط ویدئو‌های اسلوموشن تجربه خواهید کرد. آیفون ایکس کارکرده اولین گوشی هوشمندی محسوب می‌گردد که این ویژگی را در خود جای داده است.

خرید آیفون ایکس دست دوم ؛ ویژگی Portrait Lightening  در آیفون ایکس کارکرده

همانطور که گفتیم دوربین آیفون ایکس دست دوم می‌تواند به وضوح اقتدار شرکت اپل را به نمایش بگذارد و ویژگی هایی که دارد بسیار متعدد و جالب توجه می‌باشند. یکی دیگر از ویژگی های جدیدی که در دوربین آیفون ایکس دست دوم ارائه شده، مربوط به قابلیت Portrait Lightening می‌باشد. به علت داشتن این ویژگی و قابلیت کاربر می‌تواند حتی بعد از ضبط عکس هایش افکت های نوری زیبایی را به تصاویر گرفته شده توسط آیفون ایکس دست دوم اعمال نماید و حتی این امکان در این گوشی قرار داده شده است تا شکل و حتی زاویه تابش نور طبیعی مانند خورشید و یا نورهای مصنوعی به بخش اصلی عکس را تغییر دهد. درنتیجه می‌توان گفت قابلیت Portrait Lightening هم یکی دیگر از ویژگی های جذاب این گوشی می‌باشد که باعث شده علاقه به خرید آیفون ایکس دست دوم بیشتر گردد.

خرید آیفون ایکس دست دوم ؛ ویژگی انیموجی در آیفون ایکس کارکرده

یکی از ویژگی های زیبا، نو، خاص و سرگرم کننده آیفون ایکس دست دوم مربوط به انیموجی (Animoji) میگردد. خریداران آیفون ایکس دست دوم می‌توانند در حین استفاده از برنامه iMessage و ارسال و دریافت پیام با دوستان خود به جای انتخاب یک اموجی ساده به منظور بیان احساساتشان، آن اموجی را انتخاب و سپس با ایجاد حالت مود و احساسی که در آن لحظه بر روی صورت خود دارند، دقیقا آن حالت را در اموجی هم پیاده سازی و برای دوستشان ارسال نمایند. این عمل از طریق دوربین سلفی آیفون ایکس کارکرده امکانپذیر می‌گردد.

باید بدانید دوربین TrueDepth آیفون ایکس دست دوم اپل می‌تواند حرکات 50 عضله صورت را به طور دقیق ردیابی کند و به این صورت دقیقا حالتی که بر روی چهره کاربر نمایش داده می‌گردد را بر روی اموجی مورد نظر خود شبیه سازی نماید. جالب تر از آن این است که کاربران فقط محدود به ارسال یک اموجی ثابت نمی‌باشند و این امکان برای کاربران آیفون ایکس دست دوم وجود دارد تا به جای ارسال اموجی صحبت نمایند و سپس آن را به صورت یک تصور متحرک برای مخاطب خود ارسال کنند. در نهایت اگر بخواهیم جمع‌بندی نماییم باید در نظر داشته باشید که قابلیت انیموجی در آیفون ایکس دست دوم هم یکی دیگر از ویژگی های خاص و سرگرم کننده ای به حساب می‌آید که برای اولین بار در ساخت گوشی‌های هوشمند ، در آیفون ایکس دست دوم ارائه گردیده است.

خرید آیفون ایکس دست دوم ؛ دوربین سلفی در آیفون ایکس کارکرده

بهره‌مندی آیفون ایکس دست دوم از دوربین سلفی TrueDepth هم به نوبه خود ، درزمان عرضه و تولید آیفون ایکس دست دوم  یکی از نوآوری‌‌های جذاب به حساب می‌آمد که قبل از آن مشابه آن را در هیچ گوشی و برند دیگری دیده نشده بود و به کار نرفته بود و به جرات می‌توان گفت این گوشی و ویژگی‌های نوآورانه آن باعث شد تا از آن به بعد، دیگر کمپانی‌های سازنده موبایل‌های هوشمند رو به به روز‌رسانی فناوری‌های به کار رفته در گوشی‌های خود بیاورند. این سنسور دوربین 7 مگاپیکسلی به دلیل درک بالایی که از محیط داشت حتی کاربران را قادر به ضبط تصاویر سلفی و سپس بلوری کردن پس زمینه می‌نماید. پس هرگز از یاد نبرید و فراموش نکنید، آیفون ایکس دست دوم اولین گوشی هوشند در بازار بین‌المللی بود که از دوربین سلفی TrueDepth بهره‌مند گردید!

