✌🏻 مثل آب خوردن گوشیت رو عوض کن، اونم قسطی!
زمان مطالعه: ۲۷ دقیقه
آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو

خرید آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو ؟

اگر با سرچ و جست‌و‌جوی کلماتی مثل آیفون اکیتو، آیفون نات‌اکتیو،تفاوت آیفون اکتیو و آیفون نات ‌اکتیو،آیفون کارکرده اکتیو بخرم یا آیفون نات‌اکتیو و آيفون  Active یا آيفون  Not Active به این مقاله رسیده‌اید جای درستی را پیدا کرده‌اید.

در این مقاله تفاوت آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو  را بررسی می‌کنیم تا اگر قصد خرید آیفون کارکرده اکتیو و یا قصد خرید آیفون نات اکتیو را دارید،  بتوانید به‌راحتی و با خیال راحت خرید آیفون خود را به‌انجام برسانید. پس با  سایت موبایلکده همراه باشید تا هرآنچه که نیاز دارید راجع‌به آیفون‌های Active و Not Active بدانید به دست بیاورید…

اگر جزو افرادی باشید که به محصولات اپل علاقه دارید یا به تازگی یک آیفون کارکرده خریداری نموده‌اید، حتما عبارت آیفون اکتیو (Active) یا آیفون نات اکتیو (Not Active) را شنیده‌اید. شاید از خودتان بپرسید که تفاوت آیفون اکتیو و نات‌ اکتیو چیست و آیفون اکتیو برای خرید بهتر است یا آیفون نات اکتیو؟

بدون شک درهنگام خرید آیفون دست دوم و یا آکبند، در قسمت مشخصات خرید با عبارت آیفون نات اکتیو و آیفون اکتیو برخورد داشته‌اید، اما سوالی که برای شما پیش می آید این است که تفاوت آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو در چیست ؟ خرید آیفون اکتیو بهتراست و یا خرید آیفون نات اکتیو ؟


همانطور که می‌دانید بحث خرید آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو بعد از رونمایی آیفون های سری 13 در بازار ایران به شدت داغ شده است! اگر  به لیست قیمت آیفون در سایت‌ها و پیج‌های اینستاگرامی نگاه کرده باشید متوجه شده‌اید که در حال حاضر دو مدل آیفون در بازار موبایل وجود دارد.

اولی آیفون اکتیو و یا آکبند است و دومین مدل موجود در بازار،  آیفون دست دوم و یا آیفون نات اکتیو می‌باشد که تفاوت این دو مدل در قیمت خرید آن‌‌هاست و اختلاف قیمت دو تا چهار میلیون تومانی  باهم دارند! اما اگر از قیمت خرید این دو مدل گوشی آیفون بگذریم اصلا داستان Active و not Active آیفون ها در چیست؟ چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ اگر قصد خرید آیفون دارید یا دوست دارید جواب این سوال ها رو بدانید؛ حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!


روند ورود گوشی های اکتیو شده به بازار ایران

قبل از اینکه بخوایم در مورد آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو صحبت نماییم لازم است در مورد روند ورود تمام گوشی ها به ایران توضیحی بدیم! در  کشور عزیزمان ایران به دلیل وجود تحریم‌ها این امکان وجود ندارد تا بتوان به صورت مستقیم از کمپانی ها بزرگ مانند اپل خرید انجام داد. کمپانی‌های تولید کننده گوشی هم ریسک همکاری با ایران را به دلیل وجود همین تحریم‌ها قبول نمیکنند و سعی دارند این تحریم‌های جهانی را دور بزنند! به همین دلیل کمپانی های بزرگ محصولات خود را در هر منطقه به توزیع کننده به فروش می‌رسانند و این توزیع کننده ها مسئولیت پخش محصولات رو بر عهده دارند!

جالب است بدانید زمانی که شما به عنوان یک کشور از کمپانی بزرگی مانند اپل در خواست خرید محصول دارید باید متعهد شوند که 90 درصد ان سفارش را داخل کشور خودتان مصرف نمایید و فقط اجازه دارید 10 درصد از آن تعدادی که سفارش داده‌اید را ‌در کشور های دیگر به‌فروش برسانید! برای اینکه بتوانید این گوشی ها را به کشور های دیگر بفروشید مجبور هستید یک بار گوشی را در کشور خودتان با سیم کارت داخلی اکتیو نمایید و بعد از اکتیو نمودن آن گوشی دوباره بسته بندی کنید و به کشور های دیگر بفروشید! در نتیجه 90 تا 95 درصد گوشی هایی که وارد ایران میشوند حتما یک بار در کشور مبدا و سفارش دهنده روشن و اکتیو شدن! اما سوالی که پیش میاد اینه که چرا فقط این حساسیت روی گوشی های آیفون وجود دارد که گوشی قبلا Active شده یا نشده؟

نحوه تشخیص گوشی آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو

حالا که فرق گوشی اکتیو و نات اکتیو را دانستیم موقع آن است که نحوه تشخیص اکتیو بودن و یا نات اکتیو بودن آیفون را نیز بدانیم. برای تشخیص گوشی ایفون اکتیو از آیفون نات اکتیو  قبل از روشن کردن گوشی باید سریال نامبر یا شناسه IMEI که بر روی جعبه گوشی نوشته شده را در سایت اپل بررسی کنید. اگر گوشی نات اکتیو باشد، پیامی با عنوان Please Active Your iPhone را نمایش می دهد و یعنی گوشی فعال نشده و آن را فعال کنید که در این صورت شما می توانید گوشی آیفون را آنباکسینگ و فعال کنید.

اما اگر گوشی اکتیو بود اطلاعاتی در مورد تاریخ فعال ( تاریخ خرید از اپ استور و یا اولین فعال سازی)، پشتیبانی گوشی و تاریخ گارانتی را به شما نشان می دهد که با استفاده از آن می توانید بفهمید گوشی در چه تاریخی فعال شده است.

نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که بعد از روشن کردن گوشی حتما از یکسان بودن شناسه IMEI گوشی با شناسه نوشته شده بر روی جعبه اطمینان حاصل کنید. با این دو روش زیر می توانید شناسه گوشی را پیدا نمایید.

کد #06#* را شماره گیری کنید و یا به قسمت تنظیمات گزینه General و About مراجعه کنید و سپس کد نوشته شده در قسمت Serial Number را بردارید.

تمامی مراحل تعیین اکنیو بودن یا نات اکتیو بودن گوشی آیفون خود را مانند تصاویر زیر در سایت رسمی اپل به ادرس Check your device’s coverage (apple.com) بررسی نمایید.

آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو

نحوه تشخیص گوشی آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو

حالا که فرق گوشی اکتیو و نات اکتیو را دانستیم موقع آن است که نحوه تشخیص اکتیو بودن و یا نات اکتیو بودن آیفون را نیز بدانیم. برای تشخیص گوشی ایفون اکتیو از آیفون نات اکتیو  قبل از روشن کردن گوشی باید سریال نامبر یا شناسه IMEI که بر روی جعبه گوشی نوشته شده را در سایت اپل بررسی کنید. اگر گوشی نات اکتیو باشد، پیامی با عنوان Please Active Your iPhone را نمایش می دهد و یعنی گوشی فعال نشده و آن را فعال کنید که در این صورت شما می توانید گوشی آیفون را آنباکسینگ و فعال کنید. اما اگر گوشی اکتیو بود اطلاعاتی در مورد تاریخ فعال ( تاریخ خرید از اپ استور و یا اولین فعال سازی)، پشتیبانی گوشی و تاریخ گارانتی را به شما نشان می دهد که با استفاده از آن می توانید بفهمید گوشی در چه تاریخی فعال شده است.

نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که بعد از روشن کردن گوشی حتما از یکسان بودن شناسه IMEI گوشی با شناسه نوشته شده بر روی جعبه اطمینان حاصل کنید. با این دو روش زیر می توانید شناسه گوشی را پیدا نمایید.

کد #06#* را شماره گیری کنید و یا به قسمت تنظیمات گزینه General و About مراجعه کنید و سپس کد نوشته شده در قسمت Serial Number را بردارید.

تمامی مراحل تعیین اکنیو بودن یا نات اکتیو بودن گوشی آیفون خود را مانند تصاویر زیر در سایت رسمی اپل به ادرس Check your device’s coverage (apple.com) بررسی نمایید.

اهمیت آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو در ایران

همانطور که در بالا، روند ورود گوشی هایی مانند آیفون اکتیو و آیفون نات اکنیو را به بازار ایران توضیح دادیم اکثر گوشی هایی که در بازار ایران وجود دارند حتما باید یک بار در کشور  مبدا و سفارش دهنده اکتیو گردند! اما واقعا چرا اکتیو شدن آیفون ها در بازار ایران تا این حد اهمیت دارد و  مهم است؟

باید بدانید اولین دلیلی که باعث می‌گردد اکتیو بودن آیفون ها مهم باشد؛ قیمت گوشی های آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو در ایران است! نباید فراموش کنید که شما دارید هزینه نسبتا زیادی را برای خرید آیفون پرداخت می‌نمایید و انتظار دارید گوشی آیفونی را که به اسم آکبند و نات اکنیو خربداری کرده‌اید و برای اولین بار جعبه‌گشایی می‌نمایید و روشن می‌کنید و لذت خرید آیفون نات اکتیو را ببرید. دلیل دومی که اکتیو بودن یا نات اکتیو بودن آیفون ها اهمیت دارد، راحتی تشخیص دادن اکتیو بودن آیفون هاست.همانطور که مراحل بررسی اکتیو بدون یا نات اکتیو بودن آیفون را از طریق سایت رسمی اپل در بالا به طور کامل آموزش دادیم شما به راحتی این امکان را دارید تا متوجه گردید گوشی آیفونی که خریداری می‌نمایید دقیقا در چه تاریخی اکتیو گردیده است و همین امر باعث می‌گردد گوشی های آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو  تقرییا بین ۲ تا 5 میلیون تومان اختلاف قیمت وجود داشته باشد!


درست است که وجود تنوع در بین گوشی‌های هوشمند جذاب است و باعث شده تا خریداران موبایل امکان انتخاب در بین سیل عظیمی از سری و مدل گوشی موبایل داشته باشند اما از طرف دیگیر این فراوانی و تنوع گوشی‌های موبایل مختلف در بازار باعث گردیده که شما هنگام خرید آیفون کارکرده و یا آکبند و یا سایر مدل‌های گوشی هوشمند سردرگم شوید. در مورد آیفون‌ها این سردرگمی به دلیل پارت نامبرهای مختلف گوشی‌های اپل، بحث استوک بودن و اکتیو و نات اکتیو بودن دو چندان می‌شود و هر کاربری قبل از خرید آیفون دست دوم و کارکرده و یا خرید آيفون آکبند باید به دنبال پاسخ پرسش‌های فراوانی باشد.

در ادامه این مطلب با موبایلکده همراه باشید تا به این سوال پاسخ ‌دهیم که گوشی اپل و آیفون اکتیو بخریم یا  آیفون نات اکتیو . پس اگر قصد خرید آیفون کارکرده اکتیو شده دارید و یا قصد خرید آیفون نات اکتیو و آکبند ، حتما در ادامه این متن همراه موبایل کده باشید.


آیفون اکتیو  و آیفون نات اکتیو چه معنایی دارند؟

برای واردات کالاهای خارجی به‌ویژه کالاهای دیجیتال مانند گوشی موبایل حساسیت‌هایی وجود دارد. شرکت‌ سازنده، شرکت وارد کننده، قوانین تجاری و دستورالعمل‌های گمرکی کشورهای مختلف همگی در این روند دخیل می‌باشند.بسیاری از کاربران ممکن است عبارت اکتیو را شنیده باشند. دستگاه اکتیو یا فعال از نظر فناوری به عنوان وضعیت عملیاتی دستگاه گفته می‌شود.


همانطور که در بالا گقتیم هر آیفون با یک شماره سریال مشخص و منحصر به فرد وارد بازار موبایل در ایران می‌شود و این شماره سریال مانند اثر انگشت هر آیفون است. تمام گوشی‌های اپل به صورت نات اکتیو یعنی فعال نشده وارد بازار می‌شوند و به محض این که گوشی برای اولین بار به اینترنت متصل شود اپل این محصول را دیگر به عنوان یک گوشی فعال یا Active به حساب می‌آورد.

این موضوع دلایل مختلفی دارد ولی بخش زیادی از آن به دلیل شروع تاریخ گارانتی خود اپل برای آیفون ‌ها است که البته ما در ایران از این گارانتی بهره‌مند نیستیم. پس تا این قسمت متوجه شدیم که گوشی Active یعنی حداقل یک بار روشن شده و به اینترنت متصل شده است و گوشی Not Active یعنی تا به حال به اینترنت متصل نشده و به بیان دیگر تا به حال روشن نشده و کاملا نو است.

اگر بخواهیم به طور خلاصه تفاوت اصلی آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو را بیان نماییم، آیفون اکتیو (Active)  به این معنی است که عملکرد تلفن فعال شده است، در مقابل آن آیفون غیر فعال یا آیفون نات اکتیو وجود دارد و به این معنی است که  دستگاه هنوز فعال و یا حتی روشن نشده است.

داستان آیفون‌های فعال و یا آیفون اکتیو چیست؟

همان‌طور که می‌دانید اپل به صورت مستقیم به دلیل تحریم‌‌ها محصولات خود را در اختیار کشور ایران قرار نمی‌دهد و این موضوع به وضوح با نبود شماره‌های ایران برای ساخت اپل آیدی قابل درک است.