آیفون ایکس دست دوم

آیفون ایکس دست دوم ؛ فلش دوربین چهارگانه در آیفون ایکس کارکرده

گوشی آیفون 7 اپل هم به چراغ های فلش LED چهارگانه True Tone مجهز شده بودند، اما قابلیت Slow Sync را متاسفانه ارائه نمی‌دادند! حال در آیفون ایکس دست دوم این قابلیت به مجموعه نام برده شده اضافه گردیده است. به موجب قابلیت Slow Sync ترکیبی از شاتر با سرعت پایین و یک پالس نوری کوتاه را ارائه می‌گردد و این امر باعث شده است تا در شرایط بکارگیری چراغ فلش در محیط های باز فقط جسم یا فرد نزدیک دوربین بیش از اندازه تحت تابش نور قرار نگیرد و پشت سر او تاریک نباشد، بلکه حالتی متعادل تر در میان این دو بخش به نمایان گردد. تا پیش از این قابلیت مذکور نه در هیچ گوشی ارائه شده بود و نه حتی آیفون های قبلی کمپانی اپل از آن بهره‌مند بودند.

خرید آیفون ایکس دست دوم ؛ مجهز به موتور عصبی 

تراشه ای که در آیفون ایکس دست دوم از آن استفاده شده، تراشه A11 Bionic نام گرفته است. این تراشه بسیار قدرت بوده و از یک موتور عصبی (Neural Engine) اختصاصی بهره‌مند شده است که امکان دسترسی به ویژگی ها و قابلیت های نرم افزاری بسیار متعدد و متنوعی را در آیفون ایکس دست دوم محقق می‌سازد. البته پیش از رونمایی آیفون ایکس دست دوم ، شرکت چینی هوآوی هم نمونه ای از این نوع تراشه ها و تکنولوژی نسبتا مشابه را رونمایی نمود، اما اپل اولین برندی است که با اقتدار کامل و مطمئنا کیفیت عملکرد بیشتر تراشه A11 Bionic را ضمن تجهیز به موتور عصبی اختصاصی در یک گوشی مورد استفاده قرار می‌دهد.

خرید آیفون ایکس دست دوم ؛ لبه زیرین نمایشگر آیفون ایکس کارکرده

شاید شما هم در هنگام خرید آیفون ایکس دست دوم به این فکر بیوفتید که صفحه نمایش بدون حاشیه ایده شرکت های اندرویدی بوده و اپل در آیفون ایکس از این ایده کپی برداری کرده است! خب شاید اینطور باشد! اما همانطور که همه ما می‌دانیم شرکت اپل همیشه آینده نگر بوده و نیاز و تقاضای بازار را برای ۱۰ سال آینده پیش‌بینی می‌کند و در نهایت هم یک قدم رو به جلو هم بر می‌دارد! اگر به لبه زیرین نمایشگر آیفون ایکس دست دوم دقت نمایید متوجه خواهید شد که دقیقا مشابه با لبه های دو سمت راست و چپ دستگاه هیچ زائده‌ای در لبه زیرین آن هم وجود ندارد و به نوعی لبه زیرین آیفون ایکس هم بدون حاشیه می‌باشد. جالب است بدانید که این ویژگی تنها به آیفون ایکس دست دوم اختصاص داده شده است و تمام گوشی هایی که هم اکنون با نمایشگر بدون حاشیه روانه بازار شده‌اند (مثل سامسونگ گلکسی اس 8) دارای زائده‌ای در لبه زیرین نمایشگر خود می‌باشند. این ویژگی هم از ویژگی هایی به حساب می‌آید که برای اولین بار در صنعت موبایل اپل آن را در گوشی آیفون ایکس دست دوم پیاده سازی می‌نماید.

جمع‌بندی خرید آیفون ایکس دست دوم

همانطور که در این مقاله درباره ویژگی‌های جذاب و پرکاربرد جدید آیفون ایکس دست دوم صحبت نمودیم که تا پیش از این در هیچ گوشی موبایلی شاهد بکارگیری آن ها نبودیم. چنانچه در رابطه با آیفون ایکس دست دوم یا آیفون 8 و 8 پلاس اپل نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان سایت موبایل کده از آن ها راهنمایی بخواهید و شرایط خرید اقساطی آیفون ایکس دست دوم را در سایت موبایلکده مشاهده نمایید.

نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button