از طرفی واردکنندگان گوشی آیفون این محصولات را از طریق کشورهای دیگر وارد بازار ایران می‌نمایند. به عنوان مثال گوشی که برای کشور چین و یا کشور سنگاپور ساخته شده توسط واردکنندگان ایرانی خریداری شده و وارد بازار کشور می‌شود و به همین دلیل بحث پارت نامبر به‌وجود می‌آید.

پارت نامبر چین یعنی مقصد آیفون خریداری شده شما کشور چین بوده و حالا این گوشی وارد بازار کشور ما شده است. طبق ادعای واردکنندگان هر کشور بیشتر از یک حد مشخصی نمی‌تواند محصولات مخصوص کشور خود را به کشورهای دیگر بفروشد. یعنی مثلا سنگاپور یا چین بیش از درصد مشخصی نمی‌توانند آیفون ‌های ساخته شده برای کشور خود را در اختیار ایران قرار دهند.

اپل از طریق همین داستان اکتیو شدن متوجه می‌شود که آیفون های خود برای اولین بار در کدام کشور فعال شده‌اند و به همین دلیل واردکنندگان مجبور هستند بخش زیادی از ایفون‌ها را در کشور مبدا فعال کرده و سپس به صورت اکتیو شده وارد بازار کشور کنند. یعنی مثلا واردکننده باید آیفون 13  پرومکس نات اکتیو خریداری شده را برای اولین بار در کشور چین فعال نموده و سپس آن را وارد ایران کند تا چین نیز با اپل دچار مشکل نشود.

این موضوع باعث می‌شود تا حجم زیادی از محصولات اپل به صورت اکتیو شده وارد بازار کشور بشوند و بخش کوچکی امکان وارد شدن به صورت اکتیو نشده را داشته باشند و همین موضوع موجودی نیز باعث می‌شود تا قیمت ایفون‌های اکتیو نشده در بازار بیشتر شود.

آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو

آیفون اکتیو بخرم یا آیفون نات اکتیو؟  Iphone ACTIVE یا Iphone NOT ACTIVE؟

تا اینجا تفاوت آیفون اکتیو کارکرده و آیفون نات اکتیو  و آکبند و اینکه چرا گوشی آیفون قبل از فروش فعال می‌شوند توضیح دادیم و در مورد گوشی آیفون اکتیو چیست و روش تشخیص و استعلام اکتیو و یا نات اکتیو بودن گوشی‌های آیفون  اطلاعات کاملی دارید. اما با این حال و حتی با فهمیدن نحوه تشخیص اکتیو یا نات اکتیو بودن گوشی ممکن است برخی کاربران باز هم در مورد خرید آیفون اکتیو تردید داشته باشند و این ریسک را نپذیرید، برخی حتی تصور می کنند که اکتیو به معنای گوشی استفاده شده و استوک است. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که گوشی آیفون Active و Not Active از نظر سخت افزاری هیچ تفاوتی با هم ندارند و اگر به تفاوت قیمتی که دارند اهمیت نمی دهید و همچنین اگر خرید آیفون 13 اکتیو   ، خرید آیفون ۱۳ نات اکتیو  و یا سایر مدل‌های آیفون مانند آیفون ۱۳ پرومکس نات اکتیو و آیفون ۱۳ پرومکس اکتیو  ،  که این روزها آخرین سری از گوشی‌های آیفونی است که در کشور ایران ریجستر می‌شود را ریسک می دانید سایت موبایلکده به شما پیشنهاد می‌دهد که آیفون Not Active را تهیه  و خریداری نمایید. اما اگر هزینه برای شما جزو موارد مهم در انتخاب و خرید آیفون 13  و خرید آیفون ۱۳ پرومکس است و این ریسک را قبول می کنید، می توانید روی به خرید آیفون Active و یا خرید آیفون ۱۳ کارکرده و آیفون ۱۳ پرومکس کارکرده بیاورید!

گوشی‌های اکتیو از لحاظ کارکردی، نو بودن، بسته‌بندی و شرکت سازنده هیچ تفاوتی با گوشی‌های نات اکتیو ندارند. تنها تفاوت این دو در آن است که گوشی‌های اکتیو قبل از ورودشان به ایران روشن شده‌اند. البته شرکت‌های گارانتی‌کننده گوشی‌های موبایل را بدون هیچ مشکلی با ۱۸ ماه گارانتی و کد رجیستری به مشتریان خود تحویل می‌دهند.

همانطور که کمی قبل‌تر  ، در پاراگراف بالا توضیح دادیم واردکنندگانی که در کشور مبدا به طور مستقیم از کمپانی اپل خرید می‌نمایند و سپس گوشی‌های آیفون را در کشور های دیگر مانند ایران به فروش می‌رسانند  ، به این دلیل که شرکت‌های  واسط هستند  و درصورت فروش گوشی‌های آیفون به صورت انبوه و بدون رعایت قوانین کمپانی اپل ، با این کمپانی به مشکل برخواهد خورد مجبور  هستند بخش زیادی از  گوشی‌های آيفون را یک بار در کشور مبدا روشن و اکتیو نمایند و سپس به طور اکتیو شده وارد بازار کشور های مختلف کنند و به فروش برسانند ، پس با توجه به توضیحات داده شده به طور قطع می‌توان گفت تمامی این گوشی‌های اکتیو شده وارداتی آیفون کاملا نو و آکبند هستند و در اصلاح تنها به جهت دور زدن قوانین کمپانی اپل این گوشی‌ها یک بار اکتیو می‌گردند و به اینترنت متصل می‌شوند تا در سایت  رسمی اپل اکتیو گردند، پس شما اگر قصد خرید آیفون نات اکتیو را دارید با خیال راحت می‌توانید این نوع از گوشی‌های اپل را که به ظاهر اکتیو شده اند را خریداری نمایید ، اما این موضوع یک بخش دیگری نیز دارد و آن هم این است که از هیچ طریقی شما امکان نخواهید داشت تا ایفون‌های کارکرده و استوک را از آیفون نو اکتیو شده تشخیص دهید.

باید بگویم به دلیل وجود این موضوع در خرید و فروش آیفون نات اکنیو و آیفون اکتیو ، سودجویانی هستند که گوشی‌های آیفون کارکرده را به گونه‌ای با نرم افزار‌های مربوطه ریست می‌کنند که شما حتی نمی‌توانید تشخصی دهید که باطری این گوشی آیفون ۱۳ تعویض شده و حالا با این ترفند به عنوان آیفون آکبند به شما می‌فروشند ، پس به شدت توصیه می‌شود اگر تصمیم به خرید آیفون ۱۳ اکتیو و یا خرید آیفون ۱۳ نات اکتیو دارید ، حتما خرید خود را از فروشگاه ها و سایت‌های معتبر ی مانند سایت موبایلکده انجام دهید.

به طور مثال سری گوشی‌های آیفون 13 در شهریور 1400 معرفی شده و پس از آن وارد بازار کشور  ایران شده‌اند پس بدون شک اگر در آبان ماه ، شما گوشی  آیفون 13 اکتیو خریداری می‌کردید قطعا این موبایل دست دوم یا کارکرده نبوده و طبق توضیحات داده شده در بالا، تنها در کشور مبدا یک بار اکتیو شده ، اما  تصور کنید که حالا بیشتر از 2 سال از عرضه این گوشی‌ها گذشته است و در سال ۱۴۰۲ شما تصصمیم به خرید آیفون ۱۳ پرومکس نات اکتیو گرفته اید ، این یعنی تعداد آیفون ۱۳ پرومکس دست دوم و کارکرده نسبت به سال ۱۴۰۰ بیشتر شده و واقعا تشخیص آن از گوشی نو اکتیو شده بسیار دشوار است. پس در جواب به این سوال که گوشی اکتیو بخریم یا نه؟ باید بگوییم که شما دو راه کلی پیش رو دارید.
اما کارشناسان موبایلکده برای اینکه خیال شما مشتریان وفادار خود را از آکبند بودن و خرید آیفون ۱۳ پرومکس نات اکتیو راحت نماید پیشنهاد می‌کند آیفون ۱۳ پرومکس با مدل 5L  خریداری نمایید، چون تنها مدل ۵ ال آیفون ۱۳ پرومکس (iphone 13 pro max 5L (  است که اصطلاحا نوع نمایشگاهی و یا اپل استوری از آیفون می باشد که واقعا آکبند و نات اکتیو است و حتی یک بار هم توسط وارد کننده فعال نگشته که در صورت تمایل به داشتن اطلاعات درباره آیفون 13 پرومکس 5L  می توانید به مقاله شناخت آِیفون هایی با مدل نامبر 5L  در صفحه مقالات سایت موبایل کده مراجعه نمایید.

تصمیم اینکه گوشی اکتیو یا نات اکتیو بخرید با شما است و به خودتان بستگی دارد؛ اما باید بدانید که این گوشی‌ها هیچ فرقی با یکدیگر ندارند. اگر مایل هستید که گوشی آیفون نات اکتیو خریداری کنید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. همچنین می‌توانید با هزینه کمتر، همان گوشی را به صورت اکتیو تهیه کنید.

با همه توضیحات داده شده نتیجه می گیریم که آیفون 13 Not Active خریداری کنید و خیال خود را از بابت کلاهبرداری و دیگر موارد راحت کنید و یا این که به سراغ آیفون 13 کارکرده و یا Active با قیمت مناسبتر و ارزانتر بروید. اگر قصد خرید آیفون 13 اکتیو ، خرید آیفون ۱۳ پرومکس اکتیو و یا خرید آيفون ۱۳ پرومکس نات اکتیو را داشتید چند مورد را به شدت در گوشه ذهن خود داشته باشید. یکی از این موارد این است که حتما از سایت‌ها یا مغازه‌های معتبر خرید خود را انجام دهید تا بدون اینکه حتی شما متوجه گردید آیفون ۱۳ کارکرده را به جای آیفون ۱۳ آکبند و یا آیفون ۱۳ نات اکتیو به فروش نرسانند!

شما با خیال راحت می‌توانید آیفون ۱۳ نات اکتیو مورد نظر خود را از  موبایل کده خریداری کرده و از آکبند بودن محصول مطمئن باشید و اگر هم بودجه کمتری را نسبت به قیمت آيفون ۱۳ نات اکتیو در نظر دارید به شما پیشنهاد می‌کنم به صفحه فروش آیفون ۱۳ کارکرده و یا صفحه فروش آیفون ۱۳ پرومکس کارکرده اما به شدت سالم در سایت موبایلکده بروید و از امکانات جالب این سایت مانند ارسال رایگان به سراسر کشور  و یا فروش آیفون ۱۳ کارکرده قسطی ، آیفون ۱۳ پرو کارکرده قسطی و آیفون ۱۳ پرومکس کارکرده قسطی با اقساط بلند مدت بدون نیاز به ضامن بهرمند شوید. از طرف دیگر ترجیحا به سراغ رنگ‌های جدید آیفون‌ ۱۳ نات اکتیو بروید تا امکان استوک بودن آن کاهش پیدا کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید رنگ سبز آیفون‌ 13  نات اکتیو ، رنگ سبز آیفون ۱۳ پرومکس نات اکتیو در اسفند ماه به بازار عرضه شد و همین امر باعث می‌گردد که گوشی‌های سر ی ۱۳ آیفون موجود استوک و دست دوم این رنگ کمتر باشد.

در این مقاله سعی کردیم تفاوت گوشی آیفون اکتیو و نات اکتیو را بیان کنیم و دلایل این تفاوت‌ها را بررسی کنیم. شما علاقه دارید کدام گوشی‌را بخرید؟ آیا مایل هستید که‌گوشی فعال نشده را خریداری کنید یا برای شما فرقی ندارد؟

همانطور که مطالعه کردید گوشی های آيفون برای اینکه بتوانند بدون ریسک‌به بازار گوشی‌های هوشمند ایران وارد  گردند، در کشور سفارش دهنده اکتیو می‌شوند ، سپس در کشور مقصد و یا همان کشور مبدا مجددا بسته بندی می‌گردند. در نتیجه هیچ نفاوتی با گوشی های نات اکتیو ندارند! البته شکی نیست که خریداران گوشی آیفون در‌ایران حق دارند تا ا گوشی نات اکتیو خریداری نمایند و با توجه به وضعیت بازار ایران باید هزینه این نات اکتیو بودن رو پرداخت نمایند. در مجموع اگر برایتان اهمیت چندانی ندارد تا گوشی قبلا روشن شده و یا اکتیو شده را خریداری نمایید، منطقی‌تر و به‌صرفه‌تر است که آیفون های اکتیو را با‌هزینه کمتری خریداری نمایید.

آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو

نحوه تشخیص آيفون Active و  آیفون Not Active

قبل از هرچیزی به این نکته توجه داشته باشید که برای چک کردن آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو نیازی نیست حتما پلمپ آیفون را باز کنید و شما تنها به شماره سریال موجود به روی پشت جعبه نیاز خواهید داشت. ناگفته نماند که اگر قبل از چک کردن اکتیو بودن یا نبودن ایفون آن را روشن کرده و به اینترنت متصل کنید گوشی شما فعال می‌شود.

خوشبختانه نحوه تشخیص آیفون Active و آیفون Not Active کار سخت و پیچیده‌ای نیست بلکه بسیار هم آسان است و تنها باید به قسمت استعلام آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو در سایت رسمی اپل که در بالاتر آموزش آن به طور کامل همراه با تصاویر از مراحل انجام کار داده شذ مراجعه نمایید. پس از وارد شدن به این سایت شماره سریال آیفون که به روی جعبه آن وجود دارد را در باکس مشخص شده وارد کرده و پس از وارد کردن کد موجود در صفحه مربوطه Continue را انتخاب کنید.

حال در مرحله بعدی یا با یک تیک سبز مواجه می‌شوید که معنای آن این است که ایفون شما قبلا اکتیو شده و تاریخ فعال شدن آن نیز قابل مشاهده است و یا با یک علامت زرد رنگ مواجه می‌شوید که از شما می‌خواهد در ابتدا ایفون خود را اکتیو کنید. اگر ایفون نات اکتیو خریداری کرده‌اید باید در این صفحه با عبارت Please activate your device مواجه شوید.

گوشی‌های هوشمند جدید مانند موبایل آیفون ۱۳پرومکس دارای شناسه‌های منحصربه‌فردی هستند که به آن‌ها IMEI می‌گویند. برای اینکه آیفون ۱۳ پرومکس نات اکتیو خریداری شده خود را فعال نمایید باید به این کد دسترسی داشته باشید.

چرا گوشی آیفون را قبل از فروش به کاربر اکتیو می‌کنند؟

  • اکتیو کردن آيفون به جهت تست باتری و سلامت کالا

بسیاری از شرکت‌های گارانتی کننده به صورت رندوم پلمپ بعضی از گوشی‌ها را باز کرده و آن‌ها را روشن می‌کنند تا از سلامت باتری، بدنه یا نمایشگر گوشی اطمینان حاصل کنند. البته تضمین سلامت باتری و شرایط گارانتی در شرکت‌های گارانتی‌کننده مختلف متفاوت می‌باشد.

  • اکتیو کردن آيفون به جهت قوانین واردات و صادرات کشور ایران

همه کشورهای دنیا قوانین خاصی برای صادر کردن کالاهای خود یا وارد کردن کالا از کشورهای دیگر دارند. در کشور ایران نیز به دلیل تحریم‌های خارجی و محدودیت‌های داخلی که وجود دارد، واردکننده‌ها موظف هستند که حداقل نیمی از کالاهای خود را باز کنند و در سیستم گمرک و واردات کشور ثبت کنند. بنابراین بسیاری از گوشی‌های موبایل باید قبل از ورود به کشور روشن شوند تا اجازه وارد شدن به کشور را داشته باشند و وارد کننده بتواند کالاها را بفروشد.

  • اکتیو کردن آيفون به جهت محدودیت‌های تجارت بین‌المللی

به‌دلیل تحریم‌هایی که‌در قبال ایران وجود دارد، شرکت‌های بزرگ اجازه تجارت و معامله با ایران را ندارند. به همین دلیل وارد کننده‌ها باید محصولات را در کشورهای دیگری مانند امارات یا ترکیه خریداری کنند. از طرف دیگر به‌دلیل وجود قوانین تجاری شرکت‌هایی مانند اپل، اگر وارد کننده محصولات اپل را خریداری کند، باید تعداد بسیار زیادی از آن‌ها را باز کند و در همان کشور آن‌ها را اکتیو  کند. در واقع کشورها مجاز هستند بین ۱۰ تا ۲۰ درصد محصولات را به کشورهای دیگر بفروشند.

این کشورها نیز برای اینکه بتوانند بدون ریسک با ایران تجارت کنند، تعداد زیادی از محصولات را ابتدا در کشور خود باز می‌کنند. به همین دلیل درصد بالایی از گوشی‌های آیفون موجود در کشور ایران ، قبل از وارد شدن به بازار موبایل ایران باز و روشن میگردند. توجه داشته باشید که‌این به‌معنای استفاده از گوشی های آیفون و یا دست دوم شدت آیفون نیست. بلکه شرکت‌های گارانتی‌کننده کالا را با ضمانت معتبر و کد رجیستری به مشتریان تحویل می‌دهند.

اطلاع از تاریخ فعال سازی گوشی آيفون

بعد از اینکه گوشی را فعال و اپل آیدی خود را وارد کردید، برای اطلاع از تاریخ فعال شدن آیفونتان و مطابقت آن با تاریخ خرید گوشی به سایت mysupport.apple.com بروید. اپل آیدی و رمزعبور را وارد کنید.

 

در صفحه بعد تمام دستگاه‌های اپل که با این اپل‌آیدی ثبت شده‌اند خواهید دید. از آن میان آیفون خود را انتخاب کنید تا در صفحه‌ای که نشان داده خواهد شد، تاریخ فعال‌سازی و خرید آیفون را مشاهده کنید. در صورت مطابقت این تاریخ با تاریخ خریداری دستگاه، می‌توانید از نات اکتیو بودن و عدم استفاده قبلی از این دستگاه، اطمینان حاصل کنید.

توجه داشته باشید که تاریخ خرید یا Date of Purchase در مورد آیفون‌های خریداری‌شده از خرده‌فروشی‌ها، از زمان روشن‌شدن و اکتیو شدن دستگاه محاسبه می‌گردد؛ بنابراین اگر تاریخی قبل از اولین روز روشن‌ شدن دستگاه توسط شما درج‌ شده باشد، احتمالاً گوشی در آن روز یک‌بار روشن و فعال‌سازی شده است.

چرا اطلاع از اکتیو بودن یا اکتیو نبودن آیفون مهم است؟

برای افراد زیادی که قصد خرید آیفون نات اکتیو و یا خرید آیفون آکبند  را دارند اینکه خودشان برای اولین بار بسته‌بندی گوشی آیفون نات اکتیو مانند آیفون 13 پرومکس نات اکتیو  5L را‌‌باز نمایند و آن را روشن کنند اهمیت دارد. همچنین همان‌طور که اشاره کردیم راه ساده‌ای وجود دارد که شما بتوانید تاریخ دقیق اکتیو شدن گوشی خود را بدانید. به همین دلیل در بازار ایران، قیمت گوشی موبایل آیفون اکتیو چند میلیون تومان با آیفون نات اکتیو تفاوت دارد. گوشی آیفون اکتیو با اختلاف چند میلیون ارزان‌تر‌‌از گوشی آیفون نات اکتیو به فروش می‌رسد.

آیا گوشی‌های اندروید اکتیو یا نات اکتیو هم وجود دارند؟

طبق برخی گزارش‌ها، کاربران هنگام خرید گوشی‌های اندرویدی چون سامسونگ و شیائومی نیز با یک گوشی از قبل راه‌اندازی‌شده مواجه شده‌اند. سایت موبایلکده در تماس با مسئولین دارای سمت در این مورد اطلاعاتی کسب کرده است. شخص پاسخ دهنده که در اینجا از بردن نام ایشان معذور هستیم در پاسخ به این‌که آیا گوشی‌های اندرویدی نیز مانند آیفون به‌صورت اکتیو شده به ایران ارسال می‌شوند یا نه، گفت:

در مورد گوشی‌های اندروید هم مسئله به همین شکل می‌باشد. کلاً مسئله ما این است که بخشی از گوشی‌های موبایلی که تجار از خارج از ایران خریداری می‌نمایند باید به کشورهای دیگر ارسال گردند و سپس در همان کشور فعال گردند تا مشخص نشود به سمت ایران بارگیری می‌شوند تا مشکل تحریم‌ها برایشان به وجود نیاید. در مورد اکثر برندهای گوشی‌ موبایل،این مسئله وجود دارد. شرکت‌های خارجی برای این که دولت آمریکا متوجه این موضوع نگردد که گوشی به بازار ایران وارد شده است، آن را در یک کشور دیگر روشن و فعال می‌کنند بعد به ایران می‌فرستند. این صرفاً یک فرایند تجاری برای دور زدن تحریم‌ها است. این هم بحثی نیست که مشکل‌ساز باشد و خریداران و مصرف‌کنندگان در ایران هیچ مشکلی نخواهند داشت. همین که مصرف‌کننده استعلام اصالت بگیرد و واردکننده کالا هم مشخص باشد و کد فعال‌سازی هم داشته باشد کفایت می‌کند. چنین کالایی قاعدتاً مشمول ۱۸ ماه گارانتی می‌شود و از لحاظ اکتیو بودن هم مشکلی نخواهد داشت.

این‌توضیحات مهر تأییدی بر‌ورود گوشی‌های اندرویدی از قبل راه‌اندازی‌شده می‌زند. بااین‌حال برخلاف گوشی‌های آیفون، سازندگان اندرویدی سازوکاری برای اطلاع‌ یافتن از‌تاریخ فعال‌سازی گوشی ترتیب نداده‌اند، اما عمدتا گوشی‌هایی که تنها به‌منظور فعال‌سازی روشن و راه‌اندازی گردیده‌اند، بازنشانی نمی‌گردند و کاربر پس از روشن نمودن گوشی با صفحه‌ی راه‌اندازی مواجه نمی‌شود. بااین‌حال احتمال هر چیزی وجود دارد و از آنجاکه راهی برای اطلاع‌یافتن از تاریخ‌روشن شدن گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد در صورت مواجه شدن با یک گوشی از قبل باز و روشن‌شده (که پلمپ جعبه باز شده و گاهی نیز پلمپ تقلبی روی آن زده می‌شود) موضوع را با فروشنده درمیان گذاشته و از پذیرش آن به‌عنوان گوشی نو خودداری کنید.

آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو

قیمت آیفون ۱۳ پرومکس نات اکتیو ۵ ال (iphone 13 promax 5L) چقدر است؟

در‌حال حاضر که به دلیل داستان‌های به‌وجود آمده پیرامون واردات آیفون‌ها بازار این گوشی‌ها کاملا به‌هم ریخته و این محصولات بسیار گران‌تر شده‌اند ولی قبل‌تر که بازار حالت نرمال داشت قیمت آیفون ۱۳ پرومکس نات اکتیو حدود 1 تا 3 میلیون از آیفون 13 پرومکس اکتیو شده بیشتر بود.به‌نوعی می‌توانیم بگوییم ایفون‌های نات اکتیو حدود 3 تا 10 درصد قیمت بالاتری نسبت به ایفون‌های اکتیو شده در بازار ایران دارند و‌قبل از‌ خرید باید به‌این نکته توجه داشته باشید.

آیا آیفون ۱۳ اکتیو  شده، دست دوم محسوب می‌شود؟

اگر از آن دسته افرادی باشید که تازه روی به خرید آیفون آورده اید ممکن است با خود فکر کنید که مثلاً آیفون ۱۳ اکتیو چیست و یا ایفون ۱۳ اکتیو شده همان آیفون ۱۳ کارکرده به حساب می‌آید و یا اکتیو در مدل‌های دیگر به چه معناست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که آیفون ۱۳ اکتیو تنها یکبار در کشور مبداء( مثلاً امارات) باز شده و به اینترنت متصل گشته و در همان کشور مبدا اکتیو شده و بعد از آنلاک شدن آن برای پشتیبانی از شبکه مخابراتی ایران، مجدد پلمپ و به ایران ارسال می‌شود. این گوشی از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کاملاً با آیفون ۱۳ نات اکتیو  و یا آیفون ۱۳ آکبند یکسان است هیچ تفاوتی از این نظر با یکدیگر ندارند.

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که تشخیص و تفاوت آیفون اکتیو با آیفون نات اکتیو و آیفون اکتیو شده  با  آیفون دست دوم و یا آیفون کارکرده و استوک به چه صورت است؟ همانطور که گفتیم اکتیو شدن ایفون یعنی تنها یکبار روشن شدن آیفون در کشور فروشنده آن هم بدون ریجیستری در نتیجه همین رجیستر نشدن بیانگر این است که گوشی نو بوده و دست دوم نیست.

نگاهی به ایفون‌ های سری 13 اکتیو  و نات اکتیو

بد نیست در آخر نگاهی به مشخصات ایفون‌های سری 13 یعنی آیفون 13 مینی، آیفون ۱۳ نات اکتیو ، آیفون ۱۳ نات اکتیو ، آیفون 13 پرو اکتیو ، آیفون ۱۳ پرو نات اکتیو و آیفون 13 پرو مکس اکتیو و آيفون ۱۳ پرومکس نات اکتیو داشته باشیم.

  • آیفون 13 پرو  نات اکتیو و آیفون 13 پرومکس نات اکتیو

ایفون 13 پرو نات اکتیو و پرو مکس بهترین گوشی‌های حال حاضر اپل هستند که در کشور ایران رجیشتر شده و یا به عبارتی امکان آنتن دهی آنها وجود دارد و طبیعتا بهترین عملکرد را در اجرای بازی‌ها و نرم افزارها را در اختیار علاقه‌مندان به خرید آیفون اکتیو و خرید آیفون نات اکتیو قرار می‌دهند. ایفون 13 پرو مکس نات اکتیو به یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن ۲۷۷۸×۱۲۸۴ و تراکم ۴۵۸ پیکسل بر هر اینچ مجهز شده است. این پنل از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، محتوای HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. ایفون 13 پرو نیز پنلی 6.1 اینچی با مشخصات مشابه دارد. این پنل‌های جذاب با نرخ نوسازی 120 هرتزی برای اولین بار همراه شده‌اند تا تجربه روان‌تری حتی نسبت به قبل را برای شما فراهم آورند.

دوربین اصلی ایفون 13 پرومکس نات اکتیو و 13 پرو سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی مدل Sony IMX703 با اندازه 1/1.66 اینچی و اندازه پیکسل 1.9 میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.5 قرار گرفته است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند. این دوربین با تله فوتو، فوق عریض و سلفی 12 مگاپیکسلی همراه می‌شود.

ایفون 13 پرومکس نات اکتیو و 13 پرو نات اکتیو از تراشه‌ی جدید اپل یعنی A15 Bionic استفاده می‌کنند. این تراشه‌ی ۵ نانومتری شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Avalanche با فرکانس 3.22 گیگاهرتز و چهار هسته Bilzzard و پردازنده گرافیکی Apple GPU را در بر می‌گیرد. این تراشه قوی‌ترین تراشه موجود برای گوشی‌های هوشمند در جهان است و شما این امکان را دارید از داشتن سخت افزاری بی‌نقص تا چند سال آسوده خاطر باشید.

از طرفی ایفون 13 پرومکس نات اکتیو با باتری 4352 میلی آمپر ساعتی بهترین شارژ دهی در تاریخ ایفون‌ها را دارد و به نوعی بهترین پرچمدار از نظر باتری می‌باشد که باعث می‌شود شما بتوانید مدت زیادی را از این گوشی بدون نیاز به شارژ مجدد بهره ببرید و با داشتن الگو مصرف نرمال انتظار شارژ دهی 2 روزه را داشته باشید . ایفون 13 پرو نات اکتیو نیز باتری خوب و رضایت بخشی دارد.

  • ایفون 13 اکتیو و 13 مینی اکتیو

ایفون 13 اکتیو و 13 مینی اکتیو نسخه‌های ارزان‌تر پرچمداران اپل هستند و همچنان ارزش خرید بالایی دارند و برای بازی مناسب به‌نظر می‌رسند. نمایشگر ایفون 13 دقیقا همان نمایشگر ایفون 12 اکتیو  است و همچنان هم خبری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیست و شما باید با نرخ ۶۰ هرتز معمول کنار بیایید. این گوشی پنلی از نوع Super Retina XDR OLED با اندازه‌ی ۶.۱ اینچی و رزولوشن FHD+ دارد و تراکم عالی ۴۶۰ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد.

کیفیت این نمایشگر واقعا عالی است و شما از نگاه کردن به آن لذت خواهید برد. همچنین قابلیت‌های HDR10، Dolby Vision، Wide Color Gamut و True-Tone هم وجود دارند تا تجربه‌ای عالی را از مشاهده‌ی محتوا برای شما رقم بزنند. ایفون 13 نیز نمایشگری مشابه دارد با این تفاوت که اندازه 5.4 اینچ است.

ایفون 13 اکتیو  و 13 مینی اکتیو از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل Sony IMX 603 برای دوربین اصلی خود استفاده می‌نمایند. این سنسور از اندازه‌ی پیکسل 1.7 میکرونی بهره می‌برد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.6 قرار گرفته شده. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند. دوربین فوق عریض و سلفی 12 مگاپیکسلی این دوربین اصلی را همراهی می‌نماید.

ایفون اکتیو  13 و 13 مینی اکتیو هم از تراشه‌ جدید اپل یعنی A15 Bionic استفاده می‌نماید. این تراشه‌ی ۵ نانومتری شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Avalanche با فرکانس 3.22 گیگاهرتز و چهار هسته Bilzzard و پردازنده گرافیکی Apple GPU را در بر می‌گیرد. این تراشه قوی‌ترین تراشه موجود برای گوشی‌های هوشمند در جهان است و شما این امکان را خواهید داشت از داشتن سخت افزاری بی‌نقص تا چند سال آسوده خاطر باشید.

ظرفیت باتری ایفون 13 اکتیو برابر با 3240 میلی آمپر ساعت و ظرفیت باتری نسخه مینی برابر با 2438 میلی آمپر ساعت است. شارژ دهی آیفون 13 رضایت بخش است و این گوشی می‌تواند بین 1 تا 1.5 روز دوام بیاورد و شارژ دهی ایفون 13 مینی نیز به دلیل ظرفیت باتری کمتر حدود 1 روز یا حتی کمتر است.

 

سوالات متداول خرید آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو

اگر هنگام خرید، قیمت گوشی برای شما مهمترین فاکتور است، گوشی آیفون اکتیو برای شما بهتر است چون این گوشی‌ها چندین میلیون قیمت ارزان‌تر از گوشی‌های نات اکتیو هستند. اگر هم روی باز کردن جعبه گوشی حساسیت دارید و سلامت گوشی برایتان مهم‌ترین فاکتور است، گوشی نات اکتیو خریداری کنید.

با توجه به اینکه گوشی های اکتیو فقط یک بار و برای راه اندازی روشن شده اند پس در واقع گوشی نو تلقی می شوند و هیچ تفاوتی با گوشی نات اکتیو ندارند.

گوشی های آیفون به صورت آکبند به فروش می رسند و کاربر بعد از خرید برای اولین بار آن را روشن می کند که در واقع به این مدل گوشی ها نات اکتیو نیز گفته می شود و به معنی فعال نشده است.

با بررسی شناسه IMEI در سایت اپل می توانید از زمان خرید و فعال شدن گوشی آیفون باخبر شوید که تاریخ روشن شدن گوشی برای اولین بار را نشان می دهد.

نات اکتیو (Not Active) در اصل به معنی غیر فعال بودن است و گوشی آیفون نات اکتیو باید روشن و یک بار فرایند راه اندازی روی آن انجام شود.

برای اولین بار که گوشی آیفون تهیه می کنید باید راه اندازی شود که با روشن کردن آن و طی کردن مراحل آن گوشی فعال می شود.

 اگر برای شما مهم است که گوشی حتما نات اکتیو باشد و می‌خواهید از نو بودن حتمی آن اطمینان حاصل کنید و اختلاف قیمت موجود برایتان اهمیت چندانی ندارد به سراغ ایفون نات اکتیو بروید. از طرفی اگر اختلاف قیمت موجود برایتان مهم است و خیلی هم وسواس زیادی به روی این که گوشی حتما کاملا نو باشد ندارید به سراغ ایفون‌های اکتیو بروید.

 در حال حاضر که به دلیل داستان‌های به‌وجود آمده پیرامون واردات ایفون‌ها بازار این گوشی‌ها کاملا به‌هم ریخته و این محصولات بسیار گران‌تر شده‌اند ولی قبل‌تر که بازار حالت نرمال داشت قیمت ایفون 13 نات اکتیو حدود 1 تا 3 میلیون از ایفون 13 اکتیو شده بیشتر بود.به نوعی می‌توانیم بگوییم ایفون‌های نات اکتیو حدود 3 تا 10 درصد قیمت بالاتری نسبت به ایفون‌های اکتیو شده در بازار ایران دارند و قبل از خرید باید به این نکته توجه داشته باشید.

خوشبختانه نحوه تشخیص گوشی Active و Not Active ساده است و تنها باید به قسمت مخصوص سایت اپل مراجعه کنید. پس از وارد شدن به این سایت شماره سریال ایفون که به روی جعبه آن وجود دارد را در باکس مشخص شده وارد کرده و پس از وارد کردن کد موجود در صفحه مربوطه Continue را انتخاب کنید.

تست سلامت کالا و مشکلات مربوط به تجارت و قوانین بین المللی مهم‌ترین علت‌های اکتیو کردن گوشی‌های آیفون هستند.

سوال بعدی که در رابطه با این موضوع مطرح می‌شود، این است که آیفون نات اکتیو چیست در پاسخ به این سوال باید گفت که نات اکتیو بودن ایفون به این معناست که گوشی قبل از اینکه به دست شما برسد، به هیچ عنوان از جعبه باز و یا روشن نشده است. برای مثال ایفون ۱۳ پرومکس نات اکتیو و یا ایفون ۱۳ پرو نات اکتیو در هیچ کشوری از قبل روشن و پلمپ آن باز نشده است.

آیفون اکتیو بخریم یا نات اکتیو ؟

در پاسخ به این سوال که آیفون اکتیو بخرم یا نات اکتیو بایستی گفت که یک تفاوت قیمتی ۱ الی ۲ میلیون تومانی بین ایفون نات اکتیو با ایفون اکتیو وجود دارد و کاملاً منطقی‌ست که خرید آیفون نات اکتیو بهترست، اما اگر آیفون اکتیو شده را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید هیچ جای نگرانی نیست و تفاوتی بین آیفون اکتیو و نات اکتیو از نظر کیفیت وجود نخواهد داشت.

جالب است بدانید بیش از ۹۰ درصد آیفون‌های داخل کشور اکتیو ایفون هستند و فروشنده موظف است این موضوع را قبل از خرید به اطلاع خریدار برساند و به شما بگوید که آیفون اکتیو یعنی چه زیرا اختلاف قیمتی بین آیفون اکتیو یا نات اکتیو حدود ۵% بوده و ایفون نات اکتیو گران‌ترست.

برای برخی کاربرها این سوال پیش می‌آید که چگونه آیفون را اکتیو کنیم ؟ اگر نات اکتیو ایفون خریده‌اید، این بدان معناست که آن گوشی در کشور ما برای استفاده مشکلی ندارد در نتیجه لازم نیست که کار خاصی انجام دهید و تنها باید گوشی را با استفاده از کد رجیستر کنید که فروشنده به شما می‌دهد.

امیدست که توانسته باشیم به سوال تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو چیست به خوبی پاسخ داده باشیم، با همه‌ی این تفاسیر آیفون اکتیو بخریم یا نه؟ منتظر نظرات ارزشمند شما در بخش کامنت‌ها هستیم.


آیفون اکتیو بخریم یا نات اکتیو ؟ کدام بهترست؟

تفاوت ایفون اکتیو با نات اکتیو چیزی در حدود 1 الی 2 میلیون تومان است، درست است که خرید آیفون نات-اکتیو بهترست، اما اگر آیفون اکتیو را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید، هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت.


تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو چیست؟ آیفون ۱۳ نات اکتیو یعنی چه ؟

 در‌پاسخ به این سوال که آیفون اکتیو شده یعنی چه باید گفت که این آیفون ها یک مرتبه در کشور مبدا روشن می‌شوند و برای ارسال به ایران آماده می‌شوند، اما آیفون نات اکتیو از قبل نه روشن شده و نه از پلمپ خارج شده است. آیفون 13 نات اکتیو نیز به همین صورت بوده و از قبل به هیچ عنوان روشن نشده است.


تشخیص ایفون اکتیو به چه صورت است ؟

اگر سریال نامبر آیفون را در سایت رسمی اپل وارد کنید، به شما خواهد گفت که آیفون قبلا روشن شده و یا خیر، در مورد آیفون‌های اکتیو پیغامی مبنی برانیکه آیفون قبلاً روشن شده است را دریافت خواهید کرد.

چگونه بفهمیم ایفون کی اکتیو شده ؟

بازهم با‌‌ وارد کردن سریال نامبر در سایت اپل، اطلاعات مربوط به اکتیو شدن آیفون به شما نمایش داده می‌شود و می‌توان فهمید چه موقع و کجا آیفون اکتیو شده است.


چطور گوشی آیفون را اکتیو کنیم ؟ لازم است آیفون نات-اکتیو را فعال کنیم؟

اگر آیفون نات اکتیو خریده‌اید، لزومی ندارد که آن را اکتیو کنید و تنها رجیستر کردن آن کفایت می‌کند.

جمع بندی خرید  آیفون  اکتیو و آیفون نات اکتیو

اگر برای شما مهم است که گوشی حتما نات اکتیو باشد و می‌خواهید از آکبند بودن حتمی آن اطمینان حاصل نمایید و اختلاف قیمت موجود برایتان اهمیت چندانی ندارد به سراغ ایفون نات اکتیو بروید. از طرفی اگر اختلاف قیمت موجود برایتان مهم است و خیلی هم وسواس زیادی به روی این که گوشی حتما کاملا نو باشد ندارید به سراغ ایفون‌های اکتیو بروید.

البته همان‌طور که بالاتر نیز اشاره کردیم با خرید از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر مانند تکنولایف می‌توانید از نو بودن گوشی‌های اکتیو اطمینان حاصل کنید و بدون هیچ نگرانی خرید خود را انجام دهید.

در این مطلب سعی بر این بود تا یکی از بزرگترین دغدغه های شما مشتریان عزیز موبایلکده درباره خرید آیفون اکتیو و یا خرید آیفون نات اکتیو مانند خرید آیفون ۱۳ نات اکتیو در بازار ایران را برطرف نماییم. همانطور که ملاحظه کردید 90 درصد گوشی های آیفون موجود در بازار ایران به صورت اکتیو وارد ایران می‌گردند و هیچ تفاوتی با گوشی آیفون نات اکتیو ندارند. حالا اگر شما قصد خرید آیفون اکتیو و یا خرید آیفون نات اکتیو را دارید؛  کدام یک از این دو را انتخاب می‌کنید؟اصلا شما حاضرید برای داشتن و خرید آیفون ۱۳ نات اکتیو فایو ال  ۲ تا ۶ میلیون تومان نسبت به قیمت آیفون ۱۳ اکتیو شده و یا ۴ تا ۸ میلیون تومان بیشتر نسبت به قیمت آیفون ۱۳ کارکرده پرداخت کنید؟  در کامنت ها جوابتان رو با ما و باقی همراهان سایت موبایلکده به اشتراک بگزارید . ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید!

نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button